Συνεχώς έδαφος κερδίζει το online κανάλι πωλήσεων ακόμα και σε κλάδους που είναι προσανατολισμένοι στα φυσικά σημεία πώλησης υποδεικνύοντας ταχύτατες αλλαγές στις συνήθειες των καταναλωτών.
Σύμφωνα μάλιστα με πρόσφατη έρευνα το e-commerce αναμένεται να διπλασιαστεί έως το 2025 αντιπροσωπεύοντας το 10% της παγκόσμιας δαπάνης για ταχυκίνητα καταναλωτικά αγαθά (Fast Moving Consumer Goods -FMCG, βασικά είδη καθημερινής χρήσης, όπως το γάλα ή το ψωμί, αλλά και μη τρόφιμα) από το 5,1% που ήταν το 2018.
Ωστόσο η τάση θα είναι ακόμη πιο έντονη σε διάφορες αγορές ανά τον πλανήτη, όπως η Κίνα, όπου οι ηλεκτρονικές πωλήσεις FMCG θα αντιπροσωπεύουν το ένα τρίτο των συνολικών εσόδων του κλάδου (31%) το 2025. Αξίζει να σημειωθεί ότι η Κίνα ηγείται της παγκόσμιας κατάταξης των χωρών με την πιο ισχυρή online αγορά ταχυκίνητων καταναλωτικών αγαθών εξού και η πρόσφατη ανακοίνωση της Carrefour ότι αποχωρεί από την κινεζική αγορά, καθώς βλέπει τις προοπτικές της στη χώρα να «αδυνατίζουν» λόγω της έντονης στροφής προς το ηλεκτρονικό κανάλι πώλησης.
Στην δεύτερη θέση της λίστας με τις δυναμικές αγορές για το e-commerce βρίσκεται η Νότια Κορέα με ποσοστό 24%, και ακολουθούν η Ταϊβάν με 20%, η ΗΠΑ με12% και η Μεγάλη Βρετανία με 9%. Την λίστα των χωρών του κόσμου, όπου οι online πωλήσεις FMCG θα αντιπροσωπεύουν το σημαντικότερο ποσοστό των συνολικών πωλήσεων συμπληρώνουν η Γαλλία (8%), η Αργεντινή (3%) η Βραζιλία (3%) και το Μεξικό (3%).
Να υπενθυμίσουμε ότι σύμφωνα με την εταιρεία Kantar, οι οnline πωλήσεις ταχυκίνητων καταναλωτικών αγαθών αυξήθηκαν, παγκοσμίως, κατά 20,3% το 2018, αντιπροσωπεύοντας το 5,1% της συνολικής δαπάνης για προϊόντα σουπερμάρκετ. Η ανάπτυξη προήλθε, κυρίως, από τις αγορές των ΗΠΑ και της Κίνας και συνδέεται με την επιτυχία ηλεκτρονικών αγορών, όπως το Amazon, η Alibaba, το JD.com και το Walmart. Η ανάπτυξη στις ΗΠΑ ήταν της τάξης του 35,9%, στην Κίνα το αντίστοιχο ποσοστό αύξησης ήταν 32,3%, ενώ τον αμέσως ταχύτερο ρυθμού ανόδου σημείωσε η Ταϊβάν (31,9%), με την Ιταλία να ακολουθεί (26,3%), τη Νότια Κορέα να έπεται (14%) και τη Γερμανία να ακολουθεί (11,5%).
Η μεγαλύτερη διείσδυση του online στα FMCG ήταν στην Ασία και συγκεκριμένα στη Νότιο Κορέα (19%) και στην Κίνα (14%). Στην περιοχή της Δυτικής Ευρώπης, οι ηλεκτρονικές πωλήσεις FMCG αντιπροσώπευαν το 2018 ποσοστό 4,1% των συνολικών πωλήσεων ειδών παντοπωλείου μέσω e-commerce. Οι μεγαλύτερες αγορές για online πωλήσεις FMCG στη Δυτική Ευρώπη το 2018 ήταν η Μεγάλη Βρετανία με ποσοστό 7,2% και η Γαλλία με 5,6%. Ωστόσο, η μεγαλύτερη ανάπτυξη καταγράφηκε στην Ολλανδία (αύξηση κατά 35%).
[signoff]