Μαζί με την καθυστέρηση στη παραγωγή ταινιών, το κλείσιμο των θεάτρων και κινηματογράφων και το ρίξιμο των προγραμμάτων κυκλοφορίας στο χάος, η πανδημία του coronavirus έφερε ακόμα άλλη μία λύπη στο Χόλιγουντ… την πολύ μεγάλη αύξηση της πειρατείας ταινιών.
Τα στούντιο έχουν προσπαθήσει να σώσουν μερικές από τις ταινίες μεγάλου προϋπολογισμού φέτος, πουλώντας τις μέσω υπηρεσιών ροής στην τιμή των 20 έως 30$. Αλλά αυτό το επιχειρηματικό μοντέλο διευκόλυνε τους πειρατές να αντιγράψουν και να μοιράσουν παράνομα τις νέες κυκλοφορίες, με εκτιμώμενη απώλεια εκατομμυρίων δυνητικών πελατών για τις εταιρείες παραγωγής.
Οι άδειες λήψεις της πιο πρόσφατης εικόνας της Walt Disney Co., “Mulan”, ξεπέρασαν αυτές των άλλων ταινιών από το ντεμπούτο της στις 4 Σεπτεμβρίου στις υπηρεσίες ροής Disney +, σύμφωνα με το TorrentFreak, έναν ιστότοπο που παρακολουθεί την πειρατική δραστηριότητα σε δημόσιους διακομιστές . Σε σύγκριση με το “The Lion King”, που κυκλοφόρησε πέρυσι στα θέατρα, το “Mulan” είδε περίπου διπλάσιες λήψεις τις ημέρες και εβδομάδες μετά την κυκλοφορία του.
Όταν μια παραδοσιακή ταινία κυκλοφορεί στα θέατρα, οι κλέφτες αγωνίζονται να αποκτήσουν υψηλής ποιότητας ηχογραφήσεις της, καταφεύγοντας συχνά σε bootlegging με μια κρυφή βιντεοκάμερα. Με τις ψηφιακές εκδόσεις, οι πειρατές χρησιμοποιούν τεχνολογίες που δεν είναι διαθέσιμες στους περισσότερους καταναλωτές για να δημιουργούν γρήγορα τέλεια αντίγραφα.
Το υψηλό κόστος των νόμιμων ταινιών ροής πρώτης προβολής μπορεί επίσης να αποθαρρύνει μερικούς ανθρώπους. Η άδεια χρήσης του “Mulan” κοστίζει 30 $, επιπλέον μιας συνδρομής 7 $ το μήνα στο Disney+. Το “Trolls World Tour” από την Universal Pictures της Comcast Corp. ξεκίνησε τη ροή τον Απρίλιο για 20 $.
Η Disney και η Universal δεν απάντησαν σε αιτήματα για σχολιασμό.
Η Limelight Networks Inc., η οποία παρέχει ψηφιακή διανομή περιεχομένου ψυχαγωγίας και εφαρμόζει μέτρα κατά της πειρατείας, έχει δει την πειρατεία να «ανεβαίνει δραματικά» τους τελευταίους μήνες, δήλωσε ο Διευθύνων Σύμβουλος Robert Lento.
«Ξοδεύουμε περισσότερο χρόνο μιλώντας στους πελάτες μας για αυτό τώρα από ποτέ», είπε ο Lento.
Προσθήκη υδατογραφημάτων
Η πιο κοινή τεχνική για τον περιορισμό της πειρατείας είναι με την προσθήκη υδατογραφημάτων που βοηθούν στον εντοπισμό του πελάτη που έλαβε αρχικά την ταινία. Όταν το περιεχόμενο βρίσκεται σε έναν ιστότοπο πειρατείας, τα υδατογραφήματα μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την απαγόρευση του αρχικού αγοραστή. Αλλά αυτή η μέθοδος δεν λειτουργεί πάντα και δεν έχει σταματήσει την μακροχρόνια αύξηση της πειρατείας.
Οι κυβερνητικές προσπάθειες ήταν επίσης ανεπιτυχείς να εμποδίσουν τους θεατές να έχουν πρόσβαση σε πειρατικό περιεχόμενο. Ο Pascal Metral, αντιπρόεδρος νομικών υποθέσεων στη Nagra Kudelski, μια άλλη εταιρεία ψηφιακής διανομής, δήλωσε ότι τα στούντιο ανησυχούν περισσότερο για το κλείσιμο των μεγάλων παικτών που μετακινούν ταινίες για κέρδος. Οι προσπάθειες μετά από περιστασιακούς χρήστες θα μπορούσαν να αποξενώσουν περισσότερους πελάτες από ό, τι αξίζει, είπε η Metral.
