ΕΛΤΑ: Έξυπνες θυρίδας και ψηφιακός ταχυδρόμος είναι τα πρώτα βήματα του ψηφιακού εκσυγχρονισμού που παρουσιάστηκαν στην 86η ΔΕΘ.
Αναμένεται η εγκατάσταση για 50 “Έξυπνες Θυρίδες” σε επιλεγμένα καταστήματα των ΕΛΤΑ, στο επόμενο διάστημα.
Όπως έχει γίνει γνωστό, οι διανομείς θα είναι εξοπλισμένοι με συσκευές PDA και λογισμικό που θα αναπτυχθεί και θα λειτουργείται από τον Όμιλο.
Διαβάστε παρακάτω αναλυτικά…
ΕΛΤΑ: Τι είναι οι έξυπνες θυρίδες και πότε εγκαινιάζονται
Τα βήματα του ψηφιακού εκσυγχρονισμού τους παρουσίασαν στην 86η ΔΕΘ τα ΕΛΤΑ. Μεταξύ αυτών, ξεχωρίζουν οι “Έξυπνες θυρίδες” (τα ΕΛΤΑ Pickup) και ο “Ψηφιακός Ταχυδρόμος”.
Προηγήθηκαν την Παρασκευή 9 Σεπτεμβρίου τα εγκαίνια της λειτουργίας 45 mini robots που εγκατέστησε ο Οργανισμός στο Κέντρο Διαλογής Θεσσαλονίκης, τα οποία μπορούν να εξυπηρετήσουν 120 εξόδους, δηλαδή ταχυδρομικούς κωδικούς, με ταχύτητα διαχείρισης περίπου 3.000 δεμάτων την ώρα (ανάλογη εγκατάσταση λειτουργεί στην Αθήνα).
Με δυνατότητα να μεταφέρουν από έναν απλό φάκελο μέχρι ένα δέμα βάρους 10 κιλών, τα robots των ΕΛΤΑ μπορούν να διαχειριστούν σχεδόν το 80% των εισερχόμενων αντικειμένων.
“Το ρομποτικό σύστημα μειώνει δραστικά τους χρόνους σε μία κρίσιμη διαδικασία – που μέχρι πρότινος ήταν χειρωνακτική – και αναμένεται να τριπλασιάσει τη δυνατότητά μας σε δεδομένο χρόνο, διασφαλίζοντας την παράδοση στους παραλήπτες, την επόμενη ημέρα”, ανέφερε, μεταξύ άλλων, στην παρουσίαση των mini rodots ο Διευθύνων Σύμβουλος των ΕΛΤΑ, Γιώργος Κωνσταντόπουλος.
Οι “Έξυπνες Θυρίδες” και ο “Ψηφιακός Ταχυδρόμος” των ΕΛΤΑ
Παράλληλα, στη Θεσσαλονίκη και στην 86η ΔΕΘ παρουσιάστηκαν οι “Έξυπνες Θυρίδες”, τα ΕΛΤΑ Pickup, στα οποία ο πελάτης του Οργανισμού θα μπορεί να παραλαμβάνει το αντικείμενο – το πακέτο ή την αλληλογραφία του – καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας και της εβδομάδας.
“Οι πελάτες μας θα μπορούν να επιλέγουν την παραλαβή από Smart Locker, μέσω ειδικής εφαρμογής και θα ειδοποιούνται μέσω αυτής για τον χρόνο που το πακέτο τους θα φτάνει στο σημείο εξυπηρέτησης, με οδηγίες παραλαβής, το Locker PIN και τον χάρτη τοποθεσίας του Locker.
Δημιουργούμε, έτσι, μία φυσική συνέχεια του δικτύου μας που προσφέρει ευέλικτη εξυπηρέτηση και μία ολοκληρωμένη εμπειρία χρήστη”, δήλωσε ο Εντεταλμένος Σύμβουλος των ΕΛΤΑ, Βασίλης Μπαλούρδος.
Σύμφωνα με πληροφορίες, το επόμενο διάστημα θα εγκατασταθούν 50 “Έξυπνες Θυρίδες” σε επιλεγμένα καταστήματα των ΕΛΤΑ, με στόχο το εμπορικό λανσάρισμα της υπηρεσίας στις 15 Δεκεμβρίου.
Αντίστοιχα, στο πλαίσιο της 86ης ΔΕΘ παρουσιάστηκε και ο “Ψηφιακός Ταχυδρόμος”. Όπως επισήμαναν στελέχη των ΕΛΤΑ, οι διανομείς θα είναι εξοπλισμένοι με συσκευές PDA και λογισμικό που θα αναπτυχθεί και θα λειτουργείται από τον Όμιλο, με τη βοήθεια των οποίων θα μπορούν να πραγματοποιούν εισπράξεις και πληρωμές, να επιλέγουν τη βέλτιστη διαδρομή και τυχόν αναδρομολόγηση, να αντιπαραβάλλουν οποιαδήποτε παραγγελία, λογαριασμό ή υπηρεσία και να εκτυπώνουν αποδείξεις και ειδοποιητήρια.
