Μετάβαση στο περιεχόμενο
29.4 C
Athens
Παρασκευή, 8 Αυγούστου 2025

«Στάμου» vs «Δημητρίου»: Η μάχη του ρυζόγαλου

Πώς κινούνται οι δύο πιο δραστήριοι παίκτες στην αγορά των σύγχρονων γαλακτοπωλείων. Ο ρόλος της «Γιώτης» και οι κινήσεις επέκτασης

Η ιστορία κάνει κύκλους, όπως και τα γούστα των ανθρώπων-καταναλωτών. Έτσι ενώ στο παρελθόν όλοι μεγάλωναν με την «ΕΒΓΑ της γειτονιάς» και με τα εν γένει μικρά γαλακτοπωλεία που κάλυπταν τις ανάγκες των, -ασφαλώς μικρότερων τότε-, αστικών κέντρων, τις τελευταίες δεκαετίες όλα αυτά τα μικρομάγαζα εξαφανίστηκαν με την αγορά να συγκεντρώνεται στα χέρια του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων, δηλαδή των σούπερ μάρκετ.

Όπως είπαμε, όμως, η ιστορία κάνει κύκλους. Έτσι, εδώ και λίγα χρόνια επανήλθαν στη μόδα και στις καταναλωτικές τάσεις τα γαλακτοπωλεία, που δεν είναι και τόσο της γειτονιάς, αλλά τοποθετημένα σε στρατηγικά σημεία των μεγάλων, πλέον, πόλεων, στα λεγόμενα «περάσματα», προσφέροντας μια νοσταλγική «γεύση» της αυθεντικότητας του παρελθόντος, αλλά σερβιρισμένη με υψηλά ποιοτικά στάνταρντ, σε προσεγμένα και εξελιγμένα καταστήματα.

Στην Αττική οι δύο πιο δραστήριοι παίκτες αυτής της σχετικά «φρέσκιας» και αναπτυσσόμενης αγοράς είναι οι εταιρείες «Στάμου» και «Δημητρίου», οι οποίες και αναπτύσσουν τις αντίστοιχες αλυσίδες σύγχρονων γαλακτοπωλείων. Στην προιοντική γκάμα τους δεν περιλαμβάνεται μόνο το παραδοσιακό ρυζόγαλο, τα γιαούρτια, οι κρέμες και το γάλα, αλλά κάθε λογής γλυκά και παγωτά.

Με άλλα λόγια απευθύνονται στο ίδιο κοινό προσπαθώντας να «γαργαλίσουν» τον ουρανίσκο των καταναλωτών, κάτι που, όπως φαίνεται, το πετυχαίνουν μια χαρά…

«Παιδιά» της δεκαετίας του ’60

«Γεννήθηκαν» και οι δύο τη δεκαετία του ’60. Οικογενειακές επιχειρήσεις με δραστηριότητα στην παραγωγή γάλακτος, αμφότερες στην περιοχή της Αττικής. Ήταν η εποχή που στην Ελλάδα δεν είχαν έρθει ακόμη τα σούπερ μάρκετ, η Αθήνα ήταν αρκετά «μικρότερη», το γάλα έκανε «πέτσα» και το γιαούρτι το αγόραζες μόνο σε πήλινο.

Η εταιρεία «Στάμου» ξεκίνησε την πορεία της το 1964, πέντε χρόνια νωρίτερα από τον μετέπειτα ανταγωνιστή της, την εταιρεία «Δημητρίου» που είχε αφετηρία το 1969.

Παρά τις διαφορές τους, αλλά και το μέγεθος, -καθότι η «Στάμου» είναι σαφώς μεγαλύτερη-, και οι δύο εταιρείες ποντάρουν και σήμερα στην ίδια «συνταγή». Φέρνουν τα «γαλακτοπωλεία της γειτονιάς» στη σύγχρονη εποχή μέσα από ένα concept που βασίζεται στην ποιότητα των πρώτων υλών (μόνο φρέσκο ελληνικό γάλα) σε συνδυασμό με την αυθεντικότητα των παραδοσιακών μεθόδων παραγωγής, αλλά και με την εφαρμογή των πιο αυστηρών συστημάτων διαχείρισης ασφάλειας τροφίμων.

