Το τελευταίο χρονικό διάστημα, ειδικά από την περίοδο της καραντίνας, κάτι ξεκίνησε να αλλάζει στις λειτουργίες του ελληνικού δημοσίου. Και αυτό δεν είναι άλλο από την ψηφιοποίηση βασικών υπηρεσιών τις οποίες χρειάζεται σε καθημερινή βάση ο πολίτης.
Σύμφωνα με τα στοιχεία του υπουργείοy Ψηφιακής Διακυβέρνησης, λοιπόν, σε διάστημα λίγων μηνών, περίπου 800.000 πολίτες έχουν καταθέσει αίτηση για τα αδήλωτα τετραγωνικά του σπιτιού τους, ενώ άλλοι τόσοι έχουν διαπιστώσει πως δεν χρειάζεται να δηλώνουν στην εφορία τις γεννήσεις ή τους θανάτους, αφού τα στοιχεία είναι αυτόματα επικαιροποιημένα. Επίσης, πάνω από 400.000 πολίτες εκδήλωσαν ενδιαφέρον για το πρόγραμμα “Τουρισμός για όλους”, χωρίς να υποβάλουν το παραμικρό έγγραφο.
Όλα αυτά δεν θα ήταν εφικτά εάν δεν υπήρχε το Κέντρο Διαλειτουργικότητας της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης (ΓΓΠΣΔΔ) του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης. Ουσιαστικά, πρόκειται για το πληροφοριακό σύστημα που αναπτύχθηκε για να διασυνδέσει τις ηλεκτρονικές υπηρεσίες του δημοσίου. Το αποτέλεσμα το βλέπουμε και εμείς οι ίδιοι: Εκατομμύρια μετακινήσεις πολιτών αποφεύγονται από δημόσια υπηρεσία σε υπηρεσία, εξοικονομώντας χρόνο, εργατοώρες και κόστος.
Από τον Ιούλιο του 2019, αντλήθηκαν μέσω του Κέντρου Διαλειτουργικότητας στοιχεία από 100 πρόσθετους φορείς της Κεντρικής και Γενικής Κυβέρνησης, σημειώνοντας αύξηση 278% στον αριθμό των φορέων σε σχέση το διάστημα Ιουλίου 2018-Ιουνίου 2019 (ήταν μόλις 36). Παράλληλα, στο πρώτο εξάμηνο του 2020, πραγματοποιήθηκαν 7.000.000 κλήσεις από δημόσιες υπηρεσίες για παροχή στοιχείων. Στο αντίστοιχο διάστημα του 2019, είχαν πραγματοποιηθεί 2.200.000 κλήσεις.
[signoff]
Πηγή: https://www.mobilenews.gr/