14 C
Athens
Σάββατο, 21 Δεκεμβρίου 2024

Κινούμαι Ηλεκτρικά: Τι όφελος έχεις τελικά από τα scooter

Η επιδότηση μπορεί να φτάσει τα 2.500 ευρώ υπό προϋποθέσεις.

Ο δεύτερος κύκλος του «Κινούμαι Ηλεκτρικά» ξεκίνησε και κάνει πιο εύκολη την απόκτηση ενός ηλεκτρικού δικύκλου επιδοτώντας μέρος της αξίας του, ενώ έχεις έξτρα όφελος αν αγοράσεις δεύτερη μπαταρία ή αποσύρεις το παλιό σου δίκυκλο. Πιο συγκεκριμένα, η επιδότηση είναι 30% της αξίας του οχήματος προ φόρων με μέγιστο τα 1300 ευρώ. Με 300 ευρώ επιδοτείται η αγορά έξτρα μπαταρίας, ενώ AMEA και τρίτεκνοι παίρνουν επιπλέον 500 ευρώ. Αν η αγορά καινούργιου ηλεκτρικού δικύκλου συνδυαστεί με απόσυρση του παλιού, έχεις επιπλέον επιδότηση 400 ευρώ, που σημαίνει ότι το μέγιστο όφελος συνδυαστικά μπορεί να φτάσει τα 2.500 ευρώ. Αν το ποσό της επιδότησης ξεπερνά την τιμή του δικύκλου, ο αγοραστής πληρώνει μόνο τον Φ.Π.Α.

Γλιτώνεις έναν μισθό το χρόνο σε βενζίνες.

Ένα από τα μεγαλύτερα οφέλη ενός ηλεκτρικού scooter είναι η αποδέσμευση από τη βενζίνη, η τιμή της οποίας συνεχώς ανεβαίνει κάνοντας πιο ακριβή την καθημερινή μετακίνηση. Ας υποθέσουμε ότι κάποιος κάνει 10.000 χιλιόμετρα το χρόνο με ένα μικρού κυβισμού scooter που καταναλώνει 3 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα. Με τη μέση τιμή της βενζίνης στα 2,2 ευρώ το λίτρο την ώρα που γράφονται αυτές οι γραμμές, πληρώνεις 660 ευρώ το χρόνο σε βενζίνη.
Από την άλλη πλευρά, η πλειοψηφία των ηλεκτρικών scooter της αγοράς χρησιμοποιούν μπαταρίες λιθίου 60V με μέση χωρητικότητα 25Ah που δίνουν αυτονομία κοντά στα 50 χιλιόμετρα. Με την τιμή της κιλοβατώρας στα 0,11 ευρώ, η αξία του ρεύματος που πληρώνεις για να κάνεις 10.000 χιλιόμετρα σε ένα χρόνο είναι μόλις 33 ευρώ. Παράλληλα, τα περισσότερα ηλεκτρικά της αγοράς είναι εξοπλισμένα με αποσπώμενες μπαταρίες, τις οποίες μπορείς να τις πάρεις στο σπίτι ή στο γραφείο σου και να τις φορτίσεις εκεί.


Σε βάθος 5ετίας γλιτώνεις 1.000 ευρώ από τα service, χωρίς να υπολογίζουμε το κόστος της εργατοώρας.

Πολύ σημαντική διαφορά έχουμε και στο κόστος συντήρησης. Ένας βενζινοκινητήρας αποτελείται από εκατοντάδες εξαρτήματα και όλα αυτά μπορεί να χρειαστούν αντικατάσταση ή συντήρηση μετά από κάποια χιλιόμετρα. Επίσης χρειάζεται τακτικά αλλαγή λαδιών, που κοστίζουν περίπου 10 ευρώ το λίτρο, και άλλα 10 ευρώ το φίλτρο λαδιού. Για μια μεσαίου κυβισμού μοτοσυκλέτα που αλλάζει λάδια κάθε 5.000 χιλιόμετρα, το κόστος της αλλαγής λαδιών σε βάθος 5ετίας είναι περίπου 500 ευρώ, μόνο για τα ανταλλακτικά, χωρίς να υπολογίζουμε το κόστος της εργατοώρας που χρεώνεται διαφορετικά σε κάθε εταιρεία. Μια ακόμα διαδικασία με υψηλό κόστος εργατικών είναι και η ρύθμιση των βαλβίδων, που γίνεται ανά τακτά χρονικά διαστήματα. Επίσης, δεν πρέπει να ξεχνάμε το κόστος αντικατάστασης του ιμάντα ή της αλυσίδας κίνησης που απουσιάζει από ηλεκτρικά δίκυκλα με ηλεκτροκινητήρα τοποθετημένο στον τροχό. Στα 5 χρόνια χρήσης θα χρειαστείς λογικά 2 φορές αλλαγή αλυσίδας και γραναζιών με συνολικό κόστος περίπου 300 ευρώ. Ακόμα ένα εξάρτημα που χρειάζεται τακτική αντικατάσταση είναι και τα μπουζί, το κόστος των οποίων δεν είναι αμελητέο, όταν μιλάμε για πολυκύλινδρους κινητήρες. Χρειάζονται αλλαγή κάθε 20.000 χιλιόμετρα, που σημαίνει ότι θα τα αλλάξεις δυο φορές στα 5 χρόνια. Με κόστος 15 ευρώ ανά μπουζί, για μια τετρακύλινδρη μοτοσυκλέτα θα χρειαστείς 120 ευρώ στην 5ετία.
Η πιο απλή κατασκευή των ηλεκτρικών και τα πολύ λιγότερα εξαρτήματα μειώνουν το κόστος συντήρησης σε μεγάλο ποσοστό καθώς αυτή περιορίζεται σε κάποια μικρής αξίας αναλώσιμα όπως ελαστικά, τακάκια, υγρά φρένων και τον τυπικό έλεγχο μια φορά το χρόνο. Αν σε όλα αυτά υπολογίσεις ότι ένα ηλεκτρικό δεν πληρώνει τέλη κυκλοφορίας, τα οποία μπορούν να φτάσουν τα 135 ευρώ (και ακόμα περισσότερο σε μοτοσυκλέτες μεγάλου κυβισμού) ετησίως, τότε αντιλαμβάνεσαι ότι η απόσβεση των επιπλέον χρημάτων που έδωσες κατά την αγορά γίνεται σε μικρό χρονικό διάστημα.


