Μετά από την περιπέτειά μου με την Cosmote και την (ευτυχώς) θετική κατάληξη, αποφάσισα να ερευνήσω περαιτέρω το θέμα. Γιατί μου ζήτησαν εγγύηση από την στιγμή που δεν έχω οφειλές σε κανένα Ελληνικό πάροχο τηλεφωνίας/internet;
Εδώ λοιπόν έρχεται η Τηλεγνούς, ένας φορέας αντίστοιχος με τον “Τειρεσία” που καταγράφει τους ασυνεπείς στις τραπεζικές συναλλαγές.
Ο Τηλεγνούς ξεκίνησε την λειτουργία του μετά από την θετική γνωμοδότηση της Αρχής Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα, οπότε όπως φαίνεται το φακέλωμα των πελατών είναι απόλυτα νόμιμο. Βέβαια, όπως θα διαβάσετε παρακάτω έχετε το δικαίωμα εξαίρεσης από την λίστα της Τηλεγνούς, μετά την αποστολή μιας αίτησης και την έγκρισή της από την υπηρεσία. Για την προσθήκη όμως του ονόματός σας στην λίστα κανείς δεν σας ενημέρωσε αν και θα έπρεπε να το κάνουν.
Η ΤΗΛΕΓΝΟΥΣ (Telegnous.gr) είναι φορέας που σύστησαν οι εταιρείες παροχής υπηρεσιών κινητών ηλεκτρονικών επικοινωνιών (Cosmote, Vodafone και NOVA) που δραστηριοποιούνται σήμερα στην Ελληνική αγορά, με στόχο την προστασία της καταναλωτικής πίστης και την παροχή βέλτιστων υπηρεσιών στους συνδρομητές κινητής τηλεφωνίας.
Ποιος είναι ο σκοπός της ΤΗΛΕΓΝΟΥΣ;
Σκοπός της ΤΗΛΕΓΝΟΥΣ είναι η σύσταση και η λειτουργία κοινού αρχείου με δεδομένα οικονομικής συμπεριφοράς (συνέπειας) συνδρομητών – πελατών (φυσικών ή νομικών προσώπων) των συμβαλλομένων Παρόχων, ώστε να καθίσταται δυνατός ο έλεγχος φερεγγυότητας του υποψηφίου πελάτη είτε νέας σύνδεσης κινητής τηλεφωνίας είτε φορητότητας αριθμού σε έτερο Πάροχο. Η ΤΗΛΕΓΝΟΥΣ δεν εξυπηρετεί αιτήματα διακανονισμού οφειλών και λοιπών μη σχετικών αιτημάτων με αυτήν.
Τι στοιχεία έχει η ΤΗΛΕΓΝΟΥΣ για μένα;
Εφόσον ένας πελάτης εταιρείας κινητών επικοινωνιών, εξ’ αυτών που εκάστοτε θα συμμετέχουν στον Φορέα, ενεργός ή αποσυνδεδεμένος, διατηρεί οφειλές χωρίς να έχει προβεί σε διακανονισμό, η αντίστοιχη εταιρία, κατόπιν πρότερης ενημέρωσής του, θα διαβιβάσει στην ΤΗΛΕΓΝΟΥΣ τα στοιχεία του, τα οποία περιορίζονται αποκλειστικά στο Α.Φ.Μ. ή Α.Δ.Τ. ή αριθμός διαβατηρίου/άλλου επίσημου εγγράφου ταυτότητας και χώρα έκδοσης (για αλλοδαπούς), ονοματεπώνυμο/πατρώνυμο και κατηγορία οικονομικής συμπεριφοράς.
Οι εταιρείες κινητών επικοινωνιών οφείλουν να ενημερώνουν το σύνολο της πελατειακής τους βάσης συνδρομητών συμβολαίου που αφορά υπηρεσίες κινητών επικοινωνιών για την λειτουργία και τον σκοπό του αρχείου της ΤΗΛΕΓΝΟΥΣ. Επιπλέον, οφείλουν να ενημερώνουν ατομικά τους συνδρομητές, όταν αυτοί πληρούν τα κριτήρια ένταξης στο αρχείο της ΤΗΛΕΓΝΟΥΣ, αναφορικά με την επικειμένη ένταξή τους, παρέχοντάς τους ταυτόχρονα και εύλογη προθεσμία προκειμένου να τακτοποιήσουν τις οφειλές τους.
Υπάρχει δυνατότητα να μη διαβιβάζονται τα δεδομένα μου από την ΤΗΛΕΓΝΟΥΣ στις εταιρείες κινητών επικοινωνιών;
Ναι, υπάρχει αυτή η δυνατότητα εφόσον είστε ενταγμένος στο αρχείο και υποβάλετε στην ΤΗΛΕΓΝΟΥΣ “Αίτηση Εναντίωσης στην επεξεργασία προσωπικών δεδομένων“. Στην περίπτωση αυτή, σε τυχόν αναζήτηση των δεδομένων σας από άλλη εταιρεία κινητών επικοινωνιών προς την ΤΗΛΕΓΝΟΥΣ, η ΤΗΛΕΓΝΟΥΣ θα ενημερώνει την εταιρεία ότι δεν επιθυμείτε τη διαβίβαση των σχετικών δεδομένων σας.
Σύμφωνα με το site της “Τηλεγνούς”, στα αρχεία της υπηρεσίας καταγράφονται οι συνδρομητές που:
- οφείλουν ποσό ίσο ή μεγαλύτερο των διακοσίων (200) ευρώ και το οποίο έχει καταστεί ληξιπρόθεσμο για περισσότερο από ενενήντα (90) ημέρες ή
- έχουν οποιαδήποτε ληξιπρόθεσμη οφειλή και δεν έχουν πληρώσει κανένα λογαριασμό και επιδιώκουν την αποσύνδεση ή τη μεταφορά τους σε άλλο δίκτυο μέσω φορητότητας.