Μετάβαση στο περιεχόμενο
21.8 C
Athens
Σάββατο, 10 Μαΐου 2025

Νέος διαγωνισμός του Δημοσίου για ηλεκτρικά ποδήλατα: Οι εξελίξεις

Νέα τεχνική έκθεση για την προμήθεια, εγκατάσταση, παραμετροποίηση και λειτουργία ενός ολοκληρωμένου συστήματος μίσθωσης ηλεκτρικών ποδηλάτων στους Δήμους ετοιμάζεται από τα Υπουργεία αλλά παρά τις αποκαλύψεις του Newsauto.gr για ενδεχόμενες «φωτογραφικές» διατάξεις κάποιοι φαίνεται ότι αρκέστηκαν σε κάποιες… βελτιώσεις εκ των οποίων μερικές από αυτές εξακολουθούν να είναι «φωτογραφικές».

Το Newsauto.gr μελέτησε εξονυχιστικά τη νέα τεχνική έκθεση για την προμήθεια ηλεκτρικών ποδηλάτων και πραγματικά εντυπωσιάστηκε με τον τρόπο που κάποιοι θέλουν να «καλύψουν» τις «φωτογραφικές» διατάξεις που διαθέτουν ένας ή δύο εισαγωγείς ηλεκτρικών ποδηλάτων αφήνοντας ουσιαστικά εκτός διαγωνισμού εκατοντάδες άλλες μεγαλύτερες ή μικρότερες εισαγωγικές εταιρείες.

ebikes france

Αντικείμενο του διαγωνισμού είναι η προμήθεια ηλεκτρικών ποδηλάτων, συσκευών φόρτισης, πακέτων λογισμικού διαχείρισης συστημάτων, τερματικών και εξοπλισμός τηλεμετρίας, υπηρεσίες εγκατάστασης εξοπλισμού επεξεργασίας πληροφοριών, υπηρεσίες εκπαίδευσης στον τομέα της πληροφορικής, υπηρεσίες ανάπτυξης λογισμικού διαχείρισης εγκαταστάσεων, υπηρεσίες τεχνικής υποστήριξης, υπηρεσίες διαχείρισης στόλου οχημάτων, υπηρεσίες προώθησης και υπηρεσίες διαφημιστικής εκστρατείας.

Όπως μάλιστα τονίζεται στον διαγωνισμό: «Τα κοινόχρηστα Συστήματα Αυτόματης Μίσθωσης Δημόσιας Χρήσης Ποδηλάτων είναι συστήματα ενοικίασης ποδηλάτων, τα οποία τυγχάνουν μεγάλης αποδοχής από πολίτες πόλεων της Ελλάδας αλλά και της Ευρώπης και αποτελούν μια πρωτοβουλία με ιδιαίτερη απήχηση στο κοινό.

Είναι ιδιαίτερα εύχρηστα και βολικά, λόγω του ότι το ποδήλατο δεν αντιμετωπίζει προβλήματα κυκλοφοριακής συμφόρησης, απαιτεί μηδαμινό χώρο στάθμευσης, έχει τη δυνατότητα να μετακινείται και εκτός οδικού δικτύου ενώ παράλληλα δε μολύνει το περιβάλλον με κανένα τρόπο (καυσαέρια, ηχορύπανση κ.λπ.).

Πρόκειται για συστήματα όπου μια ομάδα ποδηλάτων είναι διαθέσιμη προς χρήση από μια κοινότητα χρηστών που αποτελείται από άτομα που δεν είναι ιδιοκτήτες των ποδηλάτων.

Το παρόν έργο αφορά την προμήθεια, εγκατάσταση, παραμετροποίηση και λειτουργία ενός ολοκληρωμένου συστήματος μίσθωσης ηλεκτρικών ποδηλάτων για Δήμους.

Το σύστημα θα επιτρέπει την αυτόματη μίσθωση ηλεκτρικών ποδηλάτων χωρίς την παρουσία προσωπικού. Πρόκειται για προμήθεια και εγκατάσταση ενός αυτοματοποιημένου ηλεκτρονικού συστήματος που θα δίδει στους πολίτες την ευχέρεια να παραλάβουν και να χρησιμοποιήσουν ένα ηλεκτρικό ποδήλατο για το χρονικό διάστημα που θα καθορίζεται στον Κανονισμό Λειτουργίας του Συστήματος, επιστρέφοντάς το σε κάποιο από τα σημεία στάθμευσης τα οποία θα είναι εγκατεστημένα σε επιλεγμένα σημεία του Δήμου.

Τα ποδήλατα θα τοποθετηθούν σε σταθμούς ενοικίασης και αυτόματης φόρτισής τους, οι οποίοι θα περιλαμβάνουν θέσεις κλειδώματος/φόρτισης και θα επιτρέπουν τη φόρτιση των ποδηλάτων όσο αυτά είναι κλειδωμένα στον σταθμό.»

