Μετάβαση στο περιεχόμενο
28 C
Athens
Πέμπτη, 7 Αυγούστου 2025

O Χίτλερ και το υποβρύχιο μυστήριο στα Λιχαδονήσια!!! (εικόνες και βίντεο)

Στο βορειοδυτικό άκρο της Εύβοιας, απέναντι από την Φθιώτιδα, βρίσκεται η Λιχάδα και τα εξωτικά Λιχαδονήσια. Το γραφικό ευβοϊκό χωριό ξεχωρίζει για την ομορφιά και την πανοραμική θέα του. Λίγοι, όμως, γνωρίζουν το σπουδαίο υποβρύχιο μυστικό του.

Σε βάθος δώδεκα μέτρων βρίσκεται βυθισμένο ένα γερμανικό τσιμεντόπλοιο. Τα τσιμεντόπλοια, αν και εμφανίστηκαν πρώτη φορά στον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, σταμάτησαν να ναυπηγούνται λόγω του υψηλού κόστους παραγωγής και της αργής μετακίνησής τους.

Όταν όμως ξέσπασε ο Β’ Παγκόσμιος Πόλεμος και σημειώθηκε τεράστια έλλειψη μεταλλεύματος, τα τσιμεντόπλοια επανήλθαν στο προσκήνιο από τους Ναζί, ως αναγκαστική λύση. Ένα από αυτά βρίσκεται στον βυθό του Ευβοϊκού κόλπου.

Τα τσιμεντόπλοια του Χίτλερ στην Ελλάδα
Κατά τη διάρκεια του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου, η Γερμανία αποφάσισε την κατασκευή τσιμεντόπλοιων σε διάφορες χώρες της κατεχόμενης Ευρώπης, προκειμένου να διευκολύνει τον ανεφοδιασμό των κατακτημένων περιοχών.

Στην Ελλάδα, τα τσιμεντόπλοια επρόκειτο να μεταφέρουν εφόδια στην Κρήτη και στα υπόλοιπα κατεχόμενα νησιά, ενώ θα αναλάμβαναν τον ανεφοδιασμό των «Afrika Korps», του εκστρατευτικού σώματος στη Βόρεια Αφρική, υπό τον Έρβιν Ρόμελ.


Tσιμεντόπλοιο του 20ού αιώνα

Τα πρώτα πλοία άρχισαν να κατασκευάζονται λίγους μήνες μετά τη γερμανική εισβολή, τον Δεκέμβριο του 1941, όταν δημιουργήθηκαν οι σχετικές εγκαταστάσεις στη Βάρη Αττικής και στο Πέραμα.

Οι περιοχές αυτές μετατράπηκαν σταδιακά σε ένα τεράστιο εργοτάξιο. Κατασκευάστηκαν σιδηρόδρομοι για τη μεταφορά των υλικών, λατομεία, καταφύγια για την προστασία του προσωπικού, προβλήτες, λιμενοβραχίονες, δεξαμενές καυσίμων, αποθήκες πυρομαχικών και γεννήτριες για παροχή ηλεκτρικού ρεύματος.

Μέχρι το τέλος του 1943, υπολογίζεται ότι ο συνολικός αριθμός των εργαζόμενων στα τσιμεντόπλοια ξεπερνούσε τις 3.000. Περίπου 1.300 εργάζονταν στα ναυπηγεία του Περάματος, 1.300 στις μεταλλουργικές επιχειρήσεις που κατασκεύαζαν τα εξαρτήματα των σκαφών, ενώ γύρω στους 500 δούλευαν στις επιχειρήσεις, που προμήθευαν τη μεγάλη ποσότητα ξυλείας που απαιτούνταν για το έργο.

Όπως ανέφεραν οι περισσότεροι από αυτούς μεταπολεμικά, η αμοιβή τους περιοριζόταν σε ένα πιάτο βραστές πατάτες!

Το φιάσκο
Σύμφωνα με τον αρχικό στόχο, μέχρι το καλοκαίρι του 1944 έπρεπε να έχουν ολοκληρωθεί τουλάχιστον 34 μεγάλα σκάφη, με μεταφορική ικανότητα 250 έως 700 τόνων και αρκετά μικρότερα, ενώ οι μετέπειτα σχεδιασμοί ανέβασαν τον πήχη στα 52 πλοία. Αν και τα στοιχεία για το πόσα από αυτά κατασκευάστηκαν και τελικά έπλευσαν είναι ελλιπή, υπολογίζεται ότι δεν ξεπέρασαν τα 16 σκάφη.

