10.8 C
Athens
Κυριακή, 22 Δεκεμβρίου 2024

Μπαίνει λουκέτο σε σταθμούς του ΜΕΤΡΟ!

Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις θα ισχύσουν για δρομολόγια της Γραμμής 3 του Μετρό.

Συγκεκριμένα, γίνονται λόγω των δοκιμαστικών δρομολογίων για την επέκταση της εν λόγω γραμμής προς τον Πειραιά προχωρά η ΣΤΑ.ΣΥ.

Μετρό: Πότε και ποιοι σταθμοί κλείνουν

Η ΣΤΑ.ΣΥ. με ανακοίνωσή της ενημερώνει το επιβατικό κοινό πως το ερχόμενο Σαββατοκύριακο 27 & 28 Αυγούστου, οι σταθμοί του Μετρό «ΝΙΚΑΙΑ», «ΚΟΡΥΔΑΛΛΟΣ» και «ΑΓ. ΒΑΡΒΑΡΑ» θα παραμείνουν κλειστοί και η Γραμμή 3 θα λειτουργεί στο τμήμα «ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ – ΑΓ. ΜΑΡΙΝΑ».

Οι κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στη Γραμμή 3 του Μετρό τίθενται σε ισχύ, λόγω της διενέργειας δυναμικών δοκιμών από τον επίσταθμο Αγ. Μαρίνας μέχρι το Δημοτικό Θέατρο, στο πλαίσιο της επικείμενης λειτουργίας της επέκτασης της Γραμμής προς Πειραιά.

Οι επιβάτες κατά τα παραπάνω χρονικά διαστήματα θα εξυπηρετούνται στο τμήμα Αγ. Μαρίνα – Νίκαια από την προσωρινή λεωφορειακή γραμμή «Χ50 Αγ. Μαρίνα – Νίκαια», στη δημιουργία της οποίας προχωρά ο ΟΑΣΑ.

Οι επιβάτες μπορούν να ενημερώνονται αναλυτικά για τους χρόνους διέλευσης των αεροδρομιακών συρμών από κάθε σταθμό, καθώς και για τα πρώτα και τελευταία δρομολόγια στην ιστοσελίδα της ΣΤΑ.ΣΥ.

Έρχεται WiFi και σήμα στο μετρό

Μεγάλες αλλαγές έρχονται για όσους χρησιμοποιούν το μετρό, αφού θα μπορούν να μπαίνουν στο Ίντερνετ και να παίρνουν κλήσεις.

Τα έργα είχαν ξεκινήσει το μακρινό 2014 κι εγκαταλείφθηκαν, όμως τώρα πήραν ξανά μπροστά οι μηχανές.

Δείτε πότε θα είναι έτοιμο…

Για την ακρίβεια, με πρωτοβουλία του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, μπαίνει σε τροχιά υλοποίησης το έργο για την παροχή σήματος κινητής τηλεφωνίας σε όλο το δίκτυο του Μετρό. Ήδη η ΣΤΑΣΥ (Σταθερές Συγκοινωνίες) έχει υπογράψει την σχετική συμφωνία με την Cosmote και την εταιρεία διαχείρισης παθητικών υποδομών κινητής Vantage Towers με στόχο μέσα σε 2,5 χρόνια να έχει εγκατασταθεί ο απαραίτητος εξοπλισμός για την κάλυψη δικτύου 4G/5G σε όλο το μήκος των γραμμών του Μετρό.

Μέχρι το τέλος του έτους μάλιστα εκτιμάται ότι θα έχει εγκατασταθεί ο σχετικός εξοπλισμός για να καλυφθούν οι πέντε πρώτοι σταθμοί και οι σήραγγες μεταξύ τους, με την αρχή να γίνεται από τον σταθμό του Ελληνικού. Ωστόσο η ολοκλήρωσή του έργου θα απαιτήσει χρόνο, δεδομένου ότι οι εργασίες δεν μπορούν να πραγματοποιούνται παρά μόνο τις μεταμεσονύχτιες ώρες, όπου το Μετρό δεν λειτουργεί.

