Ο εντεινόμενος ανταγωνισμός στο online delivery και η ραγδαία ανάπτυξη των ψηφιακών υπηρεσιών οδηγούν τον ΟΤΕ σε σημαντικές αλλαγές στο καταστατικό του, ανοίγοντας τον δρόμο για έναρξη δραστηριότητας στις ταχυμεταφορές.
Με ώθηση από τον υπερδιπλασιασμό του τζίρου και των χρηστών της πλατφόρμας BOX, ο ΟΤΕ πραγματοποιεί μια πολυμέτωπη διεύρυνση και ανοίγει τον δρόμο για την ανάπτυξη του στο online delivery, αλλά και στις αναδυόμενες ψηφιακές δραστηριότητες που διαθέτει.
Καθώς ο ανταγωνισμός στο online delivery εντάθηκε σημαντικά, ο ΟΤΕ διαπιστώνει πως, παρά την καλή πορεία της πλατφόρμας BOX, η απουσία ιδιόκτητου στόλου αφαιρεί ένα σημαντικό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα από την πλατφόρμα, καθώς η μάχη για την πίτα των 800 εκατ. ευρώ πλέον έχει μεταφερθεί στο last mile και τους χρόνους παραδόσεων. Παράλληλα η εταιρεία θέλει να αναπτύξει ακόμα περαιτέρω τις ψηφιακές δραστηριότητες που έχει αναπτύξει, όπως η πλατφόρμα ασφαλιστικών υπηρεσιών Cosmote Insurance και Cosmote e-Payments.
Στην τελευταία, έκτακτη γενική συνέλευση των μετόχων του ΟΤΕ εγκρίθηκαν τροποποιήσεις και προσθήκες στο καταστατικό της εταιρείας, ανοίγοντας έτσι τον δρόμο για την έναρξη δραστηριότητας στις ταχυμεταφορές για τη διανομή και παράδοση προϊόντων/ εμπορευμάτων της εταιρείας ή τρίτων, με μέσα της εταιρείας ή τρίτων συνεργατών της.
Παράλληλα προστέθηκε και η «ανάπτυξη και λειτουργία διαδικτυακών πλατφορμών διαμεσολάβησης και η παροχή επιγραμμικών υπηρεσιών διαμεσολάβησης ή άλλων υπηρεσιών διαμεσολάβησης, για την επίτευξη συμφωνιών σχετικά με την πώληση και αγορά από τους καταναλωτές προϊόντων/εμπορευμάτων τρίτων που συνεργάζονται με την εταιρεία έναντι προμήθειας, όπως ενδεικτικά προϊόντων φαγητού, ροφημάτων, αναψυκτικών και εν γένει προϊόντων που προσφέρονται για κατανάλωση σε καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος και μη, όπως εστιατόρια, ταχυφαγεία, σνακ – μπαρ, καφέ –μπαρ, αναψυκτήρια, ουζερί, γλυκοπωλεία, περίπτερα, καταστήματα καπνικών ειδών ή ψιλικών, βιβλιοπωλεία, μίνι μάρκετ, υπεραγορές, κάβες, παντοπωλεία, μανάβικα, ανθοπωλεία, καταστήματα βιολογικών προϊόντων, φαρμακεία, pet shops, καταστήματα τηλεπικοινωνιών και κάθε επιχείρηση λιανικής πώλησης προϊόντων σε καταναλωτές. Στο πλαίσιο της παραπάνω δραστηριότητας η Εταιρεία μπορεί να παρέχει υπηρεσίες διαφημιστικές, συμβουλευτικές, έκδοσης και διάθεσης εκπτωτικών κουπονιών και άλλες συναφείς υπηρεσίες».
Ο ΟΤΕ κινείται για να ενισχύσει το δίκτυο των συνεργαζόμενων καταστημάτων, καθώς, όπως αναφέρουν πηγές της εταιρείας, η ύπαρξη ιδιόκτητου στόλου αποτελεί βασικό εφόδιο για να υπάρξει ανάπτυξη και σε άλλες κατηγορίες και επιχειρήσεις.
Με τις ηλεκτρονικές πλατφόρμες να έχουν προ πολλού πάψει να αποτελούν απλές εφαρμογές για καταχώρηση παραγγελιών και να έχουν συνδεθεί με τη διανομή τροφίμων και άλλων προϊόντων, ο ΟΤΕ ανοίγει τον δρόμο ώστε η BOX να μην παραμείνει μια πλατφόρμα παραγγελιών που ενδεχομένως θα βλέπει τα μερίδια της να σημειώνουν αργή ανάπτυξη ή και να μειώνονται, αλλά να μπορεί να προχωρήσει σε μια ολοκληρωμένη εξυπηρέτηση online delivery με ιδιόκτητο στόλο.
