13.8 C
Athens
Σάββατο, 22 Μαρτίου 2025

Πείραμα θέλει τους διαφημιστές να μπορούν να «χακάρουν» τα όνειρά μας!

Έρχεται η εποχή που θα ονειρευόμαστε διαφημίσεις; Ναι. Και αυτό δεν είναι καθόλου συνομωσιολογικό ή αστείο. Είναι μια άμεση προοπτική, η οποία, χωρίς να τρομάξετε, να σας πω ότι δοκιμάζεται ήδη.

Τρεις ερευνητές δημοσίευσαν μια μελέτη πολύ πρόσφατα, στην οποία προειδοποιούν ότι οι διαφημιστές ήδη στοχεύουν στα όνειρα των καταναλωτών και όταν λέμε όνειρα εννοούμε τα κανονικά όνειρα, αυτά του ύπνου, όχι τα μεταφορικά, τα οποία έτσι κι αλλιώς πλέον συνδέονται σχεδόν απόλυτα με την κατανάλωση.

Ο Άνταμ Χόροβιτς, ερευνητής του ΜΙΤ, ο Ρόμπερτ Στίκγκολντ, Ψυχίατρος στο Χάρβαρντ και ο Αντόνιο Ζάντρα, καθηγητής Ψυχολογίας στο πανεπιστήμιο του Μόντρεαλ, είναι τρεις άνθρωποι που μελετάνε τον ανθρώπινο ύπνο, καθένας από διαφορετική σκοπιά.

Οι διαφημιστές θέλουν να «χακάρουν» τα όνειρά μας - Ένα πείραμα στο Super Bowl δείχνει ότι μπορούν
Στην κοινή τους μελέτη, οι τρεις επιστήμονες επισημαίνουν ότι στα επόμενα τρία χρόνια, 77% των διαφημιστών σκοπεύουν να χρησιμοποιήσουν τα όνειρά μας ως όχημα για τις διαφημίσεις τους. Κι αυτό το βασίζουν στις ίδιες τις έρευνες και τα πειράματα που κάνουν ήδη οι εταιρείες μάρκετινγκ στο κοινό.

«Πολλές μελέτες μάρκετινγκ δοκιμάζουν ανοιχτά νέους τρόπους με τους οποίους θα μπορέσουν να επηρεάσουν δραστικά την καταναλωτική συμπεριφορά “χακάροντας” τα όνειρά μας», γράφουν οι τρεις μελετητές.

Τι είναι η «επώαση των ονείρων»;

Στ’ αγγλικά ο όρος είναι «dream incubation» και ο καλύτερος τρόπος που μου φαίνεται ότι πρέπει να μεταφραστεί είναι «επώαση των ονείρων». Τι σημαίνει όμως αυτό;

Σημαίνει πολύ απλά ότι κάποιος μπορεί να καθορίσει το όνειρα θα δεις, με την παρουσίαση συγκεκριμένων οπτικών και ηχητικών ερεθισμάτων λίγο πριν ή κατά τη διάρκεια του ύπνου.

Γίνεται; Βεβαίως. Και έχει ήδη δοκιμαστεί σε επιστημονικό επίπεδο, δύο από τους τρεις συγγραφείς της έρευνας έχουν συμμετάσχει στο σχεδιασμό μιας συσκευής του ΜΙΤ, με την οποία οι ερευνητές μπόρεσαν να επικοινωνήσουν με κοιμισμένους ανθρώπους και να επηρεάσουν τα όνειρά τους. Γι αυτό και ξέρουν πάρα πολύ καλά τι λένε.

Το Dormio, όπως λέγεται η συσκευή, φοριέται στο κεφάλι του ανθρώπου και συνδέεται με υπολογιστή -ή κινητό τηλέφωνο- το οποίο τον προτρέπει να σκεφτεί κάτι πριν κοιμηθεί. Σένσορες καταγράφουν την εγκεφαλική διεργασία κατά τη διάρκεια του ύπνου και προειδοποιούν τους ερευνητές όταν ο κοιμισμένος ονειρεύεται. Η ίδια η συσκευή τον ξυπνάει μόλις τελειώσει το όνειρο και καταγράφει αμέσως όσα ο άνθρωπος θυμάται από αυτό.