[su_button url=”https://itechnews.gr/2020/04/itechnews-gr-tora-pia-episima-kai-sta-google/” target=”blank” style=”bubbles” background=”#0726db” color=”#ffffff” size=”10″ wide=”yes” center=”yes” radius=”20″ icon=”https://itechnews.gr/wp-content/uploads/2021/08/google_news.jpg” icon_color=”#060606″ text_shadow=”2px 2px 2px #000000″ rel=”lightbox”]Ακολουθήστε το iTechNews.gr στο Google News! Παρακολουθήστε τα τελευταία νέα, τάσεις, αξεσουάρ και παρουσιάσεις[/su_button]

Τεχνικές προδιαγραφές

Για τη συνολική διαχείριση του συστήματος μίσθωσης ποδηλάτων, ο Ανάδοχος θα πρέπει να προσφέρει το απαραίτητο λογισμικό διαχείρισης. Το λογισμικό θα προσφερθεί υπό μορφή SaaS και ο Ανάδοχος θα πρέπει να εξασφαλίσει το δικαίωμα χρήσης του λογισμικού και τη φιλοξενία (hosting) του, για χρονικό διάστημα δύο (2) ετών.

Σε περίπτωση που κάποιος Δήμος διαθέτει ήδη υφιστάμενο σύστημα μίσθωσης ποδηλάτων, ο Ανάδοχος υποχρεούται να υλοποιήσει την κατάλληλη διασύνδεση του λογισμικού διαχείρισης με το υφιστάμενο σύστημα, έτσι ώστε να υπάρχει κοινή διαχείριση των δύο συστημάτων από ένα μόνο λογισμικό.

Η εφαρμογή Έκδοση Καρτών Συνδρομητών όπως και η Συσκευή Εγγραφής / Αναγνώρισης Καρτών Συνδρομητών είναι πλέον προαιρετική.

Επίσης προαιρετική είναι και η ύπαρξη κάμερας για την προσωποποίηση των καρτών συνδρομητών.

Ο Ανάδοχος που θα προμηθεύσει τον Δήμο με ηλεκτρικά ποδήλατα θα πρέπει να είναι κατάλληλα για χρήση σε κοινόχρηστα συστήματα μίσθωσης ποδηλάτων.

Σε αυτό το σημείο αρχίζουν οι «περίεργες» απαιτήσεις και τα χαρακτηριστικά!

Αρχικά επισημαίνεται ότι τα ηλεκτρικά ποδήλατα θα πρέπει να είναι αξιόπιστα, άριστης ποιότητας και κατάλληλα για χρήση εντός πόλης ενώ παράλληλα τονίζεται ότι πρέπει να είναι ανθεκτικά σε φθορές και σε δύσκολη χρήση!

Τα παραπάνω χαρακτηριστικά που ορίζει ο διαγωνισμός είναι γενικά και αόριστα χωρίς καμία αξία μέτρησης και πιστοποίησης. Παράλληλα δεν ορίζεται το υλικό κατασκευής των ηλεκτρικών ποδηλάτων όπως αλουμίνιο ή κάποιο ελαφρύτερο ή πιο ανθεκτικό υλικό…

Στον κινητήρα οι συντάκτες του διαγωνισμού κυριολεκτικά φαίνεται ότι έχουν δώσει τον καλύτερό τους εαυτό καθώς απαιτούν: «Υποβοήθηση στον πίσω τροχό ή μεσαίας κύλισης, με ηλεκτρικό κινητήρα τύπου brushless».

Ο κινητήρας τύπου brushless είναι οικονομικός και χαμηλής απόδοσης οπότε αμέσως περιορίζονται οι υποψήφιοι που θέλουν να συμμετέχουν στον διαγωνισμό και βέβαια αποκλείονται εισαγωγικές εταιρείες ηλεκτρικών ποδηλάτων με πολύ καλύτερα, ισχυρότερα και πιο αξιόπιστα συστήματα!

Ένα άλλο σημείο των προδιαγραφών που πρέπει να φέρουν τα ηλεκτρικά ποδήλατα των συμμετεχόντων αφορά στους τροχούς και όπως επισημαίνεται: «Οι τροχοί πρέπει να είναι ≥24 ’’, με μέγιστη διάσταση έως 29”, διότι τίθεται θέμα ασφαλούς οδήγησης και ισορροπίας του αναβάτη, κατασκευής από αλουμίνιο ή άλλο ελαφρότερο μέταλλο, ελαστικά χωρίς με αεροθαλάμους, ιδανικά για χρήση σε άσφαλτο και λασπωτήρες και στους δύο τροχούς.»

