Μετάβαση στο περιεχόμενο
27.9 C
Athens
Τετάρτη, 4 Ιουνίου 2025

Η επιστήμη απάντησε… Η πληροφορία καθορίζει τους «influencers»!!!

Οι «influencers», δηλαδή τα άτομα τα οποία ακολουθούνται από ένα ευρύ κοινό, δεν είναι πάντα η καλύτερη λύση για να ευαισθητοποιηθεί το κοινό γύρω από ένα ζήτημα ή μια ιδέα. Σε αυτό το συμπέρασμα κατέληξαν επιστήμονες από το Πανεπιστήμιο της Καλιφόρνιας στο Μπέρκλεϊ και από το Πανεπιστήμιο της Πενσυλβάνια στη Φιλαδέλφεια με πρόσφατη έρευνά τους, τα αποτελέσματα της οποίας δημοσιεύτηκαν στην επιστημονική επιθεώρηση Nature Communications.

Πολύτιμη η ανάλυση των κοινωνικών δικτύων
Η ανάλυση των κοινωνικών δικτύων (είτε του διαδικτύου είτε του φυσικού δημόσιου χώρου) έχει καταδείξει ότι υπάρχουν μερικά άτομα τα οποία αποτελούν σημαντικούς κόμβους για τη διάδοση μίας πληροφορίας στα υπόλοιπα άτομα τα οποία συμμετέχουν στο ίδιο δίκτυο. Μέχρι σήμερα, η πληροφορία αυτή αξιοποιείται τόσο από εταιρείες και οργανισμούς για λόγους προώθησης προϊόντων και υπηρεσιών, όσο και από δημόσιες υπηρεσίες για να οργανώσουν στρατηγικές ευαισθητοποίησης του κοινού σε διάφορα θέματα, όπως παραδείγματος χάριν στην ανάγκη εμβολιασμού του πληθυσμού.

Η πληροφορία καθορίζει τους «influencers»
Ωστόσο, η παρούσα έρευνα φέρνει στην επιφάνεια ένα εύρημα το οποίο είναι ιδιαίτερα σημαντικό για την επιστημονική –και όχι μόνο- κοινότητα: τα άτομα τα οποία έχουν κομβικό ρόλο στη διάδοση της πληροφορίας εξαρτώνται από το είδος της πληροφορίας. Έτσι, ενώ πρόσωπα τα οποία απασχολούν σταθερά την επικαιρότητα (όπως τηλεοπτικές περσόνες) είναι κρίσιμα για τη διάδοση «ακίνδυνων» πληροφοριών, όπως παραδείγματος χάριν φήμες για τις προσωπικές υποθέσεις τρίτων προσώπων, στην περίπτωση ζητημάτων τα οποία διεγείρουν διαφωνίες ή καινοτόμων για την κοινωνία ιδεών, τα πρόσωπα αυτά μπορούν να αποδειχθούν αναποτελεσματικά στη διάδοση της πληροφορίας. «Όταν οι “influencers” παρουσιάζουν ιδέες οι οποίες είναι ασύμβατες με την ευρύτερη κοσμοθεώρηση του κοινού τους, ενδέχεται να έρθουν σε ανταγωνισμό με το κοινό αυτό, αφού το κοινό τείνει να ακολουθεί ανθρώπους οι οποίοι επιβεβαιώνουν τις πεποιθήσεις του», σημείωσε σε σχετικές δηλώσεις του ο δρ. Ντέιμον Σεντόλα, καθηγητής Επικοινωνίας, Κοινωνιολογίας και Μηχανικής και ένας εκ των δύο συγγραφέων της δημοσίευσης.

Θησαυρός στο περιθώριο των κοινωνικών δικτύων
Αντίθετα, τα αποτελέσματα της έρευνας δείχνουν ότι συγκεκριμένοι άνθρωποι οι οποίοι βρίσκονται στην περιφέρεια των κοινωνικών δικτύων, λειτουργούν πολύ πιο αποτελεσματικά ως κόμβοι διάδοσης της πληροφορίας, όταν οι πληροφορίες αυτές αφορούν σύνθετα ζητήματα, όπως παραδείγματος χάριν ο εμβολιασμός του πληθυσμού. «Το μεγάλο μας εύρημα είναι ότι κάθε δίκτυο έχει μία κρυμμένη κοινότητα στην περιφέρειά του η οποία δύναται να αυξήσει δραματικά τη διάδοση μιας καινούριας ιδέας», σημείωσε ο δρ. Ντέιμον Σεντόλα.

Αναλύοντας τα κοινωνικά δίκτυα
Για να καταλήξουν σε αυτά τα συμπεράσματα οι ερευνητές εφάρμοσαν τεχνικές ανάλυσης δικτύων χρησιμοποιώντας τη βάση δεδομένων «Add Health», η οποία συγκεντρώνει δεδομένα για την ψυχική υγεία και τις διαπροσωπικές σχέσεις αμερικανών εφήβων από περισσότερες από 70 κοινότητες. Για να επαληθεύσουν τα ευρήματά τους, οι επιστήμονες έστρεψαν το βλέμμα τους στην Ινδία. Χρησιμοποιώντας ένα δίκτυο ανθρώπων από 43 κοινότητες, επιχείρησαν να προβλέψουν με ποιον τρόπο θα διαδίδονταν πληροφορίες οι οποίες αφορούσαν τη χρηματοδότηση ενός εγχειρήματος από το κοινό. Όπως σημειώνουν οι ερευνητές στη δημοσίευση, οι προβλέψεις τους αναγνώρισαν τα πρόσωπα τα οποία πράγματι έπαιξαν καθοριστικό ρόλο στο να πείσουν την υπόλοιπη κοινότητα για τη σημασία χρηματοδότησης του συγκεκριμένου εγχειρήματος.

