Μετάβαση στο περιεχόμενο
34.2 C
Athens
Σάββατο, 28 Ιουνίου 2025

Είδηση…ΣΟΚ!!! Τελικά ερχεται πλήρης απαγόρευση των κινητήρων βενζίνης-diesel στην Ευρώπη;;;;;

Οι προτεινόμενοι κανόνες από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή για την οδηγία ρύπων Euro 7 για αυτοκίνητα, φορτηγά και λεωφορεία είναι πολύ πιθανό να σημάνουν και το τέλος των κινητήρων εσωτερικής καύσης από το 2025 προκαλώντας την έντονη αντίδραση των αυτοκινητοβιομηχανιών.

Η νέα οδηγία ρύπων Euro7 αποσκοπεί στο να διασφαλίσει ότι τα οχήματα θα είναι «καθαρά» καθ ‘όλη τη διάρκεια ζωής τους, βοηθώντας την Ευρώπη να επιτύχει τους στόχους εκπομπών της Ευρωπαϊκής Πράσινης Συμφωνίας. Οι ακριβείς λεπτομέρειες της νέας οδηγίας ρύπων είναι ακόμη υπό συζήτηση, αλλά έχουν ήδη δημιουργήσει ανησυχία στην Ένωση Μηχανολόγων της Γερμανίας (VDMA).

«Η προγραμματισμένη υποχρέωση ότι τα νέα οχήματα στην Ευρώπη πρέπει να είναι πρακτικά απαλλαγμένα από εκπομπές από το 2025 και μετά θα ήταν οικολογική, οικονομική και τεχνολογική παρέκκλιση. Οι προτάσεις για τον κανονισμό Euro 7 που συζητήθηκαν μέχρι στιγμής θέτουν σε κίνδυνο τις αλυσίδες της βιομηχανίας πέρα ​​από την αυτοκινητοβιομηχανία, οδηγώντας σε de facto απαγόρευση των αυτοκινήτων και των φορτηγών που κινούνται αποκλειστικά από κινητήρες εσωτερικής καύσης. Η Ευρώπη δεν μπορεί να το αντέξει αυτό», επισήμανε η VDMA.

Η Γερμανική Ένωση διαφωνεί με την τοποθέτηση της ΕΕ ότι η έλευση των e-fuels δεν θα σημάνει το τέλος των κινητήρων εσωτερικής καύσης και θα συνεχίσουν να έχουν ρόλο στη μετάβαση προς τις πράσινες μεταφορές.

Τα e-fuels, όπως το υγρό υδρογόνο, μπορούν να δημιουργηθούν από ηλεκτρική ενέργεια που παρέχεται από ανανεώσιμες πηγές, προσφέροντας μια πράσινη εναλλακτική λύση έναντι των ορυκτών καυσίμων. Ωστόσο, αυτά τα συνθετικά καύσιμα έχουν σήμερα πολύ υψηλότερο κόστος παραγωγής και απαιτούν μεγάλες ποσότητες ανανεώσιμων πηγών ενέργειας να είναι ουδέτερες από τον άνθρακα.

Ο Frans Timmermans, επικεφαλής της πολιτικής για το κλίμα της ΕΕ, δήλωσε ότι οι αποφάσεις θα ληφθούν σε διάλογο με την αυτοκινητοβιομηχανία, αλλά τόνισε ότι η πρόθεσή του δεν ήταν να αποφύγει «δύσκολα θέματα και δύσκολες αποφάσεις».

«Γνωρίζετε ότι η αυτοκινητοβιομηχανία ξεκινά λέγοντας ότι είναι αδύνατο και, τελικά, συμμορφώνεται. Αλλά δεν το παίρνω αυτό ως πρότυπο για τις διαπραγματεύσεις μου τώρα επειδή πρέπει να ακούσουμε τις αυτοκινητοβιομηχανίες πρέπει να ακούσουμε τα επιχειρήματά τους», είπε χαρακτηριστικά το στέλεχος της ΕΕ.

Ο Timmermans αναγνώρισε τον κρίσιμο ρόλο της κατασκευής αυτοκινήτων για την ευρωπαϊκή οικονομία, αλλά είπε ότι η βιομηχανία πρέπει τώρα να κινηθεί προς ηλεκτρικά οχήματα και τη χρήση υδρογόνου για βαρύτερες μεταφορές.

«Ξέρω ότι υπάρχει πολλή νευρικότητα. Θα κάνουμε αυτόν τον διάλογο με τη βιομηχανία, αλλά δεν μπορούμε να περιμένουμε μέχρι το 2029 για περαιτέρω μείωση των εκπομπών μας», ξεκαθάρισε ο Timmermans.