Το Dormio κατέδειξε για πρώτη φορά με μεγάλη καθαρότητα ότι ειναι εφικτό να προκαθορίσεις τι όνειρα θα δει κάποιος.

Λίγο μετά τη δημοσίευση των αποτελεσμάτων της έρευνας με το Dormio, οι επιστήμονες είδαν έκπληκτοι να χρησιμοποιεί αυτά τα συμπεράσματα το μάρκετινγκ. Ανοιχτά και πολύ στοχευμένα. Στο πρόσφατο Super Bowl, στις ΗΠΑ.

Όταν κοιμάσαι κι ονειρεύεσαι μια μπύρα

«Ξέρεις τι ονειρεύομαι τώρα; Μια κρύα μπύρα». Πολλοί από μας το έχουμε πει στον ξύπνιο μας, όσοι πήραν μέρος στη διαφημιστική καμπάνια της μπύρας Molson Coors στο Super Bowl, το έζησαν κυριολεκτικά.

Η εταιρεία μοίραζε δωρεάν μπύρες σε όσους δέχονταν να πάρουν μέρος σε ένα πείραμα «επώασης των ονείρων». Το ενδιαφέρον είναι ότι χρησιμοποίησαν ακριβώς τη φράση των ερευνητών από το πείραμα του ΜΙΤ, γεγονός που σημαίνει ότι το είχαν διαβάσει και αποφάσισαν να το εφαρμόσουν για τους δικούς τους σκοπούς.

Το πιο ενδιαφέρον είναι ότι δεν έκρυψαν τις προθέσεις τους. Κι αυτές ήταν να «εισάγουν» στα όνειρα όσων έπαιρναν μέρος στο πείραμα, την πολύ θελκτική εικόνα του προϊόντος τους, σε συνδυασμό με άλλες όμορφες εικόνες.

Στο πείραμα πήρε μέρος και ο ποπ σταρ Ζέιν Μάλικ, ο οποίος περιέγραψε την εμπειρία ως «κάπως μπερδεμένη».

Το πείραμα της Coors:

 

Το περιστατικό δεν ήταν το μόνο. Μια μελέτη της Αμερικανικής Ένωσης Μάρκετινγκ, του 2021, με τίτλο «Το μέλλον του μάρκετινγκ», έδειξε ότι από τις περίπου 400 μεγάλες διαφημιστικές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στις ΗΠΑ, το 77% σκοπεύει να υιοθετήσει τις πρακτικές επηρεασμού των ονείρων, μέσα στα επόμενα τρία χρόνια.

Οι τρεις ερευνητές, μαζί με άλλους 40 επιστήμονες έγραψαν και υπέγραψαν μια ανοιχτή επιστολή πριν από λίγες εβδομάδες, στην οποία επισημαίνουν τους κινδύνους της χρήσης αυτών των πρακτικών από το μάρκετινγκ. Και ζήτησαν από την Ομοσπονδιακή Επιτροπή Εμπορίου, υπεύθυνη για τους κανόνες που διέπουν το μάρκετινγκ στις ΗΠΑ, να αναθεωρήσει τους κανόνες, προσθέτοντας σε αυτούς και απαγορεύεσεις της εισβολής των διαφημίσεων στον ύπνο και τα όνειρα.

Οι ερευνητές επισημαίνουν ότι πρόκειται για μια πολύ επικίνδυνη πρακτική. Οι έρευνες και ο επηρεασμός των ονείρων έχουν πολλές χρησιμότητες, όπως τη θεραπεία του μετατραυματικού στρες που προκαλεί εφιάλτες. Αυτό είναι μια τελείως διαφορετική ιστορία, όμως, από την οικονομική εκμετάλευση.

Στην ίδια επιστολή, λένε ότι είναι απλώς θέμα χρονου έως ότου οι εταιρείες που φτιάχνουν εφαρμογες και wearables τα οποία καταγράφουν τον ύπνο μας, πουλήσουν αυτά τα στοιχεία σε μεγάλες διαφημιστικές ή σε εκείνους που θέλουν να χακάρουν τα όνειρά μας. Η καταγραφή της διεργασίας του ύπνου θα συνδέεται άμεσα με τον επηρεασμό του.

