Μετάβαση στο περιεχόμενο
30.5 C
Athens
Τρίτη, 29 Ιουλίου 2025

Πιθανό το λουκέτο μεγάλη αλυσίδα σούπερ μάρκετ!

Σουπερ μαρκετ: Καθόλου καλά δεν είναι τα νέα για αλυσίδα σούπερ μάρκετ που αναπτύσσεται στη χώρα μας το τελευταίο διάστημα.

Με άσχημο τρόπο εξελίσσεται η ανάπτυξη της Ρώσικης αλυσίδας supermarket MERE, που έκανε ντεμπούτο στην ελληνική αγορά τον Μάιο και αριθμεί σήμερα 4 καταστήματα.

Πληροφορίες αναφέρουν πως τα εγκαίνια του νέου supermarket MERE στο Αγρίνιο, το πέμπτο μετά το άνοιγμα σε Λάρισα, Τρίπολη, Κόρινθο και Λαγκαδά, μετατίθενται προς τα τέλη του φθινοπώρου, αν και αναμενόταν να ανοίξει αυτή την περίοδο.

Σουπερ μαρκετ: Κρίσιμες ώρες για μεγάλη αλυσίδα - Πιθανό το λουκέτο;

Η αναβολή δεν θα πρέπει να εκπλήσσει, καθώς τα σχέδια του ομίλου Torgservis, που αναπτύσσει το σήμα μέσω θυγατρικής στην Ελλάδα – μοντέλο που ακολουθεί η συνδεδεμένη ρωσική εταιρεία Svetofor και σε άλλες ευρωπαϊκές αγορές – έχουν αλλάξει αρκετές φορές.

Αυτή τη φορά ωστόσο συντρέχουν σημαντικές εξελίξεις στην αγορά των supermarket που τροφοδοτούν τη συζήτηση γύρω από το τολμηρό εγχείρημα του Ρώσου παίκτη, όπως οι ανατιμήσεις σε σειρά προϊόντων, που προστίθενται στις προκλήσεις με τις οποίες ήταν ήδη αντιμέτωπος στην τοπική αγορά.

Ελλείψεις…

Πρακτικά, εδώ και λίγο καιρό τα περιθώρια απορρόφησης των κραδασμών από τις ελλείψεις πρώτων υλών και τα αυξημένα κόστη ηλεκτρικής ενέργειας και μεταφορικών στενεύουν για τους προμηθευτές, οι οποίοι έχουν αρχίσει ήδη να μετακυλίουν το κόστος στις τιμές των προϊόντων.

Αυτό το περιβάλλον είναι ένα ισχυρό “stress test” για το μοντέλο ανάπτυξης της MERE, η οποία δεσμεύεται να διαθέτει τα προϊόντα της 20-30% χαμηλότερα από την υπόλοιπη αγορά.

Χάρις στα χαμηλά κόστη επένδυσης ανά κατάστημα, που δεν φτάνουν ούτε στο 1% μιας εδραιωμένης αλυσίδας, αλλά και τα περιορισμένα λειτουργικά κόστη, αφού τα καταστήματα διαθέτουν παλέτες και χαρτοκιβώτια αντί ράφια, ένα δωμάτιο-ψυγείο και ελάχιστο προσωπικό, η MERE εκτιμά ότι μπορεί να λειτουργεί με το μισό περιθώριο κέρδους των άλλων αλυσίδων.

Ωστόσο στις τρέχουσες συνθήκες, που οι πιέσεις στα περιθώρια κέρδους αυξάνονται οριζόντια στη βιομηχανία, οι προκλήσεις είναι μεγαλύτερες και αλλάζουν τα δεδομένα στις πολιτικές των προμηθευτών, με τους οποίους εν προκειμένω η MERE χτίζει ακόμη σχέσεις.

Τα παραπάνω έχουν ως αποτέλεσμα η ρωσική αλυσίδα supermarket να αντιμετωπίζει αυτό το διάστημα ελλείψεις στα καταστήματά της από βασικά είδη όπως ενδεικτικά ζάχαρη, αλεύρι και λάδια. Πηγές στην εταιρεία μας μεταφέρουν ότι τα καταστήματα είναι “φορτωμένα” με εμπορεύματα άλλων ειδών, καθώς γίνονται αγορές μόνο από προμηθευτές με τους οποίους μπορεί να εξασφαλιστεί η προβλεπόμενη έκπτωση στην τιμή στο ράφι.

