17.1 C
Athens
Κυριακή, 15 Δεκεμβρίου 2024

Δείτε ποιος είναι ο Κινέζος δημιουργός του TikTok που κυνηγάει ο Trump!

Το όνομά αυτού Ζανγκ Γιμίνγκ: πανέξυπνος, φαινομενικά ειλικρινής και δυνητικά η απόλυτη απειλή για τις ΗΠΑ.

ΣTO ΠΡΟΣΩΠΟ του Ζανγκ Γιμίνγκ συγκεντρώνονται όλες οι «αρετές» που οι ΗΠΑ θα ήθελαν σε ό,τι αφορά την Κίνα και την κινεζική επιχειρηματικότητα. Είναι ο ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος μιας εταιρείας, της ByteDance, στην οποία ανήκει εξαιρετικά δημοφιλής πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης που ακούει στο όνομα TikTok. Είναι ένας επίμονος επιχειρηματίας που έχει δημιουργήσει πολλές επιτυχημένες εφαρμογές και μηχανές αναζήτησης. Ο Τζανγκ δεν είναι μια κόπια των επιτυχημένων του επιχειρείν κάποτε. Είναι ένας πρωτοπόρος στο είδος του, μακριά από τους κουρασμένους «συναδέλφους» του.

Εδώ και πάνω από μισό αιώνα, ένας από τους πρωταρχικούς στόχους εξωτερικής πολιτικής της Ουάσινγκτον ήταν η δημιουργία περισσότερων τέτοιων επιχειρηματικών χαρακτήρων, περισσότερων «Ζανγκ». Οι ΗΠΑ πίστευαν ότι τέτοιου είδους άνθρωποι θα μπορούσαν να μετατρέψουν την κομμουνιστική Κίνα σε μια κοινωνία με πιο δυτικά χαρακτηριστικά, μια χώρα ελεύθερη, εφευρετική, ανοιχτή σε νέες ιδέες, όπου τύποι σαν τον Ζανγκ, με έξυπνες ομάδες και όλα τα εργαλεία του Καπιταλισμού στη διάθεσή του θα μπορούσε να αλλάξει τον κόσμο.

Και η αλήθεια είναι ότι ο Ζανγκ αποτελεί ζωντανή απόδειξη της επιτυχίας του σκεπτικού των ΗΠΑ σε αυτό το σημείο. Το TikTok μπορεί να είναι κινεζικό, αλλά οι Αμερικανοί το έχουν λατρέψει σαν δικό τους τεχνολογικό προϊόν. Αν το Facebook έχει γίνει πλέον τόπος συνάντησης για κάθε αποψάτο, το Twitter θεωρείται μέσο έκφρασης πολιτικών απόψεων και το Instagram μετατράπηκε σε ένα εργαλείο απόδειξης της δημοφιλίας και του τελευταίου influencer, το Tik Tok, με την αφελή, σχεδόν ανόητη απλότητά του, έγινε ένα νέος τρόπος για να μοιραστείς χορογραφίες από το σαλόνι σου, να πεις μέσα σε 15 δεύτερα την κακία σου ή απλώς να κάνεις πλάκα και κυρίως να εκθέσεις (κι άλλο) ό,τι απέμεινε αθέατο από την προσωπική σου ζωή.

Με τις ΗΠΑ εδώ και καιρό να καυχώνται ότι είναι ανοιχτές σε οτιδήποτε βελτιώνει τη ζωή και την οικονομική κατάσταση των ανθρώπων, θα περίμενε κανείς ότι ο Ζανγκ θα λατρεύεται ως θεός από την Ουάσινγκτον έως τη Γουόλ Στριτ.

Κι όμως: με τις αμερικανικές προεδρικές εκλογές να πλησιάζουν, αντί Τραμπ και Μπάιντεν να κάνουν χρήση των δυνατοτήτων του Tik Tok και να αντιμετωπίζουν την ByteDance ως στρατηγικό εταίρο, τόσο οι ίδιοι, όσο και οι θεσμικοί παράγοντες της αμερικανικής οικονομίας αντιμετωπίζουν το Tik Tok σαν εχθρό.

