Την δραστηριοποίηση της στον χώρο της αυτοκινητοβιομηχανίας ξεκινά η Xiaomi, όπως έγινε επίσημα γνωστό στις αρχές Απριλίου.
Για την υλοποίηση του μεγαλεπήβολου επενδυτικού της εγχειρήματος η τρίτη μεγαλύτερη εταιρεία κατασκευής smartphones θα ιδρύσει μια θυγατρική εταιρεία, ενώ θα προχωρήσει στην επένδυση 10 δις δολαρίων σε βάθος 10ετίας.
Την εξέλιξη του πρώτου της μοντέλου θα αναλάβει η κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία Great Wall, ενώ επικεφαλής του νεοφυούς οργανισμού θα είναι ο CEO της Xiaomi, Lei Jun. «Πρόκειται για το τελευταίο μεγάλο πρότζεκτ της ζωής μου», δήλωσε ο Jun κατά τη διάρκεια πρόσφατης παρουσίασης του αυτοκινητικού οράματος της εταιρείας, λόγια που μαρτυρούν τον ενθουσιασμό που επικρατεί στις τάξεις της Xiaomi.
Μοντέλα μαζικής παραγωγής για τη μεσαία τάξη
Σχετικά με το είδος των μοντέλων, όπως γνωστοποίησε ο Jun, αυτά θα υποβάλλονται σε μαζική παραγωγή, με το εύρος των τιμών να ορίζεται στα 100.000 – 300.000 yuan, δηλαδή 12.500-37.000 ευρώ. Όπως μαρτυρούν τα παραπάνω νούμερα, η Xiaomi δεν στοχεύει να εξελιχθεί σε ανταγωνιστή της Tesla, η οποία κυριαρχεί στην Κίνα, αλλά βάζει στο… στόχαστρο τις εγχώριες αυτοκινητοβιομηχανίες που στη συντριπτική τους πλειονότητα προσφέρουν προσιτά ηλεκτρικά αυτοκίνητα στο κοινό.
Επίσημα στοιχεία για τα segments στα οποία αναμένεται να εστιάσει η Xiaomi δεν υπάρχουν, με τις πληροφορίες, όμως, να κάνουν λόγο για λανσάρισμα μικρών sedan και SUV.
Σύμφωνα, μάλιστα, με δημοσιεύματα, η απόφαση της Xiaomi να αναπτύξει το δικό της αυτοκίνητο, δεν επήλθε από τη μία στιγμή στην άλλη, αλλά αποτέλεσε το προϊόν ατελείωτων διαβουλεύσεων και συναντήσεων των επικεφαλής της με κορυφαία στελέχη του αυτοκινητικού κλάδου.
Ακόμη, η εταιρεία θεωρεί πως σύμμαχός της στην ανάπτυξη ενός «έξυπνου» ηλεκτρικού μοντέλου είναι η τεχνογνωσία που κατέχει στον τομέα των ψηφιακών υπηρεσιών, και ως εκ τούτου πολλές από τις βασικές τεχνολογίες της θα ενσωματώνονται και στα μοντέλα της.
Το πρώτο μοντέλο της Xiaomi θα διατεθεί σε τρία χρόνια. Αρχικά το λανσάρισμα θα αφορά αποκλειστικά την κινεζική αγορά, με την εξαγωγή του να εξαρτάται από την ζήτησή του.
[signoff]