21.2 C
Athens
Δευτέρα, 7 Οκτωβρίου 2024

Νέα τάση: Οι φωτιζόμενες μάσκες

Στο κυνήγι της διαφοροποίησης από τον ανταγωνισμό, οι κατασκευαστές έχουν λανσάρει διάφορες τάσεις. Η τελευταία λέξη της… μόδας είναι οι φωτιζόμενες μάσκες που μαγνητίζουν τα βλέμματα και μετά τη δύση του ηλίου. Για να ακολουθήσουν οι πιο φαντεζί που επικοινωνούν -με φωτεινά μηνύματα- με τους περαστικούς και τους υπόλοιπους οδηγούς.

Πολλοί είναι οι παράγοντες που επηρεάζουν τις προτιμήσεις των δυνητικών αγοραστών ενός αυτοκινήτου. Άλλοι δηλώνουν φίλοι των επιδόσεων, κάποιοι προτάσσουν την οικονομία καυσίμου, και άλλοι ιντριγκάρονται από την εξωτερική εμφάνιση. Ο υποψήφιος αγοραστής δεν θα δυσκολευτεί να εντοπίσει αυτό που ικανοποιεί τις ανάγκες του, δεδομένου ότι η αγορά βρίθει από μοντέλα. Πώς, όμως, γίνεται η τελική επιλογή; Τι είναι, αυτό, που θα τον κάνει να διαλέξει το νέο του αυτοκίνητο, μέσα σε αυτό τον ωκεανό παρεμφερών επιλογών;

Αυτό το… κάτι, αναζητούν πεισματικά και εναγωνίως οι κατασκευαστές, οι οποίοι από τις απαρχές της αυτοκίνησης δίνουν «μάχη» με έπαθλο τον ψήφο εμπιστοσύνης του καταναλωτή.

Όπως έχει δείξει η ιστορία, ένας από τους κύριους τρόπους προσέλκυσης του οδηγικού κοινού είναι κάποια στοιχεία που μαγνητίζουν –έστω και ασυνείδητα – την προσοχή του. Λεπτομέρειες που μια ματιά αρκεί, ώστε να αποτυπωθούν ανεξίτηλα στη μνήμη του.

Για πολλές δεκαετίες, κύριο στοιχείο διαφοροποίησης αποτελούσε η μάσκα. Σκεφτείτε, τι είναι αυτό που σας κάνει να διακρίνετε μια BMW από δεκάδες μέτρα μακριά στην Κηφισίας; Αυτό, όμως, ισχύει για τις ώρες που προηγούνται της δύσης του ηλίου, καθώς όταν θα πέσει σκοτάδι, οι μόνες διακριτές λεπτομέρειες είναι τα φώτα.

Τι επινόησαν, λοιπόν, οι κατασκευαστές; Να χαρίσουν στα φωτά (ημέρας, αλλά και κεντρικούς προβολείς), περίτεχνες οπτικές υπογραφές που ξεχωρίζουν το εκάστοτε μοντέλο από τον ανταγωνισμό. Από τους πρωτεργάτες του κινήματος ήταν πριν από περίπου 20 χρόνια η BMW, όταν εφοδίασε τη facelift (Ε39) 5άρα με φώτα τύπου “halo” (δακτυλίδια). Σήμερα, οι αυτοκινητοβιομηχανίες είθισται να ενοποιούν τα πίσω σώματα, μέσω μιας οριζόντιας λωρίδας ή μπάρας. Στην αρχή, η συγκεκριμένη τάση αγαπήθηκε από το αυτοκινητικό κοινό, γρήγορα, όμως, «μαζοποιήθηκε».

Έπρεπε, λοιπόν, να σκεφτούν κάτι το διαφορετικό. Επομένως, επικεντρώθηκαν ξανά στις μάσκες, με στόχο αυτές να είναι εύκολα αναγνωρίσιμες και κατά τις νυχτερινές ώρες; Τι έπραξαν; Τις… φωταγώγησαν.

Μαθήματα αμερικανικής ιστορίας

Όσο και ραγδαία αναπτυσσόμενη είναι η συγκεκριμένη τάση, καμία από τις ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες δεν μπορεί να διεκδικήσει την «πατρότητά» της. Διότι από τους προπάτορες ήταν η Mercury, με ένα εκ των δημοφιλέστερων sedan στις αρχές της δεκαετίας του ’90 στις ΗΠΑ, το Sable. Σχεδιαστικό highlight του μοντέλου, που μοιραζόταν πολλά εξαρτήματα με το Ford Taurus, ήταν το φαρδύ φωτιζόμενο πάνελ, με τα ενσωματωμένα φώτα. Η ιδέα ναι μεν αγαπήθηκε από χιλιάδες οδηγούς, στα μέσα της δεκαετίας, όμως, έμελλε να εγκαταλειφθεί.

Και έμεινε στην αφάνεια για πολλά χρόνια, μέχρι να φτάσουμε στο 2013, όταν η Mercedes «φωταγώγησε» το θρυλικό αστέρι της στη μάσκα. Σήμερα, πρόκειται για μια πρακτική που τη συναντάμε σε πολλά μοντέλα. Ανάμεσα σε αυτά, οι “M” εκπρόσωποι της BMW, που ενσωματώνουν την ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα μάσκα “Iconic Glow”.

Αντίστοιχης φιλοσοφίας είναι και το μπροστινό μέρος του Skoda Enyaq iV με τις εντυπωσιακές φωτιζόμενες κάθετες γρίλιες, διατρεχόμενες από μια LED οριζόντια λωρίδα που ενώνει τα φώτα. Από κοντά και η Mercedes που επαναστατεί μέσω της επερχόμενης, ηλεκτρικής ναυαρχίδας της, EQS. Στο ρύγχος του μοντέλου κυριαρχεί το φωτιζόμενο αστέρι που προαιρετικά σχεδιάζεται με το απαστράπτον 3D star matrix μοτίβο. Το τελευταίο απογειώνει το στιλ και του EQT minivan.

Πιο ριζοσπαστικές τάσεις επιδεικνύει η GMC με κάθε γράμμα της ονομασίας “Hummer” να εδρεύει πάνω σε επιμέρους σε φωτιζόμενα τετράγωνα πάνελ, όπως και η Rolls Royce. Η τελευταία δίνει τη δυνατότητα στους εύπορους ενδιαφερόμενους για τη Ghost να επιλέξουν ένα illumination pack που φωταγωγεί πλήρως τη μάσκα.

Από την άλλη, υπάρχουν και κάποιες εταιρείες που ακολουθούν αυτή τη νέα μόδα χωρίς φανφάρες και τυμπανοκρουσίες. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η VW, η διαφοροποιεί τα ισχυρά μοντέλα της (π.χ. Golf GTI και Polo GTI) από τα “απλά” με μια λεπτή LED, οριζόντια λωρίδα, στη μάσκα.

Κορύφωση της νέας αυτής τάσης είναι το one-off, αναγεννηθέν Opel Manta, με την έξυπνη, ψηφιακή μάσκα Pixel-Vizor η οποία μπορεί να προβάλλει μηνύματα και animations, επικοινωνώντας με αυτό τον τρόπο με τους υπόλοιπους χρήστες του οδικού δικτύου;

Θα είναι η τελευταία, η next-big “καυτή” τάση της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας;

[signoff]

πηγη

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Leave a reply

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ

Μετάβαση στο περιεχόμενο