Οι εγκαταστάσεις του «Δημητρίου» αρχικά βρίσκονταν σε ένα εργαστήριο μέσα στην πόλη της Κερατέας. Από το 2000 μεταφέρθηκαν στο Βιοτεχνικό Πάρκο της περιοχής και μόλις από τα τέλη του 2013 η εταιρεία λειτουργεί υπό τη μορφή Α.Β.Ε.Ε. Έκτοτε η οικογένεια Δημητρίου, -στη διοίκηση βρίσκονται οι Κωνσταντίνος, Λάμπρος και Γιώργος Δημητρίου-, παρά την κρίση, χάραξε μια διπλή στρατηγική με στόχο αφενός τη διείσδυσή της στο ράφι με επώνυμα προϊόντα, αφετέρου την ανάπτυξη δικού του δικτύου λιανικής.

Έτσι άρχισαν να κάνουν την εμφάνισή τους τα «Γαλακτοπωλεία Δημητρίου», που όπως και τα αντίστοιχα του «Στάμου» δεν βρίσκονται στις γειτονιές, αλλά σε κεντρικά σημεία της Αττικής.

Σε αυτό το άτυπο μπρα-ντε-φερ η εταιρεία «Δημητρίου» έχει ανοίξει μέχρι τώρα 8 καταστήματα, –ενώ η εταιρεία «Στάμου» έχει φτάσει τα 19-, όλα πάνω σε λεωφόρους και σε κεντρικούς δρόμους από τη Γλυφάδα μέχρι το Χολαργό και από την Αγ. Παρασκευή μέχρι το Παγκράτι

Είναι γεγονός, πάντως ότι ο «Στάμου» μπήκε από πιο νωρίς στη λογική του δικτύου λιανικής, ενώ έχει αναπτύξει συνεργασίες για την προμήθεια γάλακτος από συγκεκριμένες κτηνοτροφικές μονάδες σε Κορινθία, Αργολίδα, Βοιωτία, Εύβοια, και Αττική, που παράγουν αποκλειστικά για λογαριασμό του.

Η είσοδος της «Γιώτης»

Αυτό βέβαια που απογείωσε την εταιρεία και τις προοπτικές της ήταν η εξαγορά της, το 2018, από την ιδιαίτερα σχολαστική και φειδωλή σε τέτοιες κινήσεις «Γιώτης». Τότε ο «Στάμου» είχε 6 καταστήματα, μέσα σε έναν χρόνο πήγε στα 11 και τώρα έχει φτάσει, όπως προαναφέρθηκε, στα 19, τοποθετημένα και αυτά σε κομβικά σημεία της Αττικής (Άνοιξη, Άνω Γλυφάδα, Αχαρνές, Θρακομακεδόνες, Κηφισιά, Νέο Ηράκλειο, Νίκαια, Παλαιό Φάληρο, Περιστέρι, Πανόρμου, Χαλάνδρι κ.α.)

Ασφαλώς η είσοδος της «Γιώτης» στο σκηνικό άλλαξε τους όρους του παιχνιδιού σε σχέση με τον άμεσο ανταγωνιστή «Δημητρίου» που ακολουθεί αυτόνομη ρότα. Πάντως, η «Στάμου» αν και ανήκει πλέον στον όμιλο «Γιώτη» διατηρεί την «ανεξαρτησία» της όσον αφορά τη δραστηριότητα της. Σε διοικητικό επίπεδο έχει αποχωρήσει ο μέχρι το 2018 πρόεδρος Ιωάννης Στάμου (στη θέση του έχει τοποθετηθεί ο Μ. Παπαθανασίου), ενώ αντιπρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος παραμένει ο Γιώργος Στάμου που διατηρεί ποσοστό 10%.