Σημειώνουν ότι η εταιρεία διατηρεί το 80% του χαρτοφυλακίου της σε ελληνικά προϊόντα ενώ το υπόλοιπο αποτελεί εισαγωγές από τη Ρωσία, κυρίως σοκολατάκια, γλυκά, snacks κ.α.

Όλη αυτή η κατάσταση πάντως αποτελεί πισωγύρισμα για την αλυσίδα, που δεν περνάει πλέον και τις καλύτερές της μέρες.

Σουπερ μαρκετ: Η ανάπτυξη

Eν τω μεταξύ, αυτό το διάστημα γίνονται εργασίες για το άνοιγμα του νέου καταστήματος στο Αγρίνιο ενώ αναζητούνται χώροι στην περιοχή της Θεσσαλονίκης και της Αθήνας για επόμενα ανοίγματα.

Όπως σημειώνουν στελέχη της εταιρείας, δεν είναι εύκολο να βρεθούν ακίνητα με τις προδιαγραφές που προβλέπονται – σε ισόγειο, μέχρι 1.200 τ.μ., σε πυκνοκατοικημένες περιοχές και σε πόλεις άνω των 25.000 κατοίκων.

Σημειώνεται ότι προκλήσεις υπάρχουν και στις διεθνείς αγορές για την ταχέως αναπτυσσόμενη ρωσική Svetofor, που το 2020 ήταν ο έβδομος μεγαλύτερος προμηθευτής τροφίμων λιανικής στην αγορά της Ρωσίας, με έσοδα 2,6 δισ. δολ..

Η εταιρεία διαχειρίζεται τις προκλήσεις στις νέες αγορές που εισέρχεται και συνεχίζει να επεκτείνεται. Έχει ήδη αποκτήσει παρουσία, μεταξύ άλλων, σε Γερμανία, Ρουμανία, Πολωνία, Σερβία, Λιθουανία και Κίνα.

Πρόσφατα τοποθετήθηκε στη βρετανική αγορά ενώ σχεδιάζει είσοδο στις ΗΠΑ διατηρώντας σε όλες τις χώρες το μοντέλο συμπίεσης του κόστους λειτουργίας, εξοικονομώντας χρήματα από τη διαφήμιση, τα ενοίκια, τους μισθούς, ακόμη και την τοποθέτηση των προϊόντων στα καταστήματα, η οποία δε γίνεται όπως σε όλα τα υπόλοιπα supermarket, σε ράφια, αλλά σε ξύλινες παλέτες.

[su_button url=”https://itechnews.gr/2020/04/itechnews-gr-tora-pia-episima-kai-sta-google/” target=”blank” style=”bubbles” background=”#0726db” color=”#ffffff” size=”10″ wide=”yes” center=”yes” radius=”20″ icon=”https://itechnews.gr/wp-content/uploads/2021/08/google_news.jpg” icon_color=”#060606″ text_shadow=”2px 2px 2px #000000″ rel=”lightbox”]Ακολουθήστε το iTechNews.gr στο Google News! Παρακολουθήστε τα τελευταία νέα, τάσεις, αξεσουάρ και παρουσιάσεις[/su_button]

Σούπερ μάρκετ – Αυξήθηκε ο τζίρος – Πού ξόδεψαν περισσότερα χρήματα οι καταναλωτές

Τα ανέλπιστα καλά νέα από τον τουρισμό και η τόνωση της κατανάλωσης φαίνεται ότι έδωσε «φτερά» στην οργανωμένη λιανική τροφίμων και ταχυκίνητων καταναλωτικών προϊόντων με την εικόνα των πωλήσεων να παραμένει ιδιαιτέρως θετική κατά τους καλοκαιρινούς μήνες.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της NielsenIQ, την περίοδο του καλοκαιριού το οργανωμένο λιανεμπόριο τροφίμων παρουσίασε θετική τάση της τάξης του +5,7%, σε σύγκριση με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο, ενώ τα ταχυκίνητα καταναλωτικά προϊόντα (FMCGs) στο σύνολό τους παρουσίασαν ελαφρώς πιο συγκρατημένη τάση, στο +5,2%.

