35.9 C
Athens
Κυριακή, 21 Ιουλίου 2024

Η νέα πολιτική απορρήτου της Google για το Chrome, δεν θα σταματήσει τις στοχευμένες διαφημίσεις!

Το πρόγραμμα περιήγησης Chrome της Google είπε αυτήν την εβδομάδα ότι δεν θα αναπτύξει άλλα εργαλεία παρακολούθησης του ιστού, μετά τη σταδιακή κατάργηση των cookies τρίτων μερών το 2022. Αλλά αυτό δεν θα μεταμορφώσει την εμπειρία σας στο διαδίκτυο ή θα σας εμποδίσει να δείτε διαφημίσεις για ουίσκι αν έχετε μόλις αναζητήσει πώς να συνδυάσετε ένα Μανχάταν.

Είστε 100% ακόμη στοχοθετημένοι“, δήλωσε η Elizabeth Renieris, από την θυγατρική του Κέντρου Διαδικτύου και Κοινωνίας Berkman Klein του Πανεπιστημίου του Χάρβαρντ. Παρόλο που η Google δεν θα αντικαταστήσει τα cookies με άλλα εργαλεία που θα σας παρακολουθούν μεμονωμένα, εξετάζει εναλλακτικές λύσεις που θα τοποθετήσουν τους χρήστες σε μεγαλύτερες ομάδες με παρόμοια ενδιαφέροντα, στις οποίες οι διαφημιζόμενοι μπορούν να αγοράσουν διαφημίσεις.

Και ενώ αυτό δεν μπορεί να είναι αυτό που οι ακροατές υποστηρικτές απορρήτου θέλουν να ακούσουν, η αλήθεια είναι ότι οι διαφημίσεις υποστηρίζουν τους περισσότερους ιστότοπους που επισκέπτεστε καθημερινά. Χωρίς αυτούς, θα εξετάζαμε ένα πολύ διαφορετικό Διαδίκτυο όπου οι ιστότοποι θα σας χρεώνουν απευθείας για το περιεχόμενο που προσφέρουν.

Τι σημαίνει αυτό για τις συνήθειες περιήγησής σας

Για να ορίσουμε τον πίνακα εδώ, υπάρχουν δύο μορφές cookies στα προγράμματα περιήγησης ιστού. Τα cookies πρώτου μέρους προέρχονται από τον ιστότοπο που επισκέπτεστε ενεργά και είναι γενικά χρήσιμα. Ας πούμε, για παράδειγμα, επισκέπτεστε το Yahoofinance.com. Στη συνέχεια, ο υπολογιστής σας θα κατεβάσει ένα cookie από τον ιστότοπο που θα αποθηκεύει τις προτιμήσεις σας, ώστε να μην χρειάζεται να συνδέεστε συνεχώς στον λογαριασμό σας ή να αναδιατάξετε τη σελίδα με τον τρόπο που θέλετε.

Από την άλλη πλευρά, οι διαφημιστικές εταιρείες τοποθετούν cookie τρίτων σε ιστότοπους για την παρακολούθηση των διαδικτυακών σας δραστηριοτήτων. Αυτοί οι διαφημιστές χρησιμοποιούν τις πληροφορίες που συλλέγονται από αυτά τα cookie για να παρακολουθούν τις δραστηριότητές σας σε ολόκληρο τον ιστό και να σας τροφοδοτούν με διαφημίσεις που ανταποκρίνονται στα γενικά σας ενδιαφέροντα – μια πρακτική γνωστή ως στοχευμένη διαφήμιση. Αυτά τα cookie μπορούν, θεωρητικά, να είναι και χρήσιμα, καθώς θα προβάλλουν διαφημίσεις για προϊόντα που ίσως θέλετε να αγοράσετε.

Γιατί λοιπόν η αλλαγή; Σύμφωνα με τον Bennett Cyphers, τεχνικό προσωπικού στο Electronic Frontier Foundation, η Google καταργεί τα cookie τρίτων, εν μέρει, για να συμμορφωθεί με τον Γενικό Κανονισμό Προστασίας Δεδομένων της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Τι σημαίνει αυτό για σας; Αν θέλετε μια ιδέα για το πώς θα είναι το Chrome όταν θ’ απορρίπτει cookie τρίτων, επισκεφθείτε το πρόγραμμα περιήγησης Firefox του Mozilla ή το Safari της Apple, τα οποία έχουν αποκλείσει cookie τρίτων από το 2019 και το 2020, αντίστοιχα. Δεν είναι ακριβώς τόσο διαφορετικό.

Αλλά η απαλλαγή από τα cookie τρίτων παρέχει συγκεκριμένα οφέλη απορρήτου που είναι πιο δύσκολο να δούμε.

Αν και τα cookie τρίτων μερών φαίνεται ότι επιτρέπουν στους διαφημιζόμενους να κατανοήσουν καλύτερα τα ενδιαφέροντά σας, οι αντίπαλοι λένε ότι μπορούν να χρησιμοποιηθούν από μεσίτες δεδομένων για να προσδιορίσουν την ακριβή ταυτότητά σας. Το κάνουν αυτό συνδυάζοντας τις συνήθειες περιήγησής σας με μοναδικά αναγνωριστικά, όπως τη διεύθυνση IP, το email ή το όνομά σας, για να καταλάβετε ποιος είστε και να πυροδοτούν ολοένα και πιο στοχευμένες διαφημίσεις.