[su_button url=”https://itechnews.gr/2020/04/itechnews-gr-tora-pia-episima-kai-sta-google/” target=”blank” style=”bubbles” background=”#0726db” color=”#ffffff” size=”10″ wide=”yes” center=”yes” radius=”20″ icon=”https://itechnews.gr/wp-content/uploads/2021/08/google_news.jpg” icon_color=”#060606″ text_shadow=”2px 2px 2px #000000″ rel=”lightbox”]Ακολουθήστε το iTechNews.gr στο Google News! Παρακολουθήστε τα τελευταία νέα, τάσεις, αξεσουάρ και παρουσιάσεις[/su_button]

Οικονομικά υγιείς και αναπτυσσόμενες

Πρέπει να σημειωθεί ότι και οι δύο εταιρείες είναι οικονομικά υγιείς και αναπτυσσόμενες. Έτσι, με βάση τα τελευταία δημοσιευμένα αποτελέσματά τους (για τη χρήση του 2019), η «Δημητρίου» έκανε τζίρο 5, 75 εκατ. ευρώ, έναντι 4,82 εκατ. ευρώ την προηγούμενη χρονιά, με τα προ φόρων κέρδη να φτάνουν τις 99.000 ευρώ (έναντι 90.278 ευρώ) και τα καθαρά κέρδη τις 67.883 (έναντι 60.356 ευρώ). Η βελτίωση των επιδόσεων αποδίδονταν στη λειτουργία νέων καταστημάτων λιανικής. Η διοίκηση της εταιρείας υπολόγιζε ότι ο κύκλος εργασιών το 2020 θα ξεπερνούσε τα 6 εκατ. ευρώ, ωστόσο δεν είναι γνωστό κατά πόσο επηρεάστηκε από την πανδημία και τα lockdowns.

Από την άλλη, η «Στάμου» έκανε (το 2019) τζίρο 15,8 εκατ. ευρώ, έναντι 13,53 εκατ. ευρώ την προηγούμενη χρονιά, με τα κέρδη προ φόρων να διαμορφώνονται σε 1,17 εκατ. (έναντι 922.268 ευρώ) και τα καθαρά κέρδη σε 908.535 ευρώ από 514.106 ευρώ, καταγράφοντας αύξηση κατά 76,72%. Βασικό ρόλο στη βελτίωση των μεγεθών παίζει και το κανάλι της διάθεσης των προϊόντων μέσω των σούπερ μάρκετ.

Η διοίκηση της εταιρείας είχε θέσει στόχο για το 2020 τη διατήρηση της θετικής πορείας των αποτελεσμάτων, μέσα από την ανάπτυξη νέων προϊόντων και την διείσδυση σε νέες αγορές. Ωστόσο, εκφράζονταν επιφυλάξεις για τις πιθανές συνέπειες της πανδημίας.

[signoff]

 

Πηγή

Εσείς πάντως μην ξεχάσετε να γραφτείτε στις ειδοποιήσεις μας , ώστε να ενημερωθείτε πρώτοι για τις πιο HOT προσφορές της ημέρας  και ακόμη περισσότερες  στο κανάλι μου στο Telegram και κάντε Like & Share την σελίδα μας στο Facebook.

Θα χαρώ να βοηθήσω και να απαντήσω απορίες σας. Θα με βρείτε στο Messenger ως Unpackman Review. Αφήστε μου ένα σχόλιο στο βίντεο ή στείλετε μου ένα email στο unpackmanreview@gmail.com. Κάντε SUBSCRIBE και πατήστε την ειδοποίηση () στο κανάλι μου.

Unpackman

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Leave a reply

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ

To “ΟΜΟΡΦΟΤΕΡΟ” Gadget της Κίνας!? Στα 43€ Κομπλέ Marvel Tubes….

