Η Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων σταματάει τα κόλπα των χρηστών για καλύτερες τιμές από τον αντίπαλο πάροχο

Μοίρασε την γνώση...

Όλοι κατά καιρούς όταν είναι να τελειώσει το συμβόλαιό μας με κάποιο πάροχο, κάναμε το κόλπο ότι ή θα πηγαίναμε σε αντίπαλο πάροχο ή ακόμα κάνοντας και μία αίτηση ώστε να την δει ο δικό μας και να μας κάνει ακόμα καλύτερες τιμές. Δοκιμασμένο κόλπο από παλιά, που έρχεται όμως τώρα η Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (EETT) να μας το σταματήσει. Πως θα γίνει αυτό….με την νέα διαδικασία ακύρωσης αιτημάτων φορητότας που θα ξεκινήσει να ισχύει από τις 3 Ιουνίου 2018!

Ας δούμε πρώτα τι λέει η ΕΕΤΤ αρχικώς.


Διατυπώθηκε η άποψη ότι οι προτεινόμενες από την ΕΕΤΤ τροποποιήσεις που αφορούν την αίτηση ακύρωσης αιτημάτων φορητότητας περιορίζουν δυσανάλογα τα δικαιώματα των καταναλωτών για την επιλογή του παρόχου της αρεσκείας τους, θα οδηγήσουν σε ένταση των προβλημάτων, αθέμιτες πρακτικές εκ μέρους των παρόχων και πολλαπλασιασμό των παραπόνων των καταναλωτών και της ταλαιπωρίας τους καθώς δεν θα ενημερώνονται σωστά από τον πάροχο – δέκτη για τα τέλη που θα οφείλουν λόγω πρόωρης λύσης της σύμβασής τους και για να ακυρώσουν την αίτηση φορητότητας πρέπει να προβούν σε νέα αίτηση φορητότητας και επιπλέον είναι προς ζημία του ανταγωνισμού. Επίσης, οδηγού ν σε επιπλέον διαχειριστικά κόστη για τους παρόχους και αύξηση των επισφαλειών τους. Για τους λόγους αυτούς η ρύθμιση κρίνεται ως ατελέσφορη και προτείνεται να παραμείνει σε ισχύ το δικαίωμα του συνδρομητή να υποβάλλει αίτημα ακύρωσης φορητότητας μέχρι την ενεργοποίηση της σύνδεσής του στο δίκτυο του παρόχου – δότη. Η ΕΕΤΤ δεν συμφωνεί με την άποψη αυτή. Οι προτεινόμενες από την ΕΕΤΤ τροποποιήσεις δεν περιορίζουν κανένα από τα δικαιώματα του καταναλωτή που ορίζονται από την κείμενη νομοθεσία της προστασίας των δικαιωμάτων του. Τουναντίον, οι προτεινόμενες από την ΕΕΤΤ τροποποιήσεις αποσαφηνίζουν τα δικαιώματα αυτά στο πλαίσιο της φορητότητας και ορίζουν ξεκάθαρη διαδικασία αποτελεσματικής άσκησής τους θέτοντας τον φορέα άσκησης, δηλαδή τον καταναλωτή, στο επίκεντρο της διαδικασίας. Ο καταναλωτής αποφασίζει σε ποιους παρόχους θα απευθυνθεί να λάβει προσφορά και ποιον πάροχο τελικώς θα επιλέξει για να συνάψει σύμβαση. Τα προβλήματα που αναφέρονται ως προβλεπόμενη συνέπεια της
νέας διαδικασίας είναι αυτά που σήμερα υπάρχουν με την υφιστάμενη διαδικασία και μάλιστα εντονότερα από ό,τι περιγράφονται ως προβλεπόμενη συνέπεια. Ο λόγος είναι ότι η αίτηση φορητότητας, όπως χρησιμοποιείται σήμερα από τις εταιρείες και τους συνδρομητές, εκφεύγει τελείως του πραγματικού νοήματός της. Ενώ θα έπρεπε να είναι η απόρροια της τελικής βούλησης του συνδρομητή να μη συνεχίσει με τον υφιστάμενο πάροχο συνάπτοντας σύμβαση με νέο πάροχο, σήμερα η αίτηση φορητότητας χρησιμοποιείται ουσιαστικά ως πρώτη ειδοποίηση του συνδρομητή προς τον υφιστάμενο πάροχο ότι θα αποχωρήσει από το δίκτυό του εάν δεν λάβει μια καλή προσφορά για να παραμείνει. Η πράξη δείχνει ότι όσο και εάν ο συνδρομητής έχει προσπαθήσει με άλλους τρόπους να επικοινωνήσει προς τον υφιστάμενο πάροχο ότι θα αποχωρήσει από το δίκτυό του εάν δεν λάβει μια καλή προσφορά για να παραμείνει, ο υφιστάμενος πάροχος δεν πραγματοποιεί ουσιαστικά την προσφορά του πριν λάβει την αίτηση φορητότητας του συνδρομητή.