Περισσότερα τρόφιμα και ποτά, λιγότερα καθαριστικά
Όσον αφορά στις επιμέρους μεγάλες κατηγορίες των ταχυκίνητων καταναλωτικών προϊόντων, τα τρόφιμα και ποτά αναπτύχθηκαν με +6,2%, ενώ οι κατηγορίες που αφορούν στα προϊόντα προσωπικής περιποίησης στο +5,1%.

Στον αντόποδα, οι κατηγορίες που σχετίζονται με την φροντίδα του νοικοκυριού σημείωσαν αρκετά πιο συγκρατημένη τάση, οριακά θετική στο +0,6%, γεγονός που οφείλεται εν μέρει και στον εξορθολογισμό, που έγινε στην συχνότητα και την ένταση της χρήσης των προϊόντων καθαρισμού.

Συγκεκριμένα, όσον αφορά στην φροντίδα περιποίησης του νοικοκυριού, οι Έλληνες καταναλωτές περιόρισαν την δαπάνη τους για τα καθαριστικά σπιτιού, τα οποία έκαναν βουτιά στις πωλήσεις τους, σε αξία, κατά -12,7%.

Σουπερ μαρκετ: Σαρώνει η κατηγορία Bazaar

Το σύνολο των κατηγοριών Bazaar (ένδυση, ηλεκτρικές συσκευές, βιβλία, εργαλεία, είδη κήπου, είδη αυτοκινήτου, οικιακός εξοπλισμός κλπ.) συνέχισε να εμφανίζει την πιο θετική, διψήφια τάση, στο +15,9%, ενώ τα φρέσκα και επί ζυγίω προϊόντα παρουσιάζουν επίσης θετική τάση στο +4,7%.

Σουπερ μαρκετ: Υψηλά το αλκοόλ

Αναλύοντας την πορεία των ταχυκίνητων καταναλωτικών προϊόντων, αξίζει να αναφέρουμε ότι το καλοκαίρι του 2021 εξακολούθησαν ορισμένες κατηγορίες αλκοολούχων ποτών να παρουσιάζουν υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης (ενδεικτικά αναφέρονται η βότκα με 24,1% και το ρούμι με 27,5), σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο.

Προτεραιότητα η ομορφιά

Στον τομέα της προσωπικής υγιεινής οι κατηγορίες των καλλυντικών, των αποτριχωτικών, καθώς και των αντιηλιακών είναι αυτές που παρουσίασαν τους υψηλότερους ρυθμούς ανάπτυξης και ειδικά για τις δύο τελευταίες σημαντικό ρόλο έπαιξαν οι υψηλότερες θερμοκρασίες και πιθανότατα η νωρίτερη, σε σχέση με πέρυσι, επίσκεψή των καταναλωτών στις παραλίες. Στον αντίποδα, και για ευνόητους λόγους, ιδιαίτερα σημαντική ήταν η συρρίκνωση του τζίρου για την κατηγορία των αντισηπτικών χεριών, κατά -38,4%.

Σουπερ μαρκετ: Οι τουρίστες έκαναν τη διαφορά

Στο επίπεδο των επιμέρους γεωγραφικών περιοχών, όπως είναι και αναμενόμενο, οι πιο θετικές τάσεις σημειώθηκαν σε περιοχές εκτός των αστικών κέντρων της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης, και πιο συγκεκριμένα στην ευρύτερη περιοχή της Μακεδονίας/Θράκης (+11,4%), καθώς και της Κρήτης (+11,3%), ενώ το ποσοστό ανάπτυξης για την Πελοπόννησο έφτασε το +7,7%.

[signoff]

 

Πηγή

Εσείς πάντως μην ξεχάσετε να γραφτείτε στις ειδοποιήσεις μας , ώστε να ενημερωθείτε πρώτοι για τις πιο HOT προσφορές της ημέρας  και ακόμη περισσότερες  στο κανάλι μου στο Telegram και κάντε Like & Share την σελίδα μας στο Facebook.

Θα χαρώ να βοηθήσω και να απαντήσω απορίες σας. Θα με βρείτε στο Messenger ως Unpackman Review. Αφήστε μου ένα σχόλιο στο βίντεο ή στείλετε μου ένα email στο unpackmanreview@gmail.com. Κάντε SUBSCRIBE και πατήστε την ειδοποίηση () στο κανάλι μου.