Τι λέει το Bloomberg Intelligence
«Η φαινομενικά σιωπηλή απόδοση της ταινίας «Mulan» της Disney, στο premium παράθυρο διανομής ψηφιακών ταινιών δημιουργεί ερωτήματα σχετικά με τη βιωσιμότητα της παράλειψης μιας θεατρικής κυκλοφορίας υπέρ της ροής, καθυστερώντας περαιτέρω τη λήψη αποφάσεων για το στούντιο για την κυκλοφορία ταινιών blockbusters όπως το «Black Widow» και «No Time to Die». Η «Mulan» φαίνεται να υστερεί κατά 10 εκατομμυρίων ψηφιακών αγορών που απαιτούνται για την εξισορρόπηση ενός προϋπολογισμού παραγωγής και του μάρκετινγκ των 300 εκατομμυρίων δολαρίων, βάσει της ανάλυσης των σεναρίων μας. »
Ενώ οι ταινίες σε δίκτυα peer-to-peer είναι δωρεάν, αυτά τα αρχεία περιέχουν συχνά κακόβουλο λογισμικό. Κατά συνέπεια, έχει υποστηριχθεί ένας ολόκληρος κλάδος που προσφέρει αξιόπιστη υψηλής ποιότητας ροή έργων που προστατεύεται από πνευματικά δικαιώματα με χαμηλή μηνιαία χρέωση ή διαφημίσεις. Η ροή βίντεο επιλύει τους περισσότερους από τους κινδύνους ασφαλείας.
Υπό έλεγχο βρίσκεται στο Κογκρέσο ένα κενό του νόμου περί πνευματικών δικαιωμάτων, που επιτρέπει τη παράνομη ροή των πειρατών, δήλωσε ο Frank Cullen Jr., αντιπρόεδρος της πολιτικής πνευματικής ιδιοκτησίας στο Παγκόσμιο Κέντρο Πολιτικής Καινοτομίας του Επιμελητηρίου των ΗΠΑ. Άλλοι τύποι πειρατείας όπου το περιεχόμενο αναδημοσιεύεται ως αρχείο τιμωρείται ως κακούργημα.
Το κλείσιμο αυτού του κενού έχει συζητηθεί τουλάχιστον από το 2011, αν και οι συνομιλίες του Κογκρέσου συνεχίζονται ακόμη, δήλωσε ο Κούλεν.
«Ενημερωμένες ποινές»
Ο Karyn A. Temple, τότε διευθυντής του Γραφείου πνευματικών δικαιωμάτων των ΗΠΑ, έστειλε πέρυσι επιστολή στον πρόεδρο και το τακτικό μέλος της δικαστικής επιτροπής της Γερουσίας για να ζητήσει την έγκριση «ενημερωμένων ποινικών κυρώσεων που να είναι κατάλληλες για τα αδικήματα στον ψηφιακό κόσμο στον οποίο λειτουργούμε”. Ο Temple είναι τώρα γενικός σύμβουλος της Motion Picture Association.
Τον περασμένο μήνα, η αμερικανική μετανάστευση και η τελωνειακή επιβολή ξεκίνησαν μια διαφημιστική καμπάνια σε συνεργασία με αρκετές εμπορικές ομάδες του κλάδου. Η εστίαση είναι στους κινδύνους για την ψηφιακή ασφάλεια και την απάτη κατά την πρόσβαση σε πειρατικό περιεχόμενο. Σε συνέντευξη Τύπου, αξιωματούχοι του ICE τόνισαν τους οικονομικούς κινδύνους, σημειώνοντας ότι η πειρατεία κοστίζει στην οικονομία περισσότερα από 29 δισεκατομμύρια δολάρια κάθε χρόνο.
“Είναι σαφές ότι η άνοδος της ψηφιακής ροής παρουσιάζει νέες προκλήσεις όσον αφορά την προστασία πνευματικών δικαιωμάτων τόσο για τη βιομηχανία δημιουργικού περιεχομένου όσο και για την επιβολή του νόμου”, δήλωσε ο Ντέρεκ Μπέννερ, εκτελεστικός αναπληρωτής διευθυντής ερευνών εσωτερικής ασφάλειας.
Δεν ελέγχονται όλοι οι πειρατές. Τον Αύγουστο, το Τμήμα Δικαιοσύνης κατηγόρησε τρεις άντρες για τη συμμετοχή τους σε ένα δακτύλιο πειρατείας που βασίζεται σε δίσκο που διανέμει σχεδόν κάθε ταινία που κυκλοφόρησε από μεγάλα στούντιο παραγωγής. Οι απώλειες υπολογίζονται σε δεκάδες εκατομμύρια δολάρια.
[signoff]