Το PlayStation έχει εκατομμύρια θαυμαστές σε ολόκληρο τον κόσμο, από την κυκλοφορία του το 1994. Λίγοι όμως γνωρίζουν ότι ένα μέρος της επιτυχίας του μπορεί να αποδοθεί σε ένα “απλό” εργοστάσιο, το οποίο βρίσκεται απέναντι από το λιμάνι του Tokyo.
Στα περίχωρα του Kisarazu, ένα λευκό κτήριο ορθώνεται σε ένα κατά τα άλλα προαστιακό τοπίο. Άπαξ και μπεις μέσα, σε υποδέχονται οι ήχοι που κάνουν ντουζίνες μηχανημάτων που αβίαστα παράγουν PlayStation 4 κονσόλες.
Μόνο λίγοι εργάτες υπάρχουν για να επιτελούν συγκεκριμένες μόνο δραστηριότητες. Δύο για να τροφοδοτούν τη γραμμή με μητρικές και άλλοι δύο για να πακετάρουν τις κονσόλες.
Ολόκληρη η παραγωγή, όμως, γίνεται από ρομπότ, τα οποία τα παρέχει η Mitsubishi Electric. H γραμμή παραγωγής έχει μήκος 31.4 μέτρα, ολοκληρώθηκε το 2018 και έχει την απίστευτη ικανότητα να παράγει μία κονσόλα ανά 30 δευτερόλεπτα!
Το εργοστάσιο Kisarazu λειτουργεί από τη Sony Global Manufacturing & Operations ή την SGMO, το κατασκευαστικό χέρι του ομίλου. Η μονάδα συνεργάστηκε με τη αντίστοιχη μονάδα βιντεοπαιχνιδιών της Sony Interactive Entertainment, έτσι ώστε να φέρει τεχνολογίες αιχμής στην εγκατάσταση.
Ένα από τα μεγαλύτερα επιτεύγματα της εγκατάστασης είναι η χρήση των ρομπότ στο να προσαρτήσουν τα καλώδια, τις ταινίες και τα υπόλοιπα εύκαμπτα υλικά στις κονσόλες. 26 από τα 32 ρομπότ είναι αφιερωμένα σε αυτή τη διαδικασία χειρισμού υλικών, που άλλα μηχανήματα θα έβρισκαν περίπλοκη.
Για παράδειγμα, η σύνδεση του εύκαμπτου επίπεδου καλωδίου, ενός ηλεκτρικού καλωδίου τύπου ταινίας, απαιτεί ένα ρομπότ με βραχίονα να κρατά ψηλά το καλώδιο και έναν άλλο να το περιστρέφει. Το καλώδιο πρέπει στη συνέχεια να στερεωθεί σε μια συγκεκριμένη κατεύθυνση χρησιμοποιώντας ακριβώς τη σωστή πίεση, η οποία μπορεί να φαίνεται απλή για έναν άνθρωπο, αλλά είναι ένας εξαιρετικά περίπλοκος χειρισμός για το ρομπότ.
“Δεν πρέπει να υπάρχει άλλο μέρος που να χειρίζεται τα ρομπότ με αυτόν τον τρόπο. Κάθε διαδικασία, από την αρχή έως το τέλος, είναι αυτοματοποιημένη. Το μείγμα ρομποτικής και ανθρώπινης συνεργασίας βελτιστοποιείται ολοένα και περισσότερο με προτεραιότητα τα κέρδη από την επένδυση. Δημιούργησα κερδοφόρες γραμμές παραγωγής.”, δήλωσε ο Hiroyuki Kusakabe, γενικός αρχιτέκτονας της SGMO.
Η επιμονή στην παραγωγικότητα εντοπίζεται πίσω στο αρχικό PlayStation που κυκλοφόρησε στην Ιαπωνία τον Δεκέμβριο του 1994. Ο Teiyu Goto, ο σχεδιαστής της πρώτης κονσόλας, επικεντρώθηκε στην κατασκευή μιας κονσόλας που μπορεί να μπει εύκολα στη μαζική παραγωγή.
Σύμφωνα με πληροφορίες, ο Goto ώθησε τους μηχανικούς του εργοστασίου του Kisarazu να βελτιώσουν την παραγωγικότητα. την εξέλιξη της τεχνολογίας για την κατασκευή την ανέλαβαν τρίτες εταιρείες μέσω συμβολαίων.
Γενικός κανόνας είναι ότι, όταν μια κονσόλα πλησιάζει στο τέλος της εμπορεύσιμης ζωής της, το μοντέλο αναπόφευκτα θα πέσει θύμα φτηνών πωλήσεων και ανταγωνισμού. Οι γραμμές παραγωγής παρόλα αυτά, μπορούν να διατηρήσουν το κέρδος χάρη στις συνεχείς βελτιώσεις.
Το PlayStation 4, που κυκλοφόρησε τον Νοέμβριο του 2013, έχει πουλήσει πάνω από 100 εκατομμύρια μονάδες κατά τη διάρκεια της ζωής του. Οι συνδρομητές του PS Plus καλύπτουν 41,5 εκατομμύρια άτομα.
Οι πωλήσεις των 10 τρισεκατομμυρίων Yen (93 δισεκατομμύρια δολάρια) και τα κέρδη 1 τρισεκατομμυρίων Yen από το PS4 υποστηρίχθηκαν από τις μεταρρυθμίσεις που εισήγαγε ο Kazuo Hirai, ο οποίος διετέλεσε πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος από το 2012 έως το 2018. Η κονσόλα αποτελεί πλέον τον πυρήνα της νέας Sony , μαζί με τις ταινίες, τη μουσική και άλλα.
Ο μηχανικός Ken Kutaragi, επονομαζόμενος και ως ο πατέρας του PlayStation, υπερασπίστηκε τη συσκευή παρά τις αντιδράσεις από άλλα στελέχη. Είκοσι πέντε χρόνια αργότερα, έμελλε να γίνει το παράδειγμα για την ποιότητα κατασκευής της Sony.
Δεν υπάρχει, όμως, εγγύηση για μελλοντική επιτυχία. Αν και το PS2 έκανε σάλο όταν κυκλοφόρησε το 2000, όταν το PS3 κυκλοφόρησε το 2006, έχασε μερίδιο της αγοράς στο Xbox 360. Σε αντίθεση με το παρελθόν, η επόμενη δεκαετία για τη Sony θα εξαρτηθεί από το πόσο καλά θα τα πάει το PS5, όταν φτάσει στα ράφια την περίοδο, πιθανότατα, των διακοπών.
Να σημειώσουμε ότι αυτή είναι μια σπάνια ματιά μέσα σε ένα εργοστάσιο παραγωγής του PlayStation 4, καθώς η Sony δεν μοιράζεται εύκολα πληροφορίες σχετικά με τον τρόπο λειτουργίας των παραγωγικών της μονάδων.
Σας φαίνεται εντυπωσιακή η γραμμή παραγωγής του PlayStation 4; Πείτε μας τη γνώμη σας στα σχόλια!
[signoff]
Πηγή: https://psaddict.gr/