Μεγάλο πλήγμα δέχονται οι εταιρείες επεξεργασίας, μετά τα αυστηρά περιοριστικά μέτρα που έχουν επιβληθεί στο Βιετνάμ, τον δεύτερο μεγαλύτερο παραγωγό καφέ στον κόσμο, τα οποία οδήγησαν σε νέα αύξηση των τιμών εξαιτίας των ανησυχιών για τις εξαγωγές.
Το Βιετνάμ είναι ο κύριος εξαγωγέας του καφέ robusta, του κόκκου που χρησιμοποιείται για στιγμιαίο καφέ, αλλά και για μερικά χαρμάνια εσπρέσο.
Η επιδείνωση της επιδημιολογικής κατάστασης και η έλλειψη εμβολίων οδήγησαν την ομοσπονδιακή κυβέρνηση να επιβάλει περιορισμούς ταξιδιών στις περιοχές παραγωγής.
Σύμφωνα με τους Financial Times το συμβόλαιο μελλοντικής εκπλήρωσης robusta έφτασε σε υψηλό 4ετίας στα 2.043 δολ. ανά τόνο. Ανάλογη είναι η πορεία για τον καφέ arabica o οποίος ανήλθε σε υψηλό 7ετίας, εξαιτίας των δυσμενών καιρικών συνθηκών στη Βραζιλία.
Ορισμένες εταιρείες, όπως η Starbucks, έχουν μακροπρόθεσμα συμβόλαια αντιστάθμισης κινδύνου και δεν θα αισθάνονται πραγματικά τα αποτελέσματα του υψηλότερου κόστους στις παγκόσμιες αγορές εμπορευμάτων.
Ωστόσο, άλλες εταιρείες, όπως η JM Smucker, αύξησαν το κόστος λιανικής πώλησης, έτσι ώστε να ενισχύσουν τα περιθώρια κέρδους που συμπιέζονται από την αύξηση των τιμών του καφέ.
[su_button url=”https://itechnews.gr/2020/04/itechnews-gr-tora-pia-episima-kai-sta-google/” target=”blank” style=”bubbles” background=”#0726db” color=”#ffffff” size=”10″ wide=”yes” center=”yes” radius=”20″ icon=”https://itechnews.gr/wp-content/uploads/2021/08/google_news.jpg” icon_color=”#060606″ text_shadow=”2px 2px 2px #000000″ rel=”lightbox”]Ακολουθήστε το iTechNews.gr στο Google News! Παρακολουθήστε τα τελευταία νέα, τάσεις, αξεσουάρ και παρουσιάσεις[/su_button]
Αυξήσεις ανακοίνωσαν επίσης η γερμανική Tchibo και η ιαπωνική UCC Coffee.
Η JDE Peet’s και η Nestlé ανέφεραν ότι διαπραγματευόταν με τους λιανοπωλητές για το κόστος.
[signoff]