Μετάβαση στο περιεχόμενο
33.7 C
Athens
Πέμπτη, 19 Ιουνίου 2025

Εταιρείες courier… “Μετανοείτε”…. Πλησιάζει… η ώρα της κρίσης σας!!!

Αντιμέτωπες με πρόστιμα αναμένεται να βρεθούν εγχώριες εταιρείες ταχυμεταφορών λόγω των μεγάλων προβλημάτων που παρατηρήθηκαν στις παραδόσεις κατά την περίοδο της πανδημίας. Οι χιλιάδες καταγγελίες που κατατέθηκαν επίσημα κινητοποίησαν την Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ), η οποία ζήτησε εξηγήσεις από τις εταιρείες courier και μέσα στις επόμενες εβδομάδες πρόκειται να αποφασίσει για κυρώσεις.

Όπως εξηγούν αρμόδιοι παράγοντες η κατάσταση που αντιμετώπισαν οι εταιρείες ταχυμεταφορών μπορεί να ήταν πρωτοφανείς λόγω της καραντίνας και των κλειστών καταστημάτων που εκτόξευσαν το ηλεκτρονικό εμπόριο, ωστόσο δύσκολα μπορεί να δικαιολογηθεί η εκτίναξη των καταγγελιών. Και αυτό όταν θεωρείται δεδομένο πως μόνο ένα μικρό ποσοστό των προβλημάτων απεικονίζεται σε αυτές, καθώς πολλοί καταναλωτές δεν προχωρούν σε καταγγελία.

Σύμφωνα με πληροφορίες, οι καταγγελίες το χρονικό διάστημα Μαρτίου-Ιουνίου 2020, κατά το πρώτο lockdown, επταπλασιάστηκαν σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2019. Το μεγάλο… Βατερλό ήρθε κατά το δεύτερο lockdown, όπου οι εταιρείες courier δεν μπόρεσαν να αντεπεξέλθουν στον υψηλό όγκο των αποστολών, οδηγώντας μερικές απ’ αυτές στο να σταματήσουν να δέχονται δέματα. Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, το χρονικό διάστημα Οκτωβρίου 2019 έως τις 15 Ιανουαρίου 2020 οι καταγγελίες για εταιρείες courier δεν ξεπερνούσαν τις 200, το ίδιο χρονικό διάστημα φέτος προσέγγισαν τις 3.000.

Τα στοιχεία που “καίνε” τις εταιρείες

Πολλές καταγγελίες αφορούν τις πολυήμερες καθυστερήσεις στις παραδόσεις. Για το συγκεκριμένο θέμα η ΕΕΤΤ καλείται να εξετάσει ποιες είναι οι πραγματικές ευθύνες που έχουν οι εταιρείες ταχυμεταφορών ως προς τις υποχρεώσεις τους στο πλαίσιο των αδειών που έχουν λάβει και ποιοι ήταν οι πραγματικοί λόγοι ανωτέρας βίας που οδήγησαν στην πλήρη απορρύθμιση των ταχυμεταφορών.

Αν στο θέμα των καθυστερήσεων αναμένεται να υπάρξει μια κατανόηση από την ΕΕΤΤ, ειδικά για το πρώτο κύμα της πανδημίας που έπιασε τελείως απροετοίμαστες τις εταιρείες, αρμόδιες πηγές εκτιμούν ότι το ίδιο δεν θα συμβεί για άλλες καταγγελίες που στοιχειοθετούν ξεκάθαρη παραβίαση των όρων λειτουργίας των επιχειρήσεων ταχυμεταφορών.

Βασικό ζήτημα αποτελεί η τακτική που υιοθέτησαν πολλές εταιρείες courier, ειδικά την περίοδο των Χριστουγέννων, για ειδοποιήσεις παραλαβής από το κατάστημα επειδή θεωρητικά οι διανομείς δεν έβρισκαν τους παραλήπτες. Υπάρχουν χιλιάδες καταγγελίες καταναλωτών που λόγω της καραντίνας βρισκόντουσαν σπίτι τους και έβρισκαν ειδοποίηση στην πόρτα τους, ενώ το κουδούνι δεν είχε χτυπήσει ποτέ, ή λάμβαναν SMS πως ο διανομέας δεν τους βρήκε ενώ δεν είχαν φύγει λεπτό από το σπίτι.