Την ίδια στιγμή, ο πελάτης ωφελείται με real time ενημέρωση για το δέμα του και το στίγμα του ταχυδρόμου, ενώ θα μπορεί να πραγματοποιήσει και ανέπαφες πληρωμές με κάρτα.
“Ο Ψηφιακός Ταχυδρόμος θα προσφέρει ποιοτική, ολοκληρωμένη και καλύτερη εμπειρία πελάτη, θα μειώσει τους χρόνους αναμονής στα ταχυδρομικά καταστήματα, αλλά και για τους ίδιους τους ταχυδρόμους, θα αποτελέσει ουσιαστική αναβάθμιση της εργασίας τους”, υπογράμμισαν τα στελέχη των ΕΛΤΑ.
Νέα απάτη ΕΛΤΑ – Πως προσπαθούν να πάρουν τα χρήματα
Για νέα προσπάθεια εξαπάτησης πολιτών και υποκλοπής προσωπικών στοιχείων (phishing) με παράνομη χρήση της επωνυμίας των ΕΛΤΑ, προειδοποιεί ο όμιλος των Ελληνικών Ταχυδρομείων.
Αυτές τις ημέρες δεκάδες πολίτες έχουν λάβει το συγκεκριμένο μήνυμα, μεταξύ αυτών και ο γνωστός φιλόλογος και συγγραφέας Κώστας Λογαράς, ο οποίος… έκανε και δημοσίευση – προειδοποίηση προς όλους.
Απάτη ΕΛΤΑ – Ο όμιλος των Ελληνικών Ταχυδρομείων εφιστά την προσοχή του κοινού για νέα προσπάθεια εξαπάτησης του κοινού με τη χρήση της επωνυμίας των ΕΛΤΑ. Σύμφωνα με ανακοίνωση των ΕΛΤΑ, το τελευταίο διάστημα διακινούνται e-mail και sms που εμφανίζουν ως αποστολέα τα Ελληνικά Ταχυδρομεία και με αφορμή μια δήθεν παράδοση δέματος, ζητούν από τους ανυποψίαστους πολίτες να επιβεβαιώσουν τα προσωπικά τους στοιχεία.
Το παρακάτω δείγμα επικοινωνίας, που αποστέλλεται τις τελευταίες μέρες σε αδιευκρίνιστο αριθμό πελατών του ομίλου των Ελληνικών Ταχυδρομείων, αποτελεί προσπάθεια νέας απάτης, όπως σημειώνουν τα ΕΛΤΑ.
Με αφορμή τη διακίνηση παρόμοιων μηνυμάτων, τα ΕΛΤΑ ενημερώνουν, για ακόμα μία φορά, ότι δεν αποστέλλουν μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (e-mail) ή μηνύματα κινητής τηλεφωνίας (sms), μέσω των οποίων ζητούνται στοιχεία τραπεζικού λογαριασμού ή πιστωτικής κάρτας, με σκοπό την παράδοση κάποιου δέματος.
Επισημαίνουν, δε, ότι πρόκειται για απόπειρες εξαπάτησης και προσπάθεια υποκλοπής προσωπικών στοιχείων (phishing) και συνιστούν στους πολίτες να είναι προσεκτικοί.
Απάτη ΕΛΤΑ – Θύμα μια κάτοικος της Ρόδου
Προσεκτικοί θα πρέπει να είναι οι πολίτες σε περίπτωση που λάβουν μήνυμα με εμφανιζόμενο ως αποστολέα τα ΕΛΤΑ στα οποία τους ζητούνται χρήματα.
Συγκεκριμένα, διακινούνται κακόβουλα sms και email, με τα οποία ζητούνται στοιχεία τραπεζικών λογαριασμών και πιστωτικών καρτών.
Πρόκειται για απάτη ηλεκτρονικού ψαρέματος, όπου επιτήδειοι προσπαθούν να εξαπατήσουν ανυποψίαστους χρήστες ώστε να αποκτήσουν πρόσβαση στα στοιχεία πιστωτικών και χρεωστικών καρτών τους.
Απάτη ΕΛΤΑ – Το μήνυμα αναφέρει πως προέρχεται από τα Ελληνικά Ταχυδρομεία, προειδοποιεί το υποψήφιο θύμα πως η αποστολή του θα επιστραφεί αν δεν πληρώσει τα ταχυδρομικά τέλη, και το καλεί να επισκεφθεί έναν ιστότοπο προκειμένου να προχωρήσει στην εν λόγω πληρωμή.
Μια ημεδαπή, κάτοικος της Ρόδου, έπεσε θύμα απατεώνων που της απέστειλαν ηλεκτρονικό μήνυμα με την επωνυμία των ΕΛΤΑ που την προειδοποιούσε πως εαν δεν πληρώσει ταχυδρομικά τέλη, δέμα που της απεστάλη θα επιστραφεί.