Τα αποτελέσματα της συγκεκριμένης έρευνας είναι ιδιαίτερα σημαντικά τόσο για την ερευνητική κοινότητα της οποίας το αντικείμενο είναι τα κοινωνικά δίκτυα, όσο και οργανισμούς οι οποίοι χρησιμοποιούν τέτοιου είδους αναλύσεις για να οργανώσουν προωθητικές στρατηγικές.

[signoff]

 

Πηγή

Εσείς πάντως μην ξεχάσετε να γραφτείτε στις ειδοποιήσεις μας , ώστε να ενημερωθείτε πρώτοι για τις πιο HOT προσφορές της ημέρας  και ακόμη περισσότερες  στο κανάλι μου στο Telegram και κάντε Like & Share την σελίδα μας στο Facebook.

Θα χαρώ να βοηθήσω και να απαντήσω απορίες σας. Θα με βρείτε στο Messenger ως Unpackman Review. Αφήστε μου ένα σχόλιο στο βίντεο ή στείλετε μου ένα email στο unpackmanreview@gmail.com. Κάντε SUBSCRIBE και πατήστε την ειδοποίηση () στο κανάλι μου.

Unpackman

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Leave a reply

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ

Η Microsoft υπόσχεται το τέλος της σύγχυσης με τις θύρες USB-C στα Windows 11

H Microsoft υπόσχεται να τερματίσει τη σύγχυση με τις θύρες USB-C μέσω του ενημερωμένου προγράμματος Windows Hardware Compatibility Program (WHCP) για τα Windows 11. Σύμφωνα...

Huawei Pura 80 series: Θα έχουν επίσημη ανακοίνωση και μάθαμε πότε

Η Huawei θα ανακοινώσει τα Huawei Pura 80 series στις 11 Ιουνίου στην Κίνα, σύμφωνα με ανάρτηση της εταιρείας σήμερα. Είναι η πρώτη φορά...

Android Auto: To Google Maps γίνεται πιο έξυπνο και χρησιμοποιεί περισσότερες οθόνες στο όχημα!

Πόσες οθόνες έχεις γύρω σου αυτή τη στιγμή; Από την τηλεόραση, την οθόνη του κινητού σου, του tablet σου και την τηλεόρασή σου. Περιβαλλόμαστε...

ZTE Blade A76: Επίσημο το οικονομικό smartphone με κάμερα 50 MP

Η ZTE παρουσιάζει ένα νέο smartphone της σειράς Blade, το Blade A76, μια οικονομική συσκευή που αναφέρεται στην επίσημη σελίδα της μάρκας στη Βουλγαρία...

Samsung Galaxy Fold7 Ultra: Νέο teaser επιβεβαιώνει ότι έρχεται

Η Samsung φημολογείται εδώ και αρκετό καιρό ότι θα φέρει μια έκδοση Ultra στη σειρά Fold και τώρα έχουμε το πρώτο επίσημο teaser για...

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ

ΠΡΕΠΕΙ να ΥΠΑΡΧΕΙ σε κάθε Σπίτι… & ΜΕ 83€ ΚΟΜΠΛΕ;;; ΜΠΟΡΕΙ… Το πιο VFM Spot Cleaner ΥΓΡΩΝ & ΣΤΕΡΕΩΝ Teendow C5

Πραγματικά μετά την "συμβίωση" μαζί του όχι μόνο της δικής μου μου οικογένειας και σπιτιού αλλά και της αδερφής μου το συμπέρασμα είναι ένα... Είναι...

“Διαστημικό” BT Ηχείο Σε Διαστημική τιμή από Ελλάδα… 18,44€ ΚΟΜΠΛΕ… και το 2 ΔΩΡΟ του Project 15 Εβδομάδες, 15 ΔΩΡΑ για εσάς!

Απίθανη τιμή πραγματικά "διαστημική ποιότητα" για την τιμή του που ρίχνει σαγόνια χωρίς ο ήχος του να σε αφήνει αδιάφορο... Είναι όμορφο, ποιοτικό, τσάμπα κι...

3η Γενιά και ΝΕΟ BEST SELLER… Google Certified Xiaomi mi Box S 3d Gen, O Νέος “Βασιλιάς” και “λόγο τιμής” Στα 55€ ΚΟΜΠΛΕ

Αν θέλεις να κάνεις την παλιά χαζή σου τηλεόραση Smart, ή να μετατρέψεις το παλιό ξεχασμένο πεταμένο σου μόνιτορ την Super smart TV, ή...

“Recci W36″… ΚΑΙ… Πάμε Για 100άρα… ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ με 15 ΔΩΡΑ (Giveaways) για 15 ΕΒΔΟΜΑΔΕΣ… Παρέα με το kimstore.gr και 20% ΕΚΠΤΩΣΗ σε “ΟΛΑ”…

Από που να ξεκινήσω, από το ΤΕΡΑΣΤΙΟ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ για την Εμπιστoσύνη, την στήριξη και την αγάπη από όλους σας στο κανάλι.... Από το ΠΟΛΥ μεγάλο...

Από Άλλο πλανήτη… Εσπρεσιέρα με δική της “Αφρογαλιέρα” απλά και καθαρά… Γίνε Barista στο Σπίτι σου! Στα 165€ κομπλέ Hibrew H13A

ΑΠΛΑ... Βάλε τον δικό σου αρωματικό αλεσμένο καφέ, επέλεξε ανάμεσα σε Μονό ή 2πλό Capuchino, Late ή και Espresso κι άσε το "εργαλείο" σου...