Πέρσι ήταν οι καθυστερήσεις στις παραδόσεις από τις εταιρείες μεταφορών και τα e-shop που «μπλόκαραν» από τον τεράστιο όγκο των παραγγελιών, λόγω των κλειστών καταστημάτων. Φέτος, μείζον ζήτημα για τις επιχειρήσεις ενόψει Χριστουγέννων, αποτελούν οι επιπτώσεις από τη διαταραχή στην παγκόσμια εφοδιαστική αλυσίδα και τα υψηλά μεταφορικά κόστη που καλούνται να πληρώνουν.
Επιπλέον, ακόμη ένα «αγκάθι» αποτελούν τα νέα μέτρα που ισχύουν από το Σάββατο στην αγορά, με τους ελέγχους που διενεργούνται κατά τη είσοδο των πελατών στα καταστήματα. Ενόψει μάλιστα της εορταστικής κίνησης την περίοδο των Χριστουγέννων, στην οποία ο κλάδος, παραδοσιακά, «ποντάρει» πολλά.
«Συνθήκες αθέμιτου ανταγωνισμού»
Ο επικεφαλής της Jumbo, Απόστολος Βακάκης, είχε ήδη τονίσει τα συνεχιζόμενα προβλήματα στην τροφοδοτική αλυσίδα κάνοντας λόγο για «χαοτικές καταστάσεις», στην ενημέρωση για τα οικονομικά στοιχεία του Ομίλου τον Σεπτέμβριο.
Αν και παράγοντες της αγοράς σημειώνουν πως από το καλοκαίρι ήδη ο κ. Βακάκης έχει στραφεί σε εναλλακτικές λύσεις για την προμήθεια των προϊόντων, σε χώρες όπως η Τουρκία και και το Ισραήλ, με χαμηλότερο μεταφορικό κόστος σε σχέση με την ασιατική αγορά, η διαδικασία αυτή, όπως τονίζουν, χρειάζεται χρόνο για να επιτευχθεί.
Στην τελευταία ενημέρωση της Jumbo, o επικεφαλής της Oμίλου εκφράζει και τη δυσαρέσκειά του σχετικά με τα νέα μέτρα που ισχύουν από το Σάββατο στην αγορά, κάνοντας λόγο για συνθήκες «αθέμιτου ανταγωνισμού». Κι αυτό γιατί οι έλεγχοι για πιστοποιητικό εμβολιασμού, νόσησης ή αρνητικό rapid test απαιτούνται μόνο για τα καταστήματα λιανεμπορίου και όχι για τα σούπερ μάρκετ που πωλούν άλλωστε αρκετά προϊόντα, αντίστοιχα με αυτά πουλά η Jumbo. Ακόμη και παιχνίδια.
«Όσοι αφήσουν τις αγορές τελευταία στιγμή δεν θα βρουν αυτό που θέλουν»
Από την πλευρά του ο project manager της εταιρείας Μουστάκας, Δήμος Χατζηαθανασίου, σημειώνει στo mononews ότι αναμένονται αρκετά προβλήματα λόγω της διαταραχής εφοδιαστικής αλυσίδας, ενόψει Χριστουγέννων.
«Όποιος αφήσει τις αγορές, τελευταία στιγμή, δεν θα βρει αυτό που θέλει» επισημαίνει, ερωτηθείς σχετικά με το εάν θα υπάρχουν ελλείψεις σε προϊόντα τα Χριστούγεννα. «Από τις 2.000 ευρώ, το μεταφορικό κόστος ανά κοντέινερ, φτάνει πλέον τις 8.000 -10.000 ευρώ» σημειώνει, περιγράφοντας την κατάσταση που επικρατεί αυτή τη στιγμή στην αγορά.
Προβληματισμό εκφράζει για τα νέα μέτρα που εφαρμόζονται στην αγορά καθώς και για το ενδεχόμενο, όσο πλησιάζουμε προς τα Χριστούγεννα, λόγω της εξέλιξης της πανδημίας, αυτά να αυστηροποιηθούν.
«Μικρές ανατιμήσεις, εναλλακτικές λύσεις για να αντιμετωπίσουμε τις ελλείψεις»
Το υπέρογκο κόστος των μεταφορικών, απασχολεί και την αλυσίδα Ζαχαριάς. Πηγές της εταιρείας σημειώνουν στο mononews ότι καταβάλλονται μεγάλες προσπάθειες το τελευταίο διάστημα, προκειμένου οι αυξήσεις να μην περάσουν στον τελική τιμή και τον καταναλωτή. Υπάρχουν ωστόσο, όπως σημειώνουν, προϊόντα που ήδη πωλούνται κατά 1 -1,5 ευρώ ακριβότερα στα ράφια.
Οι ίδιες πηγές τονίζουν ότι για τις ελλείψεις σε προϊόντα που αναπόφευκτα θα προκύψουν την περίοδο των Χριστουγέννων, θα υπάρχου εναλλακτικές λύσεις για τους καταναλωτές, ώστε να μπορέσουν να πραγματοποιήσουν τις αγορές τους.
[su_button url=”https://itechnews.gr/2020/04/itechnews-gr-tora-pia-episima-kai-sta-google/” target=”blank” style=”bubbles” background=”#5d9e17″ color=”#ffffff” size=”10″ wide=”yes” center=”yes” radius=”20″ icon=”https://itechnews.gr/wp-content/uploads/2021/08/google_news.jpg” icon_color=”#060606″ text_shadow=”2px 2px 2px #000000″ rel=”lightbox”]Ακολουθήστε το iTechNews.gr στο Google News! Παρακολουθήστε τα τελευταία νέα, τάσεις, αξεσουάρ και παρουσιάσεις[/su_button]
Κι αν όλα τα παραπάνω, ισχύουν για τους «μεγάλους» των παιχνιδιών, είναι προφανές ότι τα προβλήματα για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις είναι οξυμένα. «Είναι βέβαιο ότι θα υπάρξουν ελλείψεις σε προϊόντα κατά την περίοδο των γιορτών» σημειώνουν χαρακτηριστικά παράγοντες της αγοράς παιχνιδιών. Και μάλιστα, όπως επισημαίνουν, σε μία περίοδο κατά την οποία, καταγράφεται άνω του 50% του ετήσιου κύκλου εργασιών τους.
[signoff]