Αυτό είχε ως αποτέλεσμα την ταλαιπωρία των πολιτών και τη δημιουργία ατελείωτων ουρών έξω από τα καταστήματα των εταιρειών courier με αποτέλεσμα τον συνωστισμό εν μέσω πανδημίας.

Επαγγελματίας του κλάδου που θέλει να διατηρήσει την ανωνυμία του εξηγεί στο Capital.gr πως η τακτική των ειδοποιητηρίων ακολουθείται όταν οι διανομείς έχουν πάρα πολλές παραδόσεις που δεν μπορούν να γίνουν μέσα σε μια ημέρα. “Για κάθε παράδοση χρειάζονται τουλάχιστον πέντε λεπτά, και αν πρόκειται για αντικαταβολή ακόμη παραπάνω. Το να αφήσεις ένα χαρτάκι θέλει μερικά δευτερόλεπτα. Αν αυτά τα τέσσερα κερδισμένα λεπτά τα πολλαπλασιάσουμε με 50, 80 ή και 100 αποστολές καθημερινά τότε γίνεται ξεκάθαρο το πόσο χρόνος κερδίζεται ανά διανομέα”, σημειώνει.

Παράλληλα διαπιστώθηκε ότι πολλές εταιρείες δεν τηρούσαν την υποχρέωση που έχουν βάσει της άδειας λειτουργίας τους ως ταχυδρομικοί πάροχοι για δεύτερη προσπάθεια παράδοσης του δέματος σε περίπτωση απουσίας του παραλήπτη. Τέλος, δεν έχει περάσει απαρατήρητο ότι η συντριπτική πλειοψηφία των προβλημάτων που εμφανίστηκαν αφορούν εγχώριες εταιρείες, ενώ οι παραδόσεις από ξένους ομίλους γινόντουσαν κανονικά.

Πότε θα αποφασίσει η ΕΕΤΤ

Κανονικά η ΕΕΤΤ θα καλούσε τους εκπροσώπους των εταιρειών σε ακρόαση. Όμως, λόγω της πανδημίας αποφασίστηκε να ζητηθούν έγγραφες εξηγήσεις. Ήδη, σύμφωνα με πληροφορίες, έχουν υποβληθεί τα σχετικά υπομνήματα για το πρώτο και το δεύτερο lockdown, ενώ η ΕΕΤΤ ετοιμάζεται να ζητήσει ανάλογα υπομνήματα και για το διάστημα μετά τις γιορτές των Χριστουγέννων έως σήμερα.

Η Ολομέλεια της ΕΕΤΤ, ως αρμόδια Αρχή, θα εξετάσει τις καταγγελίες και τις εξηγήσεις των εταιρειών για κάθε κύμα της πανδημίας και θα αποφασίσει ανάλογα. Έτσι, δεν αποκλείεται μια εταιρεία να λάβει απλά μια σύσταση για την περασμένη άνοιξη, αλλά να κληθεί να πληρώσει πρόστιμο για την περίοδο των Χριστουγέννων.

Ένα ακόμη ζήτημα που σύμφωνα με πληροφορίες λειτουργεί επιβαρυντικά για τις εταιρείες ταχυμεταφορών, ειδικά για το δεύτερο lockdown, είναι ότι συνέχισαν να λαμβάνουν αντικείμενα προς παράδοση, χωρίς να ενημερώνουν για μεγάλες καθυστερήσεις και τελικά αναγκάστηκαν να ενημερώσουν επίσημα για τα προβλήματα μετά από παρέμβαση των αρμόδιων Αρχών.

[signoff]

 

Πηγή

Εσείς πάντως μην ξεχάσετε να γραφτείτε στις ειδοποιήσεις μας , ώστε να ενημερωθείτε πρώτοι για τις πιο HOT προσφορές της ημέρας  και ακόμη περισσότερες  στο κανάλι μου στο Telegram και κάντε Like & Share την σελίδα μας στο Facebook.

Θα χαρώ να βοηθήσω και να απαντήσω απορίες σας. Θα με βρείτε στο Messenger ως Unpackman Review. Αφήστε μου ένα σχόλιο στο βίντεο ή στείλετε μου ένα email στο unpackmanreview@gmail.com. Κάντε SUBSCRIBE και πατήστε την ειδοποίηση () στο κανάλι μου.

