Πρόκειται για μια από τις σημαντικότερες εταιρείες με ηλεκτρικά μοντέλα κάθε κατηγορίας, που έχει ήδη αρχίσει την «απόβασή» της στην Ευρώπη και στους επόμενους μήνες θα κλιμακώσει την παρουσία της.
Μετά το εντυπωσιακό ντεμπούτο της σε κάποιες βόρειες ευρωπαϊκές χώρες, η BYD ετοιμάζεται για απόβαση και στη χώρα μας.
Η κινεζική μάρκα ηλεκτρικών αυτοκινήτων έχει στα πλάνα της το λανσάρισμα τριών ανταγωνιστικών προς την Tesla μοντέλων μέχρι το τέλος του 2023. Η… ευρωπαϊκή της «περιπέτεια» ξεκίνησε από το 2021, όπου κατάφερε να εδραιωθεί ταχύτατα, καθώς στις πρώτες χώρες που εμφανίστηκε, ανέπτυξε πολύ γρήγορα και το δίκτυό της.
Αρχικά, η BYD έχει επικεντρωθεί στο Βέλγιο, τη Δανία, το Λουξεμβούργο, τη Σουηδία, την Ολλανδία και τη Νορβηγία (όπου στον πρώτο χρόνο της εκεί, «έγραψε» και δέκα χιλιάδες πωλήσεις) και επίκειται εξέλιξη του δικτύου της τόσο στη Βρετανία όσο και στην υπόλοιπη Ευρώπη.
Στην Ελλάδα, έχει ήδη συμφωνηθεί η έναρξη της εμπορικής δραστηριότητάς της με κάποια μεγάλα επαγγελματικά μοντέλα, ενώ θα υπάρξει και συνέχεια με ολόκληρη γκάμα επιβατικών από το φθινόπωρο του 2023, καθώς έχει συμφωνηθεί η συνεργασία της με την Πέτρος Πετρόπουλος ΑΕΒΕ.
Η BYD είναι μία από τις πολλές κινεζικές εταιρείες ηλεκτρικών αυτοκινήτων που στοχεύουν να κατακτήσουν σημαντικό μερίδιο αγοράς στην Ευρώπη. Είναι η πρώτη από τις Κινέζικες που έχουν «χτίσει» το όνομά τους πρώτα εγχώρια, όπως και οι Aiways, Great Wall Motor και Nio, για να επεκταθούν στη συνέχεια και στην Ευρωπαϊκή ήπειρο.
Το πρώτο μοντέλο της BYD που έχει σχεδιαστεί –σύμφωνα με την ίδια- «με γνώμονα τους Ευρωπαίους πελάτες» είναι το crossover Atto 3 που βασίζεται στη νέα αρχιτεκτονική e-Platform 3.0 της εταιρείας.
Το Atto 3 με μήκος 4,5 μέτρα, πλάτος 1,9 και ύψος 1,6 μέτρα, θα λανσαριστεί με κινητήρα 201 ίππων που θα εμφανίζει αυτονομία 420 χιλιομέτρων. Η μπαταρία του είναι 60,5 kWh, με τεχνολογία λιθίου-σιδήρου-φωσφορικού (δεν περιέχει κοβάλτιο) και η BYD την ονομάζει Blade.
Το Atto 3 θα πωλείται στην Ευρώπη μαζί με το Han, ένα μοντέλο που θέλει να «χτυπήσει» το Tesla Model 3 και το Tang. Το τελευταίο είναι ένα επταθέσιο SUV που ήδη, από τον Ιούλιο του 2021, προσφέρεται στη Νορβηγία σημειώνοντας αξιόλογες πωλήσεις (2η θέση στις πωλήσεις της κατηγορίας του). Τα ηλεκτρικά μοντέλα της BYD θα πωλούνται μέσω ενός δικτύου αντιπροσώπων.
Ο διευθύνων σύμβουλος της BYD Europe, Michael Shu, δήλωσε σχετικά πως «μέσω προσεκτικά επιλεγμένων τοπικών συνεργατών, στοχεύουμε να προσφέρουμε το υψηλότερο επίπεδο εξυπηρέτησης πελατών και υποστήριξης προϊόντων και υπηρεσιών after sales».