Οι μηχανικοί της Mazda εξηγούν ποιες δοκιμές κάνουν στα μοντέλα τους σε ακραίες συνθήκες, ώστε να εξασφαλίσουν τη μεγίστη δυνατή αξιοπιστία για τον εκάστοτε αγοραστή.
Στις υπερσύγχρονες εγκαταστάσεις δοκιμών, η Mazda ωθεί τα μοντέλα της στα άκρα, διασφαλίζοντας κατά αυτόν τον τρόπο ότι θα μείνουν δίπλα σας για μία ζωή. Κάθε αυτοκίνητο υποβάλλεται σε αυστηρές διαδικασίες δοκιμών που έχουν σχεδιαστεί για τη βελτίωση της ανθεκτικότητας του οχήματος.
Όλα είναι μέρος του ενισχυμένου οράματος της ιαπωνικής μάρκας για βιώσιμη κατασκευή αυτοκινήτων. Αυτό το αποδεικνύει το νέο εργαστήριο κλιματικών δοκιμών που κατασκευάστηκε πέρυσι στη Χιροσίμα, στα κεντρικά γραφεία της Mazda.
Ο υπερσύγχρονος θάλαμος δοκιμών βάζει τη Mazda στην αιχμή της τεχνολογίας, υποβάλλοντας τα αυτοκίνητά της στις πιο ακραίες καιρικές συνθήκες. Έτσι, ο μέσος καύσωνας ή μια χιονοθύελλα μοιάζει με μια απλή βόλτα στο πάρκο.
«Προσομοιώνουμε το κύμα καύσωνα που πλήττει τη Βόρεια Αμερική τις τελευταίες δεκαετίες», λέει ο μηχανικός Naoya Uehara, που μετρά την επίδραση των έντονων θερμοκρασιών στο εσωτερικό και το εξωτερικό του αυτοκινήτου, «καθώς και το είδος της βαθιάς ψύξης που έρχεται μία φορά κάθε δέκα χρόνια στον Καναδά, τη Δυτική Ρωσία ή τη Βόρεια Ευρώπη».
Ο μηχανικός Syouta Yamada θέτει τα αυτοκίνητα σε μια σειρά δοκιμών, έτσι ώστε να εκτιμήσει τον αντίκτυπο στα θερμικά υγρά του αυτοκινήτου όταν είναι εν κινήσει. Οι ακριβείς συνθήκες αυτών των δοκιμών είναι ένα αυστηρά φυλαγμένο μυστικό, αλλά γνωρίζουμε ότι το εργαστήριο μπορεί να αναπαράγει εξωτερικές θερμοκρασίες που κυμαίνονται από πολύ υψηλές έως υπό το μηδέν, επίπεδα υγρασίας μεταξύ 30% και 80%, ανέμους έως 250 χλμ./ώρα, καθώς και ισημερινό ηλιακό φως.
Μετά τη δοκιμασία, οι μηχανικοί εξετάζουν τα δεδομένα και κάνουν βελτιώσεις, οι οποίες τίθενται σε εφαρμογή στα επόμενα μοντέλα. Ο Uehara θυμάται μια δοκιμή θερμότητας του Mazda CX‑5 έκτης γενιάς, όταν η ομάδα παρατήρησε πως ορισμένα μέρη είχαν συρρικνωθεί. «Ανακαλύψαμε ότι η ρητίνη είχε κρυσταλλωθεί, αυξάνοντας την πυκνότητά της. Δουλέψαμε αυτό το μοντέλο στις προσομοιώσεις μας και τώρα το αποτρέπουμε πριν συμβεί».
Η ανανεωμένη δέσμευση της Mazda για τη βιωσιμότητα απαιτεί νέες λύσεις, οι οποίες έρχονται μέσα από την εφευρετικότητα των μηχανικών δοκιμών, σύμφωνα πάντα με τα νέα πρότυπα στην αυτοκινητοβιομηχανία.
Για παράδειγμα, προκειμένου να μειωθεί η αεροδυναμική αντίσταση, το αυτοκίνητο διαθέτει κάλυμμα στο κάτω μέρος του. Ωστόσο, αυτό με τη σειρά του μεταφέρει θερμότητα προς άλλα εξαρτήματα, κάτι το οποίο πρέπει να αποφευχθεί. Η ομάδα του Yamada κατάφερε να ανακατευθύνει τη ροή θερμότητας μακριά από το αυτοκίνητο χωρίς να επηρεάζει την αεροδυναμική αντίσταση, η οποία ελέγχθηκε στην υπερσύγχρονη αεροδυναμική σήραγγα. Μια καινοτομία που έχει κατοχυρωθεί με δίπλωμα ευρεσιτεχνίας.
Επιπλέον, στο εργαστήριο δοκιμών διάβρωσης οχημάτων, η παγκόσμιας κλάσης τεχνολογία “splash simulation” επιτρέπει στους μηχανικούς να επεξεργαστούν πλευρικά τα μοντέλα, απλοποιώντας έγκαιρα τη διαδικασία δοκιμών για φιλόδοξες νέες δοκιμές.
