22.4 C
Athens
Παρασκευή, 29 Μαρτίου 2024

Η Google είπε τέρμα πια στον απεριόριστο δωρεάν χώρο των Google Photo από τον Ιούνιο…ξαφνικά! Αλλά είναι πράγματι ξαφνικά!?

Υπάρχουν δύο τρόποι για να δείτε την πρόσφατη ανακοίνωση της Google ότι θα διακόψει τον απεριόριστο χώρο αποθήκευσης του Google Photos από τον επόμενο Ιούνιο.

Η πρώτη είναι η επίσημη εξήγηση της Google: Οι χρήστες ανεβάζουν πολύ περισσότερες φωτογραφίες και βίντεο από ό, τι στο παρελθόν, καθιστώντας την υπηρεσία πιο δύσκολη για να διατηρηθεί δωρεάν. «Όταν ξεκινήσαμε το Google πριν από πέντε χρόνια, η ταχύτητα μεταφόρτωσης που είχαμε τότε, έναντι του σημερινού κόσμου για κινητά, είναι πολύ διαφορετική», είπε πρόσφατα ο εκπρόσωπος της Google Photos, Shimrit Ben-Yair.

Αλλά υπάρχει μια άλλη εξήγηση που η Google δεν έκανε τόσο ξεκάθαρη: Το τέλος του απεριόριστου χώρου αποθήκευσης των Google Photos σηματοδοτεί έναν άξονα ειδών για τον γίγαντα αναζήτησης, μακριά από το να εξαρτάται τόσο υπερβολικά από τις στοχευμένες διαφημίσεις όσο το κυρίαρχο επιχειρηματικό της μοντέλο. Το μέλλον της Google θα μπορούσε να αφορά τόσο τα έσοδα από συνδρομές όσο και τη διαφήμιση, με την ώθηση των Google Photos ως χώρο αποθήκευσης σαν cloud storage ως το επίκεντρο αυτών των προσπαθειών.

ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ ΔΙΑΦΗΜΙΣΕΩΝ

Η απομάκρυνση της Google από ένα μοντέλο που επικεντρώνεται στη διαφήμιση δεν είναι εντελώς νέο. Ενώ η διαφήμιση αποτελούσε σχεδόν το 90% των εσόδων της εταιρείας από το 2015, το μερίδιο από τότε μειώθηκε στο 83,9% από πέρυσι και στο μόλις 80,6% τους πρώτους εννέα μήνες του 2020. Τα μη διαφημιστικά έσοδα προέρχονται από τις εφαρμογές και τα μέσα που αγοράζουν οι άνθρωποι από το Google Play Store , πωλήσεις συσκευών όπως τηλέφωνα Pixel και ηχεία Nest, συνδρομές σε υπηρεσίες όπως το YouTube TV και την εταιρική επιχείρηση της Google, η οποία περιλαμβάνει υπηρεσίες υπολογιστικού νέφους και εργαλεία παραγωγικότητας κατηγορίας.

Ωστόσο, υπάρχουν ενδείξεις ότι η Google ενδέχεται να επιταχύνει αυτές τις μη διαφημιστικές προσπάθειες, με επίκεντρο αυτή την φορά τα έσοδα που θα έχει από τις συνδρομές.

Τον προηγούμενο μήνα για παράδειγμα, η Google διέκοψε τον απεριόριστο αποθηκευτικό χώρο cloud για τους επιχειρηματικούς χρήστες, στο πλαίσιο του επαναπροσδιορισμού της από το G Suite στο Google Workspace. Αντί να λαμβάνουν απεριόριστο χώρο αποθήκευσης για $12 ανά χρήστη ανά μήνα, ομάδες με τουλάχιστον πέντε μέλη θα λάβουν 2 TB αποθηκευτικού χώρου ανά χρήστη σε αυτήν την τιμή. Οι εταιρείες πρέπει να πληρώνουν 18$ ανά μήνα ανά χρήστη για 5 TB αποθηκευτικού χώρου και η Google δεν διαφημίζει καν την τιμή του απεριόριστου χώρου αποθήκευσης, την οποία προσφέρει μόνο μέσω του τμήματος πωλήσεών της.

google revenues 2017 - 2020

Η Google αύξησε επίσης απότομα την τιμή του πακέτου ροής της τηλεόρασης YouTube κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού, από 50 $ ανά μήνα σε 65 $ ανά μήνα. Ενώ άλλες ζωντανές τηλεοπτικές υπηρεσίες έχουν επίσης αυξήσει τις τιμές και τα τηλεοπτικά δίκτυα αξίζουν το μεγαλύτερο μέρος της ευθύνης για το ότι η συνδρομητική τηλεόραση είναι υπερβολικά ακριβή, η αύξηση των τιμών δείχνει ότι η Google έχει περισσότερο πρόθεση να κάνει την υπηρεσία κερδοφόρα.