Συμπληρωματικά στο προαναφερθέν έργο θα λειτουργήσει και μια ακόμα δράση, που θα προσφέρει δωρεάν πρόσβαση στο Internet στους σταθμούς των μέσων σταθερής τροχιάς. Πρόκειται για το WiFi4GR, μέσω του οποίου θα αναπτυχθούν σημεία ασύρματης ευρυζωνικής πρόσβασης στο διαδίκτυο σε δημόσιους, πολυσύχναστους χώρους. Στο πλαίσιο του έργου θα εγκατασταθούν WiFi hotspots σε 2.500 σημεία σε όλη την Ελλάδα, μεταξύ των οποίων και στους σταθμούς του Μετρό και του Ηλεκτρικού. Οι ανάδοχοι για το έργο έχουν ήδη επιλεγεί και οι εργασίες θα ξεκινήσουν μέσα στους επόμενους μήνες με στόχο οι εγκαταστάσεις να έχουν ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος της χρονιάς.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η ελεύθερη πρόσβαση στο Internet στους σταθμούς του Μετρό, δεν είναι κάτι νέο. Ήδη από το 2014 είχε ξεκινήσει η πρώτη προσπάθεια εγκατάστασης WiFi Hotspots σε 7 σταθμούς, σε συνεργασία με τη HOL. Το έργο ωστόσο δεν επεκτάθηκε ποτέ ούτε και συντηρήθηκε, με αποτέλεσμα να σταματήσουν να λειτουργούν τα WiFi Hotspots.

Μετρό: Έρχονται τρεις νέοι σταθμοί

Σύμφωνα με τον Υφυπουργό Υποδομών, Γιώργο Καραγιάννη, ο χρόνος κατασκευής της επέκτασης της γραμμής 2 στο Ίλιον είναι τα 5 έτη.

Παράλληλα με την έναρξη των εργασιών για το τμήμα Α της Γραμμής 4 του Μετρό, στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών στρέφονται και προς τις επεκτάσεις του υπάρχοντος δικτύου. Απαντώντας σε επίκαιρη ερώτηση στη Βουλή, ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις Υποδομές, αναφέρθηκε στα έργα που υλοποιούνται ή προγραμματίζονται στη Δυτική Αττική.

Όσον αφορά την επέκταση της Γραμμής 2 του Μετρό προς το Ίλιον, ο Γιώργος Καραγιάννης έκανε γνωστό ότι βρίσκεται σε εξέλιξη η εκπόνηση των απαραίτητων αρχιτεκτονικών και στατικών μελετών, καθώς και των ηλεκτρομηχανολογικών συστημάτων. Σε πρώτη φάση, η επέκταση θα αφορά τρεις σταθμούς: Την Παλατιανή, το Ίλιον και τον Άγιο Νικόλαο.

Οι δύο από τους τρεις σταθμούς βρίσκονται επί της οδού Θηβών: ο σταθμός Παλατιανή σε απόσταση περίπου 1.300 μέτρων βόρεια του σταθμού Ανθούπολη και ο σταθμός Ίλιον άλλα 1.000 μέτρα βορειότερα. Ο σταθμός Άγιος Νικόλαος βρίσκεται επί της οδού Αγίου Νικολάου, στο Ίλιον.

Ο κ. Καραγιάννης υποστήριξε ότι έως το τέλος του 2022 θα ολοκληρωθούν τόσο οι απαιτούμενες τεχνικές μελέτες, όσο και η διαδικασία περιβαλλοντικής αδειοδότησης του έργου, ώστε στη συνέχεια να ξεκινήσει η δημοπράτηση της κατασκευής. Ο Υφυπουργός ανέφερε ότι ο χρόνος κατασκευής της επέκτασης της γραμμής 2 στο Ίλιον είναι τα 5 έτη.

Τεράστιες αλλαγές στην Αθήνα

Το πρώτο τμήμα Γραμμής 4 του Μετρό «Άλσος Βεΐκου – Γουδή», έχει σχεδιαστεί με σκοπό να εξυπηρετήσει πολλές πυκνοκατοικημένες περιοχές του κέντρου της Αθήνας.

