20.1 C
Athens
Σάββατο, 23 Νοεμβρίου 2024

Κάρτα εργασίας.. για όλους!

Ακόμα και οι επιχειρήσεις που απασχολούν ένα και μόνο εργαζόμενο θα είναι υποχρεωμένες να εφαρμόσουν την ψηφιακή κάρτα εργασίας.

Αυτό αναφέρουν αρμόδιοι κύκλοι του Υπουργείου Εργασίας σε ερώτημα του Capital.gr σε σχέση με το εύρος εφαρμογής του νέου εργαλείου απόδειξης της προσέλευσης και της αποχώρησης του εργαζομένου από τη δουλειά του -με στόχο την αντιμετώπιση της αδήλωτης εργασίας- (σ.σ. ψηφιακή κάρτα εργασίας).

Αν και η αρχή, από τις αρχές του ερχόμενου Ιουλίου, θα γίνει για τις επιχειρήσεις με πάνω από 250 εργαζομένους και συγκεκριμένα εκείνες του χρηματοπιστωτικού τομέα (τράπεζες) και του λιανεμπορίου τροφίμων (σούπερ μάρκετς), όχι μόνο το εργαλείο αυτό θα επεκταθεί σταδιακά έως το 2023 σε όλες τις επιχειρήσεις όλων των κλάδων, αλλά και σε όλες τις επιχειρήσεις ανεξαρτήτως πλήθους απασχολούμενων. Δηλαδή θα αφορά και τις πολύ μικρές επιχειρήσεις.

Όπως ανακοίνωσε το Υπουργείο Εργασίας την περασμένη εβδομάδα, η αρχή θα γίνει από αυτό το καλοκαίρι με τις τράπεζες και τα σούπερ μάρκετ.

Η συνέχεια θα γίνει, το χειμώνα του 2022-23 με κλάδους όπως οι εταιρίες security, οι ασφαλιστικές εταιρείες, οι τέως ΔΕΚΟ και η βιομηχανία, ενώ σε τελική φάση, δηλαδή προς την άνοιξη του 2023 θα ενταχθούν και οι επιχειρήσεις στον κλάδο του τουρισμού.

Κάρτα εργασίας και στις πιο μικρές επιχειρήσεις
Πιο συγκεκριμένα, η εν λόγω κάρτα, η οποία αποτελεί ένα εργαλείο απόδειξης της προσέλευσης και της αποχώρησης του εργαζομένου από τη δουλειά του -με στόχο την αντιμετώπιση της αδήλωτης εργασίας-, θα εφαρμοστεί σε τρεις ”δόσεις”:

-Φέτος και μάλιστα από την 1η Ιουλίου στα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα και τις επιχειρήσεις λιανικού εμπορίου τροφίμων, όπως ανακοίνωσε το Υπουργείο Εργασίας.

-Παραπέρα, από το Δεκέμβριο του 2022 και έπειτα, θα εφαρμοστεί στις βιομηχανικές επιχειρήσεις, τις τέως ΔΕΚΟ, τις ασφαλιστικές και τις εταιρείες σεκιούριτι.

-Από τον Απρίλιο του 2023 προβλέπεται η εφαρμογή της στον κλάδο της εστίασης και των καταλυμάτων.

Υπόβαθρο για την εφαρμογή της ψηφιακής κάρτας εργασίας είναι το ”Εργάνη ΙΙ”. Αυτό αποτελεί ένα πληροφοριακό σύστημα καταγραφής της πραγματικότητας στην αγορά εργασίας. Είναι μετεξέλιξη και αναβάθμιση του συστήματος ”Εργάνη Ι”.