Η Google πρόσθεσε επίσης μερικές νέες συνδρομητικές υπηρεσίες κατά το τελευταίο έτος. Τον Σεπτέμβριο του 2019, κυκλοφόρησε το Play Pass, ένα πακέτο εφαρμογών και παιχνιδιών Android 5 $ ανά μήνα από το Google Play Store. Λίγους μήνες αργότερα, μπήκε στο cloud gaming με τη Stadia. Και μόλις τον περασμένο μήνα, η Google άρχισε να πωλεί τηλέφωνα Pixel με συνδρομή σε πελάτες της ασύρματης υπηρεσίας Google Fi, βοηθώντας να διασφαλίσει ότι θα παραμείνουν συνδεδεμένοι με τα κυψελοειδή σχέδια της εταιρείας μακροπρόθεσμα.

Όλα αυτά υποδηλώνουν ότι η Google δεν αισθάνεται τόσο σίγουρη για τη διαφημιστική επιχείρηση όσο στο παρελθόν, και για καλό λόγο: Απειλές για τη”αγελάδα” που αρμέγει τόσα χρόνια σχεδόν μόνη της, υπάρχουν πια από παντού!

Στο ρυθμιστικό μέτωπο, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δενκρατήθηκε από το να επιτεθεί στη διαφημιστική επιχείρηση της Google. Έριξε πρόστιμο στην εταιρεία περίπου 1,7 δισ. Δολάρια για κατάχρηση της ισχύος της στην αγορά πέρυσι. Στις Ηνωμένες Πολιτείες, το Υπουργείο Δικαιοσύνης υπέβαλε αγωγή κατά των συμπράξεων της Google, εστιάζοντας κυρίως στις προεπιλεγμένες συμφωνίες αναζήτησης της Google με εταιρείες όπως την Apple και την Mozilla.

Και αν η Google ήλπιζε για λιγότερο έλεγχο με τον νεοεκλεγμένο Πρόεδρο Joe Biden, δυστυχώς πήρε κάποια άσχημα νέα αυτή την εβδομάδα, όταν η εκστρατεία του Biden αναγνώρισε τον Bruce Reed ως κορυφαίο σύμβουλο τεχνολογίας. Ο Ριντ βοήθησε στη διαμόρφωση ενός νόμου ορόσημου περί απορρήτου στην Καλιφόρνια που τέθηκε σε ισχύ από φέτος.

Ακόμη και χωρίς κανονισμούς, το βασικό επιχειρηματικό μοντέλο της Google απειλείται από την Apple, η οποία έχει κάνει την πλατφόρμα iOS αφιλόξενη στη συλλογή δεδομένων και στις στοχευμένες διαφημίσεις. Η Apple έκανε τα δεδομένα τοποθεσίας δυσκολότερα στη συλλογή και εμπόδισε τους ιστότοπους να παρακολουθούν από προεπιλογή. Οι εφαρμογές θα πρέπει να δημοσιεύσουν “ετικέτες ενημέρωσης” απορρήτου από τον Δεκέμβριο και θα χρειαστούν ρητή άδεια για να σας παρακολουθούν όλες οι εφαρμογές και οι ιστότοποι από τις αρχές του επόμενου έτους. Οι Financial Times ανέφεραν ακόμη από τον περασμένο μήνα ότι η Apple εργάζεται στη δική της μηχανή αναζήτησης για να αντικαταστήσει την Αναζήτηση της Google ως προεπιλογή.

Η Google είδε την πρώτη πτώση εσόδων από τις διαφημίσεις στο 2ο τρίμηνο λόγω της πανδημίας, ενώ η εταιρεία φαίνεται ότι μάλλον ανέκαμψε το τρίτο τρίμηνο. Το σημαντικό βέβαια είναι ότι το αυτό κακό τρίμηνο δείχνει ότι η επιχείρηση της Google δεν είναι άτρωτη.

Ίσως, λοιπόν, δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι η τελευταία κατάθεση SEC της Google αναφέρει την εξάρτηση από τη διαφήμιση ως έναν από τους κορυφαίους παράγοντες κινδύνου της εταιρείας. Η ίδια περιγραφή των κινδύνων για την εταιρεία σημειώνει επίσης ότι η Google «επενδύει σημαντικά σε προϊόντα και υπηρεσίες βάσει συνδρομών όπως το YouTube».

ΤΙ ΓΙΝΕΤΑΙ ΤΕΛΙΚΑ ΜΕ ΤΙΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ GOOGLE

Το Google Photos αντιπροσωπεύει μία σοβαρή προσπάθεια του γίγαντα αναζήτησης, αλλά χωρίς να δίνει έμφαση στη διαφημιστική της επιχείρηση. Η υπηρεσία έχει ήδη περισσότερους από 1 δισεκατομμύριο χρήστες, οι οποίοι ανεβάζουν συλλογικά 28 δισεκατομμύρια νέες φωτογραφίες και βίντεο την εβδομάδα. (Πρόκειται για αύξηση 233% από το 2017, όταν οι χρήστες ανέβαζαν περίπου 8,4 δισεκατομμύρια φωτογραφίες και βίντεο την εβδομάδα.)

