Σύμφωνα με δημοσιεύματα ξένων μέσων, μια δημοσίευση ιστολογίου που δημοσιεύθηκε από την εταιρεία κοινωνικών μέσων Facebook την Παρασκευή, είπε ότι αποκτά την Giphy, έναν ιστότοπο που παράγει και μοιράζει κινούμενες εικόνες (GIF). Οι εικόνες αυτές έχουν παρουσιάσει ραγδαία ανάπτυξη, καθώς χρησιμοποιούνται από πολλούς αλλά και από το Instagram για ενσωμάτωση σε αναρτήσεις.
Το Facebook και η Giphy αρνήθηκαν να αποκαλύψουν την τιμή αγοράς της συναλλαγής, αλλά σύμφωνα με τον ιστότοπο ειδήσεων Axios, η τιμή αγοράς της συναλλαγής είναι περίπου 400 εκατομμύρια δολάρια.
Η ανακοίνωση αυτής της απόκτησης έρχεται σε μια στιγμή που το Facebook διερευνάται από κυβερνητικές ρυθμιστικές αρχές για αντιμονοπωλιακά θέματα. Σύμφωνα με το TechCrunch, το 2015, η Giphy απέρριψε κατηγορηματικά την προσφορά αγοράς από το Facebook και επέλεξε να συνεχίσει να ενσωματώνει τα προϊόντα της σε πολλές πλατφόρμες κοινωνικών μέσων.
Σε απάντηση σε προηγούμενες διαπραγματεύσεις μεταξύ των δύο μερών, και οι δύο εταιρείες αρνήθηκαν να σχολιάσουν.
Οι δύο εταιρείες δήλωσαν ότι η Giphy θα γίνει μέρος του ιστότοπου Instagram για κοινή χρήση φωτογραφιών στο Facebook. Είπαν ότι η βιβλιοθήκη GIF της, η οποία μπορεί να ενσωματωθεί σε άλλες εφαρμογές, θα ενσωματωθεί περαιτέρω στο Instagram και στο Facebook.
Ο αντιπρόεδρος των προϊόντων Instagram, Vishal Shah, δήλωσε σε μια ανάρτηση ιστολογίου, “Οι άνθρωποι μπορούν ακόμα να ανεβάζουν GIF. Οι προγραμματιστές και οι συνεργάτες API θα συνεχίσουν να έχουν την ίδια πρόσβαση στο Giphy’s API. Η δημιουργική κοινότητα του Giphy θα συνεχίσει να δημιουργεί πλούσιο περιεχόμενο.”
Η ανάρτηση ιστολογίου του Giphy στο Medium, είπε: «Θα συνεχίσουμε να διατηρούμε το Giphy ανοιχτό στο ευρύτερο οικοσύστημα».
Το American Economic Freedom Project (AELP), μια αντιμονοπωλιακή ομάδα με έδρα την Ουάσινγκτον, προέτρεψε τις κυβερνητικές ρυθμιστικές αρχές να διερευνήσουν και να εμποδίσουν την εξαγορά.
Η Sarah Miller, εκτελεστική διευθύντρια του ομίλου, δήλωσε ότι η συγχώνευση του Facebook και του Giphy είναι το τελευταίο παράδειγμα της αντιμονοπωλιακής αδράνειας της Ομοσπονδιακής Επιτροπής Εμπορίου. Η Google, μια εταιρεία της Alphabet, απέκτησε την πλατφόρμα GIF Tenor το 2018 και την ενσωμάτωσε στη δική της λειτουργία αναζήτησης εικόνων. Ο Μίλερ είπε ότι αυτό διέκοψε τον ανταγωνισμό της αγοράς που δημιούργησε η Giphy.
Είπε, “Τώρα, το Facebook επαναλαμβάνει αυτήν τη συμπεριφορά και θα γίνει πιο ισχυρό.”
Ένας εκπρόσωπος του Facebook είπε ότι η τρέχουσα ενσωμάτωση της Giphy με κοινωνικές πλατφόρμες όπως το Twitter, το Snapchat και το TikTok, που ανήκουν στην ByteDance, δεν θα αλλάξει.
Ο εκπρόσωπος είπε επίσης ότι το GIF δεν διαθέτει διαδικτυακούς μηχανισμούς παρακολούθησης, όπως cookie. Οι υποστηρικτές απορρήτου ανησυχούν ότι ο διαδικτυακός μηχανισμός παρακολούθησης θα επιτρέψει στα κοινωνικά μέσα όπως το Facebook να συλλέγουν ενεργά προσωπικά δεδομένα για στοχευμένες διαφημιστικές επιχειρήσεις.
Σε απάντηση στις παραπάνω πληροφορίες, η Ομοσπονδιακή Επιτροπή Εμπορίου δεν απάντησε αμέσως σε αιτήματα σχολιασμού από τα μέσα ενημέρωσης.
Η ανάρτηση ιστολογίου του Facebook λέει ότι το 50% της επισκεψιμότητας του Giphy προέρχεται ήδη από τις εφαρμογές του Facebook, οι μισές από τις οποίες προέρχονται από το Instagram.
[signoff]
Πηγή: https://www.ithome.com/