[su_button url=”https://itechnews.gr/2020/04/itechnews-gr-tora-pia-episima-kai-sta-google/” target=”blank” style=”bubbles” background=”#0726db” color=”#ffffff” size=”10″ wide=”yes” center=”yes” radius=”20″ icon=”https://itechnews.gr/wp-content/uploads/2021/08/google_news.jpg” icon_color=”#060606″ text_shadow=”2px 2px 2px #000000″ rel=”lightbox”]Ακολουθήστε το iTechNews.gr στο Google News! Παρακολουθήστε τα τελευταία νέα, τάσεις, αξεσουάρ και παρουσιάσεις[/su_button]

Ένας πολύ ολισθηρός δρόμος

«Ο κόσμος δεν καταλαβαίνει πόσο σημαντικό κομμάτι της ζωής μας είναι ο ύπνος», γράφουν οι τρεις ερευνητές. «Ο εγκέφαλός μας όχι απλώς δεν κοιμάται κατά τη διάρκειά του, αλλά δουλεύει υπερωρίες, αναλύοντας τα δεδομένα που απορρόφησε την προηγούμενη ημέρα, ενσωματώνοντάς τα σε προϋπάρχουσες πληροφορίες και αναγνωρίζοντας τις πατέντες που υπάρχουν σε όλες μας τις αναμνήσεις. Ο εγκέφαλος κάνει πολύ σημαντικές δουλειές κατά τη διάρκεια του ύπνου. Μπορεί και να διευρύνει τη δημιουργικότητά μας, έμεσα ή άμεσα μέσω των ονείρων».

Όμως τα όνειρα μπορούν να γίνουν αντικείμενο τρομερού χειρισμού. Κατά τη διάρκεια των πειραμάτων με το Dormio, οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι οι άνθρωποι ήταν διατειθμένοι να πληρώσουν πολύ πιο ακριβά για ένα προϊόν το όνομα του οποίου άκουσαν κατά τη διάρκεια του ύπνου τους.

Και το χειρότερο είναι ότι κανείς δεν θυμάται τι του συνέβη. Όταν έβαλαν καπνιστές να μυρίσουν καπνό τσιγάρου αναμεμειγμένο με δυσάρεστες μυρωδιές στον ύπνο τους, οι περισσότεροι την επόμενη ημέρα κάπνισαν λιγότερο. Κανείς τους όμως δεν θυμόταν να έχει μυρίσει κάτι άσχημο.

Αν και η δυνατότητα επηρεασμού των ονείρων δεν έχει διερευνηθεί πλήρως, οι επιστήμονες επισημαίνουν ότι καλό θα ήταν να μπει ένα φρένο πριν η κατάσταση ξεφύγει εκτός ελέγχου:

«Δεν είναι επιστημονική φαντασία, συμβαίνει ήδη. Και δεν μπορούμε να το σταματήσουμε, μπορούμε όμως να βάλουμε κανόνες. Αλλιώς είμαστε σε έναν πολύ ολισθηρό καθοδικό δρομο. Χωρίς φρένα…»

[signoff]

 

Πηγή

Εσείς πάντως μην ξεχάσετε να γραφτείτε στις ειδοποιήσεις μας , ώστε να ενημερωθείτε πρώτοι για τις πιο HOT προσφορές της ημέρας  και ακόμη περισσότερες  στο κανάλι μου στο Telegram και κάντε Like & Share την σελίδα μας στο Facebook.

Θα χαρώ να βοηθήσω και να απαντήσω απορίες σας. Θα με βρείτε στο Messenger ως Unpackman Review. Αφήστε μου ένα σχόλιο στο βίντεο ή στείλετε μου ένα email στο unpackmanreview@gmail.com. Κάντε SUBSCRIBE και πατήστε την ειδοποίηση () στο κανάλι μου.

