Μετάβαση στο περιεχόμενο
25.1 C
Athens
Τετάρτη, 23 Απριλίου 2025

Μercedes: Η νέα τεχνολογία που σώζει ζωές

Η Daimler κατάθεσε πρόσφατα την πατέντα ενός αυτόματου συστήματος αφαίρεσης του αέρα σε καταστάσεις επερχόμενου ατυχήματος, με δεδομένο ότι ένα σκασμένο ελαστικό προσφέρει περισσότερη αντίσταση στην κύλιση.

Το σύστημα, που αποτελείται από μια κεντρική ηλεκτρονική μονάδα και μία βαλβίδα απότομης αφαίρεσης του αέρα, επενεργεί σε περίπτωση φρεναρίσματος έκτακτης ανάγκης, και αν διαγνώσει ότι τα φρένα δεν αποδίδουν στο μέγιστο βαθμό, ή ότι η κεντρική μονάδα του συστήματος πέδησης έχει καταρρεύσει.

Η πατέντα αφαίρεσης του αέρα των ελαστικών έχει σχεδιαστεί πρωτίστως για αμιγώς ηλεκτρικά και υβριδικά αυτοκίνητα, αλλά μπορεί να χρησιμοποιηθεί και σε μοντέλα με κινητήρα εσωτερικης καύσης.

Ο κύριος λόγος της χρήσης του στα EV έχει να κάνει με τη μετάβαση των τελευταίων στα νέα συστήματα πέδησης: με δεδομένο ότι αυτά χρησιμοποιούν την αναγεννητική πέδηση, για την άντληση της κινητικής ενέργειας από το φρενάρισμα, διαθέτουν δύο συστήματα πέδησης. Όταν ολοκληρωθεί αυτή η διαδικασία, γίνεται η μετάβαση από το φρενάρισμα μέσω του ηλεκτροκιντήρα, στο παράδοσιακό μηχανικό σύστημα φρεναρίσματος.

Λόγω της πολυπλοκότητας του συστήματος, τα σύγχρονα αυτοκίνητα χρησιμοποιούν ηλεκτρονικό έλεγχο της πέδησης, το γνωστό σύστημα brake-by-wire. Τίποτα από όλα αυτά, φυσικά, δεν αλλάζει την αίσθηση του πεντάλ του φρένου για τον οδηγό. Το ηλεκτρονικό σύστημα υπολογίζει τη δύναμη που ασκεί ο οδηγός στο πεντάλ, και αποφασίζει ποια μέθοδο να χρησιμοποιήσει για να επιβραδύνει το αυτοκίνητο.

Σε περίπτωση προβλήματος του brake-by-wire, κάτι που δεν είναι ιδιαίτερα σπάνιο (όπως διαπίστωσε η Ford σε έξι περιπτώσεις με τη Mustang Mach-E στη Νορβηγία), μπορεί να υπάρξουν ανεπιθύμητα αποτελέσματα. Για παράδειγμα, το σύστημα ανάκτησης κινητικής ενέργειας μπορεί να συνεχίσει να λειτουργεί και μετά την πλήρωση των μπαταριών, προκαλώντας την υπερθέρμανσή τους.

Το σύστημα αφαίρεσης αέρα των ελαστικών της Daimler έρχεται να αποτελέσει μια δικλείδα ασφαλείας για τα προβλήματα αυτά. Ενεργοποιείται μόνο αν διαπιστώσει ότι η κεντρική μονάδα του συστήματος πέδησης έχει καταρρεύσει, ή έστω ότι παρουσιάζει κάποια δυσλειτουργία. Με την αφαίρεση του αέρα στα ελαστικά, στην ουσία περιορίζει πολύ την κύλιση των τροχών, επιτυγχάνοντας έτσι έμμεσο φρενάρισμα.

Πρόκειται για την αντίστροφη ακριβώς διαδικασία της πλήρωσης των ελαστικών με περισσότερο αέρα, όταν ο σκοπός είναι να περιοριστούν οι τριβές της κύλισής τους, κι έτσι να κυλούν με λιγότερη ενέργεια και να επιτυγχάνουν καλύτερη οικονομία καυσίμου.

