Μετάβαση στο περιεχόμενο
26.7 C
Athens
Παρασκευή, 9 Μαΐου 2025

Ελλάδα: Πόσο θα κοστίσει ο μεγαλύτερος αυτοκινητόδρομος στην ΕΕ;

Στον σχεδιασμό υλοποίησης του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης και στην χρηματοδότηση του έργου μέσω του Ταμείου Ανάκαμψης, αναφέρθηκε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κώστας Καραμανλής

Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών ξεκαθάρισε ότι για πρώτη φορά, εξασφαλίσαμε χρηματοδότηση ύψους 427 εκατομμυρίων ευρώ.

Απαντώντας ο κ. Καραμανλής σε σχετική επίκαιρη ερώτηση για τον ΒΟΑΚ διαβεβαίωσε ότι η χρηματοδότηση του έργου είναι πλήρως εξασφαλισμένη και εν μέρει θα γίνει από το Εθνικό Ταμείο Ανάκαμψης.

«Είναι η πρώτη φορά μετά από 40 χρόνια που μπορούμε να μιλήσουμε με συγκεκριμένα νούμερα για χρηματοδότηση. Είναι η πρώτη φορά –και γίνεται επί Κυβέρνησης Νέας Δημοκρατίας– που τα πρώτα χρήματα που αφορούν την χρηματοδοτική συμβολή του ελληνικού δημοσίου θα έρθουν από ευρωπαϊκά κονδύλια. Για πρώτη φορά, εξασφαλίσαμε χρηματοδότηση, δηλαδή τη συμβολή τού δημοσίου για το έργο αυτό ύψους 427 εκατομμυρίων ευρώ. Επομένως, έχουμε φτάσει σε ένα σημείο όπου πολύ σύντομα αυτό το έργο το οποίο όντως ήταν ένα όνειρο πολλών δεκαετιών, μπαίνει σε μία πολύ συγκεκριμένη ρότα.»

Επίσης ο κ. Καραμανλής ξεκαθάρισε ότι ο ΒΟΑΚ είναι το μεγαλύτερο οδικό έργο, είναι ο μεγαλύτερος αυτοκινητόδρομος που θα κατασκευαστεί αυτή την περίοδο στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Και θα πάρει το δρόμο του και έχει βρεθεί η χρηματοδοτική συμβολή. Επομένως, περιμένουμε τις τελικές εγκρίσεις ώστε να ξεκινήσει η διαδικασία. Η Β’ φάση του διαγωνισμού του ΣΔΙΤ για τα 22,5 χιλιόμετρα είναι γεγονός. Δεν γκρεμίζουμε ό,τι βρήκαμε. Συνεχίζουμε και χτίζουμε. Είναι ένα έργο πνοής.

Εξασφαλίσαμε 427 εκατ. ευρώ

«Το ζήτημα ήταν πού θα βρούμε λεφτά. Τα λεφτά τα βρήκαμε τώρα. Έχουμε 427 εκατομμύρια ευρώ τα οποία θα πάνε στο συγκεκριμένο έργο». Αναφερόμενος στο τμήμα Χανιά – Χερσόνησος, ο κ. Καραμανλής είπε πως θα γίνει με σύμβαση παραχώρησης τονίζοντας πως ο ΣΥΡΙΖΑ ως κυβέρνηση υποστήριζε ότι δήθεν θα έκανε σύμβαση παραχώρησης χωρίς να βάλει διόδια, κάτι το οποίο δεν γίνεται πουθενά στον κόσμο και μετά ότι θα έβαζε διόδια μόνο για τους τουρίστες κι όχι για τους Κρητικούς κάτι το οποίο είναι αντίθετο με το ευρωπαϊκό δίκαιο. Αναφερόμενος στο τμήμα Χερσόνησος – Νεάπολη, μήκους 22,5 χιλιόμετρων, τόνισε ότι η Β΄ φάση του διαγωνισμού ξεκίνησε την προηγούμενη εβδομάδα κι έχει κατατεθεί η μελέτη περιβαλλοντολογικών επιπτώσεων στο αρμόδιο Υπουργείο. Σχετικά με το τμήμα Νεάπολη – Άγιος Νικόλαος, μήκους 14,5 χιλιόμετρων, ανέφερε πως είναι δημόσιο έργο, τονίζοντας μάλιστα πως η λειτουργία του προστέθηκε ως προαίρεση στο έργο ΣΔΙΤ.