Όπως είναι εύκολο να αντιληφθεί κανείς οι τροχοί 24” είναι κακής κύλισης/πέδησης και χρησιμοποιούνται κατ’ ανάγκη σε αναδιπλούμενα ποδήλατα ενώ τα ελαστικά χωρίς αεροθαλάμους είναι φθηνά, κακής ποιότητας, υψηλού βάρους και έχουν κακή πέδηση, άρα μειώνεται η ασφάλεια του οχήματος αλλά και τίθεται σε κίνδυνο και ο αναβάτης…

Στα χαρακτηριστικά της μπαταρίας οι συντάκτες του διαγωνισμού απαιτούν να είναι ιόντων λιθίου, ≥36V /13Ah, ενσωματωμένη στον σκελετό του ποδηλάτου, μη αποσπώμενη με απλά εργαλεία και να υποστηρίζει το πρωτόκολλο BMS!

Ωστόσο σύμφωνα με τεχνικούς από την βιομηχανία ηλεκτρικών ποδηλάτων τα Volt και Ah της μπαταρίας μπορεί να διαφέρουν και να έχουν καλύτερη απόδοση. Για παράδειγμα υπάρχουν μπαταρίες με 48v που κάνουν καλύτερη διαχείριση ενέργειας και φορτίζουν ταχύτερα.

Σημαντικές ελλείψεις καταγράφονται και στα συστήματα πέδησης των ηλεκτρικών ποδηλάτων καθώς σύμφωνα με τον διαγωνισμό οι απαιτήσεις προσδιορίζονται σε: «Φρένα τύπου roller brakes ή ανώτερα (drum brakes, disc brakes) στον εμπρόσθιο και στον οπίσθιο τροχό. Σε περίπτωση που ο ένας τροχός διαθέτει roller brakes, τότε ο άλλος πρέπει να διαθέτει ανώτερα. Επιθυμητό να διαθέτει προστατευτικά καλύμματα.»

Για λόγους ασφάλειας θα πρέπει τα φρένα να είναι αποτελεσματικά και ανθεκτικά, όπως έχει αποτυπωθεί και στα eBikes των ΑμΕΑ για την ασφάλεια των αναβατών. Άλλωστε τα 35 κιλά βάρος για ηλεκτρικό ποδήλατο που ορίζει ο διαγωνισμός είναι υπερβολικά πολλά για ένα τέτοιο δίκυκλο καθώς από τη μία μεριά θα δυσκολεύουν τον αναβάτη και από την άλλη θα έχουν αρνητικές επιπτώσεις στην ασφάλεια αφού θα ακινητοποιούν πολύ πιο δύσκολα ένα βαρύ ποδήλατο σε σχέση με ένα ελαφρύτερο ηλεκτρικό ποδήλατο με βάρος από 25 έως 30 κιλά.

Στα ηλεκτρικά ποδήλατα για ΑμΕΑ ανακαλύψαμε αρκετά «μαργαριτάρια» στον διαγωνισμό καθώς σύμφωνα με τις τεχνικές προδιαγραφές θα πρέπει οι τροχοί του ποδηλάτου θα πρέπει να διαθέτουν κατάλληλη κλίση ώστε να παρέχουν αυξημένη άνεση και οδηγική ευστάθεια, να διαθέτει τουλάχιστον 6 ταχύτητες ή εσωτερικό σύστημα αυτόματης διαχείρισης ροπής χωρίς σχέσεις και ο σκελετός να είναι αλουμινίου ή από αντισκωριακό κράμα χάλυβα.

Όσον αφορά στην κλίση των τροχών δεν ξεκαθαρίζεται ποια πρέπει να είναι η ακριβής κλίση!

Επίσης ο σκελετός από αντισκωριακό κράμα χάλυβα δεν συμβαδίζει με την προδιαγραφή «άριστης ποιότητας» καθώς είναι βαριά κατασκευή κακής ποιότητας!

Επίσης στις προδιαγραφές του ηλεκτροκινητήρα ορίζεται ότι πρέπει η ελάχιστη ροπή του κινητήρα να είναι 760 Nm τη στιγμή η οποία είναι ακριβώς η ίδια με τα κανονικά ηλεκτρικά ποδήλατα ενώ θα έπρεπε να είναι πολύ πιο υψηλή εξαιτίας του αυξημένου βάρους…

[signoff]

 

Πηγή

Εσείς πάντως μην ξεχάσετε να γραφτείτε στις ειδοποιήσεις μας , ώστε να ενημερωθείτε πρώτοι για τις πιο HOT προσφορές της ημέρας  και ακόμη περισσότερες  στο κανάλι μου στο Telegram και κάντε Like & Share την σελίδα μας στο Facebook.