Πιο συγκεκριμένα, την 28η Φεβρουαρίου 2022 η γυναίκα κατήγγειλε στην Υποδιεύθυνση Ασφαλείας Ρόδου ότι το βράδυ της 21ης Φεβρουαρίου 2022 δέχτηκε ένα μήνυμα ηλεκτρονικής αλληλογραφίας από την διεύθυνση «[email protected]» το οποίο ανέφερε ότι το πακέτο της φτάνει στα ΕΛΤΑ αύριο, έναν αριθμός αποστολής της εταιρείας UPS και ότι θα πρέπει να καταβάλει 1,49 ευρώ ώστε να το παραλάβει και να μην σταλεί πίσω.
Απάτη ΕΛΤΑ – Η γυναίκα δεν αντιλήφθηκε ότι επρόκειτο για απάτη, ακολούθησε τον συνημμένο στο ηλεκτρονικό μήνυμα σύνδεσμο, εισήγαγε σε ιστοσελίδα κλώνο των EΛΤΑ τα στοιχεία της χρεωστικής της κάρτας και την Παρασκευή 25 Φεβρουαρίου 2022 και περί ώραν 15.00 όταν εισήλθε στο web banking της διαπίστωσε ότι άγνωστος δράστης είχε πραγματοποιήσει δύο συναλλαγές με χρέωση του λογαριασμού της και συγκεκριμένα μία αξίας 799,98 ευρώ προς την τράπεζα «Revolut» και μία δεύτερη αξίας 207,99 ευρω στην εταιρεία «Astrongameclub».
Σημειώνεται μάλιστα ότι με αφορμή τη διακίνηση κακόβουλων sms σε αδιευκρίνιστο αριθμό χρηστών του διαδικτύου, τα Ελληνικά Ταχυδρομεία (ΕΛΤΑ) ενημερώνουν ότι δεν αποστέλλουν μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (e-mail) ή μηνύματα κινητής τηλεφωνίας (sms) στους πελάτες τους, μέσω των οποίων ζητούν στοιχεία τραπεζικού λογαριασμού ή πιστωτικής κάρτας, με σκοπό την παράδοση κάποιου δέματος.
Τα ΕΛΤΑ επισημαίνουν ότι πρόκειται για απόπειρες εξαπάτησης και προσπάθεια υποκλοπής προσωπικών στοιχείων (phishing) και συνιστούν στους πολίτες να είναι προσεκτικοί και, σε περίπτωση που λάβουν τέτοιου είδους κακόβουλα μηνύματα,
• να μην απαντήσουν σε αυτά,
• να μην ακολουθήσουν τυχόν συνδέσμους ((Links)
• να μη δώσουν τους προσωπικούς κωδικούς (Username και Password) των τραπεζικών λογαριασμών και πιστωτικών τους καρτών.
Η χρήση της επωνυμίας και των λογοτύπων ΕΛΤΑ από τους αποστολείς τέτοιων κακόβουλων μηνυμάτων είναι παράνομη.
Απάτη ΕΛΤΑ – Τα Ελληνικά Ταχυδρομεία έχουν ενημερώσει, από την πρώτη στιγμή, τη Δίωξη Ηλεκτρονικού Εγκλήματος και επιφυλάσσονται παντός νομίμου δικαιώματός τους.
Στο site χρησιμοποιούμε affiliate links, απ’ όπου εμείς παίρνουμε κάποια προμήθεια, ενώ για εσάς δεν σας κοστίζει ΤΙΠΟΤΑ επιπλέον. Αντιθέτως, έτσι μπορούμε να φέρνουμε προϊόντα για παρουσίαση, που μετά τα κερδίζετε εσείς σε διαγωνισμούς που κάνουμε στο site.
Εσείς πάντως μην ξεχάσετε να γραφτείτε στις ειδοποιήσεις μας , ώστε να ενημερωθείτε πρώτοι, να κάνετε Like & Share την σελίδα μας στο Facebook ή να γραφτείτε στο κανάλι μας στο Telegram . Μπορείτε επίσης να γραφτείτε και στο κανάλι του iTechNews.gr στο
Youtube, όπου μπορείτε να βρείτε πάρα πολλές παρουσιάσεις που έχουμε κάνει! Μην ξεχάσετε να δείτε πως θα μπορείτε να βρείτε όλα τα άρθρα μας στις ειδήσεις της Google.
Ενημέρωση για αγορές από Κίνα και χρεώσεις μετά την 01/07/2021!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Στην περίπτωση που θέλετε ν’ αντιγράψετε ή να χρησιμοποιήσετε μέρος ή ολόκληρο το άρθρο, μπορείτε να το κάνετε εφόσον αναφέρετε σαν πηγή το iTechNews.gr.