Ο κ. Καραμανλής σημείωσε δε ότι «πήραμε ένα έργο χωρίς μελετητική ωριμότητα, χωρίς χάραξη, και με ταχύτατους ρυθμούς το ωριμάζουμε μελετητικά» και υπογράμμισε ότι ο δρόμος Κορίνθου – Πάτρας, μήκους 120 χιλιομέτρων, κόστισε από άποψη μελετών / ερευνών κ.λπ. 15 εκατομμύρια ευρώ κι έπρεπε να περάσουν 7 χρόνια για να επιτευχθεί η ωρίμανσή του, ενώ αντίστοιχα στο ΒΟΑΚ, έναν δρόμο 310 χιλιομέτρων, όλες οι μελέτες κόστισαν 2,5 εκατομμύρια και η ωρίμανση του έργου έγινε μόνο σε 20 μήνες».

[su_button url=”https://itechnews.gr/2020/04/itechnews-gr-tora-pia-episima-kai-sta-google/” target=”blank” style=”bubbles” background=”#0726db” color=”#ffffff” size=”10″ wide=”yes” center=”yes” radius=”20″ icon=”https://itechnews.gr/wp-content/uploads/2021/08/google_news.jpg” icon_color=”#060606″ text_shadow=”2px 2px 2px #000000″ rel=”lightbox”]Ακολουθήστε το iTechNews.gr στο Google News! Παρακολουθήστε τα τελευταία νέα, τάσεις, αξεσουάρ και παρουσιάσεις[/su_button]

Κάναμε όλες τις μελέτες για να καταλήξουμε στη χάραξη του δρόμου

Ο κ. Καραμανλής τόνισε ότι έχει κατατεθεί στο Υπουργείο Περιβάλλοντος κι Ενέργειας οι μελέτες περιβαλλοντικών επιπτώσεων για το ΣΔΙΤ, ώστε να υπάρξει χάραξη του δρόμου. «Κάναμε όλες τις απαραίτητες γεωτεχνικές έρευνες, κτηματογράφηση της ζώνης διέλευσης. Μελέτες ειδικής οικολογικής αξιολόγησης. Προμελέτη οδικών και υδραυλικών έργων. Περίπου 20 μελέτες για να καταλήξουμε στην τελική χάραξη του δρόμου. Χωρίς μελέτες δεν έχεις χάραξη. Χωρίς χάραξη δεν μπορείς να πάρεις μελέτη περιβαλλοντολογικών επιπτώσεων. Χωρίς μελέτη περιβαλλοντολογικών επιπτώσεων δεν μπορείς να δημοπρατήσεις έργο. Τα έχουμε κάνει λοιπόν αυτά όλα βήμα – βήμα και έχουμε κάνει κάτι το οποίο συνέβη για πρώτη φορά μετά από 40 χρόνια» δήλωσε.

Τα σημαντικά βήματα γίνονται τώρα

Αναφερόμενος στο διαγωνισμό για την πρόσκληση ενδιαφέροντος που είχε κάνει η προηγούμενη κυβέρνηση ανέφερε πως «ήταν το πρώτο βήμα, μικρό μεν, αλλά το πρώτο βήμα. Όμως, τα σημαντικά βήματα δεν έγιναν. Γίνονται τώρα, μέσα σε 20 μήνες. Δηλαδή τώρα γίνονται πραγματικότητα όλη η μελετητική ωριμότητα, η χάραξη του δρόμου, η κατάθεση μελέτης περιβαλλοντολογικών επιπτώσεων και για πρώτη φορά έχουμε εξασφαλισμένη χρηματοδότηση. Αυτά τα βήματα είναι τα σημαντικά» συμπλήρωσε.

[signoff]

 

Πηγή

Εσείς πάντως μην ξεχάσετε να γραφτείτε στις ειδοποιήσεις μας , ώστε να ενημερωθείτε πρώτοι για τις πιο HOT προσφορές της ημέρας  και ακόμη περισσότερες  στο κανάλι μου στο Telegram και κάντε Like & Share την σελίδα μας στο Facebook.

Θα χαρώ να βοηθήσω και να απαντήσω απορίες σας. Θα με βρείτε στο Messenger ως Unpackman Review. Αφήστε μου ένα σχόλιο στο βίντεο ή στείλετε μου ένα email στο unpackmanreview@gmail.com. Κάντε SUBSCRIBE και πατήστε την ειδοποίηση () στο κανάλι μου.

Unpackman

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Leave a reply

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ

Το Veger TC130 με 25000mah,130Watt… κι Όλη η “portable” Ενέργεια σου από Ελλάδα με 20% ΕΚΠΤΩΣΗ!!!

