20.9 C
Athens
Παρασκευή, 20 Σεπτεμβρίου 2024

Γιατί η Amazon δεν έρχεται στην Ελλάδα

Αν και κατά καιρούς έχουν κυκλοφορήσει διάφορες φήμες ότι η Amazon θα αποκτήσει επίσημα παρουσία στην ελληνική αγορά, ωστόσο ένα τέτοιο ενδεχόμενο τουλάχιστον επί του παρόντος φαντάζει μακρινό. Και για αποφυγή παρεξηγήσεων, να διευκρινίσουμε ότι όταν μιλάμε για την Amazon εννοούμε το γνωστό marketplace, το οποίο εξακολουθεί να μην είναι διαθέσιμο στα ελληνικά.
Διαφορετικά, ο αμερικανικός κολοσσός τεχνολογίας έκανε είσοδο στη χώρα μας με όχημα τη θυγατρική Amazon Web Services, μια από τις σημαντικότερες εταιρείες στον κόσμο στην κατηγορία των cloud υπηρεσιών, όταν το 2021 άνοιξε γραφεία στην Αθήνα με στόχο να δημιουργήσει μια “τοπική ζώνη “, η οποία θα συνδεθεί στο παγκόσμιο δίκτυο της AWS.
Και παρότι η εν λόγω επένδυση κινείται σε ρυθμούς υλοποίησης, ωστόσο η Amazon δεν δείχνει διατεθειμένη να λανσάρει την ελληνική εκδοχή του δημοφιλούς marketplace, δηλαδή να υπάρξει amazon.gr ενώ το σενάριο να επενδύσει στη δημιουργία ενός logistic center στη χώρα μας από το οποίο να εξυπηρετούνται οι παραγγελίες που παραδίδονται εντός ελληνικής επικράτειας, μοιάζει εξαιρετικά δύσκολο να γίνει πραγματικότητα.Γιατί η Amazon δεν έρχεται στην ΕλλάδαΗ μικρή αγορά και η δύσκολη μορφολογία
Να σημειωθεί ότι αυτή τη στιγμή, η Amazon καταλαμβάνει ένα σημαντικό μερίδιο των ηλεκτρονικών αγορών, που γίνονται από Έλληνες καταναλωτές, οι οποίοι μπορούν να προχωρήσουν σε αγορές ειδών, που αποστέλλονται στην Ελλάδα μέσω, για παράδειγμα, του βρετανικού ή του γερμανικού Amazon.
Επιπλέον, αρκετές είναι οι ελληνικές επιχειρήσεις, οι οποίες έχουν εγγραφεί στο Amazon προκειμένου να απευθυνθούν σε ξένους καταναλωτές και να αυξήσουν τις εξαγωγές τους. Όπως δείχνουν, μέχρι στιγμής, τα πράγματα, το συγκεκριμένο μοντέλο λειτουργεί επαρκώς και δεν έχει δημιουργηθεί κάποια ανάγκη για να αλλάξει. Όπως επισημαίνουν στο Capital.gr, πηγές με γνώση επί του θέματος, το μέγεθος της ελληνικής αγοράς θεωρείται μικρό για τον αμερικανικό κολοσσό, παράγοντας που λειτουργεί αποτρεπτικά στο να επενδύσει περαιτέρω στην χώρα μας. Αυτό, βέβαια, δε σημαίνει ότι ο όγκος των πωλήσεων είναι αδιάφορος, ωστόσο δεν είναι τέτοιος ώστε να την οδηγήσει στο να δημιουργήσει την ελληνική εκδοχή, μεταφράζοντας στα ελληνικά την ιστοσελίδα.
Σε αυτό θα πρέπει να επισημανθεί ότι μετά την επιστροφή στην κανονικότητα, το ηλεκτρονικό εμπόριο έχει επανέλθει σε κανονικούς ρυθμούς ανάπτυξης ενώ σε αρκετές περιπτώσεις το φυσικό κατάστημα υπερτερεί.
Ένα ακόμη στοιχείο που αποτρέπει την Amazon να αποκτήσει παρουσία στην χώρα μας είναι η μορφολογία της Ελλάδας καθώς διαθέτει πολλά βουνά καθώς και έναν μεγάλο αριθμό από νησιά. Αυτό κάνει πιο περίπλοκη τη λειτουργία ενός ηλεκτρονικού marketplace σε επιχειρησιακό επίπεδο. Ακόμη και στην Πολωνία, όπου αποτελεί το πιο πρόσφατο παράδειγμα με την δημιουργία του πολωνικού Amazon, η αμερικανική εταιρεία κινείται με αργά βήματα, θέτοντας σαν προτεραιότητα την ανάπτυξη σε μεγάλες αγορές όπως αυτή της Γερμανίας. Σε κάθε περίπτωση πάντως, θα είχε ενδιαφέρον εάν τελικά αποφάσιζε να αποκτήσει παρουσία στην χώρα μας, πώς αυτή η κίνηση θα επηρέαζε το εγχώριο σκηνικό και πώς θα διαμορφωνόταν ο ανταγωνισμός.

ΠΗΓΗ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Leave a reply

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ

Μετάβαση στο περιεχόμενο