Αυτή την στιγμή, υπάρχουν ποινές για σοβαρές παραβάσεις, όπου ο οδηγός μπορεί να χάσει από το δίπλωμα οδήγησης έως την άδεια κυκλοφορίας και τις πινακίδες. Με τον αναθεωρημένο ΚΟΚ που ετοιμάζει το υπουργείο Μεταφορών, θα τιμωρείται ο οδηγός και όχι το αυτοκίνητο, όπως τόνισε χαρακτηριστικά ο Κώστας Καραμανλής.
Στόχος είναι οι ποινές να γίνουν πιο δίκαιες και να αντιστοιχούν στη σοβαρότητα κι επικινδυνότητα της κάθε παράβασης. Να μην έχουν τυφλό – τιμωρητικό χαρακτήρα, αλλά να αποβλέπουν στη συμμόρφωση των οδηγών.
Με τον νέο Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, θα προβλέπεται χρηματικό πρόστιμο, αφαίρεση άδειας οδήγησης, βαθμοί ποινής και λοιπά, αλλά όχι αφαίρεση άδειας κυκλοφορίας και πινακίδων.
[su_button url=”https://itechnews.gr/2020/04/itechnews-gr-tora-pia-episima-kai-sta-google/” target=”blank” style=”bubbles” background=”#0726db” color=”#ffffff” size=”10″ wide=”yes” center=”yes” radius=”20″ icon=”https://itechnews.gr/wp-content/uploads/2021/08/google_news.jpg” icon_color=”#060606″ text_shadow=”2px 2px 2px #000000″ rel=”lightbox”]Ακολουθήστε το iTechNews.gr στο Google News! Παρακολουθήστε τα τελευταία νέα, τάσεις, αξεσουάρ και παρουσιάσεις[/su_button]
Ποιες ποινές θα γίνουν πιο αυστηρές
Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, έχει ήδη κάνει γνωστό πως οι ποινές για τέσσερις συγκεκριμένες παραβάσεις που αποδεδειγμένα προκαλούν σοβαρά ατυχήματα, θα γίνουν αυστηρότερες. Αυτές αφορούν:
- Παραβίαση ερυθρού σηματοδότη
- Υπερβολική ταχύτητα
- Αντικανονική προσπέραση
- Οδήγηση υπό επήρεια αλκοόλ
Για τις παραπάνω παραβάσεις ανέφερε σχετικά: «Υπήρχε ένας εξισωτισμός προς τα κάτω. Τιμωρούνταν το ίδιο με παραβιάσεις λιγότερο επικίνδυνες ή, πολλές φορές στο παρελθόν, είχαμε φαινόμενα, μερικές ποινές να είναι εξοντωτικές, με αποτέλεσμα αστυνομικοί να έχουν δεύτερες σκέψεις να τις επιβάλουν».
Επιπλέον, σχολίασε σε επίκαιρες ερωτήσεις στη Βουλή: «Εδώ χρειάζεται να βρούμε αυτό που σε αυτή τη χώρα το ανακαλύψαμε αλλά δεν το εφαρμόζουμε: Το μέτρο».
Πού θα πάνε τα λεφτά από τις κλήσεις της αστυνομίας;
Όσον αφορά στα χρήματα που συλλέγει το κράτος από τις ποινές, αποκάλυψε πως θα συστήνεται ήδη ένα καινοτόμο για τα ελληνικά δεδομένα Εθνικό Ταμείο Οδικής Ασφάλειας. Το ταμείο αυτό θα συλλέγει τα χρηματικά ποσά από τα πρόστιμα του ΚΟΚ και με τη σειρά του θα τα κατανέμει στους Δήμους της χώρας, αποκλειστικά και μόνο για την υλοποίηση δράσεων Οδικής Ασφάλειας. Αν οι δήμοι δεν μπορούν να τα χρησιμοποιούν δε θα παίρνουν τα χρήματα αυτά.
Όριο 30 km/h στις πόλεις
Το Εθνικό Σχέδιο Οδικής Ασφάλειας δεν αφορά μόνο τα παραπάνω, αλλά και συστηματικές επεμβάσεις στις πόλεις. Στο πλαίσιο αυτό εξετάζεται η δημιουργία ζωνών με όριο 30 km/h σε συγκεκριμένες κεντρικές αστικές περιοχές, η δημιουργία κυκλικών κόμβων, ο επανασχεδιασμός των διασταυρώσεων, η διαπλάτυνση των πεζοδρομίων, η αναβάθμιση οδοστρωμάτων, σήμανσης, στηθαίων ασφαλείας, ηλεκτροφωτισμού, η αναβάθμιση διαβάσεων πεζών, η δημιουργία υποδομών για κυκλοφορία ποδηλάτων και πατινιών, η πρόβλεψη για όριο ταχύτητας 20 km/h έξω από όλα τα σχολεία και η υιοθέτηση Μέτρων Ήπιας Κυκλοφορίας όπως ισχύει στα ιστορικά κέντρα όλων των ευρωπαϊκών πόλεων.
[signoff]
Εσείς πάντως μην ξεχάσετε να γραφτείτε στις ειδοποιήσεις μας , ώστε να ενημερωθείτε πρώτοι για τις πιο HOT προσφορές της ημέρας και ακόμη περισσότερες στο κανάλι μου στο Telegram και κάντε Like & Share την σελίδα μας στο Facebook.
Θα χαρώ να βοηθήσω και να απαντήσω απορίες σας. Θα με βρείτε στο Messenger ως Unpackman Review. Αφήστε μου ένα σχόλιο στο βίντεο ή στείλετε μου ένα email στο unpackmanreview@gmail.com. Κάντε SUBSCRIBE και πατήστε την ειδοποίηση () στο κανάλι μου.
Unpackman