Χωρίς αυτά τα cookie, θα καταλήξετε σε καλύτερο συνολικό απόρρητο στο διαδίκτυο.

Τι θα αντικαταστήσει αυτά τα cookie;

Η Google πειραματίζεται με διάφορες εναλλακτικές λύσεις για την αντικατάσταση των cookie τρίτων, συμπεριλαμβανομένου ενός νέου μηχανισμού που ονομάζεται Federated Learning of Cohorts ή FLoC. Το FLoC, σύμφωνα με την εταιρεία, είναι «ένας νέος τρόπος για τις επιχειρήσεις να προσεγγίσουν άτομα με σχετικό περιεχόμενο και διαφημίσεις συγκεντρώνοντας μεγάλες ομάδες ατόμων με παρόμοια ενδιαφέροντα».

Το FLoC ουσιαστικά θα σας τοποθετήσει σε μια ομάδα άλλων χρηστών του Chrome που φαίνεται να έχουν το ίδιο είδος ενδιαφέροντος. Στη συνέχεια, οι διαφημιζόμενοι θα μπορούν να σας στοχεύουν μέσω μιας ομάδας και όχι ως άτομο. Επομένως, δεν απομακρύνεστε από στοχευμένες διαφημίσεις με την απόφαση της Google να αφήσει τα cookie τρίτων μερών, αλλά κερδίζετε ορισμένα οφέλη απορρήτου.

Υπάρχουν, ωστόσο, ανησυχίες με τα FLoC, επικεφαλής μεταξύ τους ότι θα μπορούσαν να οδηγήσουν σε διακριτικές πρακτικές διαφήμισης.

«Υπάρχουν σίγουρα τεράστιες ανησυχίες σχετικά με τις διακρίσεις και τον τρόπο με τον οποίο διαμορφώνονται αυτές οι ομάδες και πόσο διαφάνεια θα έχουμε σε αυτό και τι σημαίνει αυτό για το πώς στοχεύουμε», δήλωσε ο Ρενιέρης.

Ο φόβος είναι ότι εάν ένας διαφημιζόμενος ήθελε να στοχεύσει μια συγκεκριμένη φυλή, θρησκεία ή εθνοτική ομάδα με διαφημίσεις, θα πρέπει απλώς να επιλέξει ένα συγκεκριμένο αναγνωριστικό FLoC.

Ενώ η εύκολη απάντηση μπορεί να είναι η εξάλειψη της διαφήμισης από τον Ιστό εντελώς, ο Garrett Johnson, επίκουρος καθηγητής στο Questrom School of Business του Πανεπιστημίου της Βοστώνης, λέει ότι αυτό θα σήμαινε το τέλος του διαδικτύου όπως το γνωρίζουμε.

Με την εξάλειψη ενός μέσου που παρέχει αποτελεσματική δημιουργία εσόδων στους ιστότοπούς μέσω των διαφημίσεων, οι κάτοχοι των ιστότοπων αυτών θα πρέπει να βρουν άλλες ροές εσόδων, κάτι που θα μπορούσε να σημαίνει χρέωση των χρηστών. Ακόμη και η εξάλειψη της στοχευμένης διαφήμισης θα ήταν πρόβλημα.

«Η σύγχρονη ψηφιακή διαφήμιση βασίζεται στην ταυτότητα μεταξύ ιστότοπων χρησιμοποιώντας cookies», δήλωσε ο Johnson. “Και αν το ξεφορτωθείτε … η έρευνά μας δείχνει ότι οι ιστότοποι κερδίζουν δύο ή τρεις φορές λιγότερα έσοδα. Αυτό, λοιπόν, βλάπτει τους ιστότοπους και πλήττει τον ανοιχτό ιστό. ”

Ωστόσο, ο Τζόνσον, ο οποίος είναι μέλος της Επιχειρηματικής Ομάδας Διαφημίσεων Ιστού του Worldwide Web Consortium, λέει ότι οι εναλλακτικές λύσεις cookie τρίτων μερών της Google πιθανότατα θα προσφέρουν στους καταναλωτές και τους διαφημιζόμενους ένα είδος μέσου.

«Οι χρήστες θα έχουν καλύτερες εγγυήσεις απορρήτου, επειδή στοχεύονται ως ομάδα, αντί να μοιράζονται τις προσωπικές τους πληροφορίες», εξήγησε. Οι καταναλωτές θα βλέπουν επίσης πιο εξατομικευμένες διαφημίσεις όπως εργαλεία αφαίρεσης αυτιών και υπηρεσίες λεύκανσης δοντιών.

Οι αλλαγές της Google δεν πρόκειται να ξεκινήσουν για ένα ακόμη έτος. Και το τελικό αποτέλεσμα μπορεί να μην σημαίνει μεγάλη αλλαγή για τους περισσότερους χρήστες. Αλλά πίσω από τα παρασκήνια, πιθανότατα θα προσφέρει περισσότερη ιδιωτικότητα, χωρίς να χρειάζεται να πληρώσει κανείς κάτι για αυτό.

 

[signoff]

 

Πηγή

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Leave a reply

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ

Μετάβαση στο περιεχόμενο