Η Κίνα περιορίζει τις απάτες στο ηλεκτρονικό εμπόριο

Η Κίνα έχει θέσει στόχο την εξυγίανση του ηλεκτρονικού εμπορίου, που πλήττεται από πρακτικές όπως η παραποίηση στοιχείων πωλήσεων και τα αποκαλούμενα click farms. Το Εθνικό Λαϊκό Κονγκρέσο ψήφισε αναθεωρήσεις στον Νόμο περί Αθέμιτου Ανταγωνισμού για τους online εμπόρους. Οι αλλαγές θα ισχύσουν από την 1η Ιανουαρίου αλλά ανακοινώθηκαν λίγες μέρες πριν από την Ημέρα των Εργένηδων (Singles Day) της 11ης Νοεμβρίου, τη μεγαλύτερη ημέρα διαδικτυακών αγορών στον κόσμο.

Ο συγκεκριμένος νόμος είχε θεσπιστεί το 1993, για την προστασία καταναλωτών και επιχειρήσεων από άδικες πρακτικές. Όμως εκείνη την εποχή δεν υπήρχε καμία από τις μεγαλύτερες ιντερνετικές εταιρείες της Κίνας, όπως η Alibaba, η Tencent Holdings, η Baidu και η JD.com. Με τη γέννηση και την άνθιση του ηλεκτρονικού εμπορίου άρχισαν να εμφανίζονται και τα πρώτα προβλήματα.

Οι νέες αλλαγές καθιστούν παράνομες πρακτικές όπως τα ψευδή στοιχεία πωλήσεων που εξαπατούν τους καταναλωτές ή τη χρήση click farms – «φάρμες» παραγωγής κλικ, που δίνουν χιλιάδες ψεύτικα like σε συγκεκριμένα προϊόντα. Και επηρεάζουν ολόκληρο το φάσμα του ηλεκτρονικού εμπορίου, από την online πώληση αγαθών μέχρι την αγορά εισιτηρίων για ταινίες και τα delivery φαγητού.

«Πλέον δεν μπορείς να διαγράφεις τα αρνητικά σχόλια ή να πληρώνεις κόσμο για να γράφει θετικά σχόλια», επισημαίνει η Κριστίν Γιου από τη διεθνή δικηγορική εταιρεία Bird & Bird με έδρα τη Σανγκάη. «Είναι μια καλοδεχούμενη αλλαγή στο πνεύμα της κατεύθυνσης που θέλει να κινηθεί η χώρα».

Οι ποινές για τους εμπόρους που «πειράζουν» τις πωλήσεις ή τα σχόλια χρηστών θα φτάνουν μέχρι πρόστιμο 2 εκατ. γουάν (260.000 ευρώ) ή ακόμη και κλείσιμο της επιχείρησης, όπως αναφέρει η εφημερίδα China Daily.

Η μεγαλύτερη εταιρεία τεχνολογίας στην Κίνα, η Alibaba, αντιμετωπίζει εδώ και χρόνια πρόβλημα στις εμπορικές της ιστοσελίδες με την πρακτική του brushing – δηλαδή την καταχώριση ψεύτικων πωλήσεων που ανεβάζουν στατιστικά τον έμπορο ή προσελκύουν περισσότερους πελάτες. Μόνο στο ηλεκτρονικό της κατάστημα Taobao υπάρχουν πάνω από ένα δισεκατομμύριο καταχωρήσεις και οι έμποροι πολλές φορές χρησιμοποιούν παράνομες μεθόδους για ξεχωρίσουν. Με το brushing ο σκοπός είναι να ξεγελαστεί μια ιστοσελίδα και να πιστέψει ότι έχει γίνει αγορά και ότι έχουν μεταφερθεί χρήματα. Πέρυσι η Alibaba μήνυσε την εταιρεία Satui.com ισχυριζόμενη ότι μεσολαβεί ανάμεσα σε εμπόρους και εταιρείες brushing.

Via

Μοίρασε την γνώση...

Written by 

Παρόλο που δεν μεγάλωσα μέσα στην τεχνολογία, είναι το πάθος μου....!

Σχετικά άρθρα