Ο Τραμπ επιτίθεται στο Πεκίνο μέσω του Twitter και κατά τη διάρκεια συνεντεύξεων Τύπου. Για τον ίδιο ο Ζανγκ και η εφαρμογή του δεν είναι η προσωποποίηση των όσων πήγαν σωστά στην Κίνα, αλλά εκείνων που έγιναν απολύτως λάθος στις ΗΠΑ.

ΤΟ ΤΙΚΤΟΚ –μια εφαρμογή που φαινομενικά φιλοξενεί εφήβους σε όλες τις τρελές τους εκδηλώσεις και φάρσες με ζώα για να περνάει η ώρα- ξαφνικά μετατράπηκε σε έναν Δούρειο –διασκεδαστικό- Ίππο που υποκλέπτει στοιχεία από τις ζωές των Αμερικανών, διεισδύει βαθιά στην κοινωνία τους, παρακολουθεί τους πολίτες και τους «δίνει στεγνά» στο Πεκίνο για την επίτευξη άλλων χθόνιων στόχων.

Και κάπως έτσι, με αυτή την εχθρική στάση εναντίον του Πεκίνου να κερδίζει έδαφος στην Ουάσινγκτον και στα «γεράκια» Ρεπουμπλικανικού Κόμματος, το Υπουργείο Οικονομικών εξήγγειλε μέτρα καταστολής της «απειλής», προεξάρχοντος του αρμόδιου υπουργού, Στίβεν Μνούτσιν.

Μανία καταδίωξης; Παράνοια σκέτη; Το μόνο δεδομένο σε όλο αυτόν τον τρόμο των ΗΠΑ έχει να κάνει με το πώς μια κινεζική εφαρμογή κεφαλαιοποιήθηκε ως αμερικανική (!) και σε ό,τι αφορά την τεχνολογία και σε ό,τι αφορά τη συμπάθεια των κοινωνικών στρωμάτων. Να κάτι που μέχρι σήμερα δεν είχαν καταφέρει επίσης μη αμερικανικές εταιρείες όπως οι Alibaba, Baidu και Tencent.

Ο βασικός φόβος των ΗΠΑ έχει να κάνει με τη συλλογή πληροφοριών που θα μπορούσαν να μετατρέψουν σε θύμα εκβιασμού επιφανείς, αλλά και άσημους Αμερικανούς πολίτες, ότι οι ίδιοι προσφέρουν θέαμα και ενδεχομένως και κίνητρο μοχθηρών επιθέσεων στους εχθρούς από το Πεκίνο. Και φυσικά πρόκειται για μία ανησυχία όχι εντελώς παράλογη. Η Κίνα είναι γνωστή για τις εκτεταμένες συλλογές δεδομένων δικών της πολιτών, είτε για να ελεγχθεί η πανδημία είτε για άλλους λόγους σχετικούς με τις κρατικές μπίζνες. Γιατί το Tik Tok να αποτελεί εξαίρεση και Δούρειο Ίππο συλλογής πληροφοριών εναντίον των Αμερικανών;

Από την πλευρά του, ο Ζανγκ επιμένει ότι το ByteDance δεν έχει παραχωρήσει ποτέ τέτοιου είδους πληροφορίες για τους Αμερικανούς στις κινεζικές αρχές και ότι αυτό είναι κάτι που δεν θα έκανε ποτέ. «Δεν έχουμε λάβει ποτέ ένα τέτοιο αίτημα… από την κινεζική κυβέρνηση και δεν πιστεύουμε ότι θα υπάρξει ένα τέτοιο αίτημα. Ακόμη, όμως κι αν μας ζητούσαν κάτι τέτοιο δεν θα συμμορφωνόμασταν», λέει με κάπως σκωπτική διάθεση, μιλώντας σε δημοσιογράφο του Atlantic.

