Τα ελαστικά είναι ζωτικής σημασίας για κάθε όχημα, καθώς αποτελούν το μοναδικό σημείο επαφής με την άσφαλτο (ή και το χώμα για τα εκτός δρόμου). Όσο καλά στημένες αναρτήσεις και να έχει ένα αυτοκίνητο, αν τα λάστιχα είναι φθαρμένα, τότε χειροτερεύει σημαντικά και η οδική συμπεριφορά. Το γλίστρημα έρχεται πιο εύκολα, οι αποστάσεις φρεναρίσματος μεγαλώνουν πολύ, ενώ τα ηλεκτρονικά συστήματα μπορεί να μη σώσουν επικίνδυνες καταστάσεις.
Σε κάθε ελαστικό αναγράφονται στα πλαϊνά του πάρα πολλά γράμματα και αριθμοί, τα οποία δεν βρίσκονται εκεί τυχαία, γιατί κάτι σημαίνουν. Όμως και στο πέλμα ανάμεσα από τα αυλάκια βρίσκονται κάποιες πάρα πολύ σημαντικές ενδείξεις, που δείχνουν τη φθορά. Εντοπίστε στο προφίλ του ελαστικού μια ένδειξη σε σχήμα τριγώνου ή τα αρχικά TWI (Tread Wear Index). Στην ίδια ακριβώς ευθεία θα παρατηρήσετε μικρά τετραγωνάκια μέσα στις αυλακώσεις του πέλματος. Αν το ύψος της γόμας του ελαστικού βρίσκεται ψηλότερα από αυτές τις ενδείξεις, τότε το βάθος που πέλματος είναι αρκετό. Βέβαια εδώ θα πρέπει να τονίσουμε ότι αν ένα ελαστικό έχει βαθύ πέλμα αλλά είναι πολυκαιρισμένο και έχει ξεραθεί, τότε πρέπει να αντικατασταθεί αμέσως, μιας και είναι ουσιαστικά άχρηστο γιατί δεν προσφέρει την απαιτούμενη πρόσφυση.
[su_button url=”https://itechnews.gr/2020/04/itechnews-gr-tora-pia-episima-kai-sta-google/” target=”blank” style=”bubbles” background=”#0726db” color=”#ffffff” size=”10″ wide=”yes” center=”yes” radius=”20″ icon=”https://itechnews.gr/wp-content/uploads/2021/08/google_news.jpg” icon_color=”#060606″ text_shadow=”2px 2px 2px #000000″ rel=”lightbox”]Ακολουθήστε το iTechNews.gr στο Google News! Παρακολουθήστε τα τελευταία νέα, τάσεις, αξεσουάρ και παρουσιάσεις[/su_button]
Αν τα «κουτάκια» αυτά έχουν έρθει στην ίδια ευθεία με το υπόλοιπο πέλμα, τότε επιβάλλεται επειγόντως η αλλαγή των ελαστικών, δεδομένου ότι έχουν φτάσει σε απολύτως οριακό σημείο. Ωστόσο, καλό είναι να αντικαθίστανται πριν ακόμα τείνουν να εξαφανιστούν τα αυλάκια και οι χαρακώσεις από το πέλμα.
Το ίδιο ισχύει και στις περιπτώσεις που λείπει κομμάτι από το προφίλ του ελαστικού και έχει φανεί ο σκελετός ή έχουν σπάσει τα λινά και έχει πεταχτεί καρούμπαλο (π.χ. από λακκούβα). Επίσης, ποτέ μην ξεχνάτε την αλλαγή των ελαστικών εμπρός – πίσω (π.χ. κάθε 10.000-15.000 χλμ.), έτσι ώστε να φθείρονται ομοιόμορφα.
Παρακολουθείστε παρακάτω και το βίντεο, σχετικά με τον πολύ σημαντικό έλεγχο των ελαστικών του αυτοκινήτου σας:
[signoff]
Εσείς πάντως μην ξεχάσετε να γραφτείτε στις ειδοποιήσεις μας , ώστε να ενημερωθείτε πρώτοι για τις πιο HOT προσφορές της ημέρας και ακόμη περισσότερες στο κανάλι μου στο Telegram και κάντε Like & Share την σελίδα μας στο Facebook.
Θα χαρώ να βοηθήσω και να απαντήσω απορίες σας. Θα με βρείτε στο Messenger ως Unpackman Review. Αφήστε μου ένα σχόλιο στο βίντεο ή στείλετε μου ένα email στο unpackmanreview@gmail.com. Κάντε SUBSCRIBE και πατήστε την ειδοποίηση () στο κανάλι μου.
Unpackman