Πολλοί από αυτούς τους χρήστες δεν θα θέλουν να εγκαταλείψουν την υπηρεσία μόλις οι μεταφορτώσεις τους αρχίσουν να υπολογίζονται στα όρια αποθήκευσης λογαριασμού Google. Οι περισσότερες ανταγωνιστικές υπηρεσίες, όπως το iCloud και το Dropbox της Apple, κοστίζουν επίσης χρήματα πέρα ​​από ένα συγκεκριμένο χώρο αποθήκευσης, οπότε δεν υπάρχει προφανές μέρος για να πάνε όταν εξαντλούνται. (Το πλησιέστερο απεριόριστο χώρο αποθήκευσης φωτογραφιών που ισοδυναμεί με το Google Photos είναι το Amazon Prime, αλλά οι συνδρομητές λαμβάνουν μόνο 5 GB για μεταφορτώσεις βίντεο με αυτήν την υπηρεσία.).

Βέβαια υπάρχει και το MEGA, που έχετε 50GB δωρεάν αποθηκευτικό χώρο και με εφαρμογή για αυτόματο ανέβασμα φωτογραφιών, βίντεο και αρχείων!

mega.nz 50gb free online storage cloud

Εκτός αυτού, το Google Photos έχει πολλές αρετές πέρα ​​από τον απεριόριστο χώρο αποθήκευσης. Οι δυνατότητες όπως της αναγνώρισης προσώπου είναι εξαιρετικές, αλλά και η δυνατότητα ενσωμάτωσή του με έξυπνες οθόνες του Βοηθού Google, όπως το Nest Home Hub, την δυνατότητα αυτόματης κοινοποίησης φωτογραφιών συγκεκριμένων ατόμων με μία αξιόπιστη επαφή, πολλές φορές μπορεί να φανεί σημαντική.

Ενώ η Google λέει ότι θα προσφέρει εργαλεία που θα βοηθήσουν τους χρήστες να περιορίσουν τη χρήση αποθήκευσης, η πραγματικότητα είναι ότι πολλοί χρήστες θα αισθάνονται υποχρεωμένοι να πληρώσουν. Η εταιρεία εκτιμά ότι το 7% των χρηστών θα υπερβεί τα όρια αποθήκευσης εντός ενός έτους. Εάν το 100% αυτών των χρηστών πληρώσει περισσότερο χώρο, η Google θα μπορούσε να αποφέρει 1,7 δισεκατομμύρια δολάρια ετησίως σε νέα έσοδα έως τον Ιούνιο του 2022. Αυτό από μόνο του θα αύξανε τα έσοδα από τους μη διαφημιστικούς καταναλωτές της Google κατά περίπου 10% σε σύγκριση με το 2019.

Αλλά το Google Photos δεν θα είναι απλώς μια πηγή εσόδων από μόνη της. Θα χρησιμεύσει επίσης ως άγκυρα για τη συνδρομή στο Google One της εταιρείας, με τον ίδιο τρόπο που τα οφέλη αποστολής που περιλαμβάνονται στο Amazon Prime διατηρούν τους ανθρώπους συνδεδεμένους.

Όταν ξεκίνησε το Google One το 2018, ήταν βασικά μια ένδοξη έκδοση του χώρου αποθήκευσης του Google Drive με προαιρετική υποστήριξη ζωντανής τεχνολογίας, αλλά η Google έχει σταθερά συγκεντρώσει περισσότερα οφέλη από τότε. Το πακέτο κορυφαίας κατηγορίας One, το οποίο κοστίζει 10 $ ανά μήνα ή 100 $ ετησίως για 2 TB αποθηκευτικού χώρου, πρόσθεσε την υπηρεσία VPN για χρήστες Android τον περασμένο μήνα και προσφέρει επίσης 10% πίσω σε υλικό από το Google Store. Υπάρχει επίσης μια σειρά εργαλείων επεξεργασίας εικόνας αποκλειστικά για συνδρομητές του Google One, που δείχνει πώς η Google θα μπορούσε να δημιουργήσει περαιτέρω συνδρομές γύρω από τις Φωτογραφίες.

Έχει γίνει πολλή συζήτηση στον κόσμο της τεχνολογίας για το πώς η Apple περιστρέφεται από υλικό σε υπηρεσίες, αξιοποιώντας τη μαζική βάση χρηστών για να πουλήσει συνδρομές σε υπηρεσίες όπως το Apple Music, Apple TV Plus και Apple Arcade. Ο άξονας της Google φαίνεται να λαμβάνει πολύ λιγότερη προσοχή, αλλά δεν είναι λιγότερο φιλόδοξος στην προσπάθειά του να απομακρύνει τον γίγαντα αναζήτησης από την εξάρτησή του από την διαφήμιση.

 

[signoff]

 

Πηγή

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Leave a reply

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ

Μετάβαση στο περιεχόμενο