Είναι τα Marvel tubes και δεν τους "αρκεί" μόνο να είναι όμορφα, να μοιάζουν Vintage ή Retro... Τιμούν στο ακέραιο και την λέξη Gadget γιατί......

Ανακοινώθηκε το νέο Indie World από την Nintendo

Η Nintendo ανακοίνωσε πριν από λίγα λεπτά ότι αυτή την Πέμπτη, 7 Αυγούστου, θα πραγματοποιήσει ένα νέο Indie World Showcase. Μέσα από τα Indie World, η ιαπωνική εταιρία...

Το νέο Android Auto είναι εδώ με νέα εμφάνιση

Το Android Auto αναβαθμίζεται σχεδιαστικά, όμως το νέο design φαίνεται πως δεν αρέσει σε αρκετούς. Η Google ενσωματώνει το νέο Material You σχεδιασμό στον...

OnePlus 15: Θα έρθει με ριζικά αλλαγμένο σχεδιασμό

Το OnePlus 15 φαίνεται πως θα αλλάξει σχεδιαστική γραμμή σε σχέση με τον προκάτοχό του, το OnePlus 13. Οι πληροφορίες έρχονται από τον διάσημο...

One UI 8 Beta: Έρχεται στα Galaxy S24, Galaxy Z Fold6 και Z Flip6

Η Samsung ξεκίνησε το δημόσιο πρόγραμμα beta του One UI 8 στη σειρά Galaxy S25 τον Μάιο ενώ η σταθερή έκδοση One UI 8...

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ

To “ΟΜΟΡΦΟΤΕΡΟ” Gadget της Κίνας!? Στα 43€ Κομπλέ Marvel Tubes….

Είναι τα Marvel tubes και δεν τους "αρκεί" μόνο να είναι όμορφα, να μοιάζουν Vintage ή Retro... Τιμούν στο ακέραιο και την λέξη Gadget γιατί......

Έχεις Παγάκια και στην “Έρημο” Το Game Changer Με ΠΑΓΟΜΗΧΑΝΗ 45Lt φορητό Ψυγείο, Στα 260€ ΚΟΜΠΛΕ Από Ευρώπη

Χτυπάς "ΧΘΕΣ"... Είναι απλά Game Ghanger στην κατηγορία και ίσως μοναδικό στο είδος του... Κάνει πάρα πολύ καλά ότι κάνουν κι όλα τα αλλά... αλλά για...

Χωρίς “ρεύμα” ο Καλύτερος Espresso… Ο “ΔΙΚΟΣ” καφές Πάντα μαζί σου!! Στα 38€ κομπλέ… HiBREW H4D 2 in 1

Όχι ίσως... είναι η πιο VFM μίνι μηχανική εσπρεσιέρα 2 σε 1... που μπορεί να πάρει και αλεσμένο καφέ αλλά και κάψουλες τύπου nespresso... Είναι...

Μιλάνε 164 ΓΛΩΣΣΕΣ και σου “ΒΑΖΟΥΝ τα ΓΥΑΛΙΑ”!!! Στα 24€ ΚΟΜΠΛΕ… Bakeey AI Smart Translation Glasses

Σε αυτήν την τιμή δεν αγοράζεις ούτε ηλίου... από "πλανόδιο" και με τόσα που κάνουν... ΧΤΥΠΑ ΤΑ αλύπητα!!! Δοκιμασμένα... είναι πραγματικά εκπληκτικό τι αγοράζεις σε...

Ασύρματο Ποντίκι… Με Πολλαπλές συνδέσεις συσκευών και…Διάφανο, πανέμορφο… στα 19,5€ από Ελλάδα!!! Recci Space Capsule…

Είναι ασύρματο διάφανο, πανέμορφο για τα δικά μου τα γούστα, Με Πολλαπλές συνδέσεις συσκευών και στα 2,4 και με bluetooth 5.1... είναι επαναφορτιζόμενο για...