Μια συνταγή που «ανέβηκε» στο TikTok ήταν αρκετή για να εκτοξεύσει τις πωλήσεις φέτας, αρχικά στη Φινλανδία και στη συνέχεια στις ΗΠΑ.
Το 2018, η Φινλανδή blogger Τίιου Πίρετ ανέβασε στον λογαριασμό της στο TikTok μια συνταγή για ζυμαρικά με φέτα και ντοματίνια. Την επόμενη χρονιά, η επίσης Φινλανδή blogger Τζένι Χαϊρίνεν απλοποίησε τη συνταγή και δημιούργησε αυτό που έγινε viral στη χώρα της ως «uunifetapasta» (δηλαδή ζυμαρικά με φέτα στον φούρνο). Το αποτέλεσμα ήταν, όπως έλεγε η ίδια η Χαϊρίνεν, τα σούπερ μάρκετ της Φινλανδίας να ξεμείνουν από φέτα.
Πιο πρόσφατα, στα τέλη Ιανουαρίου 2021, το φαινόμενο «baked feta pasta» έφτασε στις ΗΠΑ, όταν η blogger Μακένζι Σμιθ ανέβασε στον λογαριασμό της στο TikTok ένα βίντεο με τη δική της εκδοχή. Το βίντεο έγινε viral, συγκεντρώνοντας περίπου 3 εκατομμύρια views, με το hashtag #fetapasta να μετρά περισσότερα από 600 εκατ. views.
Εύκολη συνταγή, ξεπουλάει η φέτα
Η αρχική συνταγή ήταν ιδιαίτερα εύκολη στην προετοιμασία της: ζυμαρικά, ντοματίνια, αλάτι, πιπέρι, ελαιόλαδο και, φυσικά, φέτα. Κάποιοι προσθέτουν επίσης βασιλικό και σκόρδο, αλλά είναι προαιρετικά. Το μόνο που χρειάζεται είναι να τοποθετήσετε όλα τα υλικά μαζί, εκτός από τα ζυμαρικά, σε ένα πιρέξ και μετά να βάλετε τη φέτα ακριβώς στο κέντρο. Στη συνέχεια ψήνετε στον φούρνο στους 200 βαθμούς για 35 λεπτά μέχρι να λιώσουν τα υλικά. Όταν είναι έτοιμα, απλώς τα ανακατεύετε με τα βρασμένα ζυμαρικά και το γεύμα είναι έτοιμο.
Η συνταγή δεν άργησε να περάσει από τα social media στα mainstream media. Η περίφημη εταιρεία lifestyle της Γκουίνεθ Πάλτροου, Goop, ανέβασε τη δική της εκδοχή στον λογαριασμό της στο Instagram και το People.com έδωσε τις δικές του συμβουλές για το ιδανικό αποτέλεσμα. Όπως λένε όσοι τη δοκίμασαν, η συνταγή αξίζει μόνο με την αυθεντική ελληνική φέτα, αφού η σύνθεση των τυριών τύπου φέτας που κυκλοφορούν σε πολλές ξένες αγορές δεν δημιουργεί τη σωστή κρεμώδη υφή στο πιάτο.
H… χάρη της φέτας έφτασε μέχρι και τη Wall Street Journal, που αφιέρωσε δημοσίευμά της στη συνταγή, αναφέροντας ιδίως πόσο εύκολη είναι στην ετοιμασία της. Και όπως αναφέρει η εφημερίδα, η λιανεμπορική αλυσίδα The Fresh Market Inc., με 150 σούπερ μάρκετ στο δυναμικό της, είδε αύξηση 45% στις πωλήσεις φέτας αφότου η συνταγή «απογειώθηκε» στο TikTok τον περασμένο μήνα.
[signoff]