Σουπερ μαρκετ: Καθόλου καλά δεν είναι τα νέα για αλυσίδα σούπερ μάρκετ που αναπτύσσεται στη χώρα μας το τελευταίο διάστημα.
Με άσχημο τρόπο εξελίσσεται η ανάπτυξη της Ρώσικης αλυσίδας supermarket MERE, που έκανε ντεμπούτο στην ελληνική αγορά τον Μάιο και αριθμεί σήμερα 4 καταστήματα.
Πληροφορίες αναφέρουν πως τα εγκαίνια του νέου supermarket MERE στο Αγρίνιο, το πέμπτο μετά το άνοιγμα σε Λάρισα, Τρίπολη, Κόρινθο και Λαγκαδά, μετατίθενται προς τα τέλη του φθινοπώρου, αν και αναμενόταν να ανοίξει αυτή την περίοδο.
Η αναβολή δεν θα πρέπει να εκπλήσσει, καθώς τα σχέδια του ομίλου Torgservis, που αναπτύσσει το σήμα μέσω θυγατρικής στην Ελλάδα – μοντέλο που ακολουθεί η συνδεδεμένη ρωσική εταιρεία Svetofor και σε άλλες ευρωπαϊκές αγορές – έχουν αλλάξει αρκετές φορές.
Αυτή τη φορά ωστόσο συντρέχουν σημαντικές εξελίξεις στην αγορά των supermarket που τροφοδοτούν τη συζήτηση γύρω από το τολμηρό εγχείρημα του Ρώσου παίκτη, όπως οι ανατιμήσεις σε σειρά προϊόντων, που προστίθενται στις προκλήσεις με τις οποίες ήταν ήδη αντιμέτωπος στην τοπική αγορά.
Ελλείψεις…
Πρακτικά, εδώ και λίγο καιρό τα περιθώρια απορρόφησης των κραδασμών από τις ελλείψεις πρώτων υλών και τα αυξημένα κόστη ηλεκτρικής ενέργειας και μεταφορικών στενεύουν για τους προμηθευτές, οι οποίοι έχουν αρχίσει ήδη να μετακυλίουν το κόστος στις τιμές των προϊόντων.
Αυτό το περιβάλλον είναι ένα ισχυρό “stress test” για το μοντέλο ανάπτυξης της MERE, η οποία δεσμεύεται να διαθέτει τα προϊόντα της 20-30% χαμηλότερα από την υπόλοιπη αγορά.
Χάρις στα χαμηλά κόστη επένδυσης ανά κατάστημα, που δεν φτάνουν ούτε στο 1% μιας εδραιωμένης αλυσίδας, αλλά και τα περιορισμένα λειτουργικά κόστη, αφού τα καταστήματα διαθέτουν παλέτες και χαρτοκιβώτια αντί ράφια, ένα δωμάτιο-ψυγείο και ελάχιστο προσωπικό, η MERE εκτιμά ότι μπορεί να λειτουργεί με το μισό περιθώριο κέρδους των άλλων αλυσίδων.
Ωστόσο στις τρέχουσες συνθήκες, που οι πιέσεις στα περιθώρια κέρδους αυξάνονται οριζόντια στη βιομηχανία, οι προκλήσεις είναι μεγαλύτερες και αλλάζουν τα δεδομένα στις πολιτικές των προμηθευτών, με τους οποίους εν προκειμένω η MERE χτίζει ακόμη σχέσεις.
Τα παραπάνω έχουν ως αποτέλεσμα η ρωσική αλυσίδα supermarket να αντιμετωπίζει αυτό το διάστημα ελλείψεις στα καταστήματά της από βασικά είδη όπως ενδεικτικά ζάχαρη, αλεύρι και λάδια. Πηγές στην εταιρεία μας μεταφέρουν ότι τα καταστήματα είναι “φορτωμένα” με εμπορεύματα άλλων ειδών, καθώς γίνονται αγορές μόνο από προμηθευτές με τους οποίους μπορεί να εξασφαλιστεί η προβλεπόμενη έκπτωση στην τιμή στο ράφι.
