Μετάβαση στο περιεχόμενο
18.1 C
Athens
Παρασκευή, 14 Μαρτίου 2025

Αντι-influencing: Αυτή είναι η νέα τάση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης

Οι νέοι άνθρωποι επηρεάζονται πολύ από το ψηφιακό μάρκετινγκ και αγοράζουν ό,τι διαφημίζεται στα σόσιαλ μίντια. Στο τέλος στο καλάθι αγορών βρίσκονται τα πιο πολυδιαφημισμένα προϊόντα, τα οποία με τον τρόπο που προωθούνται πείθουν τον αγοραστή πως ειδικά αυτά μπορεί να κάνουν τη ζωή του λίγο καλύτερη.

Οι επονομαζόμενοι αντι- influencers αντιτίθενται στην ατελείωτη ροή διαφημίσεων από τους influencers. Δεν διαφημίζουν τα προϊόντα αλλά τουναντίον συμβουλεύουν να μην ξοδεύει κανείς χρήματα σε συγκεκριμένα προϊόντα ομορφιάς, ρουχισμού ή τεχνολογίας, τα οποία πιστεύουν πως δεν αξίζουν. Βίντεο με το hashtag #deinfluencing διαδίδονται όλο και πιο πολύ στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ειδικά στο Tiktok. Βδομάδα τη βδομάδα οι προβολές αυτών των βίντεο, τα οποία προέρχονται συχνά από αγγλόφωνες χώρες, αυξάνονται. Στο μεταξύ υπάρχουν και αντίστοιχα γερμανόφωνα βίντεο.

Η αντί influencer Γερμανίδα Βίτα Βιρτ

Η Βίτα Βιρτ είναι η πρώτη δημιουργός περιεχομένου στη Γερμανία που ξεκίνησε αυτή τη τάση. Σύμφωνα με την ίδια, για παράδειγμα δύο προϊόντα μακιγιάζ μιας πολυτελούς εταιρείας ομορφιάς είναι υπερτιμημένα. «Το ένα κοστίζει 40 ευρώ, σίγουρα δεν χρειάζεται να το αγοράσεις, ειδικά αν είσαι νέος και παίρνεις μόνο ένα χαρτζιλίκι», λέει η 27χρονη μιλώντας στο Γερμανικό Πρακτορείο Ειδήσεων. Οι δημοσιεύσεις της για προϊόντα αισθητικής είχαν περίπου 55.000 προβολές μέχρι τέλος Φεβρουαρίου. Η Βιρτ μέχρι στιγμής δεν έχει λάβει καμία χορηγία και δεν πληρώνεται για τα προϊόντα στα οποία αναφέρεται, καθώς αυτό αποτελεί ένα χόμπι για την ίδια.

Οι περισσότεροι influencers ωστόσο χρησιμοποιούν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ώστε να λανσάρουν διάφορα προϊόντα ή και υπηρεσίες από εταιρείες με το αντίστοιχο χρηματικό αντίτιμο. Είναι υποχρεωμένοι τότε να αναφέρουν ότι το βίντεο αποτελεί προϊόν διαφήμισης. Από την άλλη πλευρά οι ακόλουθοι και οι φαν παρακολουθούν λεπτομερώς τη ζωή των αγαπημένων τους influencers χωρίς να ενοχλούνται από το γεγονός ότι είναι διαφημιστικό προϊόν. Παρόλα αυτά οι καλοπροαίρετες αναφορές στα προϊόντα μπορεί να εκληφθούν ως μη ειλικρινείς, κι αυτό είναι ένα πρόβλημα για ένα χώρο που θέλει να εμφανίζεται αυθεντικός.

Ατελείωτη διαφημιστική ροή στα σόσιαλ μίντια
Οι καταναλωτές του Tiktok και του Instagram είναι «υπερφορτωμένοι με προτάσεις προϊόντων σε καθημερινή βάση και αυτό καταντάει πραγματικά βαρετό», εξηγεί η ειδική στο σόσιαλ μίντια μάρκετινγκ, Αν-Κατρίν Σμιτς, η οποία με την ομάδα της συμβουλεύει εταιρείες και μιντιακούς ομίλους. Βλέπει το αντι-influencing ως μια σημαντική τάση, η οποία ήρθε για να μείνει. “Οι καλοί influencers έκαναν πάντα ειλικρινείς συστάσεις εκτός της διαφημιστικής τους συνεργασίας. Επομένως, είναι λογικό να μιλούν με ειλικρίνεια και όταν τα brands ή τα προϊόντα δεν εκπληρώνουν αυτό που υπόσχονται. Πολλοί έχουν καταλάβει πως η αυθεντικότητα και η πιστή κοινότητα λειτουργούν καλύτερα για την επιχείρησή τους μακροπρόθεσμα από ό,τι η όσο το δυνατόν περισσότερη διαφήμιση”.

