Ήταν, επί σειρά πάρα πολλών ετών, ο απόλυτος «βασιλιάς» στις online πλατφόρμες ψυχαγωγικού περιεχομένου, καθώς ο (ανύπαρκτος αρχικά, ολοένα και μεγαλύτερος στην συνέχεια) ανταγωνισμός έβλεπε σταθερά την πλάτη του και οι πιθανότητες να καλύψουν το μεταξύ τους έδαφος ήταν από μηδαμινές έως μηδενικές.
Η κυριαρχία του, φυσικά, είχε δύο απολύτως λογικές εξηγήσεις, τις εξής τρεις: Α) Ήταν από τις πρώτες streaming πλατφόρμες, όταν αυτές βρισκόντουσαν ακόμα σε προνηπιακό στάδιο, άρα ως εκ τούτου η συγκεκριμένη αγορά ήταν παρθένα όταν «βγήκε» στον αέρα, Β) Το περιεχόμενό του τα πρώτα χρόνια ήταν απλά εκπληκτικό και Γ) Οι τιμές του ήταν εξαιρετικά ανταγωνιστικές, με τον χρήστη να μην είναι απαραίτητο να καταβάλλει κάθε μήνα το ένα του νεφρό για να δεις τις ταινίες και τις σειρές.
Ο λόγος, φυσικά, για το Netflix. Η άλλοτε κραταιά εταιρία, ωστόσο, δε διάγει και τις καλύτερες ημέρες της την τελευταία διετία περίπου, καθώς χάνει σταθερά συνδρομητές, με αποτέλεσμα τον προηγούμενο μήνα για πρώτη φορά στην ιστορία του να βρεθεί στο νο2, πίσω από το Disney+ που έκανε τον Ιούνιο δυναμικό «μπάσιμο» και στην χώρα μας.
Πιο συγκεκριμένα, το περασμένο τρίμηνο το Netflix έχασε σχεδόν 1,3 εκατομμύρια πελάτες στις ΗΠΑ και τον Καναδά- τις δύο χώρες, δηλαδή, που αποτελούν και τη μεγαλύτερη αγορά- με αυτό το νούμερο να είναι σαφέστατα μεγαλύτερο παγκοσμίως.
Προκειμένου λοιπόν να μειώσει την (τεράστια, είναι η αλήθεια) «χασούρα», η εταιρία αποφάσισε να προχωρήσει σε… καταπάτηση του άτυπου «όρκου» που είχε δώσει και αφορούσε στις διαφημίσεις.
Ναι, καλά το καταλάβατε: σύμφωνα με τα όσα αναφέρει το πάντα έγκυρο Bloomberg, το νέο πακέτο συνδρομής του Netflix θα περιλαμβάνει προβολή διαφημίσεων έναντι χαμηλότερου κόστους και παράλληλα δε θα επιτρέπει τη λήψη σειρών και ταινιών για παρακολούθηση offline, κάτι που ισχύει μέχρι και σήμερα!
Το ακόμα χειρότερο; Η εταιρία σχεδιάζει να κυκλοφορήσει το νέο της πρόγραμμα με τις διαφημίσεις μέχρι το τέλος του τρέχοντος έτους, και θα είναι υποχρεωτικό σε όλα τα πακέτα. Ακόμα κι αν πληρώνει κανείς, δηλαδή, την ακριβή συνδρομή (των 20 δολαρίων στις ΗΠΑ, των 14 στη χώρα μας), skip στις διαφημίσεις δε θα έχει και θα είσαι αναγκασμένος να τις βλέπεις έως το τέλος.
Το κομβικό ερώτημα εδώ, βέβαια, είναι ένα: ποιος θα είναι ο αριθμός των διαφημίσεων; Γιατί είναι αλλιώς 1-2 διαφημίσεις και αλλιώς διαφημίσεις επιπέδου STAR, που προλαβαίνεις να δεις τον γιο σου να ενηλικιώνεται, να σπουδάζει, να παίρνει πτυχίο και να κάνει οικογένεια μέχρι να επιστρέψει η κανονική ροή του προγράμματος.
Θα πει κανείς- και θα έχει δίκιο- ότι αυτό είναι το μέλλον της αγοράς και όλοι οι κολοσσοί (όπως έχει κάνει εδώ και καιρό, δηλαδή, το YouTube) έχουν «φορτώσει» με διαφημιστικό περιεχόμενο τα πακέτα τους, όμως υπάρχει μια ειδοποιός διαφορά: το YouTube είναι δωρεάν (η βασική του εκδοχή), την στιγμή που στο Netflix πληρώνει κανείς για τις υπηρεσίες του.
Φυσικά, μένει να φανεί ποια θα είναι η κατάληξη αυτής της κίνησης: θα… ξενερώσει το κοινό και θα συνεχιστούν οι «αποχωρήσεις» των τελευταίων ετών ή θα πάρει τα πάνω του οικονομικά και θα επιστρέψει το Netflix στην παραγωγή εκπληκτικών σειρών, που πια είναι η εξαίρεση ενώ παλαιότερα ήταν ο κανόνας;
Κάτι μας λέει ότι το πρώτο σενάριο συγκεντρώνει περισσότερες πιθανότητες, αλλά ευχόμαστε να «βγει» το δεύτερο…