Ένα υπέροχο εργαλεία για εσένα που το laptop σου, το κινητό σου, το tablet σου είναι μονιμά μέσα στο Backpack σου και έχουν γίνει...

Η OnePlus φέρεται να ετοιμάζει νέα συσκευή ναυαρχίδα με μπαταρία 7.800 mAh!

H Oneplus εργάζεται σε μια νέα συσκευή ναυαρχίδα η οποία θα μπορούσε να διαθέτει μια ακόμη μεγαλύτερη μπαταρία από το OnePlus 13T. Πιο συγκεκριμένα σύμφωνα...

Αυτό είναι το νέο concept κινητό της Realme με τεράστια μπαταρία 10.000mAh

Το τελευταίο διάστημα πολλοί κατασκευαστές κινητών λανσάρουν κινητά με όλο και μεγαλύτερη χωρητικότητα μπαταρίας η οποία μπορεί να υπερβαίνει το όριο των 6.000mAh. Πιο συγκεκριμένα...

Οppo Reno14: Νέα renders επιβεβαιώνουν τον ανανεωμένο σχεδιασμό της κάμερας

Η Oppo θα λανσάρει σύντομα τη σειρά Reno14, αφού είδαμε τις πρώτες εικόνες και μάθαμε τα βασικά χαρακτηριστικά τον περασμένο μήνα. Τώρα, ο διάσημος leakster...

Το Spotify κυκλοφόρησε νέες σημαντικές λειτουργίες για όλους τους χρήστες

To Spotify κυκλοφόρησε μια σειρά από σημαντικές αλλαγές οι οποίες έχουν ως στόχο να δώσουν στους χρήστες του μεγαλύτερο έλεγχο στην εμπειρία ακρόασης. Πιο συγκεκριμένα...

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ

Το Veger TC130 με 25000mah,130Watt… κι Όλη η “portable” Ενέργεια σου από Ελλάδα με 20% ΕΚΠΤΩΣΗ!!!

Ένα υπέροχο εργαλεία για εσένα που το laptop σου, το κινητό σου, το tablet σου είναι μονιμά μέσα στο Backpack σου και έχουν γίνει...

H ΝΕΑ Έκδοση του BEST SELLER Angwatt CS1 είναι εδώ, και είναι ΦΘΗΝΟΤΕΡΟ, ΚΑΛΥΤΕΡΟ και ΔΥΝΑΤΟΤΕΡΟ… Στα 505€ ΚΟΜΠΛΕ με Max Load 200 κιλά

Το αγαπήσατε πολλοί γιατί παίζει μπάλα σχεδόν μόνο του στην κατηγορία του... είναι μεγάλο, στιβαρό και θα σε πάει τίμια όπου του ζητήσεις... ΠΛΕΟΝ είναι...

“ΣΥΚΩΝΕΙ” έως 5 Τόνους, “ΦΤΥΝΕΙ” τα ΜΠΟΥΛΟΝΙΑ για πλάκα… και Σε “Βγάζει” από τα ΔΥΣΚΟΛΑ!!! Στα 132€ ΚΟΜΠΛΕ… VEVOR 3 in 1 Electric Hydraulic...

Αν έχεις αυτοκίνητο, είτε είσαι επαγγελματίας, είτε ιδιώτης σίγουρα είναι ένα Combo προϊόν που πρέπει να δεις και ίσως να το σκεφτείς διπλά γιατί...

ΜΟΝΟ του ‘Η SET??? Ιδού η Απορία!!! Από 24€ ΚΟΜΠΛΕ…. BlitzWolf RGB Monitor Light Bar.

Ναι είναι κάποια προϊόντα που απλά τα χλευάζεις που λες "ναι καλά" αλλά είναι και χρήσιμα και σε προστατεύουν, και μόλις μπεις στον κόπο...

Πέτα τις “ΣΑΠΙΕΣ” κλειδαριές του Airbnb και του Γραφείου σου… Επιτέλους κι εκσυγχρονίσου!!! Welock ToucA51, PCB51, WIFIBOX3

Επιτέλους κι εκσυγχρονίσου!!! Πρώτον είναι απόλυτα ποιοτικές και παραμετροποιήσιμες. Δεύτερον, δουλεύουν σωστά  και γρήγορα. Τρίτον, μπορούν να δεχθούν πολλαπλές μορφές ξεκλειδώματος με Pin, RFID cards, App...