Η ολλανδική εταιρεία ηλεκτρικών ποδηλάτων VanMoof έχει διακόψει τις πωλήσεις των ποδηλάτων της και όλων των αξεσουάρ της για σχεδόν δύο εβδομάδες, τροφοδοτώντας τις φήμες ότι η επιχείρηση αντιμετωπίζει οικονομικές δυσκολίες.Από τις 29 Ιουνίου, οι επισκέπτες του ιστότοπου της VanMoof βλέπουν ένα popup μήνυμα που εξηγεί ότι η εταιρεία έχει διακόψει τις παραγγελίες για να καλύψει την τρέχουσα ζήτηση. “Έχουμε διακόψει προσωρινά τις πωλήσεις για να προλάβουμε την παραγωγή και την παράδοση των υφιστάμενων παραγγελιών. Να είστε σίγουροι – αυτό δεν έχει καμία επίπτωση στην εξυπηρέτηση”, αναφέρει η ειδοποίηση.
Όμως σύμφωνα με το TechCrunch, το οποίο επικαλείται “πολλαπλές πηγές”, η VanMoof ενδέχεται να έχει ξεμείνει από μετρητά, παρά το γεγονός ότι είναι μία από τις πιο καλά χρηματοδοτημένες επιχειρήσεις ηλεκτρικών ποδηλάτων στον κόσμο. Αρκετά ανώτερα μέλη του προσωπικού της VanMoof, συμπεριλαμβανομένου του διευθύνοντος συμβούλου, του προέδρου και ενός συνιδρυτή της, φέρονται να έχουν εγκαταλείψει την επιχείρηση, ανέφεραν οι πηγές στο TechCrunch.
Έντονες συζητήσεις έχουν ξεσπάσει σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης όπως το Reddit και το Twitter σχετικά με το αν η εταιρεία βρίσκεται στα πρόθυρα της χρεοκοπίας. Μέχρι στιγμής, η κατασκευάστρια εταιρεία ηλεκτρικών ποδηλάτων έχει παραμείνει σιωπηλή.
Αυτή δεν θα ήταν η πρώτη φορά που η VanMoof αντιμετωπίζει οικονομικά προβλήματα. Η εταιρεία υπέστη ζημίες ύψους 78 εκατ. ευρώ το 2022, απαιτώντας νέα εισφορά κεφαλαίου από τους επενδυτές. Το 2023, ζήτησε από τους επενδυτές περισσότερα χρήματα (μεταξύ 10-40 εκατ. ευρώ), αλλά, σύμφωνα με τα στοιχεία του Pitchbook, εξασφάλισε μόνο λίγο περισσότερα από 5 εκατ. ευρώ.Η VanMoof επιθυμεί τώρα να εξασφαλίσει τώρα ένα νέο χρηματοδοτικό γύρο που θα τη βοηθήσει να παραμείνει ζωντανή, δήλωσαν οι πηγές στο TechCrunch.
Ακόμη πάντως και αν η VanMoof εξασφαλίσει τελικά νέα κεφάλαια, αυτό θα μπορούσε απλώς να καθυστερήσει το αναπόφευκτο. Η ολλανδική οικονομική έκδοση FD σημείωσε, τον Ιανουάριο, ότι οι λογαριασμοί έδειξαν ότι η VanMoof έχανε στην πραγματικότητα χρήματα για κάθε ένα από τα ποδήλατά της, λόγω του κόστους επισκευής.
Τα premium ηλεκτρικά ποδήλατα της εταιρείας έχουν ιδιαίτερη κατασκευή. Μέχρι πρόσφατα, η VanMoof δεν προμήθευε ανταλλακτικά σε καταστήματα επισκευής ποδηλάτων, αφήνοντας τους πελάτες να εξαρτώνται από την υπηρεσία επισκευής της ίδιας. Αυτό οδήγησε σε διάφορα λογιστικά θέματα και μεγάλους χρόνους παράδοσης.
Αν κρίνουμε από τον αριθμό των εξοργισμένων πελατών στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ορισμένοι από τους οποίους ισχυρίζονται ότι περιμένουν πάνω από έξι μήνες για να τους παραδοθεί το ποδήλατο ή ακόμα και να επισκευαστεί, φαίνεται ότι το μέλλον της VanMoof δεν είναι ευοίωνο.