Όταν οι Ναζί αποχώρησαν από την Ελλάδα, το 1944, αρκετά βρίσκονταν ακόμα στο στάδιο κατασκευής και εξοπλισμού τους.

Πέντε από τα πρώτα τσιμεντόπλοια, που «βγήκαν στη θάλασσα» το τελευταίο τρίμηνο του 1943, διένυσαν 1.200 χιλιόμετρα, σε μία περιοχή από την Θεσσαλία ως την Πελοπόννησο, μεταφέροντας 4.000 τόνους φορτίου. Λέγεται ότι το κυριότερο φορτίο που μετέφεραν εντός της χώρας, ήταν άνθρακας και μετάλλευμα από όσα ορυχεία δεν είχαν ακόμα διακόψει τη λειτουργία τους.


Τσιμεντόπλοιο βυθισμένο στον Ευβοϊκό κόλπο

Όμως, παρά την αρχική λειτουργικότητά τους, τα τσιμεντόπλοια σύντομα αποδείχθηκαν κατώτερα των προσδοκιών. Ήταν αργοκίνητα, με αποτέλεσμα να γίνονται στόχος των συμμαχικών αεροσκαφών, η ποιότητα της κατασκευής τους ήταν αμφιλεγόμενη και οι κινητήρες, με τους οποίους εφοδιάζονταν, συνεχώς παρουσίαζαν προβλήματα. Ο ερευνητής της ελληνικής οικονομίας στην περίοδο της Κατοχής, Βασίλης Μανουσάκης, είχε δηλώσει σε συνέντευξή του στην Καθημερινή:

«Από τα αρχικώς 34 σκάφη, τελικώς φαίνεται πως κατασκευάστηκαν και καθελκύστηκαν 25, εκ των οποίων τα περισσότερα έπασχαν από κατασκευαστικές αστοχίες και βούλιαξαν στα νερά του Αιγαίου. Κάποια από αυτά, που είχαν βυθιστεί στα ρηχά, όπως στις περιπτώσεις της Ραφήνας και των Μεθάνων, ρυμουλκήθηκαν αργότερα και κατέληξαν ‘μπλόκια στους λιμενοβραχίονες’».

Το ναυάγιο στην Εύβοια
Ανάμεσα στα πλοία που βυθίστηκαν ήταν και το «GENERAL MEISE», ύστερα από συμμαχική αεροπορική επιδρομή. Το περιστατικό συνέβη στις 8 Οκτωβρίου του 1944. Τα μοναδικά στοιχεία που υπάρχουν αναφέρουν ότι υπήρξαν τρεις νεκροί, δύο βαριά τραυματίες και οκτώ αγννοούμενοι.


To μαγευτικό σημείο του Ευβοϊκού κόλπου, που κρύβει στα βάθη του το γερμανικό τσιμεντόπλοιο GENERAL MEISE

Η πληροφορία προέρχεται από το ημερολόγιο πολέμου του γερμανικού Ναυαρχείου Αιγαίου, το οποίο πληροφορεί επίσης ότι, κατά τη διάρκεια της επιδρομής, καταρρίφθηκαν στην περιοχή δύο συμμαχικά αεροσκάφη.

Το ναυάγιο του «GENERAL MEISE» έχει εντοπιστεί στη Βόρεια Εύβοια, στην περιοχή Άγιος Γεώργιος Λιχάδων, σε βάθος 12 μέτρων.

[signoff]

 

Πηγή

Εσείς πάντως μην ξεχάσετε να γραφτείτε στις ειδοποιήσεις μας , ώστε να ενημερωθείτε πρώτοι για τις πιο HOT προσφορές της ημέρας  και ακόμη περισσότερες  στο κανάλι μου στο Telegram και κάντε Like & Share την σελίδα μας στο Facebook.

Θα χαρώ να βοηθήσω και να απαντήσω απορίες σας. Θα με βρείτε στο Messenger ως Unpackman Review. Αφήστε μου ένα σχόλιο στο βίντεο ή στείλετε μου ένα email στο unpackmanreview@gmail.com. Κάντε SUBSCRIBE και πατήστε την ειδοποίηση () στο κανάλι μου.