Διαβάστε περισσότερα στην Deutsche Welle

ΠΗΓΗ

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Leave a reply

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ

Motorola Smart Connect: Συνδέει smartphone, laptop και tablet μαζί!

Η Motorola στα πλαίσια της MWC. παρουσίασε την νέα έκδοση του Smart Connect, μιας υλοποίησης για την επικοινωνία μεταξύ του smartphone, του laptop και...

Realme 14 5G: Αποκαλύφθηκαν βασικές προδιαγραφές και σχεδιασμός

Η σειρά Realme 14 περιλαμβάνει τέσσερα smartphone, τα Realme 14x, Realme 14 Pro Lite, Realme 14 Pro και Realme 14 Pro+. Σε αυτά θα ενταχθεί...

Gemini AI: Θα χρησιμοποιεί το ιστορικό αναζήτησης του χρήστη για να δινει εξατομικευμένες απαντήσεις

Το Gemini AI της Google μπορεί πλέον να αφομοιώνει το ιστορικό αναζήτησης ενός χρήστη προκειμένου να παρέχει πιο εξατομικευμένες πληροφορίες, όπως ανακοίνωσε η Google. Το...

Τα Airpods θα αποκτήσουν δυνατότητα μετάφρασης σε πραγματικό χρόνο

Η Apple εργάζεται σε λειτουργία που θα επιτρέπει στα AirPods να μεταφράζουν συνομιλίες από τη μια γλώσσα στην άλλη σε πραγματικό χρόνο, σύμφωνα με...

Το Φαινόμενο των Jackpots: Μια Διαχρονική Αναζήτηση της Τύχης

Υπάρχει κάτι αδιαμφισβήτητα συναρπαστικό στην ιδέα της μεγάλης νίκης. Το jackpot—μια στιγμή τύχης, ένα απρόβλεπτο γεγονός, και μια ζωή που αλλάζει σε μια στιγμή....

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ

O Πιο Τίμιος, Δυνατός και Οικονομικός Long Throw Φακός. Στα 38,9€ Κομπλέ Astrolux FT03 Pro

Ήρθε κατόπιν απαίτησης πολλών από εσάς, το κόστος μικρό (για αυτό που αγοράζεις). Η ποιότητα και η δύναμη, ότι ακριβώς περιμένεις και είναι ίσως...

“ΤΟΥΜΠΑΝΟ” Ασύρματος 10W με GPS και Ο “Απόλυτος ΟΔΗΓΟΣ” με ΟΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΞΕΡΕΙΣ. Στα 34€ ΚΟΜΠΛΕ BAOFENG UV-5RH PRO

Είναι απλά εξαιρετικό για τα χρήματα κι αν είσαι prepper, outdoor τύπος και ψάχνεις για φορητό ασύρματο πομποδέκτη με 10W max ισχύ αλλά και...

Ένα Power Bank μέσα από μια ιδιαίτερη στιγμή. Στα 18,5€ από Ελλάδα Veger MagOn Kick

Μερικές φορές κάποιες καταστάσεις μας θυμίζουν πόσο απαραίτητα και χρήσιμα είναι κάποια πράγματα... και αυτήν την φορά μιλάω για μικρά κι ελαφριά Powerbanks που...

Στα 208€ ΚΟΜΠΛΕ!!! ΟΥΤΕ ΑΠΛΗ ΔΕΝ Αγοράζεις. “Γερμανική” Ρομποτική Σκούπα – Σφουγγαρίστρα με Lidar 3.0 και Κάδο αυτόματου αδειάσματος

Εδώ Ο τίτλος και η τιμή τα λένε πάνω από τα μισά... τα άλλα μισά θα τα δεις στο βίντεο κι αν ψάχνεις κάτι...

Με 66€ ΚΟΜΠΛΕ!!! Η “απόλυτη Αναβάθμιση” Car Multimedia 11.26″ με Android Auto, Apple Car Play, Dash Cam & πολλά άλλα

Σε αυτά τα χρήματα δεν υπάρχει "δεύτερη σκέψη"... Για όσους δεν έχουν αυτοκίνητα νέας τεχνολογίας και θέλουν την πραγματική ασφάλεια που παρέχει μια συσκευή...