[su_button url=”https://itechnews.gr/2020/04/itechnews-gr-tora-pia-episima-kai-sta-google/” target=”blank” style=”bubbles” background=”#0726db” color=”#ffffff” size=”10″ wide=”yes” center=”yes” radius=”20″ icon=”https://itechnews.gr/wp-content/uploads/2021/08/google_news.jpg” icon_color=”#060606″ text_shadow=”2px 2px 2px #000000″ rel=”lightbox”]Ακολουθήστε το iTechNews.gr στο Google News! Παρακολουθήστε τα τελευταία νέα, τάσεις, αξεσουάρ και παρουσιάσεις[/su_button]

Σε ένα ελαστικό ελλιπές σε αέρα, μεγαλύτερη επιφάνειά του εφάπτεται με το έδαφος, κι έτσι αυξάνεται η αντίστασή του στην κύλιση. Είναι προφανές ότι αυτό τροποποιεί την οδική συμπεριφορά του αυτοκινήτου. Βεβαίως, αν κανείς αφαιρέσει υπερβολικό αέρα από τα ελαστικά, ελλοχεύει ο κίνδυνος αυτά να βγουν από τη ζάντα.

Αυτός είναι ο λόγος που το σύστημα της Daimler επενεργεί αρχικά σε έναν μόνο τροχό, και αν χρειαστεί επενεργεί σταδιακά και στους υπόλοιπους τρεις. Όταν αρχίζει να αφαιρεί τον αέρα από τον πρώτο τροχό, αρχίζει να ειδοποιεί με φωτεινές ενδείξεις τον οδηγό – που έτσι κι αλλιώς το αισθάνεται και με τη μείωση της ταχύτητας του αυτοκινήτου.

Το καλό, επίσης, με το συγκεκριμένο σύστημα είναι ότι, μετά την αφαίρεση του αέρα από έναν ή περισσότερους τροχούς, το ίδιο το σύστημα έχει τη δυνατότητα να φουσκώσει ξανά τα ελαστικά και να φέρει την πίεσή τους στο ιδανικό επίπεδο λειτουργίας. Έτσι, σε συνδυασμό με το σύστημα επόπτευσης της πίεσης των ελαστικών, αυτό το σύστημα μπορεί να διατηρεί την ιδανική πίεση των ελαστικών, χωρίς να χρειάζεται να το κάνει χειροκίνητα ο οδηγός στο βενζινάδικο ή σε βουλκανιζατέρ.

Πολύ πιο προηγμένο, το συγκεκριμένο σύστημα είναι πολύ πιο «ευφυές» και μικρότερο σε διαστάσεις σε σχέση με το αντίστοιχο ογκώδες σύστημα ροής αέρα στα έξι ελαστικά της Mercedes-AMG G63 6×6, πριν από λίγα χρόνια.

[signoff]

 

Πηγή

Εσείς πάντως μην ξεχάσετε να γραφτείτε στις ειδοποιήσεις μας , ώστε να ενημερωθείτε πρώτοι για τις πιο HOT προσφορές της ημέρας  και ακόμη περισσότερες  στο κανάλι μου στο Telegram και κάντε Like & Share την σελίδα μας στο Facebook.

Θα χαρώ να βοηθήσω και να απαντήσω απορίες σας. Θα με βρείτε στο Messenger ως Unpackman Review. Αφήστε μου ένα σχόλιο στο βίντεο ή στείλετε μου ένα email στο unpackmanreview@gmail.com. Κάντε SUBSCRIBE και πατήστε την ειδοποίηση () στο κανάλι μου.

Unpackman

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Leave a reply

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ

Samsung Galaxy Tab S10 Lite: Είναι καθ’ οδόν μαζί με τα S11 και S11 Ultra

H ίδια αξιόπιστη πηγή που αποκάλυψε ότι το επερχόμενο Samsung Galaxy S25 FE ενδέχεται να χρησιμοποιεί το chipset Exynos 2400e, μας δίνει πληροφορίες και...