Οι κατασκευαστές αυτοκινήτων αντιδρούν

Η Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) δήλωσε ότι δεν υπάρχουν «αποδείξεις» ότι τα σενάρια που προτείνονται είναι τεχνικά εφικτά προς το παρόν, ιδίως επειδή τα αυστηρά όρια εκπομπών πρέπει να τηρούνται ακόμη και σε ακραίες συνθήκες οδήγησης, όπως όταν κινείται κανείς σε ανηφορικούς δρόμους βουνών ή σε ακραίες χειμερινές συνθήκες.

Στην πράξη, αυτό σημαίνει ότι «οι στόχοι που θα θέσουν οι κατασκευαστές πρέπει να είναι πολύ χαμηλότεροι από τα καθορισμένα όρια», δήλωσε εκπρόσωπος της ACEA.

«Αντί να ανακοινώνουμε απαγορεύσεις για τους κινητήρες εσωτερικής καύσης βραχυπρόθεσμα, αυτό που χρειάζεται ο κλάδος επειγόντως είναι μια ισχυρή πολιτική δέσμευση για τη θέσπιση όλων των δυνατοτήτων για τη μετάβαση στην κινητικότητα μηδενικών εκπομπών – όπως η υποδομή φόρτισης και τα κίνητρα», πρόσθεσε ο εκπρόσωπος.

Η CCFA, μια Ένωση που εκπροσωπεί τους Γάλλους κατασκευαστές αυτοκινήτων, δήλωσε ότι ενδιαφέρεται για τα πρότυπα Euro 7, αλλά αναμένει αλλαγές πριν από τη δημοσίευση της τελικής έκδοσης.

«Οι πρώτες προτάσεις που έχουν υποβληθεί απαιτούν μείωση 60% έως 90% των εκπομπών, πράγμα που δεν είναι καθόλου ρεαλιστικό. Είναι ένας πολύ περίπλοκος στόχος που πρέπει να επιτευχθεί σχετικά με τα μη ηλεκτρικά αυτοκίνητα», δήλωσε ο Laure De Servigny, στέλεχος της CCFA.

«Για τη μείωση και τη σταδιακή κατάργηση των εκπομπών, μια λύση θα ήταν η χρήση καθαρών ενεργειών όπως τα βιοκαύσιμα. Θα μπορούσε να βοηθήσει στην επίτευξη αυτού του στόχου. Η άλλη λύση είναι να πουλάμε μόνο ηλεκτρικά και υβριδικά οχήματα, αλλά δεν είμαι σίγουρος ότι οι καταναλωτές θα μπορούν να τα αγοράσουν », πρόσθεσε.

Η Γερμανική Ένωση Αυτοκινητοβιομηχανίας (VDA) ανησυχεί επίσης για αυτό που βρίσκεται επί του παρόντος στο τραπέζι.

«Το γεγονός είναι ότι, η παρούσα πρόταση απειλεί να καταργήσει τους κινητήρες εσωτερικής καύσης και την πρόοδο που έχει σημειωθεί μέχρι στιγμής. Αυτό που πωλείται ως βιώσιμο είναι τελικά ακόμη και επιβλαβές για το κλίμα. Η ανανέωση των υπαρχόντων οχημάτων δεν προχωρά αρκετά γρήγορα, οι καταναλωτές είναι αναστατωμένοι και διατηρούν στην κυκλοφορία τα παλαιά τους οχήματα», δήλωσε ο πρόεδρος της VDA Hildegard Müller.

«Επιπλέον, υπάρχει μια αρνητική συνέπεια για την ηλεκτροκίνηση καθώς ένα πρόωρο τέλος των κινητήρων εσωτερικής καύσης καθιστά πιο ακριβό και θα καθυστερήσει την τεράστια διαδικασία μετασχηματισμού ολόκληρου του κλάδου που περιλαμβάνει τις αυτοκινητοβιομηχανίες και τους προμηθευτές τους.» πρόσθετε το στέλεχος της VDA.

Η VDA πιστεύει ότι η απόσυρση των κινητήρων εσωτερικής καύσης μέσα στα επόμενα τέσσερα χρόνια δεν είναι ρεαλιστική και η κατάργησή τους έως το 2025 είναι εντελώς αδιαμφησβήτητη. Μάλιστα η Ένωση εκτιμά ότι οι κινητήρες εσωτερικής καύσης θα έχουν σημαντικό ρόλο για πολύ καιρό ακόμη.