Unpackman

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Leave a reply

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ

O νέος τρόπος για πιο εύκολη διαχείριση των καρτελών του Chrome σε ομάδες

Το Chrome πειραματίζεται με την ταξινόμηση των μενού για το άνοιγμα συνδέσμων σε νέες καρτέλες τα τελευταία δύο χρόνια. Πλέον το Chrome προσφέρει ένα...

Google Maps: Μεγάλη ενημέρωση στην Ευρώπη για τη λήψη βιώσιμων επιλογών μεταφοράς

Με νέες ενημερώσεις στους Χάρτες, η Google κάνει πιο εύκολη από ποτέ τη λήψη βιώσιμων επιλογών μεταφοράς σε όλη την Ευρώπη, είτε σχεδιάζετε ένα...

Πως μας επηρεάζει το μπλε φως των οθονών; – Αποκαλυπτικές νέες μελέτες

Οι οθόνες κυριαρχούν σε μεγάλο μέρος της καθημερινότητάς μας και οι άνθρωποι ενδιαφέρονται να μάθουν αν έχουν κάποια επίδραση από το φως της ίδιας...

iOS 18.6: Κυκλοφόρησε η δημόσια έκδοση beta

H Apple έκανε διαθέσιμες τις πρώτες beta εκδόσεις των επερχόμενων ενημερώσεων iOS 18.6 και iPadOS 18.6 σε δημόσιους δοκιμαστές beta, με τις beta εκδόσεις...

Έρχεται το Poco F7 και είναι…τούμπανο!

Η Poco λάνσαρε πρόσφατα τα Poco F7 Pro και Poco F7 Ultra και έρχεται τώρα να ανακοινώσει την ημερομηνία αποκάλυψης ενός ολοκαίνουργιου smartphone της συγκεκριμένης σειράς. Ο λόγος γίνεται για...

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ

Εσείς Ai… Εμείς Qi και μάλιστα 2 και VEGER… Ασύρματη φόρτιση στα 28€ από Ελλάδα και Giveaway

Άλλο ένα πολύ καλό προϊόν από την πάντα αξιόλογη Veger. Άλλη μια εξaiρετική προσφορά από το kimstore.gr Άλλο ένα Giveaway άλλο ένα δώρο για εσάς... και...

Σε “Ταξιδεύει” σε πάνω από 150 ΧΩΡΕΣ… Με GaN 100W, Στα 24€ ΚΟΜΠΛΕ… Blitzwolf TA2 5 σε1 Universal Travel Adapter

Ο τίτλος είναι αλήθεια μεταφορικός... όμως αλήθεια μπορεί να ταξιδέψει μαζί σου σε πάνω από 150 χώρες και μάλιστα να φροντίσει για σένα κρατώντας...

Το “καλύτερο” SUP (Stand Up Paddle) ΤΕΡΑΣ 3,5 Μέτρων… που ΜΠΟΡΕΙΣ να έχεις “Λόγω ΤΙΜΗΣ”… Στα 129€ ΚΟΜΠΛΕ (Βίντεο)

Ένα πραγματικά ονειρικό για πολλούς και πολλές από εμάς SUP που παρακαλούσαμε να βρούμε σε μια τιμή που να είναι τόσο καλή που να...

Τα πιο “ΤΣΑΜΠΑ” 280Hz… Σε 27άρα Gaming Οθόνη… Στα 144€ Κομπλέ… KTC H27E22P… “Αθάνατη” και με πολλά…

Άλλη μια από της πολυδοκιμασμένες κι αθάνατες KTC έφτασε στα χέρια μου και για ακόμη μια φορά με άφησε έκπληκτο με τις δυνατότητες την...

Από ΕΛΛΑΔΑ… Το “ΤΙΜΙΟ” Headset Με Σύνδεση 2 ΣΥΣΚΕΥΩΝ, ANC, BT 5.3 και πολλά άλλα… στα 31€ ΚΟΜΠΛΕ & GIVEAWAY

Δεν μπορώ να τα χαρακτηρίσω αλλιώς εκτός ΑΠΟ ΤΙΜΙΑ... Με Σύνδεση 2 ΣΥΣΚΕΥΩΝ, ANC, BT 5.3 και πολλά άλλα... με ποιότητα κατασκευής και υλικών...