H OpenAI θέλει να αγοράσει το Chrome της Google

H OpenAI εξετάζει το ενδεχόμενο αγοράς του προγράμματος περιήγησης Chrome, εάν η Google αναγκαστεί να το πουλήσει λόγω των πιέσεων ότι ασκεί αντιανταγωνιστικές πρακτικές...

ΤΖΑΜΙΑ;;; Όχι άλλη “Φασίνα”!!! Δες και χτύπα το Liectroux HCR-09 Window Cleaning Robot (Βίντεο)

Είναι δοκιμασμένο και καθαρίζει καλά... μια και μόνη συμβουλή θα σου δώσω... μην πεις ΠΟΤΕ ότι τα τζάμια σου τα καθάρισες με το Liectroux...

Motorola Razr 60 Ultra: Τεράστιο leak λίγο πριν την κυκλοφορία

Το Motorola Razr 60 Ultra, γνωστό και ως Razr Plus (2025), πρόκειται να παρουσιαστεί επίσημα στις 24 Απριλίου και είναι πιθανό να επισκιάσει τόσο...

Όλα τα smartphones στην Ευρώπη θα έρχονται πλέον με αυτή τη σήμανση

Η Ευρωπαϊκή Ένωση πρόκειται να εφαρμόσει σύντομα νέες αλλαγές όσον αφορά την αγορά των smartphones και των tablets, πιέζοντας όλες τις εταιρίες να βάζουν μια νέα...

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ

ΤΖΑΜΙΑ;;; Όχι άλλη “Φασίνα”!!! Δες και χτύπα το Liectroux HCR-09 Window Cleaning Robot (Βίντεο)

Είναι δοκιμασμένο και καθαρίζει καλά... μια και μόνη συμβουλή θα σου δώσω... μην πεις ΠΟΤΕ ότι τα τζάμια σου τα καθάρισες με το Liectroux...

Κάνει σχεδόν τα ΠΑΝΤΑ… Long & Short Throw Μαζί… Χωρίς κινητά μέρη… Στα 48€ ΚΟΜΠΛΕ!!! Lumintop W2

Τα Θέλεις ΟΛΑ;;; Σε έχω... Αν θέλεις και Long throw και Short throw, και Red Light και Επώνυμο και Ποιοτικό και χωρίς να πληρώσεις πολλά...

ΑΝΑΒΑΘΜΗΣΕ… 200% τον ΗΧΟ της TV σου… σχεδόν “ΤΣΑΜΠΑ”… Στα 172€ ΚΟΜΠΛΕ από Ευρώπη!!! ULTIMEA Aura A60 350W (VIDEO)

Κάνε δικό σου χωρίς 2η σκέψη.. ίσως Απόλυτο  και σχεδόν αόρατο... 7.1 με Dolby Atmos  Surround System την ULTIMEA Aura A60 350W Ήρθε η ώρα...

Γίνε ΟΔΗΓΟΣ ΑΓΩΝΩΝ το Racing Simulator σιγά σιγά χτίζεται… (Βίντεο Part1, Part2, Part3)

Logitech G923 Είναι το κομμάτι που θα φάει το περισσότερο ξύλο γι΄ αυτόν τον λόγο θέλει και ειδική προσοχή στο βίντεο... Μην το χάσεις... δεν λέω...

Ο ΝΕΟΣ “ΚΟΡΥΦΑΙΟΣ” Mini Προτζέκτορας για το 2025!? Στα 179€ ΚΟΜΠΛΕ Από Ευρώπη… WANBO T2 Ultra (Video)

Στην Τιμή ΔΩΡΟ ΓΝΗΣΙΟ ΠΑΝΙ ΠΡΟΒΟΛΗΣ 100" (Περιορισμένη Προσφορά)   Είχα καιρό να αισθανθώ έτσι για προτζέκτορα της μικρής κατηγορίας, μιας κι έχουν περάσει από τα...