Unpackman

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Leave a reply

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ

Σκαρφαλώνει ΑΝΕΤΑ στην “ΚΟΡΥΦΗ” της κατηγορίας του… Το ΑΠΑΙΧΤΟ Angwatt F1 Στα 450€ κομπλέ από Ευρώπη

Είναι ευέλικτο, Στιβαρό, δυνατό, όμορφο και με χαρακτηριστικά μεγαλύτερης κατηγορίας ηλεκτρικών πατινιών και από που να ξεκινήσω... NFC, υδραυλικά αμορτισέρ εμπρός, το καλύτερο 1000άρι...

Huawei Freebuds 6: Με βελτιωμένη ποιότητα ήχου και ακύρωση θορύβου ΑΙ

Η Huawei ανακοίνωσε τα Freebuds 6 μαζί με το νέο αναδιπλούμενο smartphone Pura X και αυτά τα ακουστικά TWS φέρνουν αρκετές βελτιώσεις σε σχέση...

Η NVIDIA μεταθέτει την κυκλοφορία των RTX 5060 Ti και RTX 5060 για Απρίλιο και Μάιο

Σύμφωνα με νέα δημοσιεύματα, η NVIDIA έχει ενημερώσει τους συνεργάτες της για καθυστέρηση στην κυκλοφορία των καρτών γραφικών GeForce RTX 5060 Ti και RTX...

Η Google διορθώνει την αναζήτησή στο Gmail με τη βοήθεια της AI

Η Google ανακοίνωσε το λανσάρισμα μιας νέας λειτουργίας για την υπηρεσία Gmail που, όπως ισχυρίζεται, «θα σας εμφανίζει τα πιο σχετικά αποτελέσματα, πιο γρήγορα»....

Huawei Pura X: Ανακοινώθηκε και είναι παράξενο και ταυτόχρονα εκπληκτικό!

H Huawei μόλις παρουσίασε το Pura X, ένα παράξενο και όμως μοναδικό αναδιπλούμενο τηλέφωνο, που μπορεί να χρησιμοποιηθεί τόσο οριζόντια όσο και κάθετα, χάρη...

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ

Σκαρφαλώνει ΑΝΕΤΑ στην “ΚΟΡΥΦΗ” της κατηγορίας του… Το ΑΠΑΙΧΤΟ Angwatt F1 Στα 450€ κομπλέ από Ευρώπη

Είναι ευέλικτο, Στιβαρό, δυνατό, όμορφο και με χαρακτηριστικά μεγαλύτερης κατηγορίας ηλεκτρικών πατινιών και από που να ξεκινήσω... NFC, υδραυλικά αμορτισέρ εμπρός, το καλύτερο 1000άρι...

Παρμπρίζ Αυτοκινήτου, ή Gaming Monitor? Το Τεράστιο 49άρι Titan Army είναι εδώ. Στα 590€ Κομπλέ από Ευρώπη

Όταν ψάχνεις κάτι με συγκεκριμένες προδιαγραφές και στην Ελληνική Αγορά το βρίσκεις ~850€ και τελικά το αγοράζεις με περισσότερα από αυτά που ζητούσες σε...

Αδιαβροχο Smartwatch στις 10ΑΤΜ, με WR100 για καταδύσεις και Military STD 810H για τα δύσκολα ΣΤΑ 51€ ΚΟΜΠΛΕ!!! Zeblaze Stratos 2 Ultra

Στην Καλύτερη τιμή EVER Μου το ζητήσατε και το έφερα... Έχει το δικό του GPS και μάλιστα με 6 διαφορετικά συστήματα για καλύτερη ακρίβεια, Έχει Us...

To Καλώδιο των 240W φόρτισης που σηκώνει 100 κιλά!!! BlitzWolf® BW-HDC7 4-in-1 στα 9€

Ένα βίντεο λίγο "μάθε παιδί μου γράμματα" κι ένα βίντεο που ήθελα να κάνω με κάτι "ελαφρύ" μετά από την μεγάλη μου απουσία... μπερδεύτηκαν...

O Πιο Τίμιος, Δυνατός και Οικονομικός Long Throw Φακός. Στα 38,9€ Κομπλέ Astrolux FT03 Pro

Ήρθε κατόπιν απαίτησης πολλών από εσάς, το κόστος μικρό (για αυτό που αγοράζεις). Η ποιότητα και η δύναμη, ότι ακριβώς περιμένεις και είναι ίσως...
Μετάβαση στο περιεχόμενο