Λοιπόν σίγουρα κάποιος τις έχει ματιάσει όλες τις μεγάλες εταιρείες! Η μία μετά την άλλη αντιμετωπίζει σοβαρά προβλήματα με το δίκτυο της!
Για περίπου τρεις ώρες την Πέμπτη, η Apple είχε μια εκτεταμένη διακοπή στο iCloud της, που επηρέασε υπηρεσίες όπως το App Store, Apple Music και Apple TV.
Αν και κανονικά τα cloud έχουν φτιαχτεί να είναι πολύ πιο ανθεκτικά από τα υπόλοιπα δίκτυα, φαίνεται ότι για κάποιο λόγο δεν άντεξε.
Τα γεγονότα αυτά υπενθύμισαν στον κόσμο ότι πάρα πολλές υπηρεσίες έχουν μεταφερθεί πια στο Cloud και όταν δεν είναι προσβάσιμα, τότε δημιουργείτε μεγάλο πρόβλημα. Έτσι πχ όταν για παράδειγμα πρέπει να πιστοποιήσετε την ταυτότητά σας σε ζωτικές υπηρεσίες online, η όποια καθυστέρηση μπορεί να αποβεί μοιραία ή καταστροφική για τον χρήστη.
Η διακοπή της Apple ακολουθεί δύο αντίστοιχες καταστροφικές αποτυχίες. Η μία ήταν στον πάροχο του CDN Cloudflare, μια διακοπή που επηρέασε πάρα πολλά site για αρκετές ώρες, μαζί και το iTechNews. Η δεύτερη καταστροφή ήταν με διαταραχές που επηρέαζαν τους πελάτες του Google Cloud, ενώ την ίδια ώρα υπήρχαν και πολλά προβλήματα διαθεσιμότητας σε Facebook, WhatsApp και Instagram πριν από λίγες μέρες.
Η σελίδα κατάστασης του συστήματος της Apple δείχνει ότι είχε περίπου τρεις ώρες διακοπή λειτουργίας που επηρέασαν το App Store, τα Apple Books, το Apple ID, την Apple Music, τις συνδρομές Apple Music, το Apple Online Store, την Apple Pay, Apple TV, κι άλλα. Οι χρήστες που προσπαθούσαν εκείνη την στιγμή να χρησιμοποιήσουν το Find My iPhone για να εντοπίσουν τις συσκευές τους, δεν τα κατάφερναν.
Μια διακοπή αυτής της διαδεδομένης υπηρεσίας της Apple ήταν αναμφίβολα πρωτοφανής και μάλιστα όταν συμβαίνει σε εθνικό επίπεδο, σύμφωνα με το λογαριασμό ενός χρήστη.
Η ThousandEyes, μια αμερικανική οργάνωση που βασίζεται στην παρακολούθηση του δικτύου, είχε μια καλή εξήγηση της διακοπής του Cloudflare, η οποία προκλήθηκε από μια εσφαλμένη δρομολόγηση μέσω του Διαδικτύου της Verizon BGP. Αναφέρει ότι η κατάρρευση του iCloud της Apple οφειλόταν επίσης σε ένα ζήτημα “BGP route flap” που προκάλεσε σοβαρή απώλεια πακέτων στους χρήστες στη Βόρεια Αμερική.
“Η απώλεια των πακέτων φαίνεται να έχει προκληθεί από ένα θέμα πτώσης της διαδρομής BGP, όπου μια ανακοίνωση δρομολόγησης γίνεται και αποσύρεται γρήγορα, συχνά επανειλημμένα”, γράφει ο ThousandEyes.
Η έκταση της διακοπής της Apple έδωσε στους χρήστες των iPhone, μια σύντομη υπενθύμιση για το πόσο εξαρτημένοι είναι από το iCloud της Apple, γεγονός που επηρέασε την ικανότητά τους να πληρώνουν στο ταμείο, να αγοράζουν υλικό online, να συνδέονται με εφαρμογές, να χρησιμοποιούν τις πληρωμένες συνδρομές μουσικής τους εργασία.
Η πρόσφατη πτώση των διαφόρων Cloud, έχει επίσης δείξει και τις διαφορετικές προσεγγίσεις των εταιρειών για να εξηγήσει στους πελάτες για το τι πήγε στραβά. Το Cloudflare και η Google, που παρέχουν υπηρεσίες σε επιχειρήσεις, προσέφεραν λεπτομερείς τεχνικές πληροφορίες.
Το Facebook ζήτησε συγνώμη για τα προβλήματά του αλλά εξήγησε ότι μια “συνήθης λειτουργία συντήρησης” προκάλεσε ένα πρόβλημα που εμπόδισε τους ανθρώπους να αποστείλουν φωτογραφίες και βίντεο.
Η Microsoft είχε το μερίδιό της στις διαταραχές των διαφόρων Cloud φέτος, αποτρέποντας τις επιχειρήσεις σε όλο τον κόσμο από τη χρήση των Azure, Microsoft 365, Dynamics και DevOps και παρεμποδίζοντας προηγουμένως τους χρήστες να επικυρώσουν τις βασικές υπηρεσίες cloud.
[signoff]