Άλλαξε ο τρόπος χρέωσης φόρτισης ηλεκτρικού οχήματος στην εθνική οδό. Πλέον γίνεται με την kWh που αγγίζει το 0,62 €.
Η ηλεκτροκίνηση έχει αρχίσει να μπαίνει για τα καλά στη ζωή μας. Καθημερινά ακούμε για νέα μοντέλα, για υποδομές και γενικά θέματα που αφορούν τη «νέα» αυτή τεχνολογία. Προς το παρόν δύο είναι οι βασικοί προβληματισμοί του αγοραστικού κοινού. Το κόστος απόκτησης και η αυτονομία που προσφέρουν.
Στην πρώτη περίπτωση διαπιστώνουμε πως με την κρατική επιχορήγηση οι τιμές γίνονται πιο προσιτές. Το ίδιο ισχύει και με τις αυτονομίες που σιγά – σιγά μεγαλώνουν καθώς μεγαλώνουν σε χωρητικότητα και οι μπαταρίες.
Τι γίνεται όμως από εκεί και πέρα αναφορικά με το κόστος χρήσης; Για να φορτίσουν οι μπαταρίες θα πρέπει να το κάνει ο ιδιοκτήτης είτε σπίτι του είτε σε δημόσιο φορτιστή. Τρόποι υπάρχουν πολλοί. Από μία απλή πρίζα μέχρι ταχυφορτιστή. Στην περίπτωση του σπιτιού που γίνεται χρήση πρίζας ή ενός wallbox το κόστος ρεύματος για μετακινήσεις με ηλεκτρικό αυτοκίνητο είναι προσιτό. Χαρακτηριστικό είναι το τιμολόγιο εταιρεία παροχής ρεύματος που χρεώνει την kWh, 0.059 ευρώ. Αν το ποσό αυτό το μεταφράσουμε σε κόστος μετακίνησης θα διαπιστώσουμε πως για αποστάσεις 100 χιλιομέτρων θα χρειαστούμε 1-1.5 ευρώ.
Αθήνα – Αταλάντη
Το ίδιο φαίνεται πως δεν ισχύει με τους ταχυφορτιστές που βρίσκονται στο εθνικό οδικό δίκτυο. Αυτό τουλάχιστον έδειξαν οι μετρήσεις και το ποσό που πληρώσαμε για να φορτίσουμε. Συγκεκριμένα ξεκινήσαμε από την Αθήνα με μία ηλεκτρική Jaguar i-Pace και κατεύθυνση την Αταλάντη. Οδηγώντας κανονικά και χωρίς να σκεφτόμαστε να πατήσουμε το γκάζι καλύψαμε απόσταση σχεδόν 130 χιλιομέτρων (127.8 για την… ακρίβεια) μέχρι να σταματήσουμε και να «ανεφοδιάσουμε».
Φτάνοντας διαπιστώσαμε πως έχει αλλάξει ο τρόπος που φορτίζει και χρεώνεται πλέον ο χρήστης. Αρχικά θα πρέπει να κατεβάσει μία εφαρμογή, να καταχωρήσει τα στοιχεία και την κάρτα του και μετά να προχωρήσει στη διαδικασία. Αν δεν διαθέτει χρεωστική ή πιστωτική κάρτα δεν μπορεί να φορτίσει.
Άλλαξε ο τρόπος και το κόστος φόρτισης
Πριν από λίγες ημέρες η χρέωση γινόταν ως εξής. Με την έναρξη τη φόρτισης ο χρήστης πλήρωνε 2.5 ευρώ και για κάθε λεπτό επιπλέον 0.25€. Πλέον η χρέωση γίνεται με την kWh η οποία αγγίζει το 0.62€. (Οι τιμές αφορούν τους φορτιστές 50kW).
[su_button url=”https://itechnews.gr/2020/04/itechnews-gr-tora-pia-episima-kai-sta-google/” target=”blank” style=”bubbles” background=”#0726db” color=”#ffffff” size=”10″ wide=”yes” center=”yes” radius=”20″ icon=”https://itechnews.gr/wp-content/uploads/2021/08/google_news.jpg” icon_color=”#060606″ text_shadow=”2px 2px 2px #000000″ rel=”lightbox”]Ακολουθήστε το iTechNews.gr στο Google News! Παρακολουθήστε τα τελευταία νέα, τάσεις, αξεσουάρ και παρουσιάσεις[/su_button]
Στο ταξίδι που πραγματοποιήσαμε καταναλώσαμε σχεδόν 34 kWh. Η ένδειξη στη Jaguar από 100% έπεσε στο 59%. Επειδή πλέον η χρέωση γίνεται με την kWh και όχι με το χρόνο φορτίσαμε τις μπαταρίες στο μέγιστο (100%). Να σημειώσουμε πως από το 80 έως το 100% η ταχύτητα φόρτισης μειώνεται σημαντικά.
Μετά από 1 ώρα και 11 λεπτά «πήραμε» 34kWh και το κόστος ανήλθε στα 21.06 ευρώ. Αν κάνουμε την αναλογία στα 100 χιλιόμετρα διαπιστώνουμε πως στα 100 χιλιόμετρα το κόστος άγγιξε τα 16.57 ευρώ.
Κόστος ρεύματος σε φορτιστή 50kW*
– Χρόνος: 1:11.21
– kWh: 33.967
– Χρέωση: 21.06 ευρώ
*από 59%-100%
**με Jaguar i-Pace
[signoff]
Εσείς πάντως μην ξεχάσετε να γραφτείτε στις ειδοποιήσεις μας , ώστε να ενημερωθείτε πρώτοι για τις πιο HOT προσφορές της ημέρας και ακόμη περισσότερες στο κανάλι μου στο Telegram και κάντε Like & Share την σελίδα μας στο Facebook.
Θα χαρώ να βοηθήσω και να απαντήσω απορίες σας. Θα με βρείτε στο Messenger ως Unpackman Review. Αφήστε μου ένα σχόλιο στο βίντεο ή στείλετε μου ένα email στο unpackmanreview@gmail.com. Κάντε SUBSCRIBE και πατήστε την ειδοποίηση () στο κανάλι μου.
Unpackman