Unpackman

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Leave a reply

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ

Ανακοινώθηκε το νέο Indie World από την Nintendo

Η Nintendo ανακοίνωσε πριν από λίγα λεπτά ότι αυτή την Πέμπτη, 7 Αυγούστου, θα πραγματοποιήσει ένα νέο Indie World Showcase. Μέσα από τα Indie World, η ιαπωνική εταιρία...

Το νέο Android Auto είναι εδώ με νέα εμφάνιση

Το Android Auto αναβαθμίζεται σχεδιαστικά, όμως το νέο design φαίνεται πως δεν αρέσει σε αρκετούς. Η Google ενσωματώνει το νέο Material You σχεδιασμό στον...

OnePlus 15: Θα έρθει με ριζικά αλλαγμένο σχεδιασμό

Το OnePlus 15 φαίνεται πως θα αλλάξει σχεδιαστική γραμμή σε σχέση με τον προκάτοχό του, το OnePlus 13. Οι πληροφορίες έρχονται από τον διάσημο...

One UI 8 Beta: Έρχεται στα Galaxy S24, Galaxy Z Fold6 και Z Flip6

Η Samsung ξεκίνησε το δημόσιο πρόγραμμα beta του One UI 8 στη σειρά Galaxy S25 τον Μάιο ενώ η σταθερή έκδοση One UI 8...

PlayStation 6: Leaker αναφέρει ότι θα είναι 3 φορές πιο δυνατό από το PS5!

Έχουν περάσει σχεδόν πέντε χρόνια από την κυκλοφορία του PS5, και όπως ήταν αναμενόμενο, οι φήμες για το PS6 έχουν αρχίσει να κάνουν έντονα την εμφάνισή τους. Σε νέο...

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ

Έχεις Παγάκια και στην “Έρημο” Το Game Changer Με ΠΑΓΟΜΗΧΑΝΗ 45Lt φορητό Ψυγείο, Στα 260€ ΚΟΜΠΛΕ Από Ευρώπη

Χτυπάς "ΧΘΕΣ"... Είναι απλά Game Ghanger στην κατηγορία και ίσως μοναδικό στο είδος του... Κάνει πάρα πολύ καλά ότι κάνουν κι όλα τα αλλά... αλλά για...

Χωρίς “ρεύμα” ο Καλύτερος Espresso… Ο “ΔΙΚΟΣ” καφές Πάντα μαζί σου!! Στα 38€ κομπλέ… HiBREW H4D 2 in 1

Όχι ίσως... είναι η πιο VFM μίνι μηχανική εσπρεσιέρα 2 σε 1... που μπορεί να πάρει και αλεσμένο καφέ αλλά και κάψουλες τύπου nespresso... Είναι...

Μιλάνε 164 ΓΛΩΣΣΕΣ και σου “ΒΑΖΟΥΝ τα ΓΥΑΛΙΑ”!!! Στα 24€ ΚΟΜΠΛΕ… Bakeey AI Smart Translation Glasses

Σε αυτήν την τιμή δεν αγοράζεις ούτε ηλίου... από "πλανόδιο" και με τόσα που κάνουν... ΧΤΥΠΑ ΤΑ αλύπητα!!! Δοκιμασμένα... είναι πραγματικά εκπληκτικό τι αγοράζεις σε...

Ασύρματο Ποντίκι… Με Πολλαπλές συνδέσεις συσκευών και…Διάφανο, πανέμορφο… στα 19,5€ από Ελλάδα!!! Recci Space Capsule…

Είναι ασύρματο διάφανο, πανέμορφο για τα δικά μου τα γούστα, Με Πολλαπλές συνδέσεις συσκευών και στα 2,4 και με bluetooth 5.1... είναι επαναφορτιζόμενο για...

Η 4η Έκδοση του BEST SELLER Smartwatch με “ΕΞΩΤΕΡΙΚΟ” ΦΑΚΟ Zeblaze Stratos 4…. ΣΤΑ 51€ ΚΟΜΠΛΕ!!!

Στην Καλύτερη τιμή EVER Μου το ζητήσατε και το έφερα... Έχει ξεχωριστό 2λεντο φακό που για Smartwatch "σκοτώνει" είναι πανάλαφρο... έχει δικό του GPS, αδιαβροχοποίηση IP69...