Το διαδίκτυο έχει μπει για τα καλά στη ζωή μας, όπως και το Google και οι διάφορες διαδικτυακές πλατφόρμες αναζήτησης τύπου Skroutz ή Best Price. Απ’ ότι φαίνεται λοιπόν μελέτες έχουν δείξει ότι οι μισοί περίπου Έλληνες που ψάχνουν ν’ αγοράσουν κάτι, θα κοιτάξουν πρώτα στο διαδίκτυο και μετά θα πάνε σε κάποιο κατάστημα. Βέβαια υπάρχει και ένα μικρό ποσοστό που κάνει το αντίθετο, πρώτα βλέπει στο μαγαζί αυτό που θέλει να πάρει και μετά ψάχνει online για την καλύτερη τιμή για το προϊόν αυτό.
Ως δεύτερος λόγος για τις επιλογές του 47% αναφέρεται η στήριξη των τοπικών επιχειρήσεων (34%), ενώ η δυνατότητα να παραλάβουν τα προϊόντα νωρίτερα έρχεται τρίτη σε σημαντικότητα (29%). Όσον αφορά τους καταναλωτές που θεωρούνται πρωτοπόροι και ρυθμιστές των τάσεων (Leading Edge Consumers, LEC) η προσωπική αλληλεπίδραση με το προϊόν στο κατάστημα αποτελεί σημαντικό παράγοντα ενώ ακολουθεί η ευκολία επιστροφών (35%) και η ταχύτητα αγορών (32%). Η δυνατότητα να δουν το προϊόν πριν το αγοράσουν, καθώς και η στήριξη των τοπικών επιχειρήσεων είναι εξίσου σημαντικές για τη γενιά Y (ηλικία 28-37) και τη γενιά X (ηλικία 38-52). Η δυνατότητα να παραλάβουν τα προϊόντα νωρίτερα (32%) έρχεται τρίτη στους καταναλωτές της γενιάς X σε αντίθεση με την ευκολία επιστροφών (29%) μεταξύ των καταναλωτών της γενιάς Y.
Την ίδια στιγμή για τους καταναλωτές που αγόρασαν ένα προϊόν διαδικτυακά, η εξοικονόμηση χρημάτων ήταν ο βασικότερος παράγοντας, καθώς επιλέχθηκε σε ποσοστό 62% στους online αγοραστές και σε ποσοστό 55% ανάμεσα στους Leading Edge Consumers, LEC. Ο ίδιος λόγος αναφέρεται σε ποσοστό 63% μεταξύ των αγοραστών ταχυκίνητων προϊόντων (π.χ., απορρυπαντικά, προϊόντα υγιεινής, τυποποιημένα τρόφιμα και ποτά). Η ευκολία στην αγορά έρχεται δεύτερη (32%), ενώ ανάμεσα στους πρωτοπόρους καταναλωτές οι καλύτερες επιλογές πληρωμής αναφέρονται πιο συχνά σε ποσοστό 37%.
Σύμφωνα με τους αναλυτές της GFK καθίσταται σημαντικό να παρέχονται στους καταναλωτές γρήγορες και εύκολες επιλογές, ώστε οι αγορές να αποτελούν μέρος του απαιτητικού προγράμματός τους, στη λογική των δυνατοτήτων αγοράς οπουδήποτε, οποτεδήποτε και με οποιονδήποτε τρόπο. Σύμφωνα με τα σχετικά στοιχεία, για τους Έλληνες καταναλωτές οι ψηφιακές συσκευές γίνονται όλο και πιο απαραίτητες στην αγορά καθημερινών καταναλωτικών αγαθών. Πέντε στους δέκα ερωτηθέντες συμφωνούν με τη δήλωση ότι «η φορητή συσκευή μου (smartphone ή / και tablet) γίνεται ολοένα και πιο σημαντικό εργαλείο για τις αγορές μου», με το αντίστοιχο ποσοστό για την Ευρώπη να φτάνει 31%.