Το άνοιγμα του ΟΤΕ στις διανομές εγγράφεται στο πλαίσιο της έντονης κινητικότητας σε αυτό τον τομέα της αγοράς. Η εξαμηνιαία έρευνα που πραγματοποίησε το Εργαστήριο Ηλεκτρονικού Εμπορίου και Ηλεκτρονικού Επιχειρείν (ELTRUN) του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών σε συνεργασία με τον Σύνδεσμο Επιχειρήσεων & Λιανικής Πωλήσεως Ελλάδος (ΣΕΛΠΕ) δείχνει ότι «ωριμάζουν» οι Έλληνες χρήστες και αυξάνεται σημαντικά το μέγεθος της αγοράς.
Εξαιτίας της μεγάλης ανάπτυξης των ηλεκτρονικών πλατφορμών παραγγελιοληψίας και διανομής, τον Δεκέμβριο του 2021 οι αγορές έτοιμου φαγητού αντιπροσώπευαν το 12% των συνολικών αγορών μέσω διαδικτύου, ενώ τα ηλεκτρονικά σούπερ μάρκετ και φαρμακεία σημειώνουν ταχύτατη ανάπτυξη.
[su_button url=”https://itechnews.gr/2020/04/itechnews-gr-tora-pia-episima-kai-sta-google/” target=”blank” style=”bubbles” background=”#0726db” color=”#ffffff” size=”10″ wide=”yes” center=”yes” radius=”20″ icon=”https://itechnews.gr/wp-content/uploads/2021/08/google_news.jpg” icon_color=”#060606″ text_shadow=”2px 2px 2px #000000″ rel=”lightbox”]Ακολουθήστε το iTechNews.gr στο Google News! Παρακολουθήστε τα τελευταία νέα, τάσεις, αξεσουάρ και παρουσιάσεις[/su_button]
Υπενθυμίζουμε πως τον Απρίλιο του 2020 ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΤΕ, Μιχάλης Τσαμάζ, είχε αναφέρει ότι σχεδιάζεται η επέκταση της πλατφόρμας BOX σε νέες δραστηριότητες, προσθέτοντας ότι αυτή η εξέλιξη αποτελούσε βασικό στόχο από το ξεκίνημα της λειτουργίας του, τον Δεκέμβριο του 2019. «Εξετάζουμε πάρα πολύ σοβαρά τι θα γίνει με τον στόλο, γιατί είναι κάτι που δεν έχουμε. Ωστόσο επειδή είναι μεγάλη επένδυση πρέπει να γίνει δοκιμαστικά. Να δούμε πώς θα πάει και αν μπορεί να προχωρήσει. Είναι κάτι που πρέπει να μελετηθεί πολύ σοβαρά», τονίζουν πηγές του ΟΤΕ.
Σημειώνουν, πάντως, ότι η πλατφόρμα BOX έχει άλλα πλεονεκτήματα που την ενισχύουν έναντι του ανταγωνισμού, με κυριότερο το πρόγραμμα επιβράβευσης των καταναλωτών με δωρεάν δεδομένα κινητής τηλεφωνίας. Ήδη στην BOX έχουν μπει νέα καταστήματα σε δοκιμαστικό στάδιο, όπως ανθοπωλεία και είδη για κατοικίδια, ενώ η πλατφόρμα βρίσκεται σε 60 πόλεις και συνεργάζεται με 9.000 καταστήματα.
Πέρα από σούπερ μάρκετ, οι καταναλωτές μπορούν να βρουν στο BOX και καταστήματα μαναβικής, κρεοπωλεία, ιχθυοπωλεία, καταστήματα delicatessen, κάβες, βιολογικά προϊόντα, αλλά και ζαχαροπλαστεία. Αυξημένη είναι, παράλληλα, η κινητικότητα στις παραγγελίες για τα συνεργαζόμενα σούπερ μάρκετ «Μασούτης» και «Κρητικός», με την αύξηση να φτάνει το 50% από την αρχή της χρονιάς.
[signoff]
Εσείς πάντως μην ξεχάσετε να γραφτείτε στις ειδοποιήσεις μας , ώστε να ενημερωθείτε πρώτοι για τις πιο HOT προσφορές της ημέρας και ακόμη περισσότερες στο κανάλι μου στο Telegram και κάντε Like & Share την σελίδα μας στο Facebook.
Θα χαρώ να βοηθήσω και να απαντήσω απορίες σας. Θα με βρείτε στο Messenger ως Unpackman Review. Αφήστε μου ένα σχόλιο στο βίντεο ή στείλετε μου ένα email στο unpackmanreview@gmail.com. Κάντε SUBSCRIBE και πατήστε την ειδοποίηση () στο κανάλι μου.
Unpackman