Και απ’ ό,τι όλα δείχνουν, μάλλον λέει αλήθεια. Δεν έχει δώσει δείγματα γραφής τέτοια περσόνας και κυρίως δεν υπάρχει η παραμικρή ένδειξη ότι εργάζεται για λογαριασμό του Κομμουνιστικού Κόμματος. Από την άλλη, όταν 1,4 δισεκατομμύρια άνθρωποι εμφανίζονται απολύτως πειθήνιοι στις επιταγές του Κόμματος –και όσοι δεν συμμορφώθηκαν, υπέστησαν γκετοποίηση και σκληρά βασανιστήρια- ποιος εγγυάται ότι ο Ζανγκ στο εγγύς μέλλον δεν θα αναγκαστεί να πειθαρχήσει;

ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΛΛΗ, δεν είναι μόνο το θέμα της κατασκοπείας σε ό,τι αφορά την αντιπαράθεση των δύο χωρών, αλλά και εκείνο του περιεχομένου. Το θέμα του Tik Tok δεν είναι μόνο η απόδειξη ότι η Κίνα εξακολουθεί να παράγει υψηλή και έξυπνη τεχνολογία, αλλά και νέες ιδέες για να ρίξει στο διαδίκτυο. Είναι ότι αν σχεδόν 1 δις μπορεί να λέει την άποψη του, να παρουσιάζει την τρέλα του, αλλά ενδεχομένως και να πατεντάρει ιδέες και καινοτομίες μέσω του Tik Tok, το περιεχόμενο είναι που στέφει βασιλιάδες και γεννά νέα επιχειρηματικά μυαλά που μπορούν να κάνουν τον κόσμο να γυρίζει.

Σύμφωνα με τον Samm Sacks, ειδικός σε θέματα κυβερνοασφάλειας για λογαριασμό του think tank “New America”, «βρισκόμαστε σε ένα κρίσιμο σημείο που πάει ως εξής: μπορούμε να διατηρήσουμε το άνοιγμα προς την Κίνα, αλλά ταυτοχρόνως να διατηρήσουμε και την ασφάλειά μας σε όλα τα επίπεδα; Αυτή τη στιγμή οι κανόνες ξαναγράφονται σε πραγματικό χρόνο».

Όλα τα παραπάνω είναι όσα λένε οι άλλοι, όσα φοβάται η Αμερική και όσα δεν αναφέρει η Κίνα. Ποιος, όμως, είναι πραγματικά ο άντρας πίσω από την πολυεπίπεδα viral επιτυχία αυτής της εφαρμογής; Στις λιγοστές συνεντεύξεις του εμφανίζεται απλός, συνηθισμένος, σχεδόν άοσμος. Θέλει να του μιλούν στον ενικό και να τον αποκαλούν με το μικρό του όνομα και σε τίποτα δεν θυμίζει τους ηγέτες του επιχειρείν στην Κίνα, γεμάτους από έπαρση και μεγαλομανία.

Είναι 37 ετών, με καταγωγή από την πόλη Longyan, της νοτιοανατολικής επαρχίας Fujian της Κίνας. Ο πατέρας του ήταν βιβλιοθηκάριος για μια τοπική επιστημονική ένωση και η μητέρα του νοσοκόμα. Ένα μέγαλο μέρος της παιδικής του ηλικίας το πέρασε διαβάζοντας: τα πάντα! Από μυθιστορήματα έως μουσικά περιοδικά, μια αγαπημένη συνήθεια που του εμφύσησαν οι γονείς του. Υπήρξε παιδί της καπιταλιστικής επανάστασης της Κίνας, όταν το παν ήταν οι νέες ιδέες.

