Το 2022 αναμένεται να κορυφωθεί η μάχη στη συνδρομητική τηλεόραση, που ξεκίνησε με το αθλητικό περιεχόμενο μεταξύ της Cosmote TV και της Nova, η οποία προχώρησε και στο λανσάρισμα της πλατφόρμας ΕΟΝ.
Οι ανακοινώσεις για την είσοδο στην αγορά της HBO max και της Disney plus, οι επερχόμενες συμφωνίες και τα ενιαία «πακέτα» από τους τηλεοπτικούς παρόχους αναμένεται να αλλάξουν τις ισορροπίες και να δημιουργήσουν νέες συμμαχίες στη συνδρομητική τηλεόραση της χώρας.
Πληροφορίες θέλουν ήδη τη Vodafone να είναι σε προχωρημένες διαπραγματεύσεις με την HBO, με στόχο να ενσωματωθεί στο μπουκέτο υπηρεσιών της πλατφόρμας Vodafone TV, ενώ συνομιλίες γίνονται και με την Disney.
Κομβικό κομμάτι της εμπορικής πολιτικής της Vodafone αποτελεί η συνδρομητική τηλεόραση, με τη διοίκηση της εταιρείας να δηλώνει ότι βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις με την ΗΒΟ αλλά και την Disney, προκειμένου να φτιάξει νέο πακέτο υπηρεσιών, δίνοντας ιδιαίτερη σημασία στην ψυχαγωγία.
Η εταιρεία, μετά την απώλεια της συνεργασία με την NOVA που της εξασφάλιζε αθλητικό περιεχόμενο, αναζητά νέες συνεργασίες, με στόχο να δημιουργήσει ένα ανταγωνιστικό πακέτο στην ψυχαγωγία, στοχεύοντας στην αύξηση των συνδρομητών της από 140.000 που είναι σήμερα σε 200.000.
«Δεν μπορεί να υπάρχει εμπορικό πακέτο υπηρεσιών χωρίς υπηρεσίες TV. Στηρίζουμε μεγάλο τμήμα της εμπορικής μας πολιτικής στις υπηρεσίες τηλεοπτικού περιεχομένου. Θέλουμε να έχουμε πολύ καλό τηλεοπτικό περιεχόμενο. Κύριος πυλώνας μας το entertainment και όχι το αθλητικό περιεχόμενο. Θέλουμε να έχουμε κανάλια σπορ, φτάνει τα κόστη με τα οποία αγοράζουμε να παράγουν αξία», είπε χαρακτηριστικά ο πρόεδρος και CEO της Vodafone Ελλάδας Χ. Μπρουμίδης.
«Στην αρχική μας συμφωνία με τη Nova, πληρούνταν αυτή η προϋπόθεση. Όταν έληξε η συμφωνία μας, το νέο συμβόλαιο που μας πρότειναν δεν παρήγαγε αξία και προτιμήσαμε να επενδύσουμε αυτά τα κεφάλαια στο entertainment. Όπου υπάρχει καλό περιεχόμενο, θα είμαστε εκεί. Είναι “υπαρξιακό” το θέμα. Αν παρουσιαστεί η ευκαιρία να έχουμε συμφωνίες για premium content, θα το κάνουμε», είπε χαρακτηριστικά.
Η σημασία που δίνει η Vodafone στη συνδρομητική τηλεόραση φάνηκε και από τη δήλωση του κ. Μπρουμίδη, ο οποίος ξεκαθάρισε ότι «δεν μπορεί κανείς να έχει μια εμπορική πρόταση στην οποία απουσιάζει η τηλεόραση».
Υπενθυμίζεται ότι η τηλεπικοινωνιακή εταιρεία έχει αποκλειστικότητα με την πλατφόρμα HBO. Δεν είναι τυχαίο ότι χρόνια νωρίτερα είχε γίνει λόγος για την ανάγκη ενός διαφορετικού μοντέλου δραστηριοποίησης των τηλεπικοινωνιακών παρόχων στην τηλεόραση, ειδικά όταν δεν υπάρχει αποκλειστική πλατφόρμα με παραγωγή και περιεχόμενο όπως π.χ. στην Cosmote TV. Η προς διαμόρφωση νέα λογική κινείται στην κατεύθυνση της συγκέντρωσης περιεχομένου από πολλές διαφορετικές πλατφόρμες, ώστε να προσφέρεται στον καταναλωτή ένα (πιθανότατα και εξατομικευμένο) πακέτο, συνδυαστικά με τις αμιγώς τηλεπικοινωνιακές υπηρεσίες.
