Το να έχει κανείς μία μπαταρία που ν’ αντέχει, νομίζω όλοι το θέλουμε και το ψάχνουμε. Εξάλλου σ’ ένα κινητό εκτός από την καλή κάμερα και επεξεργαστή, το επόμενο που μας ενδιαφέρει είναι να έχουμε μία μπαταρία που ν’ αντέχει. Οπότε οι επιστήμονες πάντα ψάχνουν να βρούνε κάτι καλύτερο από τις ήδη υπάρχουσες λύσεις και μάλλον είμαστε κοντά στο να αφήσουμε πίσω μας πια τις μπαταρίες λιθίου και να χρησιμοποιούμαι άλλου τύπου μπαταρίες.
Μία εργασία που δημοσιεύτηκε στο Science αυτή την εβδομάδα, ανέφερε την κοινή προσπάθεια επιστημόνων από την Honda με επιστήμονες από Caltech και το εργαστήριο της NASA, στην προσπάθεια δημιουργίας μία νέας μπαταρίας, με μεγαλύτερη πυκνότητα, πολύ πιο φιλική με το περιβάλλον.
Αυτή την στιγμή, με ελάχιστες εξαιρέσεις, σχεδόν όλα τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα τρέχουν με μπαταρίες που βασίζονται στο λίθιο. Οι συγκεκριμένες μπαταρίες όπως ξέρουμε είναι πολύ καλύτερες από τις παλιότερες νικελίου-καδμίου, καθότι δεν έχουν το γνωστό “memory effect” και η φόρτιση/αποφόρτιση είναι πολύ καλύτερη.
Βέβαια δεν λέω καλές είναι οι μπαταρίες λιθίου, αλλά έχουν και τ’ αρνητικά τους. Έτσι πιάνουν εύκολα φωτιά, εάν πιάσουν φωτιά δεν σβήνει καθόλου εύκολα και εάν υπάρξει διαρροή, είναι πολύ τοξικές για το περιβάλλον.
Έτσι αυτή την φορά οι Honda, NASA και Caltech έχουν αρχίσει να πειραματίζονται σε μπαταρίες από φθόριο.
Το καλό που έχουν οι συγκεκριμένες μπαταρίες είναι ότι έχουν πολύ υψηλότερη πυκνότητα από το λίθιο. Αυτό ουσιαστικά στην πράξη σημαίνει ότι ένα αυτοκίνητο εφοδιασμένο με τέτοιο τύπου μπαταρίες, μπορεί να ταξιδέψει πολύ πιο μακρυά απ’ ότι εάν είχε λιθίου ίδιου μεγέθους ή εάν είναι να καλύψει την ίδια απόσταση, το μέγεθος της μπαταρίας είναι πιο μικρό.
Οι μπαταρίες φθορίου δεν είναι η πρώτη φορά που προτείνονται και μελετούνται από επιστήμονες. Σε προηγούμενη φορά που είχε γίνει προσπάθεια να χρησιμοποιηθούν, το υλικό έπρεπε να ζεσταθεί στους 149° C, για να γίνει κάποιας μορφής ρευστοποίησης. Πάντως όπως και να έχει το πράγμα, σίγουρα θα βρεθεί κάποια λύση καθώς η τεχνολογία προχωράει και θα μπορέσουν να βρούνε μία εφαρμόσιμη λύση.
Στο site χρησιμοποιούμε affiliate links, απ' όπου εμείς παίρνουμε κάποια προμήθεια, ενώ για εσάς δεν σας κοστίζει ΤΙΠΟΤΑ επιπλέον. Αντιθέτως, έτσι μπορούμε να φέρνουμε προϊόντα για παρουσίαση, που μετά τα κερδίζετε εσείς σε διαγωνισμούς που κάνουμε στο site.
Εσείς πάντως μην ξεχάσετε να κάνετε Like & Share την σελίδα μας στο Facebook ή να γραφτείτε στο κανάλι μας στο Telegram . Μπορείτε επίσης να γραφτείτε και στο κανάλι του iTechNews.gr στο
Ενημέρωση για αγορές από Κίνα και χρεώσεις μετά την 01/07/2021!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Στην περίπτωση που θέλετε ν' αντιγράψετε ή να χρησιμοποιήσετε μέρος ή ολόκληρο το άρθρο, μπορείτε να το κάνετε εφόσον αναφέρετε σαν πηγή το iTechNews.gr.
Στο site χρησιμοποιούμε affiliate links, απ’ όπου εμείς παίρνουμε κάποια προμήθεια, ενώ για εσάς δεν σας κοστίζει ΤΙΠΟΤΑ επιπλέον. Αντιθέτως, έτσι μπορούμε να φέρνουμε προϊόντα για παρουσίαση, που μετά τα κερδίζετε εσείς σε διαγωνισμούς που κάνουμε στο site.
Εσείς πάντως μην ξεχάσετε να γραφτείτε στις ειδοποιήσεις μας , ώστε να ενημερωθείτε πρώτοι, να κάνετε Like & Share την σελίδα μας στο Facebook ή να γραφτείτε στο κανάλι μας στο Telegram . Μπορείτε επίσης να γραφτείτε και στο κανάλι του iTechNews.gr στο
Youtube, όπου μπορείτε να βρείτε πάρα πολλές παρουσιάσεις που έχουμε κάνει! Μην ξεχάσετε να δείτε πως θα μπορείτε να βρείτε όλα τα άρθρα μας στις ειδήσεις της Google.
Ενημέρωση για αγορές από Κίνα και χρεώσεις μετά την 01/07/2021!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Στην περίπτωση που θέλετε ν’ αντιγράψετε ή να χρησιμοποιήσετε μέρος ή ολόκληρο το άρθρο, μπορείτε να το κάνετε εφόσον αναφέρετε σαν πηγή το iTechNews.gr.