Σημειώνουν ότι η εταιρεία διατηρεί το 80% του χαρτοφυλακίου της σε ελληνικά προϊόντα ενώ το υπόλοιπο αποτελεί εισαγωγές από τη Ρωσία, κυρίως σοκολατάκια, γλυκά, snacks κ.α.
Όλη αυτή η κατάσταση πάντως αποτελεί πισωγύρισμα για την αλυσίδα, που δεν περνάει πλέον και τις καλύτερές της μέρες.
Σουπερ μαρκετ: Η ανάπτυξη
Eν τω μεταξύ, αυτό το διάστημα γίνονται εργασίες για το άνοιγμα του νέου καταστήματος στο Αγρίνιο ενώ αναζητούνται χώροι στην περιοχή της Θεσσαλονίκης και της Αθήνας για επόμενα ανοίγματα.
Όπως σημειώνουν στελέχη της εταιρείας, δεν είναι εύκολο να βρεθούν ακίνητα με τις προδιαγραφές που προβλέπονται – σε ισόγειο, μέχρι 1.200 τ.μ., σε πυκνοκατοικημένες περιοχές και σε πόλεις άνω των 25.000 κατοίκων.
Σημειώνεται ότι προκλήσεις υπάρχουν και στις διεθνείς αγορές για την ταχέως αναπτυσσόμενη ρωσική Svetofor, που το 2020 ήταν ο έβδομος μεγαλύτερος προμηθευτής τροφίμων λιανικής στην αγορά της Ρωσίας, με έσοδα 2,6 δισ. δολ..
Η εταιρεία διαχειρίζεται τις προκλήσεις στις νέες αγορές που εισέρχεται και συνεχίζει να επεκτείνεται. Έχει ήδη αποκτήσει παρουσία, μεταξύ άλλων, σε Γερμανία, Ρουμανία, Πολωνία, Σερβία, Λιθουανία και Κίνα.
Πρόσφατα τοποθετήθηκε στη βρετανική αγορά ενώ σχεδιάζει είσοδο στις ΗΠΑ διατηρώντας σε όλες τις χώρες το μοντέλο συμπίεσης του κόστους λειτουργίας, εξοικονομώντας χρήματα από τη διαφήμιση, τα ενοίκια, τους μισθούς, ακόμη και την τοποθέτηση των προϊόντων στα καταστήματα, η οποία δε γίνεται όπως σε όλα τα υπόλοιπα supermarket, σε ράφια, αλλά σε ξύλινες παλέτες.
[su_button url=”https://itechnews.gr/2020/04/itechnews-gr-tora-pia-episima-kai-sta-google/” target=”blank” style=”bubbles” background=”#0726db” color=”#ffffff” size=”10″ wide=”yes” center=”yes” radius=”20″ icon=”https://itechnews.gr/wp-content/uploads/2021/08/google_news.jpg” icon_color=”#060606″ text_shadow=”2px 2px 2px #000000″ rel=”lightbox”]Ακολουθήστε το iTechNews.gr στο Google News! Παρακολουθήστε τα τελευταία νέα, τάσεις, αξεσουάρ και παρουσιάσεις[/su_button]
Σούπερ μάρκετ – Αυξήθηκε ο τζίρος – Πού ξόδεψαν περισσότερα χρήματα οι καταναλωτές
Τα ανέλπιστα καλά νέα από τον τουρισμό και η τόνωση της κατανάλωσης φαίνεται ότι έδωσε «φτερά» στην οργανωμένη λιανική τροφίμων και ταχυκίνητων καταναλωτικών προϊόντων με την εικόνα των πωλήσεων να παραμένει ιδιαιτέρως θετική κατά τους καλοκαιρινούς μήνες.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της NielsenIQ, την περίοδο του καλοκαιριού το οργανωμένο λιανεμπόριο τροφίμων παρουσίασε θετική τάση της τάξης του +5,7%, σε σύγκριση με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο, ενώ τα ταχυκίνητα καταναλωτικά προϊόντα (FMCGs) στο σύνολό τους παρουσίασαν ελαφρώς πιο συγκρατημένη τάση, στο +5,2%.