[su_button url=”https://itechnews.gr/2020/04/itechnews-gr-tora-pia-episima-kai-sta-google/” target=”blank” style=”bubbles” background=”#0726db” color=”#ffffff” size=”10″ wide=”yes” center=”yes” radius=”20″ icon=”https://itechnews.gr/wp-content/uploads/2021/08/google_news.jpg” icon_color=”#060606″ text_shadow=”2px 2px 2px #000000″ rel=”lightbox”]Ακολουθήστε το iTechNews.gr στο Google News! Παρακολουθήστε τα τελευταία νέα, τάσεις, αξεσουάρ και παρουσιάσεις[/su_button]
Τα μερίδια αγοράς
Με βάση τα τελευταία επίσημα στοιχεία, η Cosmote TV έχει 578.851 συνδρομητές (εξάμηνο 2021), ενώ η Nova στο τέλος του 2020 είχε 318.629 συνδρομητές λιανικής και 144.865 χονδρικής (περιλαμβάνονται και αυτοί στην Κύπρο), σύνολο 463.494. Το μερίδιο της Vodafone είναι 140.000 συνδρομητές. Μαζί με τις ξένες πλατφόρμες (και κυρίως το Netflix το οποίο δεν ανακοινώνει αριθμό συνδρομητών) εκτιμάται ότι οι χρήστες συνδρομητικής τηλεόρασης στην Ελλάδα είναι περί το 1,5 εκατ.
Ωστόσο, υπάρχει το φαινόμενο της πειρατείας, που σύμφωνα με ορισμένες εκτιμήσεις στη χώρα μας είναι εκτεταμένο, καθώς γίνεται λόγος για 500 χιλ. συνδρομητές που είναι συνδεδεμένοι σε πειρατικές πλατφόρμες.
Ο κλάδος εκτιμά ότι αν καταπολεμηθεί η πειρατεία, τουλάχιστον το 50% των συνδρομητών της θα επιστρέψουν στη νόμιμη αγορά, αυξάνοντας σημαντικά τη συνδρομητική βάση όλων των παικτών.
Η πειρατεία στη συνδρομητική τηλεόραση δίνει τη δυνατότητα παρακολούθησης οπτικοακουστικού περιεχομένου στο διαδίκτυο μέσω ενός αποκωδικοποιητή Android, που συνδέεται με την τηλεόραση και παρέχει πρόσβαση σε χιλιάδες κανάλια συνδρομητικής τηλεόρασης. Στους χρήστες προσφέρεται μια παράνομη συνδρομή σε εξαιρετικά χαμηλή τιμή (κατά μέσον όρο 10 με 15 ευρώ τον μήνα, συν 100 ευρώ για την αγορά του αποκωδικοποιητή).
Σε αυτή την κατεύθυνση κινείται και ο Νόμος 4821/2021 που ψηφίστηκε τέλη Σεπτεμβρίου και μπήκε σε ισχύ πριν ένα μήνα, ο οποίος δίνει τη δυνατότητα να κλείνουν τα παράνομα domain που λειτουργούν προωθώντας πειρατικά το περιεχόμενο των συνδρομητικών καναλιών.
Αρκεί με μια καταγγελία στην Επιτροπή Πνευματικής Ιδιοκτησίας που είναι κάτω από τον Οργανισμό Πνευματικής Ιδιοκτησίας και ακολούθως δίνεται εντολή στην Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών να ενημερώσει τους τηλεπικοινωνιακούς παρόχους για να κλείσουν τα συγκεκριμένα domain.
Ήδη έχουν κλείσει πάνω από 100 τέτοια site, ωστόσο ταυτόχρονα ανοίγουν νέα…
[signoff]
Εσείς πάντως μην ξεχάσετε να γραφτείτε στις ειδοποιήσεις μας , ώστε να ενημερωθείτε πρώτοι για τις πιο HOT προσφορές της ημέρας και ακόμη περισσότερες στο κανάλι μου στο Telegram και κάντε Like & Share την σελίδα μας στο Facebook.
Θα χαρώ να βοηθήσω και να απαντήσω απορίες σας. Θα με βρείτε στο Messenger ως Unpackman Review. Αφήστε μου ένα σχόλιο στο βίντεο ή στείλετε μου ένα email στο unpackmanreview@gmail.com. Κάντε SUBSCRIBE και πατήστε την ειδοποίηση () στο κανάλι μου.
Unpackman