Τι αναφέρουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες

Η αυτοκινητοβιομηχανία BMW δήλωσε στην EURACTIV ότι οι «αποδοτικοί» κινητήρες εσωτερικής καύσης θα συνεχίσουν να διαδραματίζουν «κεντρικό ρόλο» για ορισμένους πελάτες, όπως εκείνους που ζουν σε αγροτικές περιοχές χωρίς εύκολη πρόσβαση στην υποδομή φόρτισης.

Η εταιρεία εξέφρασε την ανησυχία ότι το Euro 7 θα καθορίσει παραμέτρους εκπομπών που δεν μπορούν να επιτευχθούν τεχνικά σε κάθε οδηγική κατάσταση, με αποτέλεσμα την έμμεση απαγόρευση των κινητήρων βενζίνης και πετρελαίου.

«Μια περαιτέρω εξέλιξη προς το Euro 7 πρέπει να γίνει με αίσθηση αναλογίας και να υπάρχει μια ισορροπημένη σχέση κόστους-οφέλους».

Η Mercedes-Benz εξέφρασε επίσης την αντίθεσή της στην απαγόρευση εσωτερικής καύσης από την… πίσω πόρτα.

«Ο μετασχηματισμός σε κινητικότητα χωρίς εκπομπές απαιτεί χρόνο και πραγματοποιείται ήδη σήμερα μέσω επιδοτήσεων για αγοραστές και αλλά και για εταιρείες υποδομών φόρτισης. Από την άποψή μας, τα σενάρια που συζητούνται επί του παρόντος δεν είναι τεχνικά εφικτά», δήλωσε η εταιρεία στη EURACTIV.

Η Volkswagen, μία από τις κορυφαίες μάρκες αυτοκινήτων στον κόσμο, σε δήλωση προς την EURACTIV επισήμανε ότι οι τρέχουσες προτάσεις Euro 7 θα αυξήσουν την τιμή των οχημάτων.

«Τα σενάρια Euro 7 που συζητήθηκαν θα ήταν δυνατά μόνο με κορυφαία τεχνικά μέτρα είναι πολύ δαπανηρά. Η προσθήκη υβριδικών συστημάτων θα έκανε τα περισσότερα οχήματα πολύ πιο ακριβά ενώ στο ιδιαίτερα ευαίσθητο τμήμα των μικρών αυτοκινήτων, η επιβάρυνση δεν θα είναι πλέον αποδεκτή για πολλούς πελάτες».

Η θέση της ΕΕ

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή λέει ότι προσπαθεί να διατηρήσει την ανταγωνιστικότητα της αυτοκινητοβιομηχανίας προστατεύοντας παράλληλα την υγεία και το περιβάλλον των πολιτών. Ο εκτελεστικός υπάλληλος της ΕΕ επισημαίνει ότι δεν έχει ολοκληρώσει την αξιολόγησή του ούτε ολοκλήρωσε την αξιολόγησή του για πιθανές λύσεις και ότι έχει οριστεί προθεσμία για το τέλος του 2021 για την πρόταση Euro 7.

«Η Επιτροπή αξιολογεί προσεκτικά διάφορα σενάρια αυστηρότητας εκπομπών και θα εξισορροπήσει τις εκπομπές που εξοικονομούνται με το επιπλέον κόστος που απαιτείται για την επίτευξή τους. Είναι πιο πιθανό ότι οι κινητήρες εσωτερικής καύσης θα παύσουν να υπάρχουν εάν δεν ληφθούν εναρμονισμένα μέτρα για να τους καταστήσουν λιγότερο ρυπογόνους», δήλωσε ο αξιωματούχος στο EURACTIV, επισημαίνοντας μάλιστα ότι πολλές πόλεις της ΕΕ έχουν ήδη απαγορεύσει την κίνηση των οχημάτων με κινητήρες βενζίνης ή πετρελαίου με σκοπό τη βελτίωση του αέρα αλλά και την προστασία των πολιτών.

[signoff]

 

Πηγή

Εσείς πάντως μην ξεχάσετε να γραφτείτε στις ειδοποιήσεις μας , ώστε να ενημερωθείτε πρώτοι για τις πιο HOT προσφορές της ημέρας  και ακόμη περισσότερες  στο κανάλι μου στο Telegram και κάντε Like & Share την σελίδα μας στο Facebook.

