Κάθε κινητήρας, ανεξαρτήτως τι καύσιμο καίει, πόσους κυλίνδρους έχει και τι τεχνολογίες διαθέτει, χρειάζεται σωστό ζέσταμα (εφόσον είναι εκτός λειτουργίας για πολλές ώρες). Mε το που θα γυρίσει ο οδηγός το κλειδί στη μίζα ή πατήσει το μπουτόν του start/stop, oι καταπονήσεις που δέχεται είναι μεγάλες, ειδικά όταν έξω επικρατεί παγωνιά.
Μέχρι θα έρθει το μοτέρ στην κανονική θερμοκρασία λειτουργίας, πρέπει να τηρούνται κάποιοι βασικοί κανόνες, προκειμένου να αποφευχθούν τυχόν σοβαρά προβλήματα. Μία από τις ανώφελες κινήσεις, είναι η προθέρμανση του κινητήρα στο ρελαντί για κάποια λεπτά, έως ότου να ανέβει ο δείκτης της θερμοκρασίας. Έτσι αργεί πολύ να ζεσταθεί, ενώ καίγεται άσκοπα καύσιμo και εκπέμπονται καυσαέρια.
Όταν ο κινητήρας πάρει μπρος και έξω κάνει πολύ κρύο, τότε για να δημιουργηθεί ένα πλούσιο μείγμα ψεκάζεται περισσότερο καύσιμο, το οποίο με την σειρά του απομακρύνει το πολύτιμο λιπαντικό από τους κυλίνδρους και τα πιστόνια. Την ίδια στιγμή το κρύο λιπαντικό δεν μπορεί να προστατέψει αποτελεσματικά τον κινητήρα από τις τριβές.
Η ενδεδειγμένη προθέρμανση που προτείνουν και οι κατασκευαστές των αυτοκινήτων, είναι η οδήγηση σε ήπιους ρυθμούς, χωρίς βίαιες επιταχύνσεις και φρεναρίσματα και ομαλές αλλαγές των ταχυτήτων. Σε λίγα λεπτά ο δείκτης της θερμοκρασίας θα αρχίσει να ανεβαίνει, που σημαίνει ότι από το καλοριφέρ θα έρθει πιο γρήγορα θερμός αέρας για να ζεσταθεί η παγωμένη καμπίνα. Φυσικά, η σωστή προθέρμανση δεν πρέπει να «ξεχνιέται» τις πιο ζεστές μέρες, όπου ο κινητήρας απλά θα έρθει πιο γρήγορα στην επιθυμητή θερμοκρασία για να λειτουργήσει.
[signoff]