Ήταν η εποχή που ο Ντενγκ Ζιαοπίνγκ είχε βάλει μπρος τις μεταρρυθμίσεις του στην κινεζική οικονομία και εντελώς κατά τύχη, ο Ζανγκ γεννήθηκε σε ένα από τα σημεία στα οποία άνθισαν αυτές οι μεταρρυθμίσεις.
Μέχρι να πάει στο Γυμνάσιο, οι γονείς του είχαν αρκετά χρήματα για να αγοράσουν έναν υπολογιστή. Άλλωστε, ο πατέρας του ήθελε να δοκιμάσει την τύχη του στο Χρηματιστήριο της Σαγκάης. Τότε ήταν που ο μικρός Ζανγκ γνωρίστηκε με τον κόσμο των Windows.

Παρ’ όλα αυτά σε τίποτα δεν θύμιζε τα νεαρά «φρικιά» της τεχνολογίας ούτε καν φανταζόταν μία καριέρα σ’ αυτόν τον τομέα. Μέχρι που αποφοίτησε από το πανεπιστήμιο. Τότε ήταν που συνεργάστηκε με μία ομάδα νεαρών επιχειρηματιών που στόχο είχε την ανάπτυξη μιας εφαρμογής για ταξίδια –ένα Google ταξιδίων, ας πούμε-, που τα πήγε τόσο καλά, που τελικά εξαγοράστηκε από το TripAdvisor.

Η επόμενη στάση στην καριέρα του θα ήταν η Microsoft, αλλά εκεί δεν θα έμενε περισσότερο από 6 μήνες, καθώς ήταν πεπεισμένος ότι το περιβάλλον τέτοιων εταιρειών – κολοσσών δεν είναι για τα γούστα και τις συνήθειές του. Θα περιπλανηθεί αρκετά από εταιρεία σε εταιρεία για να δημιουργήσει τελικά ακόμη μία μηχανή αναζήτησης, αυτή τη φορά για τον κλάδο του real estate, και μάλιστα με την υποστήριξη της Susquehanna International Group (SIG), μιας χρηματοοικονομικής εταιρείας που εδρεύει στη Φιλαδέλφεια.

Όλα αυτά μέχρι το 2011, όταν ο Ζανγκ αισθάνεται και πάλι έτοιμος για κάτι νέο και αρχίζει να σκέφτεται το μέλλον της τεχνολογίας, αποκλειστικά μέσα από τις οθόνες κινητών και tablets. Αναζητά επενδυτές, βάζει και ο ίδιος κεφάλαιο και με 2 εκατομμύρια δολάρια ιδρύει τη ByteDance το 2012. Στην αρχή, εκείνος και οι συνεργάτες του δουλεύουν σχεδόν «λαθραία» σε ένα διαμέρισμα που έχουν μετατρέψει σε γραφείο και δημιουργούν αποκλειστικά εφαρμογές για κινητά.

(Σήμερα, η ByteDance έχει πολλούς επενδυτές υψηλού προφίλ, συμπεριλαμβανομένων των SoftBank, KKR, Hillhouse Capital Group και Sequoia).

Μεταξύ των πρώτων εφαρμογών που λανσάρει η ByteDance ήταν μια πλατφόρμα ειδήσεων, η Toutiao, η οποία καταγράφει αποκλειστικά τίτλους ειδήσεων και εξακολουθεί να θεωρείται κορυφαίο Μέσο γρήγορης ενημέρωσης στην Κίνα.

ΑΡΚΕΤΑ ΧΡΟΝΙΑ αργότερα, το 2017, αναπτύσσει το TikTok. «Εκείνο που πραγματικά θέλαμε ήταν να μεταφέρουμε την προσοχή από τη μουσική που ακουγόταν στο βίντεο και στο άτομο που μιλούσε. Τότε συνειδητοποιήσαμε ότι είναι δύσκολο για τους απλούς χρήστες να δημιουργούν βίντεο, αλλά ξέραμε ότι θέλαμε να βοηθήσουμε τον απλό χρήστη να εκφράζεται μέσω μίας τεχνολογίας που θα είναι προσιτή και εύκολη για όλους», εξηγεί ο Ζανγκ.

