Αρένα. Κανονική: με λιοντάρια, αιχμάλωτους χριστιανούς, δόρατα, σχοινιά, πανοπλίες και τα συναφή. Ένας ανηλεής πόλεμος που σου δίνει την αίσθηση πως θα ολοκληρωθεί όταν (στο τέλος) μείνει μόνο ένας- ασχέτως, βέβαια, που η πίτα είναι τόσο μεγάλη που πανεύκολα μπορεί να χορτάσει τους, αδηφάγους, πάντες.
Κάπως έτσι θα μπορούσε να περιγραφεί εν συντομία η κατάσταση με τη «μάχη για την κορυφή της streaming πλατφόρμας»: εκεί που πριν από μια δεκαετία υπήρχε (κυρίως) το Netflix και αποτελούσε ιερό μονοπώλιο περίπου, πλέον έχουμε και Amazon Prime και Disney+ και HBO Max και Hulu και… και… και.
Όπως είναι φυσικό, αυτή η ποικιλία άρχισε να στοιχίζει ολοένα και περισσότερο στο Netflix, που δεν είχε συνηθίσει να παίζει με άλλους αντιπάλους, μα να κερδίζει κάθε streaming χρονιά με γκολ από τα τηλεοπτικά αποδυτήρια.
Το γεγονός πως, εδώ και μερικά χρόνια, το κοινό έχει την επιλογή να διαλέξει ανάμεσα σε 5-6 τοπ πλατφόρμες προκαλεί, φυσικά, απώλειες στο πρωτοπόρο Netflix, το οποίο άρχισε να χάνει συστηματικά συνδρομητές και διατηρεί με νύχια και με δόντια το νο1 παγκοσμίως, χάνοντας πριν από λίγους μήνες την πρωτοκαθεδρία εντός των ΗΠΑ.
Όπως έχετε διαβάσει πολλάκις δεξιά κι αριστερά την τελευταία τριετία τουλάχιστον, μία από τις… αιώνιες προτεραιότητες του Netflix ήταν το να μπορέσει να σταματήσει το διαμοιρασμό των κωδικών σε 8764 άτομα με ένα μόλις account, καθώς αυτό μεταφραζόταν σε εκτόξευση των «λαθρεπιβατών» σε αδιανόητα νούμερα.
Ωστόσο, αφού διαπίστωσε και στην πράξη πως κάτι τέτοιο δεν μπορεί να έχει 100% επιτυχία και ο περιορισμός του account-sharing στέφθηκε με παταγώδη, σχεδόν, αποτυχία, η εταιρία προβαίνει τώρα σε μία έξυπνη, είναι η αλήθεια, κίνηση: προσπαθεί να πείσει τους ήδη υπάρχοντες συνδρομητές του να «μεταφερθούν»- όσοι δεν το έχουν ήδη- στο πλήρες πακέτο, προσφέροντάς τους κάποια προνόμια. Στόχος, φυσικά, η αύξηση του κέρδους.
Ποια είναι όμως τα… τυράκια που δίνει το Netflix προκειμένου να επιλέξει κανείς το πιο ακριβό πακέτο του; 1) Ο νέος χωρικός, κινηματογραφικός ήχος της πλατφόρμας που, κατά λέξη, «ακούγεται λες και προέρχεται από γύρω σας» και δεν απαιτεί εξτρά εξοπλισμό, αλλά μονάχα αυτόν της τηλεόρασης, 2) Το κατέβασμα (στις λήψεις, δηλαδή) σειρών και ταινιών σε έως και 6 συσκευές- από 4 που ήταν προηγουμένως-, κάτι που σημαίνει πως δεν χρειάζεσαι wi-fi όταν είσαι εν κινήσει, 3) Η καθαρότερη δυνατή εικόνα (4K HDR) στα προγράμματα εκείνα που το υποστηρίζουν και 4) Προβολή χωρίς διαφημίσεις, οι οποίες στα πιο φτηνά πακέτα γίνονται… viral και μέσα στο επόμενο διάστημα θα έρθουν και στην Ελλάδα.
Όπως είναι αναμενόμενο η συγκεκριμένη τακτική έχει προκαλέσει ήδη τις πρώτες (ήπιες για την ώρα…) αντιδράσεις, μιας και το καταναλωτικό κοινό αντιλαμβάνεται πως το ωθούν, εν πολλοίς ετσιθελικά, στην ακριβότερη συνδρομή. Με έναν «εύσχημο» τρόπο μεν, αλλά δεν παύει να… ωθείται.
Θυμίζουμε πως στην Ελλάδα τα τρία διαθέσιμα πακέτα κοστίζουν €7,99, €10,99 και €13,99.
Πρόθεση του Netflix είναι, εννοείται, ν’ αυξηθούν κατακόρυφα τα τελευταία και να εξαλειφθούν, ει δυνατόν, τα δύο πρώτα.
Το μεγάλο ερώτημα, βέβαια, είναι ένα: Θα τα καταφέρει;