Με την κατασκευή τεσσάρων νέων σταθμών (Εξάρχεια, Ακαδημία, Κολωνάκι, Ευαγγελισμός), θα αποσυμφορηθούν υφιστάμενοι κεντρικοί σταθμοί Μετρό από τη συνεχώς αυξανόμενη ζήτηση του επιβατικού κοινού και ιδίως ο σταθμός του Συντάγματος.

Η Γραμμή 4 θα εξυπηρετεί πολλά σημαντικά κτίρια και εγκαταστάσεις, όπως νοσοκομεία, τα Δικαστήρια, το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο, το Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο, το Υπουργείο Πολιτισμού, τη Νομική Σχολή του Ε.Κ.Π.Α., το Μουσείο Μπενάκη (κτίριο Κουμπάρη), το Βρετανικό Συμβούλιο, την Πανεπιστημιούπολη.

Θα συνδέεται δε με τις υφιστάμενες Γραμμές του Μετρό με δύο σταθμούς ανταπόκρισης ((Πανεπιστήμιο / Ακαδημία, Ευαγγελισμός).

Δείτε τις λεπτομέρειες

Η Γραμμή 4 του Μετρό θα εκτείνεται σε μήκος περίπου 13 χλμ από το Άλσος Βεϊκου στο Γαλάτσι έως το Γουδή, εντός των Δήμων Αθήνας, Γαλατσίου, Καισαριανής και Ζωγράφου.

Θα περιλαμβάνει 15 νέους σταθμούς, με τα φρέατα αερισμού τους: Άλσος Βεΐκου, Γαλάτσι, Ελικώνος, Κυψέλη, Δικαστήρια, Αλεξάνδρας, Εξάρχεια, Ακαδημία, Κολωνάκι, Ευαγγελισμός, Καισαριανή, Πανεπιστημιούπολη, Ζωγράφου, Ιλίσια, Γουδή.

Θα κατασκευαστεί επίσης ένα νέο Κέντρο Ελέγχου Λειτουργίας (ΚΕΛ) για την Γραμμή 4, με προοπτική ενσωμάτωσης και του ελέγχου λειτουργίας των Γραμμών 1, 2, 3, αλλά και μελλοντικών αυτόματων νέων γραμμών και του Τραμ, καθώς και ένα νέο κτίριο συντήρησης και επισκευών των νέων συρμών, που θα χωροθετηθούν σε διαθέσιμο χώρο στο αμαξοστάσιο Σεπολίων.

Θα κατασκευαστούν τέλος δύο επισταθμοί γραμμής πριν το σταθμό Άλσος Βεΐκου (κάτω από την Λεωφόρο Βεΐκου) και μετά το σταθμό Γουδή (κάτω από τη Λεωφόρο Κατεχάκη), για την εναπόθεση των νέων συρμών, τον καθαρισμό και τη συντήρησή τους.

Κατά μήκος της Γραμμής 4 προβλέπονται εννέα φρέατα ενδιάμεσα ή τερματικά, δηλαδή τα φρέατα ΕΥΔΑΠ, Βεΐκου – Πλυντήριο – Συντήρηση, Βιβλιοθήκης, Διακλάδωσης Ευαγγελισμού, Φορμίωνος, ΝήαρΗστ, Δικαιοσύνης, ΤΒΜ Κατεχάκη, ΓΝΑ.

Η κύρια σήραγγα στο σύνολο του έργου θα είναι διπλής τροχιάς, εσωτερικής ελάχιστης διαμέτρου 8,48 μ, συνολικού μήκους περίπου 10.144 μ και θα κατασκευασθεί με κατ’ ελάχιστον δύο καινούργια μηχανήματα ΤΒΜ (Tunnel BoringMachine, δηλαδή μηχάνημα διάτρησης σηράγγων, ο γνωστός “μετροπόντικας”) ολομέτωπης κοπής.

Τα υπόλοιπα τμήματα αποτελούνται από σήραγγες υπόγειας διάνοιξης με συμβατικά μηχανικά μέσα μονής τροχιάς, μεταβαλλόμενης διατομής και τριπλής τροχιάς.

Πηγή

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Leave a reply

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ

Μετάβαση στο περιεχόμενο