Τα οδηγείς και με δίπλωμα αυτοκινήτου

Η ισοδυναμία διπλωμάτων σου επιτρέπει να οδηγείς δίκυκλο με ισχύ έως 11.000 Watt με δίπλωμα αυτοκινήτου υπό προϋποθέσεις. Τα περισσότερα ηλεκτρικά scooter που κυκλοφορούν αυτή τη στιγμή στην αγορά δε ξεπερνούν αυτή την ισχύ, οπότε το να αφήσεις το αυτοκίνητο και να ξεκινήσεις να μετακινείσαι με δίκυκλο είναι πιο εύκολο από ποτέ. Έρευνες δείχνουν ότι με ένα αυτοκίνητο τρως 24 ώρες παραπάνω στο δρόμο κάθε μήνα σε σχέση με ένα δίκυκλο, οπότε αν θέλεις να γλιτώσεις χρόνο και χρήμα και να απαλλαγείς από το άγχος του παρκαρίσματος, η μετάβαση στους δυο τροχούς είναι μονόδρομος.
Η οδήγηση ελαφρού δικύκλου με δίπλωμα αυτοκινήτου επιτρέπεται μόνο εντός της Ελλάδας από οδηγούς που κατέχουν άδεια οδήγησης αυτοκινήτου (Β) πάνω από έξι έτη, έχουν συμπληρώσει την ηλικία 27 ετών και έχουν ολοκληρώσει πέντε ώρες σχετικής εκπαίδευσης.


Βγαίνεις άνετα και εθνική

Για κάποιον που ενδιαφέρεται να αγοράσει ένα ηλεκτρικό, σήμερα στην αγορά υπάρχουν αρκετές επιλογές διαφορετικών χαρακτηριστικών και τιμής, τα οποία μπορούν να ανταποκριθούν σε κάθε απαίτηση και απευθύνονται σε κάθε πορτοφόλι. Τα ηλεκτρικά μοντέλα με ισχύ έως 3000W, είναι ιδανικά για να κινηθείς άνετα στον αστικό ιστό. Η αυτονομία τους είναι κοντά στα 50 χιλιομέτρων και καλύπτει χωρίς δεύτερη σκέψη το δρομολόγιο σπίτι-δουλειά-σπίτι, καθώς και επιπλέον βόλτες μέσα στη μέρα.
Στα ηλεκτρικά μοντέλα με ισχύ άνω των 3000W, τα οποία τοποθετούνται στην ουσία απέναντι από την αντίστοιχη κατηγορία βενζινοκίνητων 125 κυβικών, η τελική ταχύτητα είναι μεγαλύτερη από 80χλμ/ώρα που σημαίνει ότι είναι ιδανικά για κίνηση και στην εθνική. Η αυτονομία σε αυτή την περίπτωση ξεπερνά με ευκολία τα 100 χιλιόμετρα και υπερκαλύπτει όλες τις δραστηριότητες κατά τη διάρκεια μιας ημέρας ή και περισσότερων ημερών.

[su_button url=”https://itechnews.gr/2020/04/itechnews-gr-tora-pia-episima-kai-sta-google/” target=”blank” style=”bubbles” background=”#0726db” color=”#ffffff” size=”10″ wide=”yes” center=”yes” radius=”20″ icon=”https://itechnews.gr/wp-content/uploads/2021/08/google_news.jpg” icon_color=”#060606″ text_shadow=”2px 2px 2px #000000″ rel=”lightbox”]Ακολουθήστε το iTechNews.gr στο Google News! Παρακολουθήστε τα τελευταία νέα, τάσεις, αξεσουάρ και παρουσιάσεις[/su_button]

Κέρδος παντού σε σχέση με τα βενζινοκίνητα!
Επιδότηση 1300 ευρώ που μπορεί να φτάσει τα 2.500 υπό προϋποθέσεις
Γλιτώνεις έναν μισθό το χρόνο σε βενζίνες.
Σε βάθος 5ετίας γλιτώνεις τουλάχιστον 1.000 ευρώ από τα service
Τα οδηγείς και με δίπλωμα αυτοκινήτου
Με τόσα οφέλη, θα παραμείνεις κολλημένος στη βενζίνη;

[signoff]

Πηγή

Εσείς πάντως μην ξεχάσετε να γραφτείτε στις ειδοποιήσεις μας , ώστε να ενημερωθείτε πρώτοι για τις πιο HOT προσφορές της ημέρας  και ακόμη περισσότερες  στο κανάλι μου στο Telegram και κάντε Like & Share την σελίδα μας στο Facebook.

Θα χαρώ να βοηθήσω και να απαντήσω απορίες σας. Θα με βρείτε στο Messenger ως Unpackman Review. Αφήστε μου ένα σχόλιο στο βίντεο ή στείλετε μου ένα email στο unpackmanreview@gmail.com. Κάντε SUBSCRIBE και πατήστε την ειδοποίηση () στο κανάλι μου.

Unpackman

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Leave a reply

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ

Μετάβαση στο περιεχόμενο