Παγκόσμια πρεμιέρα για το πρώτο πλήρως ηλεκτρικό Toyota, το SUV bZ4X. Το οποίο είναι και το πρώτο της νέας υπομάρκας της bZ (Beyond Zero).
H Toyota παρουσίασε την έκδοση παραγωγής του πρώτου αμιγώς ηλεκτρικού μοντέλου της, του SUV bZ4X, που οπτικά λίγο διαφοροποιείται από το πρωτότυπο που είχε κάνει την εμφάνισή του πριν από κάποιους μήνες.
Η βάση του είναι το πλαίσιο e-TNGA, στο οποίο η μπαταρία αποτελεί φέρον στοιχείο. Ταυτόχρονα η θέση της χαμηλά στο δάπεδο εξασφαλίζει και το απαραίτητο για καλά δυναμικά χαρακτηριστικά χαμηλό κέντρο βάρους.
Αισθητικά η Toyota έχει ακολουθήσει τη σχεδιαστική φιλοσοφία «hammerhead», η οποία προσδιορίζεται από τους χαρακτηριστικά λεπτούς προβολείς και την οπτική έμφαση που έχει δοθεί στις εμπρός γωνίες του αυτοκινήτου. Από πλευράς διαστάσεων και σε σχέση με το RAV4, που θα μπορούσε κανείς να πει πως είναι το συμβατικό του alter ego, το bZ4X είναι πιο χαμηλό (κατά 85 χιλιοστά) και έχει πιο μικρούς προβόλους και μεγαλύτερο κατά 160 χιλιοστά μεταξόνιο.
Κάτι που προκύπτει από τη μεγαλύτερη ελευθερία και δυνατότητα αξιοποίησης των χώρων που εξασφαλίζει στους μηχανικούς και σχεδιαστές το ηλεκτρικό σύστημα πρόωσης, ενώ ταυτόχρονα προκύπτουν και αεροδυναμικά πλεονεκτήματα.
Έτσι το εσωτερικό είναι ιδιαίτερα άνετο (πορτμπαγκάζ 452 λίτρων) αλλά και high tech, με έναν ψηφιακό πίνακα οργάνων 7,0 ιντσών και μια μεγάλη οθόνη για το σύστημα infotainment στο κέντρο του ταμπλό.
H εισαγωγική έκδοση του Toyota bZ4X θα είναι προσθιοκίνητη με ένα ηλεκτροκινητήρα 150 kW (204 ίπποι) και 265 Nm, που εξασφαλίζει ένα 0-100 χλμ./ ώρα σε 8,4 δεύτερα και μια τελική ταχύτητα 160 χλμ./ ώρα. Στην τετρακίνητη έκδοση υπάρχει ένας ηλεκτροκινητήρας των 80 kW σε κάθε άξονα, με αποτέλεσμα η συνδυαστική απόδοση να φτάνει τους 217,5 ίππους και τα 336 Nm. Εδώ το 0-100 χλμ./ ώρα είναι υπόθεση 7,7 δευτερολέπτων, ενώ το XMODE, που έχει εξελιχθεί μαζί με τη Subaru, παρέχει προγράμματα οδήγησης ανάλογα με τις συνθήκες.
Σε κάθε περίπτωση η μπαταρία έχει ενεργειακή χωρητικότητα 71,4 kWh και σύμφωνα με την Toyota εξασφαλίζει αυτονομία που ξεπερνά τα 450 χιλιόμετρα. Όσο για τη φόρτισή της και σε ταχυφορτιστή των 150 kW διαρκεί 30 λεπτά έως το 80% της χωρητικότητάς της, ενώ μετά από 10 χρόνια ή 240.000 χιλιόμετρα θα είναι διαθέσιμο κατά τους Ιάπωνες, το 90% της χωρητικότητάς της.
Ενδιαφέροντα στοιχεία του bZX4 είναι το by wire σύστημα διεύθυνσης που χρησιμοποιείται για πρώτη φορά σε Toyota αλλά και τα προαιρετικά ηλιακά πάνελ στην οροφή.
[su_button url=”https://itechnews.gr/2020/04/itechnews-gr-tora-pia-episima-kai-sta-google/” target=”blank” style=”bubbles” background=”#0726db” color=”#ffffff” size=”10″ wide=”yes” center=”yes” radius=”20″ icon=”https://itechnews.gr/wp-content/uploads/2021/08/google_news.jpg” icon_color=”#060606″ text_shadow=”2px 2px 2px #000000″ rel=”lightbox”]Ακολουθήστε το iTechNews.gr στο Google News! Παρακολουθήστε τα τελευταία νέα, τάσεις, αξεσουάρ και παρουσιάσεις[/su_button]
Σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες η τιμή του στην Ευρωπαϊκή αγορά θα είναι μία ευχάριστη έκπληξη, αφού εκτιμάτε πως θα κοστίζει γύρω στα 33.000€ (χωρίς επιδοτήσεις).
Εφόσον το κόστος αυτό επιβεβαιωθεί, στην Ελλάδα, με το πρόγραμμα επιδότησης, αναμένεται να κοστίζει περί τα 28.000€, τιμή ιδιαίτερα ελκυστική για ένα αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο…
Η ευρωπαϊκή πρεμιέρα του καινούργιου Toyota bZX4 έχει προγραμματιστεί για τις 2 Δεκεμβρίου, όπου θα έχουμε και περισσότερα να σας πούμε .
[signoff]
Εσείς πάντως μην ξεχάσετε να γραφτείτε στις ειδοποιήσεις μας , ώστε να ενημερωθείτε πρώτοι για τις πιο HOT προσφορές της ημέρας και ακόμη περισσότερες στο κανάλι μου στο Telegram και κάντε Like & Share την σελίδα μας στο Facebook.
Θα χαρώ να βοηθήσω και να απαντήσω απορίες σας. Θα με βρείτε στο Messenger ως Unpackman Review. Αφήστε μου ένα σχόλιο στο βίντεο ή στείλετε μου ένα email στο unpackmanreview@gmail.com. Κάντε SUBSCRIBE και πατήστε την ειδοποίηση () στο κανάλι μου.
Unpackman