Αρχικά, η δημοτικότητα του TikTok περιορίστηκε σε μεγάλο βαθμό σε ασιατικές αγορές όπως η Ιαπωνία και οι Φιλιππίνες. Μήνες μετά την κυκλοφορία του, η ByteDance αγόρασε την κινεζική εφαρμογή Musical.ly για 1 δις. δολάρια. Το Musical.ly είχε ήδη μια αρκετά μεγάλη βάση χρηστών στις Η.Π.Α. και η ByteDance συνδύασε τόσο την εφαρμογή όσο και τη βάση χρηστών της με το TikTok.

Ακόμα και με αυτήν την διείσδυση στην αμερικανική αγορά, κανείς δεν θα μπορούσε να προβλέψει την τρέλα, στην οποία θα εξελισσόταν το TikTok. Η εφαρμογή έχει γίνει download 165 εκατομμύρια φορές μόνο στις Η.Π.Α., σύμφωνα με την ερευνητική εταιρεία Sensor Tower και παγκοσμίως ξεπερνά τα 2 δισεκατομμύρια downloads, γεγονός που την κατατάσσει ανάμεσα στις πιο δημοφιλείς εφαρμογές στον κόσμο.

Το ότι ο χρήστης μπορεί να «δανειστεί» τα λόγια κάποιου άλλου για να εκφραστεί είναι ένα από τα μεγαλύτερα debates –αναφορικά με την ηθική του πράγματος- της εφαρμογής, όμως ο Ζανγκ βλέπει μόνο καλό σε αυτή την διαφοροποίηση που το TikTok έχει να προσφέρει.

«Θέλουμε η εφαρμογή μας να γίνει παράθυρο σε έναν μεγαλύτερο και καλύτερο κόσμο. Θέλουμε η πλατφόρμα να γίνει φωνή όλων», λέει αισιόδοξα και απολύτως πεπεισμένος ότι έτσι ακριβώς θα συμβεί.

Βέβαια, δεν είναι ο πρώτος που επιχειρεί –και πιστεύει- κάτι τέτοιο. Το 2014, ο Jack Ma, ο ιδρυτής της Alibaba, αντιμετωπίστηκε σαν βασιλιάς όταν εισήγαγε τον γίγαντα του ηλεκτρονικού εμπορίου στο Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης. Ο Wang Jianlin, ο ιδρυτής του Wanda Group, ανέπτυξε την θεατρική αλυσίδα AMC και τον οίκο παραγωγών θεάματος Legendary Entertainment, αποσπώντας μάλιστα ένα Όσκαρ το 2016 για την ταινία Spotlight.

Όμως, όλη αυτή η περίοδος αγαστής πρόσληψης ασιατικών προϊόντων τεχνολογίας, κουλτούρας, πολιτισμού φαίνεται ότι ανακόπηκε βίαια όταν στην εξουσία των ΗΠΑ ανέτειλε το «άστρο» του Τραμπ.

Από εκεί που το Πεκίνο ήταν ένας σύμμαχος, έστω και ενοχλητικός, αίφνης βαφτίστηκε εχθρός και στυγνός κλέφτης των αμερικανικών θέσεων εργασίας στην τεχνολογία και τον πολιτισμό.

ΕΞΙΣΟΥ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ρόλο σε αυτή τη μεταστροφή έπαιξε και η η δραματική αλλαγή στην πολιτική της Κίνας που έκανε τη χώρα να φαίνεται σαν μια απειλή για την παγκόσμια κυριαρχία των ΗΠΑ και την εγχώρια ασφάλεια. Η στρατηγική του Κινέζου Προέδρου, απολύτως φιλική προς τις παρακολουθήσεις ατόμων, τον αυστηρό κρατικό έλεγχο προς τις νέες τεχνολογίας και τη συλλογή δεδομένων, φυσικά, και δεν βελτίωσε το κλίμα φόβου προς τον «κόκκινο εχθρό».

