Μπορεί η Sony να… κράτησε χαμηλό προφίλ στην φετινή έκθεση CES – δεν επέδειξε καν νέες τηλεοράσεις όπως έκανε όλα τα προηγούμενα χρόνια – όμως τουλάχιστον για τους gamers είχε μερικές ενδιαφέρουσες πληροφορίες να γνωστοποιήσει σχετικά με το πιθανότατα σημαντικότερο προϊόν PlayStation για το 2023, το PlayStation VR2. Έχοντας ανακοινώσει τα τεχνικά χαρακτηριστικά του νέου της περιφερειακού της εικονικής πραγματικότητας, καθώς και την ημερομηνία κυκλοφορίας και την τιμή πώλησής του, η Sony έπρεπε τώρα να εστιάσει στο περιεχόμενο που θα προσφέρει και… αυτό ακριβώς έκανε: στην παρουσίασή της στο Las Vegas όχι μόνο επιβεβαίωσε πως το Gran Turismo 7 θα είναι συμβατό με το PS VR2, αλλά πως θα είναι κι ένας από τους τίτλους που θα το συνοδεύσουν στην πρεμιέρα του στις 22 Φεβρουαρίου.
O διάσημος τίτλος αγώνων ταχύτητας της Sony θα μεταβεί στην εικονική πραγματικότητα του PS5 μέσω ενημέρωσης λογισμικού που θα προσφερθεί δωρεάν στους κατόχους του μέσα στις επόμενες εβδομάδες. Δεν είναι η πρώτη φορά που ένα Gran Turismo προσφέρει λειτουργία εικονικής πραγματικότητας: και το GT Sport προσέφερε τέτοια δυνατότητα στο PS4 συνεργαζόμενο με το αρχικό PS VR, μα πρακτικά ήταν περισσότερο tech demo παρά ολοκληρωμένη επιλογή παιχνιδιού. Το ειδικό video που επέδειξε πριν από λίγες ώρες η Sony δίνει την εντύπωση πως αυτή τη φορά πρόκειται για κάτι τελείως διαφορετικό, καθώς απεικόνιζε τον παίκτη/οδηγό να συμμετέχει σε αγώνα εναντίον 12 άλλων οδηγών στην αγωνιστική πίστα Road Atlanta με γραφικά που δεν διέφεραν και τόσο αυτών που έχουμε στον… 2D, υπάρχοντα τίτλο.
Αν και είναι πολλές οι πληροφορίες και διευκρινίσεις που περιμένουμε ακόμη από την Sony όσον αφορά στο GT7 για PS VR2, και μόνο η παρουσία του στους αρχικούς διαθέσιμους τίτλους για το νέο της περιφερειακό δεν μπορεί να υποτιμηθεί. Υπάρχουν ήδη ουκ ολίγα “games για gamers” στην σχετική λίστα που ακολουθεί – όπως τα Horizon: Call of the Mountain της ίδιας της Sony ή Resident Evil Village της Capcom – όμως το “ειδικό βάρος” ενός GT στα μάτια του ευρύτερου κοινού μπορεί να βοηθήσει το PS VR2 να αποκτήσει και κάποια σχετική απήχηση μεγαλύτερη από αυτή που αφορά τους αφοσιωμένους παίκτες μόνο. Το πώς ακριβώς έχει υλοποιηθεί το GT7 σε περιβάλλον εικονικής πραγματικότητας απομένει να το δούμε, αλλά και μόνο που θα είναι διαθέσιμο στις 22/2 για PS VR2 είναι κάτι που έχει την δική του, αυτόνομη σημασία.
Η λίστα των τίτλων που θα είναι διαθέσιμοι για PS VR2 την ημέρα της κυκλοφορίας του, λοιπόν, είναι για την ώρα αυτή (στελέχη της Sony ανέφεραν πως θα είναι “πάνω από 30” τα games αυτά οπότε λείπουν μερικά ακόμη):
2MD: VR Football Unleashed All-Star
After the Fall
Altair Breaker
Cities VR: Enhanced Edition
Cosmonious High
Demeo
Dyschronia: Chronos Alternate
Fantavision 202X
Gran Turismo 7
Hello Neighbor: Search and Rescue
Horizon: Call of the Mountain
Kizuna AI: Touch the Beat
Moss
Moss: Book II
No Man’s Sky
Resident Evil Village
Song in the Smoke: Rekindled
Star Wars: Tales from the Galaxy’s Edge – Enhanced Edition
Swordsman VR
The Dark Pictures: Switchback VR
The Light Brigade
The Tale of Onogoro
Tentacular
Στην ίδια παρουσίαση ο Jim Ryan, διευθύνοντας σύμβουλος της Sony Interactive Entertainment, επιβεβαίωσε πως ένας ακόμη εξαιρετικός τίτλος εικονικής πραγματικότητας, το Beat Saber, θα προσφερθεί επίσης για PS VR 2. Είναι μία δημοφιλέστατη παραγωγή που έχουν αγαπήσει τόσο οι αφοσιωμένοι gamers, όσο και το ευρύτερο κοινό – αν έχει ποτέ δει κανείς σχετικά video στο YouTube καταλαβαίνει γιατί – και είναι ακριβώς το είδος του τίτλου που θα μπορούσε να βοηθήσει με τον τρόπο του το νέο PlayStation VR στα πρώτα του βήματα. Η δημιουργός του, η Beat Games, ανήκει πλέον στην Oculus/Meta, αλλά δεν μπορούμε να την φανταστούμε να αμαυρώνει την τεράστια επιτυχία και το καλό όνομα του Beat Saber με μία μέτρια ή κακή μεταφορά στο PS VR2, αναμένουμε λοιπόν με ενδιαφέρον την ημερομηνία κυκλοφορίας του.
Στο πλαίσιο της CES, τέλος, η Sony αποκάλυψε και το λεγόμενο “Project Leonardo”, ένα νέο kit χειρισμού που σχεδιάστηκε για να βοηθήσει ανθρώπους με ειδικές ανάγκες να απολαύσουν τα video games του PS5. Αυτό το kit μπορεί να προσαρμοστεί με πολλαπλούς τρόπους, έτσι ώστε να διευκολύνει παίκτες με δυσπλασία ή αναπηρία μελών, διαφόρων τύπων κινητικά προβλήματα κλπ. να έχουν πρόσβαση στο πλήρες σύστημα χειρισμού σύγχρονων τίτλων είτε με την βοήθεια και του DualSense είτε χωρίς αυτήν. Συνυπολογίζοντας και τις αντίστοιχες πρωτοβουλίες που έχει πάρει η Sony σε επίπεδο software τον τελευταίο καιρό – το God of War Ragnarok, το The Last of Us Part I, ακόμη και το ίδιο το γραφικό περιβάλλον χρήσης του PS5 πλέον προσφέρουν πολλαπλές επιλογές προσαρμογής της λειτουργίας τους ώστε παίκτες με ειδικές ανάγκες να διευκολύνονται στον χειρισμό τους – είναι φανερό πως η εταιρεία έχει την πρόθεση να επενδύσει σε αυτόν τον τομέα πολύ περισσότερο απ’ ό,τι άλλοτε. Όπως πρέπει!