Η πρώτη φάση εφαρμογής της Ψηφιακής Κάρτας Εργασίας αφορά τις τράπεζες και τα σούπερ μάρκετ που απασχολούν πάνω από 250 εργαζόμενους. Οι συγκεκριμένες επιχειρήσεις θα πρέπει στο διάστημα 1 – 30 Ιουνίου να ολοκληρώσουν την απογραφή την εργαζόμενων τους στο ”Εργάνη IΙ” και να καταγράψουν τα στοιχεία εργασιακής σχέσης και ωραρίου απασχόλησης των εργαζομένων τους (ώρες εργασίας ανά εβδομάδα, 5θήμερη ή 6ήμερη εργασία, σταθερό ή μεταβαλλόμενο ωράριο κλπ.) Στους ίδιους κλάδους θα εφαρμοστεί από 1ης Ιουλίου η Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας. Η απογραφή των εργαζόμενων (στοιχείων εργασιακής σχέσης και ωραρίου απασχόλησης) για τους λοιπούς κλάδους της οικονομίας θα γίνει στο διάστημα από 1η Οκτωβρίου 2022 έως 31 Νοεμβρίου 2022.

Το ”Εργάνη ΙΙ” οδηγεί σε ριζική αναβάθμιση των δυνατοτήτων καταγραφής του προγραμματισμού καθώς και του πραγματικού χρόνου εργασίας, συνεπώς και των δυνατοτήτων ελέγχου από τις αρμόδιες αρχές.

Συγκεκριμένα, ο προγραμματισμός της εργασίας και οι πληροφορίες για τις πραγματικές ώρες έναρξης – λήξης της εργασίας θα εισάγονται ψηφιακά και θα είναι διαθέσιμα στους εργαζόμενους μέσω της εφαρμογής myErgani mobile app και σε μορφή ημερολογίου. Σήμερα υποβάλλεται αδόμητο κείμενο και επισυναπτόμενα αρχεία με περιορισμένη δυνατότητα ενημέρωσης των εργαζομένων, οι οποίοι έχουν μόνο τη δυνατότητα να δουν εκ των υστέρων τις δηλώσεις του εργοδότη. Επίσης με το ”Εργάννη II” θα καταγράφονται για πρώτη φορά όλοι οι τύποι άδειας (σήμερα δηλώνεται εκ των υστέρων μόνο η κανονική άδεια). Πάνω απ’ όλα με την Ψηφιακή Κάρτα θα καταγράφεται για πρώτη φορά ο πραγματικός χρόνος εργασίας, αναβαθμίζοντας τις δυνατότητες ελέγχου και τήρησης του ωραρίου εργασίας.

Η Ψηφιακή Κάρτα εισάγει δύο σημαντικές δικλείδες ασφαλείας που διευκολύνουν τους ελέγχους και τους καθιστούν αυτόματους και αντικειμενικούς, που είναι οι εξής:

– Η έναρξη και η λήξη της εργασίας θα γνωστοποιείται αυτόματα στο σύστημα ”Εργάνη II”.

– Ο ελεγκτής θα γνωρίζει πριν επισκεφθεί έναν χώρο εργασίας ποιοι εργαζόμενοι πρέπει να βρίσκονται εκεί.

Εργαζόμενοι που βρίσκονται στο χώρο εργασίας ενώ έχει γνωστοποιηθεί η αποχώρησή τους ή δεν έχει δηλωθεί η έλευσή τους θα εντοπίζονται άμεσα και εύκολα από τους ελεγκτές.

Επιπλέον, οι εργαζόμενοι θα μπορούν να αξιοποιούν τις καταγραφές της ψηφιακής Κάρτας Εργασίας, για να αποδεικνύουν την απασχόλησή τους -αν χρειασθεί- και στα Δικαστήρια. Θα έχουν μάλιστα και το δικαίωμα να εκδίδουν διαταγή πληρωμής με βάση τα στοιχεία της ψηφιακής κάρτας εργασίας, αφού αυτή θα παρέχει πλήρη απόδειξη για τον χρόνο που πραγματικά απασχολήθηκαν.