Θα χαρώ να βοηθήσω και να απαντήσω απορίες σας. Θα με βρείτε στο Messenger ως Unpackman Review. Αφήστε μου ένα σχόλιο στο βίντεο ή στείλετε μου ένα email στο unpackmanreview@gmail.com. Κάντε SUBSCRIBE και πατήστε την ειδοποίηση () στο κανάλι μου.

Unpackman

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Leave a reply

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ

HUAWEI WATCH 5: Ένα βήμα πιο κοντά στο μέλλον

Η Huawei παρουσιάζει το HUAWEI WATCH 5, το νέο της smartwatch που συνδυάζει πρωτοποριακή τεχνολογία, φουτουριστικό σχεδιασμό και έξυπνες λειτουργίες για να καλύψει τις ανάγκες...

Vivo X200 FE: Το νέο εξαιρετικό compact κινητό της Vivo που κοντράρει τα κινητά Samsung FE

Η Vivo φαίνεται να έχει βάλει στο στόχαστρο τη Samsung με την κυκλοφορία του Vivo X200 FE, το οποίο αποτελεί μια συσκευή με χαρακτηριστικά...

Όλοι θα πρέπει να απενεργοποιήσουν στο κινητό τους το 2G άμεσα λέει η Google

Μπορεί συχνά να επικρίνουμε τους παρόχους για την αδυναμία που παρουσιάζουν πολλές φορές να μπλοκάρουν απάτες με τα SMS, η Google ωστόσο υπογραμμίζει σε...

To headset της Samsung θα έχει καλύτερη οθόνη από το Αpple Vision Pro

Τo επερχόμενο AR/VR headset της Samsung θα διαθέτουν πιο προηγμένες οθόνες από το Vision Pro της Apple, σύμφωνα με μια νέα έκθεση για την...

Redmi K80 Ultra και Redmi K Pad: Αποκαλύφθηκαν με Dimensity 9400+

Η Xiaomi και η θυγατρική της Redmi πραγματοποίησαν μια σημαντική παρουσίαση στην Κίνα, αποκαλύπτοντας πλήθος νέων συσκευών. Κεντρικό ρόλο είχαν το νέο κορυφαίο smartphone...

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ

Καταγράφει και Δείχνει 24/7 με Ai “ΟΤΙ ΤΗΣ ΠΕΙΣ”… Εσύ!!! Στα 209 Κομπλέ Reolink TrackMix WiFi Camera

Με 24/7 Εγγραφή ΧΩΡΙΣ ΚΑΤΑΓΡΑΦΙΚΟ με Ai Παρακολούθησης με παρακολούθιση κατ επιλογήν Με Δυο Φακούς και Μακρινό και κοντινό παράλληλα... και... Ίσως είναι ότι καλύτερο...

“Συλλεκτικά”… PubG Helmet… Ακουστικά! Σε τιμή και Ποιότητα που δεν Πονάει… Τσέπη & Αφτιά? Στα 23,9€ από Ελλάδα & Giveaway

Νομίζω πως ο τίτλος περιγράφει τα μισά από όσα θέλω να πω... Πάντως είτε είσαι Gamer είτε όχι νομίζω ότι κι εσύ είχες καιρό να...

Κάνε Γυαλί, το Αυτοκίνητο σου ΧΩΡΙΣ σπατάλη ΝΕΡΟΥ… Η λύσεις είναι εδώ και είναι “SUPER”

Καλοκαιράκι και η χαρά του "παιδιού" να πλένει, να περιποιείται και να καθαρίζει το αυτοκίνητο του μιας και οι βροχές και οι λάσπες του...

Ο Νέος μου Τυφώνας… “ΤΣΕΠΗΣ”… Σκάβει… με τη ΔΥΝΑΜΗ του ΑΕΡΑ!? Στα 19€ ΚΟΜΠΛΕ!!! Fiizreal Χ5

Είναι μικρά είναι πολύ δυνατά... είναι τα πλέον πολύ γνωστά σε όλους μας Turbo ή Jet Fan's και πλέον μπορείς να τα αποκτήσεις πάρα...

Χτυπάς ΧΘΕΣ… Το Super Ψυγείο της Mudiro που Φτιάχνει και Παγάκια στα 271€ ΚΟΜΠΛΕ Από Ευρώπη

ΔΕΝ ΘΑ ΤΟ ΒΡΕΙΣ "ΠΟΤΕ" ΣΕ ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΤΙΜΗ!!! Εγώ το χτύπησα από ΤΩΡΑ γιατί δεν ξέρω αν θα μπορέσω να έχω τόσο πολύ καλή τιμή...