Περισσότερα τρόφιμα και ποτά, λιγότερα καθαριστικά
Όσον αφορά στις επιμέρους μεγάλες κατηγορίες των ταχυκίνητων καταναλωτικών προϊόντων, τα τρόφιμα και ποτά αναπτύχθηκαν με +6,2%, ενώ οι κατηγορίες που αφορούν στα προϊόντα προσωπικής περιποίησης στο +5,1%.
Στον αντόποδα, οι κατηγορίες που σχετίζονται με την φροντίδα του νοικοκυριού σημείωσαν αρκετά πιο συγκρατημένη τάση, οριακά θετική στο +0,6%, γεγονός που οφείλεται εν μέρει και στον εξορθολογισμό, που έγινε στην συχνότητα και την ένταση της χρήσης των προϊόντων καθαρισμού.
Συγκεκριμένα, όσον αφορά στην φροντίδα περιποίησης του νοικοκυριού, οι Έλληνες καταναλωτές περιόρισαν την δαπάνη τους για τα καθαριστικά σπιτιού, τα οποία έκαναν βουτιά στις πωλήσεις τους, σε αξία, κατά -12,7%.
Σουπερ μαρκετ: Σαρώνει η κατηγορία Bazaar
Το σύνολο των κατηγοριών Bazaar (ένδυση, ηλεκτρικές συσκευές, βιβλία, εργαλεία, είδη κήπου, είδη αυτοκινήτου, οικιακός εξοπλισμός κλπ.) συνέχισε να εμφανίζει την πιο θετική, διψήφια τάση, στο +15,9%, ενώ τα φρέσκα και επί ζυγίω προϊόντα παρουσιάζουν επίσης θετική τάση στο +4,7%.
Σουπερ μαρκετ: Υψηλά το αλκοόλ
Αναλύοντας την πορεία των ταχυκίνητων καταναλωτικών προϊόντων, αξίζει να αναφέρουμε ότι το καλοκαίρι του 2021 εξακολούθησαν ορισμένες κατηγορίες αλκοολούχων ποτών να παρουσιάζουν υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης (ενδεικτικά αναφέρονται η βότκα με 24,1% και το ρούμι με 27,5), σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο.
Προτεραιότητα η ομορφιά
Στον τομέα της προσωπικής υγιεινής οι κατηγορίες των καλλυντικών, των αποτριχωτικών, καθώς και των αντιηλιακών είναι αυτές που παρουσίασαν τους υψηλότερους ρυθμούς ανάπτυξης και ειδικά για τις δύο τελευταίες σημαντικό ρόλο έπαιξαν οι υψηλότερες θερμοκρασίες και πιθανότατα η νωρίτερη, σε σχέση με πέρυσι, επίσκεψή των καταναλωτών στις παραλίες. Στον αντίποδα, και για ευνόητους λόγους, ιδιαίτερα σημαντική ήταν η συρρίκνωση του τζίρου για την κατηγορία των αντισηπτικών χεριών, κατά -38,4%.
Σουπερ μαρκετ: Οι τουρίστες έκαναν τη διαφορά
Στο επίπεδο των επιμέρους γεωγραφικών περιοχών, όπως είναι και αναμενόμενο, οι πιο θετικές τάσεις σημειώθηκαν σε περιοχές εκτός των αστικών κέντρων της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης, και πιο συγκεκριμένα στην ευρύτερη περιοχή της Μακεδονίας/Θράκης (+11,4%), καθώς και της Κρήτης (+11,3%), ενώ το ποσοστό ανάπτυξης για την Πελοπόννησο έφτασε το +7,7%.
[signoff]
Εσείς πάντως μην ξεχάσετε να γραφτείτε στις ειδοποιήσεις μας , ώστε να ενημερωθείτε πρώτοι για τις πιο HOT προσφορές της ημέρας και ακόμη περισσότερες στο κανάλι μου στο Telegram και κάντε Like & Share την σελίδα μας στο Facebook.
Θα χαρώ να βοηθήσω και να απαντήσω απορίες σας. Θα με βρείτε στο Messenger ως Unpackman Review. Αφήστε μου ένα σχόλιο στο βίντεο ή στείλετε μου ένα email στο unpackmanreview@gmail.com. Κάντε SUBSCRIBE και πατήστε την ειδοποίηση () στο κανάλι μου.
Unpackman