Σημειώνεται πως παραμένει ο έλεγχος με βάση την προδήλωση του ωραρίου εργασίας. Επί του παρόντος δεν θα υπάρχει δυνατότητα να “χτυπά” κάποιος κάρτα εξ αποστάσεως, γνωστοποιώντας πχ από το σπίτι ή από όποιο άλλο σημείο εργάζεται τις ώρες έναρξης και λήξης της εργασίας. Η δυνατότητα αυτή θα υπάρξει σε αμέσως επόμενη φάση, καθώς προβλέπεται η έκδοση Προεδρικού Διατάγματος, το οποίο θα ορίζει πώς θα ελέγχονται τα δεδομένα των επικοινωνιών μεταξύ του εργοδότη και του τηλεργαζομένου.

[su_button url=”https://itechnews.gr/2020/04/itechnews-gr-tora-pia-episima-kai-sta-google/” target=”blank” style=”bubbles” background=”#0726db” color=”#ffffff” size=”10″ wide=”yes” center=”yes” radius=”20″ icon=”https://itechnews.gr/wp-content/uploads/2021/08/google_news.jpg” icon_color=”#060606″ text_shadow=”2px 2px 2px #000000″ rel=”lightbox”]Ακολουθήστε το iTechNews.gr στο Google News! Παρακολουθήστε τα τελευταία νέα, τάσεις, αξεσουάρ και παρουσιάσεις[/su_button]

Κατά την προσέλευση ή αποχώρηση στην εργασία ο εργαζόμενος θα “χτυπά” την κάρτα δηλώνοντας την έναρξη ή λήξη του ωραρίου. Ο προγραμματισμός της εργασίας και οι πληροφορίες για τις πραγματικές ώρες έναρξης – λήξης της εργασίας θα εισάγονται ψηφιακά πλέον στο σύστημα ΕΡΓΑΝΗ II και θα είναι διαθέσιμες στους εργαζόμενους μέσω της εφαρμογής myErgani mobile app, καθώς και μέσα από το myErgani web portal (myErgani.gov.gr).

Η κάρτα μπορεί να είναι είτε σε φυσική μορφή, όπως οι κάρτες που χρησιμοποιούν σήμερα πολλές επιχειρήσεις για την καταγραφή των ωρών εργασίας ή ψηφιακή εφαρμογή (application) στο κινητό τηλέφωνο του εργαζόμενου που θα παράγει έναν κωδικό QR code τον οποίο θα “σκανάρει” η αντίστοιχη ψηφιακή εφαρμογή της επιχείρησης. Πρόκειται ακριβώς για την διαδικασία που εφαρμόστηκε για το “σκανάρισμα” των πιστοποιητικών νόσησης, εμβολιασμού κλπ. Οι επιχειρήσεις που διαθέτουν συστήματα ωρομέτρησης θα διαβιβάζουν μαζικά στο ΕΡΓΑΝΗ II τις πληροφορίες έναρξης – λήξης για κάθε εργαζόμενο. Για τις υπόλοιπες η πληροφορία θα διαβιβάζεται αυτόματα μέσω του application.

[signoff]

Πηγή

Εσείς πάντως μην ξεχάσετε να γραφτείτε στις ειδοποιήσεις μας , ώστε να ενημερωθείτε πρώτοι για τις πιο HOT προσφορές της ημέρας  και ακόμη περισσότερες  στο κανάλι μου στο Telegram και κάντε Like & Share την σελίδα μας στο Facebook.

Θα χαρώ να βοηθήσω και να απαντήσω απορίες σας. Θα με βρείτε στο Messenger ως Unpackman Review. Αφήστε μου ένα σχόλιο στο βίντεο ή στείλετε μου ένα email στο unpackmanreview@gmail.com. Κάντε SUBSCRIBE και πατήστε την ειδοποίηση () στο κανάλι μου.

Unpackman

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Leave a reply

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ

Μετάβαση στο περιεχόμενο