Θα χαρώ να βοηθήσω και να απαντήσω απορίες σας. Θα με βρείτε στο Messenger ως Unpackman Review. Αφήστε μου ένα σχόλιο στο βίντεο ή στείλετε μου ένα email στο unpackmanreview@gmail.com. Κάντε SUBSCRIBE και πατήστε την ειδοποίηση () στο κανάλι μου.

Unpackman

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Leave a reply

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ

Το Veger TC130 με 25000mah,130Watt… κι Όλη η “portable” Ενέργεια σου από Ελλάδα με 20% ΕΚΠΤΩΣΗ!!!

Ένα υπέροχο εργαλεία για εσένα που το laptop σου, το κινητό σου, το tablet σου είναι μονιμά μέσα στο Backpack σου και έχουν γίνει...

Η OnePlus φέρεται να ετοιμάζει νέα συσκευή ναυαρχίδα με μπαταρία 7.800 mAh!

H Oneplus εργάζεται σε μια νέα συσκευή ναυαρχίδα η οποία θα μπορούσε να διαθέτει μια ακόμη μεγαλύτερη μπαταρία από το OnePlus 13T. Πιο συγκεκριμένα σύμφωνα...

Αυτό είναι το νέο concept κινητό της Realme με τεράστια μπαταρία 10.000mAh

Το τελευταίο διάστημα πολλοί κατασκευαστές κινητών λανσάρουν κινητά με όλο και μεγαλύτερη χωρητικότητα μπαταρίας η οποία μπορεί να υπερβαίνει το όριο των 6.000mAh. Πιο συγκεκριμένα...

Οppo Reno14: Νέα renders επιβεβαιώνουν τον ανανεωμένο σχεδιασμό της κάμερας

Η Oppo θα λανσάρει σύντομα τη σειρά Reno14, αφού είδαμε τις πρώτες εικόνες και μάθαμε τα βασικά χαρακτηριστικά τον περασμένο μήνα. Τώρα, ο διάσημος leakster...

Το Spotify κυκλοφόρησε νέες σημαντικές λειτουργίες για όλους τους χρήστες

To Spotify κυκλοφόρησε μια σειρά από σημαντικές αλλαγές οι οποίες έχουν ως στόχο να δώσουν στους χρήστες του μεγαλύτερο έλεγχο στην εμπειρία ακρόασης. Πιο συγκεκριμένα...

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ

Το Veger TC130 με 25000mah,130Watt… κι Όλη η “portable” Ενέργεια σου από Ελλάδα με 20% ΕΚΠΤΩΣΗ!!!

Ένα υπέροχο εργαλεία για εσένα που το laptop σου, το κινητό σου, το tablet σου είναι μονιμά μέσα στο Backpack σου και έχουν γίνει...

H ΝΕΑ Έκδοση του BEST SELLER Angwatt CS1 είναι εδώ, και είναι ΦΘΗΝΟΤΕΡΟ, ΚΑΛΥΤΕΡΟ και ΔΥΝΑΤΟΤΕΡΟ… Στα 505€ ΚΟΜΠΛΕ με Max Load 200 κιλά

Το αγαπήσατε πολλοί γιατί παίζει μπάλα σχεδόν μόνο του στην κατηγορία του... είναι μεγάλο, στιβαρό και θα σε πάει τίμια όπου του ζητήσεις... ΠΛΕΟΝ είναι...

“ΣΥΚΩΝΕΙ” έως 5 Τόνους, “ΦΤΥΝΕΙ” τα ΜΠΟΥΛΟΝΙΑ για πλάκα… και Σε “Βγάζει” από τα ΔΥΣΚΟΛΑ!!! Στα 132€ ΚΟΜΠΛΕ… VEVOR 3 in 1 Electric Hydraulic...

Αν έχεις αυτοκίνητο, είτε είσαι επαγγελματίας, είτε ιδιώτης σίγουρα είναι ένα Combo προϊόν που πρέπει να δεις και ίσως να το σκεφτείς διπλά γιατί...

ΜΟΝΟ του ‘Η SET??? Ιδού η Απορία!!! Από 24€ ΚΟΜΠΛΕ…. BlitzWolf RGB Monitor Light Bar.

Ναι είναι κάποια προϊόντα που απλά τα χλευάζεις που λες "ναι καλά" αλλά είναι και χρήσιμα και σε προστατεύουν, και μόλις μπεις στον κόπο...

Πέτα τις “ΣΑΠΙΕΣ” κλειδαριές του Airbnb και του Γραφείου σου… Επιτέλους κι εκσυγχρονίσου!!! Welock ToucA51, PCB51, WIFIBOX3

Επιτέλους κι εκσυγχρονίσου!!! Πρώτον είναι απόλυτα ποιοτικές και παραμετροποιήσιμες. Δεύτερον, δουλεύουν σωστά  και γρήγορα. Τρίτον, μπορούν να δεχθούν πολλαπλές μορφές ξεκλειδώματος με Pin, RFID cards, App...