Μετάβαση στο περιεχόμενο
27.2 C
Athens
Σάββατο, 14 Ιουνίου 2025

Στα e-shops αλλάζει τα πάντα η τεχνητή νοημοσύνη

Παρά το ότι το 2022 ήταν μια δύσκολη χρονιά λόγω ανατιμήσεων αλλά κι επειδή διαδέχθηκε το σοκ της πανδημίας, η ανάκαμψη της ζήτησης έδωσε «φτερά» στο ηλεκτρονικό εμπόριο.

Δεδομένου ότι η ένδυση και υπόδηση δεν αποτελούν κατηγορία πρώτης ανάγκης, οι εκπρόσωποι του κλάδου δεν ήταν σίγουροι σχετικά με το τι να περιμένουν κατά τη διάρκεια της χρονιάς – ακόμα και από το Black Friday ή την εορταστική περίοδο. Σύμφωνα με την ετήσια έρευνα του GLAMI, το τελικό αποτέλεσμα τους εξέπληξε ευχάριστα.

Φαίνεται πως η μείωση της αγοραστικής δύναμης δεν κατάφερε να πλήξει εν τέλει τα ηλεκτρονικά καταστήματα μόδας, αφού το 56% των e- shop που συνεργάζονται με το GLAMI ανέφεραν αύξηση των εσόδων τους (σε σύγκριση με το 47% στην αντίστοιχη ερώτηση της έρευνας συνεργατών του GLAMI για το 2021). Για το 24% τα έσοδα παρέμειναν ίδια, ενώ το 22% ανέφερε μείωση.

Συνολικά, το 43% των συνεργατών του GLAMI έκρινε θετικά το 2022 όσον αφορά τα επιχειρηματικά τους αποτελέσματα παρόλη την αισθητά χαμηλότερη αξία των πωλήσεων που παρατηρήθηκε τον Δεκέμβριο σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά. Οι συνέπειες του πληθωρισμού άρχισαν, πάντως, να επηρεάζουν τη συμπεριφορά των πελατών, γεγονός που θα απασχολήσει το λιανεμπόριο το 2023.

Κορυφαία πρόκληση για τα e-shops μόδας ο πληθωρισμός
Ο πληθωρισμός έγινε η κορυφαία πρόκληση για τα ηλεκτρονικά καταστήματα μόδας, καθώς σε αυτό συνυπολογίζονται οι πιέσεις από το εκρηκτικό κόστος ενέργειας, τα ενοίκια και τις πρώτες ύλες. Το αυξημένο κόστος διαφήμισης και ο μεγαλύτερος ανταγωνισμός ακολουθούν αμέσως μετά, ενώ η δέσμευση για βιώσιμες πρακτικές και η προσαρμογή στις νομοθετικές αλλαγές βρίσκονται στις τελευταίες προτεραιότητες των επιχειρήσεων.

Το 2023 είναι αναμφίβολα έτος προκλήσεων. Η παγκόσμια βιομηχανία της μόδας ανέκαμψε απότομα το 2021 και κατά το μεγαλύτερο μέρος του 2022. Αλλά στη σημερινή εύθραυστη πραγματικότητα, οι προσδοκίες για συνεχή ανάκαμψη μπορεί να ανατραπούν πολύ γρήγορα. Παρόλα αυτά, οι Έλληνες εκπρόσωποι του fashion ecommerce παραμένουν σε μεγάλο βαθμό αισιόδοξοι για το επόμενο έτος. Στην έρευνα του GLAMI, το 40% πιθανολογεί ότι θα υπάρξει βελτίωση ενώ ένα 12% αναμένει σίγουρα βελτίωση. Σε αντίθεση, μόλις το 2% αναμένει σίγουρα αρνητικά αποτελέσματα.

Ο πληθωρισμός έφτασε κοντά στο 7,5% στο τέλος της περασμένης χρονιάς με το κόστος της ενέργειας να αναμένεται να αυξηθεί για το μέσο νοικοκυριό. Η πλειονότητα των e-shop μόδας που απάντησαν στην έρευνα του GLAMI δήλωσαν ότι σχεδιάζουν να επικεντρωθούν στην ανάπτυξη και την αύξηση των πωλήσεων σχεδόν ισόποσα. Για να το εξασφαλίσει αυτό, ένα 37% σχεδιάζει να αυξήσει τις τιμές αλλά η πλειοψηφία (το 50% των ερωτηθέντων) θα κρατήσει ίδιες τις τιμές.

Προκειμένου να προσαρμοστούν στη φθίνουσα αγοραστική δύναμη, σχεδόν το 64% σχεδιάζει να έχει λιγότερα εποχιακά και περισσότερα βασικά είδη στη γκάμα προϊόντων. Επιπλέον, το 46% σχεδιάζει να μειώσει τον αριθμό των στιλ του ίδιου προϊόντος ώστε να απλοποιήσει το απόθεμα συνολικά.

Ένα από τα ενδιαφέροντα ευρήματα της έρευνας είναι το πόσο “ψάχνονται” τα μεγάλα brands αλλά και τα ηλεκτρονικά καταστήματα για την κατά το δυνατόν εξατομίκευση των αναζητήσεων των πελατών. Κι εδώ “κουμπώνουν” οι νέες τεχνολογίες.