Στο τελικό κείμενο που link μπορείτε να βρείτε στο τέλος, η ΕΕΤΤ παραθέτει 11 σελίδες με προτάσεις και απαντήσεις που πιστεύει ότι θα κάνει την ζωή μας πιο εύκολη και οι συναλλαγές πια με τους διάφορους πάροχους θα γίνονται υπό πλήρη νομιμότητα και σαφήνεια.


Συνοπτικά, η ΕΕΤΤ με την απόφαση ΑΠ.: 837/2/30-11-2017, βελτιώνει την διαδικασία ακύρωσης αιτημάτων φορητότητας. Θα υπάρχει πια η δυνατότητα άσκησης του δικαιώματος υπαναχώρησης που έχουν οι συνδρομητές στις συμβάσεις. Αυτό θα μπορεί να γίνει είτε από απόσταση ή ακόμα και εκτός του εμπορικού καταστήματος, όπως ορίζει η νομοθεσία περί προστασίας του καταναλωτή.

Ο καταναλωτής θα μπορεί μέσα σε 14 ημέρες από την υπογραφή της σύμβασης, να υποβάλλει αίτημα ακύρωσης της αίτησης φορητότητας. Μοναδικός όρος για να μπορεί να το κάνει αυτό, είναι η σύμβαση να έχει γίνει από απόσταση, πχ τηλεφωνικά. Εάν για κάποιο λόγο αλλάξει γνώμη ο καταναλωτής, μπορεί να μην την προχωρήσει, χωρίς κανένα απολύτως κόστος γι’ αυτόν. Μάλιστα για διευκόλυνση, θα υπάρχει η δυνατότητα να υποβάλετε αίτημα ακύρωσης τηλεφωνικά σε αυτοματοποιημένο σύστημα IVR (Interactive Voice Response).

Τι σημαίνουν όλα αυτά στην πράξη…

Όπως φαίνεται και από το κείμενο που έχω μ’ έντονα γράμματα, όταν θέλαμε να πετύχουμε καλύτερες τιμές από τον υπάρχων πάροχο, κάναμε αίτηση φορητότητας σε άλλο πάροχο, που την έβλεπε ο υπάρχων και για να μην μας χάσει, μας έκανε καλύτερη τιμή. Με την καινούργια διαδικασία, την αίτηση φορητότητας θα την βλέπει πια ο παλιός πάροχος όταν εμείς δεν θα έχουμε δυνατότητα να υπαναχωρήσουμε, δηλαδή αναγκαστικά θα πρέπει να φύγουμε, χωρίς να καταφέρει ο παλιός μας πάροχος να μας κάνει μία καλύτερη τιμή. Αυτό γίνεται γιατί πρόσβαση στην αίτηση θα έχει ο παλιός πάροχος μετά το χρονικό όριο των 14 ημερών.

Διαβάστε επίσης: ΕΕΤΤ: Σε δημόσια διαβούλευση νέα μέτρα για την πρόσβαση στο διαδίκτυο

Οπότε τέρμα πια το παιχνίδι θα πάω στον αντίπαλο να πάρω καλύτερη τιμή και να μείνω εδώ, καθώς ο εδώ δεν θα το μάθει παρά μόνο όταν θα είναι πια πολύ αργά! Δυστυχώς δεν θ’ αρέσει σε πάρα πολύ κόσμο αυτό και ειλικρινά ελπίζω ν’ αλλάξει κάπως γνώμη η ΕΕΤΤ, γιατί στους δύσκολους καιρούς που ζούμε, ακόμα και μία τέτοια ανάσα ήταν μία κάποια βοήθεια στον οικογενειακό προγραμματισμό!

Το πλήρες σκεπτικό του ΕΕΤΤ μπορείτε να το δείτε στο site του οργανισμού εδώ: Διατύπωση θέσεων της ΕΕΤΤ επί των βασικών σημείων της Δημόσιας Διαβούλευσης για την τροποποίηση του Κανονισμού Φορητότητας.

Εσείς πάντως μην ξεχάσετε να γραφτείτε στις ειδοποιήσεις μας, ώστε να ενημερωθείτε πρώτοι ή να κάνετε Like & Share την σελίδα μας στο Facebook.

 


Μοίρασε την γνώση...

Written by 

Ιατρός, Xiaomi fan και πολύ γκατζετάκιας, ψάχνει καθημερινά για νέα στα βάθη της ανατολής και όχι μόνο.

Σχετικά άρθρα

Αφήστε ένα σχόλιο

WP2Social Auto Publish Powered By : XYZScripts.com