Ομοίως, η ατζέντα του είναι απολύτως εχθρική πως τις κινεζικές εταιρείες που θέλουν να προχωρήσουν σε παγκόσμιο άνοιγμα, ακριβώς όπως κατάφερε να κάνει η ByteDance. Το προηγούμενο διάστημα, αμερικανικές και κινεζικές επιχειρήσεις μπορούσαν να συνεργάζονται και να ευημερούν σε μία σφαίρα μακριά από τις παραβιάσεις ανθρωπίνων δικαιωμάτων της Κίνας. Όμως, όχι πια…

Πλέον, πανεύκολα μπορεί να διωχθεί ως αντικαθεστωτικός με τον ίδιο τρόπο ένας gamer και ένα στέλεχος επιχείρησης τεχνολογίας που γνωρίζει πολλά και ενοχλητικά.

Ο Zhang απ’ ό,τι φαίνεται, όλα αυτά τα είχε λάβει πολύ σοβαρά υπ’ όψιν, γι’ αυτό φρόντισε η μεγάλη έξοδος του Tik Tok στο φως να γίνει από διεθνώς και να μη λειτουργήσει ποτέ αποκλειστικά στην Κίνα. (Η ByteDance έχει μια σχεδόν πανομοιότυπη εφαρμογή, που ονομάζεται Douyin, για τους χρήστες της Κίνας).

Όμως, αντί αυτό να καθησυχάσει τις ΗΠΑ, τις παρέσυρε σε έναν καταιγισμό θεωριών συνωμοσίας. Όσο κι αν ο Ζανγκ προσπάθησε να τηρήσει σοβαρές αποστάσεις από το Πεκίνο, τόσο η εφαρμογή του κατηγορείτο για υποκλοπές και παράνομη συλλογή δεδομένων των χρηστών του.

Η ομάδα διαχείρισης του Tik Tok στις ΗΠΑ μεταφέρθηκε από την Κίνα σε διάφορα αμερικανικά γραφεία και η Vanessa Pappas, γενική διευθύντρια της εφαρμογής, επέμεινε ότι ο Ζανγκ έχει παραχωρήσει στην εκτελεστική ομάδα του σχεδόν πλήρη αυτονομία για να διευθύνει την αμερικανική επιχείρηση, κατά το δοκούν.

Η ίδια έχει επανειλημμένος εξηγήσει ότι «όλες οι καθημερινές αποφάσεις είναι δικές» της και ότι όταν «οι άνθρωποι με ρωτούν πόσες φορές έχω φτάσει στην Κίνα τους απαντώ την απόλυτη αλήθεια! Μόνο μία!».

Σε χρόνους παράλληλους, ο Ζανγκ είχε φροντίσει να προχωρήσει σε μία σειρά από σημαντικές προσλήψεις, μόνο και μόνο για να απαλείψει το έλλειμμα εμπιστοσύνης των ΗΠΑ. Έθεσε τον Μάικλ Μπέκερμαν υπεύθυνο για τους χειρισμούς με μεγάλους οίκους και προχώρησε στη δημιουργία ενός συμβουλίου, το οποίο θα αποτελείτο από ακαδημαϊκούς και άλλους επιστήμονες, προκειμένου να καθοδηγούν τις αποφάσεις των στελεχών της εφαρμογής αναφορικά με το περιεχόμενο.

Αλλά η πιο εντυπωσιακή κίνηση έγινε μόλις τον Μάιο, όταν ο ανώτερος διευθυντής της Disney, Kevin Mayer, τοποθετήθηκε ως νέος διευθύνων σύμβουλος της TikTok και διευθύνων σύμβουλος της ByteDance.