Ο μηχανικός επιδόσεων Satoshi Maruyama, αναφέρεται σε μία ακόμη λύση που βρήκαν σχετικά με την πρόληψη σκουριάς: «Όταν βάζουμε τον ίδιο κινητήρα στα Mazda 3 και CX‑30, ο κινητήρας του Mazda3 είχε πολύ περισσότερο νερό επειδή το ύψος του οχήματος είναι χαμηλότερο. Προσαρμόσαμε λοιπόν τις στρατηγικές μας στο Mazda 3 και τις βελτιώσαμε ακόμη περισσότερο για το CX‑30».
[su_button url=”https://itechnews.gr/2020/04/itechnews-gr-tora-pia-episima-kai-sta-google/” target=”blank” style=”bubbles” background=”#0726db” color=”#ffffff” size=”10″ wide=”yes” center=”yes” radius=”20″ icon=”https://itechnews.gr/wp-content/uploads/2021/08/google_news.jpg” icon_color=”#060606″ text_shadow=”2px 2px 2px #000000″ rel=”lightbox”]Ακολουθήστε το iTechNews.gr στο Google News! Παρακολουθήστε τα τελευταία νέα, τάσεις, αξεσουάρ και παρουσιάσεις[/su_button]
Οι δοκιμές των οχημάτων πραγματοποιούνται στο γήπεδο δοκιμών Miyoshi, το οποίο αποτελείται από 13 δύσκολες πίστες. Εκεί, οι μηχανικοί ελέγχουν για ελαττώματα και ανεπιθύμητο θόρυβο χρησιμοποιώντας τη μοναδική τους τεχνογνωσία.
«Καθένας από εμάς μπορεί να αξιολογήσει την αποδοτικότητα στην οδήγηση, να μετρήσει και να αναλύσει δεδομένα, να εντοπίσει προβλήματα, να παράσχει σχόλια στο αρμόδιο τμήμα και να κάνει προτάσεις», αναφέρει ο μηχανικός δοκιμών αντοχής οχήματος Sachio Yamakawa. «Έχω ακούσει ότι σε άλλους κατασκευαστές αυτές οι δεξιότητες διαχωρίζονται ανά ομάδα, αλλά το να μπορείς να αξιολογήσεις πολλές δεξιότητες ταυτόχρονα, είναι ζωτικής σημασίας για την κατασκευή ανθεκτικών αυτοκινήτων, διότι μπορείς να εντοπίσεις καλύτερα τα προβλήματα και να δράσεις αμέσως».
Όταν η μέρα περάσει και το αυτοκίνητο δεν ελέγχεται πλέον από τους μηχανικούς, τότε ένα ρομπότ το οδηγεί γύρω από τις διάφορες πίστες δοκιμών. Το ρομπότ οδηγεί το αυτοκίνητο σε πλημμυρισμένες χωμάτινες πίστες γεμάτες λακκούβες ως μέρος μιας συναρπαστικής και αποτελεσματικής διαδικασίας δοκιμών.
Παρόλα αυτά, ο Yamakawa επιμένει ότι «οποιεσδήποτε αλλαγές στο αυτοκίνητο που θα επηρεάσουν τον οδηγό πρέπει να αξιολογούνται από ανθρώπους και όχι από ρομπότ». Αυτή η διαπίστωση έρχεται και σε συμφωνία με τη φιλοσοφία που έχει η Mazda στον πυρήνα της, ότι το ανθρώπινο συναίσθημα και η αίσθηση είναι αυτά που αναδεικνύουν τον τρόπο με τον οποίο αποδίδει ένα Mazda.
Στο επίκεντρο όλων αυτών των αυστηρών δοκιμών βρίσκεται και η αναζήτηση για μια βιώσιμη κατασκευή αυτοκινήτων. Όπως το θέτει ο Yamakawa, τα ανθεκτικά αυτοκίνητα ελαχιστοποιούν την ανάγκη για ανταλλακτικά, μειώνοντας τις επιπτώσεις στο περιβάλλον.
[signoff]
Εσείς πάντως μην ξεχάσετε να γραφτείτε στις ειδοποιήσεις μας , ώστε να ενημερωθείτε πρώτοι για τις πιο HOT προσφορές της ημέρας και ακόμη περισσότερες στο κανάλι μου στο Telegram και κάντε Like & Share την σελίδα μας στο Facebook.
Θα χαρώ να βοηθήσω και να απαντήσω απορίες σας. Θα με βρείτε στο Messenger ως Unpackman Review. Αφήστε μου ένα σχόλιο στο βίντεο ή στείλετε μου ένα email στο unpackmanreview@gmail.com. Κάντε SUBSCRIBE και πατήστε την ειδοποίηση () στο κανάλι μου.
Unpackman