Σήμερα οι καταναλωτές έχουν να διαλέξουν από μια πολλές φορές κουραστική υπερπληθώρα επιλογών των brands. Ένας από τους τρόπους για να αντιμετωπιστεί αυτό, είναι η προσαρμογή του customer journey χρησιμοποιώντας δεδομένα first-party και Τεχνητή Νοημοσύνη (AI). Η εξατομικευμένη αυτή προσέγγιση, όχι μόνο βελτιώνει την εμπειρία, αλλά με τη σειρά της αυξάνει και το conversion rate με αποτέλεσμα τις υψηλότερες πωλήσεις. Υπολογίζεται ότι η υλοποίηση προσωποποιημένων προτάσεων αποφέρει αύξηση εσόδων 20% ανά νέο χρήστη! Για να επωφεληθούν όμως από αυτό, τα brands θα πρέπει να επενδύσουν στη συλλογή έως και την ανάλυση και διαχείριση δεδομένων που οι ίδιοι οι καταναλωτές τους δίνουν.

ΠΗΓΗ

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Leave a reply

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ

Επείγουσα ανάκληση ενός εκατομμύριου powerbanks της Anker! – Τι πρέπει να κάνουν οι χρήστες

Η Anker προχώρησε σε μια τεράστια ανάκληση 1,16 εκατομμυρίων power bank PowerCore 10000 (μοντέλο A1263) στις ΗΠΑ λόγω κινδύνου υπερθέρμανσης. Οι αναφορές περιλαμβάνουν εγκαύματα...

Ειδοποιήσεις πριν γίνει σεισμός στο ρολόι σου από την Google για όλους – Η διαδικασία

Το σύστημα ειδοποιήσεων για σεισμούς της Google είχε κάνει το επίσημο ντεμπούτο του το 2020 και αντλεί δεδομένα από εκατομμύρια τηλέφωνα για να μας...

Το αναβαθμισμένο Siri μάλλον θα έρθει την άνοιξη του 2026

H Apple στοχεύει να λανσάρει τις καθυστερημένες εξατομικευμένες λειτουργίες Siri την άνοιξη του 2026, όπως αναφέρει ο Mark Gurman του Bloomberg. Ο Gurman ισχυρίζεται ότι...

vivo X Fold 5: Έρχεται με χαρακτηριστικά που δεν έχει κανένα άλλο foldable

Μία από τις πιο συναρπαστικές συσκευές που θα κυκλοφορήσουν το δεύτερο εξάμηνο του έτους είναι το vivo X Fold 5 της vivo, το foldable...

Η Huawei παρουσιάζει τη νέα σειρά Pura 80 με αισθητήρα 1 ίντσας και βελτιωμένη δορυφορική επικοινωνία

Η Huawei παρουσίασε στην Κίνα τη νέα σειρά Pura 80, η οποία περιλαμβάνει τέσσερα νέα smartphones με αισθητήρες 1 ίντσας, βελτιωμένη επεξεργαστική ισχύ, μεγαλύτερες...

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ

Τα πιο “ΤΣΑΜΠΑ” 280Hz… Σε 27άρα Gaming Οθόνη… Στα 144€ Κομπλέ… KTC H27E22P… “Αθάνατη” και με πολλά…

Άλλη μια από της πολυδοκιμασμένες κι αθάνατες KTC έφτασε στα χέρια μου και για ακόμη μια φορά με άφησε έκπληκτο με τις δυνατότητες την...

Από ΕΛΛΑΔΑ… Το “ΤΙΜΙΟ” Headset Με Σύνδεση 2 ΣΥΣΚΕΥΩΝ, ANC, BT 5.3 και πολλά άλλα… στα 31€ ΚΟΜΠΛΕ & GIVEAWAY

Δεν μπορώ να τα χαρακτηρίσω αλλιώς εκτός ΑΠΟ ΤΙΜΙΑ... Με Σύνδεση 2 ΣΥΣΚΕΥΩΝ, ANC, BT 5.3 και πολλά άλλα... με ποιότητα κατασκευής και υλικών...

To “ΑΠΟΛΥΤΟ”…. ΝΟΜΙΜΟ Ηλεκτρικό Ποδήλατο; Η Χρυσή Τομή… Κάνει τα ΠΑΝΤΑ… Στα 707€ ΚΟΜΠΛΕ!!! PVY Z20 Pro EVO

Είναι Πανέμορφο, ποιοτικό, πανάλαφρο, πρακτικό, αναδιπλούμενο, "ΝΟΜΙΜΟ" και ΒΑΣΕΙ απόλυτης λογικής ίσως η χρυσή τομή κι όχι μόνο ότι "σοφότερο" μπορείς να επιλέξεις, αλλά...

Το “ΜΙΚΡΟΤΕΡΟ” Ραδιόφωνο Παγκόσμιας ΛΗΨΗΣ… ΠΑΓΚΟΣΜΙΩΣ!? Στα 28€ ΚΟΜΠΛΕ!!! SI4732 με 2 Κεραίες…

Στο εξωτερικό γίνεται χαμός με αυτό το μικρό θαυματάκι και μάλιστα έχει στηθεί και ομάδα αναβάθμισης λογισμικού στο Github. Είναι μια αγορά που έκανα χωρίς...

ΠΡΕΠΕΙ να ΥΠΑΡΧΕΙ σε κάθε Σπίτι… & ΜΕ 83€ ΚΟΜΠΛΕ;;; ΜΠΟΡΕΙ… Το πιο VFM Spot Cleaner ΥΓΡΩΝ & ΣΤΕΡΕΩΝ Teendow C5

Πραγματικά μετά την "συμβίωση" μαζί του όχι μόνο της δικής μου μου οικογένειας και σπιτιού αλλά και της αδερφής μου το συμπέρασμα είναι ένα... Είναι...