Unpackman

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Leave a reply

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ

Η 4η Έκδοση του BEST SELLER Smartwatch με “ΕΞΩΤΕΡΙΚΟ” ΦΑΚΟ Zeblaze Stratos 4…. ΣΤΑ 51€ ΚΟΜΠΛΕ!!!

Στην Καλύτερη τιμή EVER Μου το ζητήσατε και το έφερα... Έχει ξεχωριστό 2λεντο φακό που για Smartwatch "σκοτώνει" είναι πανάλαφρο... έχει δικό του GPS, αδιαβροχοποίηση IP69...

Το ChatGPT μπορεί να τροφοδοτεί ψυχώσεις – Τα ανησυχητικά στοιχεία νέας μελέτης

Σύμφωνα με νέες μελέτες το ChatGPT μπορεί να οδηγεί ανθρώπους σε ψύχωση καθώς εκατομμύρια στρέφονται στην τεχνητή νοημοσύνη για παρέα ή συμβουλές. Πιο συγκεκριμένα Ψυχίατροι...

Η AMD ανακοίνωσε τις τιμές των νέων “Zen 5” Threadripper επεξεργαστών!

Η AMD ανακοίνωσε τις τιμές των νέων AMD Ryzen Threadripper 9000 Series επεξεργαστών, οι οποίοι φέρνουν την κωδική ονομασία HEDT και αναμένεται να κυκλοφορήσουν στις 31 Ιουλίου. Οι νέοι επεξεργαστές απευθύνονται στους...

vivo Y400: Eπίσημο με Snapdragon 685 και μπαταρία 6.000mAh

Η vivo ανακοίνωσε επίσημα τη νεότερη προσθήκη στη δημοφιλή σειρά Y, το vivo Y400, μια συσκευή μεσαίας κατηγορίας που επικεντρώνεται στην αυτονομία και την...

Ηλεκτρικά οχήματα με αυτονομία 5.000 χλμ ίσως σύντομα γίνουν πραγματικότητα

Το μεγαλύτερο πρόβλημα με τα ηλεκτρικά οχήματα είναι η αυτονομία, σε συνδυασμό με το αρκετά υποανάπτυκτο δίκτυο ταχυφορτιστών. Τα περισσότερα οχήματα προσφέρουν μια αυτονομία...

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ

Η 4η Έκδοση του BEST SELLER Smartwatch με “ΕΞΩΤΕΡΙΚΟ” ΦΑΚΟ Zeblaze Stratos 4…. ΣΤΑ 51€ ΚΟΜΠΛΕ!!!

Στην Καλύτερη τιμή EVER Μου το ζητήσατε και το έφερα... Έχει ξεχωριστό 2λεντο φακό που για Smartwatch "σκοτώνει" είναι πανάλαφρο... έχει δικό του GPS, αδιαβροχοποίηση IP69...

Το Μικρότερο “ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟ” Air Condition του “ΚΟΣΜΟΥ”!? (με κομπρέσορα) EnjoyCool Link2 Portable Outdoor A/C

Είναι τόσο ιδιαίτερο που σπάνια βλέπεις κάτι αντίστοιχο Είναι για ένα πολύ ιδιαίτερο κοινό... τους "Φανατικούς" Campers που συνήθως ο εξοπλισμός τους είναι για βραβείο...

NVR… Χωρίς… NVR!?!? Story Time και … Είναι μια λύση! Reolink Hub 1 (Video)

Πως θα σου φαινόταν να έχεις ασύρματες με μπαταρία και ηλιακό πάνελ κάμερες και να μπορούσες να καταγράφεις τοπικά μέσα στο σπίτι σου γρήγορα...

Τα Ακουστικά της “ΤΥΧΗΣ”… τα κάνεις δικά σου ή τα διεκδικείς… Από Ελλάδα Recci TYCHE W56 και Giveaway

Ένα ζευγάρι ακουστικών in ear τύπου airpods... πολύ ιδιαίτερου σχεδιασμού, κατασκευασμένα από μέταλλο που σε κάνουν να θέλεις να τα βάλεις στην συλλογή σου...

Η πιο “ΕΞΥΠΝΗ” Κλειδαριά Πόρτας σε 5 Λεπτά!? Στα 159€ ΚΟΜΠΛΕ!!! Νέα WELOCK Touch63

Αν σκεφτείς λίγο Out of the Box έχω την αίσθηση πως ακόμη και σαν δοκιμή αξίζει και στο τέλος θα με δικαιώσεις... Οι ευκολίες και...