«Ο λόγος για τον οποίο προσλάβαμε τον Kevin, είναι επειδή η επιχείρησή μας στην αγορά εκτός Κίνας πηγαίνει πολύ καλά και χρειαζόμαστε κάποιον που γνωρίζει αυτή την αγορά. Είμαστε μια νέα εταιρεία και χρειαζόμαστε έμπειρα και ικανά στελέχη στη διοίκηση», δήλωνε τότε πανέξυπνα ο Ζανγκ, ενώ όλοι σκέφτονταν ότι πολύ απλά προσλαμβάνει Αμερικανούς για τις γνώσεις τους σε ό,τι αφορά τη διείσδυση στην αμερικανική κοινωνία.

Προφανώς και καμία απ’ όλες αυτές τις καθησυχαστικές κινήσεις του Ζανγκ δεν έχουν πείσει τα «γεράκια» της Ουάσιγκτον, που εξακολουθούν να θεωρούν τον ίδιο και την εφαρμογή του τρομερό πονοκέφαλο σε όλα τα επίπεδα, πολιτικά και κοινωνικά. Ένας πονοκέφαλος μεγαλύτερος και από αυτόν της Huawei, σε ό,τι αφορά τα ζητήματα ιδιωτικότητας και εθνικής ασφάλειας.

Συν τοις άλλοις, αυτή τη στιγμή το TikTok παρουσιάζει το εξής –καθόλου μικρό- πρόβλημα. Είναι μια εφαρμογή εγκατεστημένη ήδη σε εκατομμύρια αμερικανικά smartphone. Οι ανησυχίες της Ουάσινγκτον σχετικά με την ασφάλεια δεδομένων σε σχέση με την Κίνα έχουν αυξηθεί από δύο πρόσφατες παραβιάσεις: από την εταιρεία αναφοράς πιστωτικών εταιρειών Equifax το 2017 και από το Γραφείο Διαχείρισης Προσωπικού της ομοσπονδιακής κυβέρνησης το 2015. Και στις δύο περιπτώσεις, οι ειδικοί ασφαλείας κατηγορούν το Πεκίνο. Η υπόθεση είναι ότι οι κινεζικές αρχές καταρτίζουν φακέλους για τους πολίτες των ΗΠΑ για άγνωστους, αλλά πιθανώς συμβιβαστικούς λόγους. Μήπως το TikTok θα μπορούσε να είναι μια εύχρηστη εφαρμογή για τη συμπλήρωση αυτών των αρχείων με ακόμη πιο ζουμερές νέες λεπτομέρειες;

Μήπως, αφού ασχολείται με το περιεχόμενο, εκτός από τη συλλογή πληροφοριών, θα μπορούσε να γίνει και μηχανισμός προπαγάνδας υπέρ του κινεζικού κράτους;

Τα «μήπως» είναι πολλά, αλλά για την ώρα είναι όλα θεωρητικά. Δεν φαίνεται να υπάρχει αδιαμφισβήτητη απόδειξη ότι η εφαρμογή έχει κοινοποιήσει προσωπικά δεδομένα Αμερικανών πολιτών στην Κίνα. Οι επικεφαλής της πλατφόρμας επιμένουν ότι τα όποια δεδομένα συλλέγονται δεν αποστέλλονται στην Κίνα. Οπότε, όλη η κουβέντα γίνεται για μία «πιθανή» απειλή.

Και μία πρώτης τάξεως ευκαιρίας για να αναδυθεί και πάλι στο αμερικανικό έδαφος το άστρο ενός –μισητού, πλην Αμερικανού τεχνολογικού φωστήρα: του Μαρκ Ζούκερμπεργκ. Ό,τι και να είναι ο «πατέρας» του Facebook, ό,τι κι αν συνέβη με το σκάνδαλο της Analytica, δεν παύει να είναι γνήσιο τέκνο των ΗΠΑ…

 

[signoff]

 

Πηγή: https://www.lifo.gr/

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Leave a reply

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ

Μετάβαση στο περιεχόμενο